تولید مواد محتوا بر حسب نوع به 4 کلاس رایج تقسیم می شود که هر کدام می توانند دنیایی منحصر به فرد و متخصصان کاملاً متفاوتی داشته باشند. از این گذشته، ممکن است فردی نیز وجود داشته باشد که در تعدادی از زمینههای تولید محتوا کار میکند، با این حال آنها اغلب در یک نوع خاص نسبت به بقیه متخصص هستند. انواع تولید محتوا شامل موارد زیر است:
تولید محتوای متنی
محتوای عکس تولید کنید
تولید محتوای ویدیویی
تولید محتوای صوتی
تولید محتوای متنی
معمولی ترین نوع تولید مواد محتوا، تولید مواد محتوای متنی است. اکثر افرادی که تولید محتوا را انجام می دهند روی این رشته کار می کنند. محتوای متنی زیرمجموعههای زیادی دارد و میتوان اشاره کرد که هر نوع محتوای متنی که در شبکههای اجتماعی یا در شبکه منتشر میشود، عموماً نوعی تولید محتوای متنی است.
محتوای عکس تولید کنید
تولید محتوای عکس به دلیل جذابیت قابل مشاهده ای که ارائه می دهد احتمالاً بسیار جالب تر از محتوای متنی خواهد بود. به ویژه در شبکه های اجتماعی، این نوع مطالب بسیار گسترده است و به درستی به دست می آید. اغلب، هیچ کلاس خاصی برای تولید محتوای قابل مشاهده در نظر گرفته نمی شود و طراحان می توانند با خلاقیت خود چیزی را ایجاد کنند که بینندگان را درگیر کند. به عنوان مثال، از اینفوگرافیک استفاده کنید تا جذابیت بیشتری را به بینندگان منتقل کنید و در مدت کوتاهی بهترین تاثیر را بر بینندگان داشته باشید.
تولید محتوای ویدیویی
این نوع تولید محتوا در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای ویدئوگرا که با یوتیوب یا آپارات مقایسه میشود، بسیار دیده میشود، و مدتی نیست که به محتوای متنی که در داخل موقعیتیابی است اضافه شدهاند. علاوه بر این، تولید محتوای ویدیویی دشواریهای خود را دارد، اما میتوان گفت که در حال حاضر احتمالاً جذابترین و محبوبترین نوع محتوا در میان بسیاری از بینندگان است. همچنین می توان از گرافیک حرکتی یا تزریق برای تهیه محتوای ویدیویی برای انتقال جذابیت بیشتر به بینندگان استفاده کرد.
تولید محتوای صوتی
تولید محتوای صوتی معمولاً به عنوان یک پادکست برای مردم اجرا می شود و احتمالاً یکی از مسائلی است که چندی پیش بینندگان زیادی را به خود جلب کرده است. مزیت محتوای صوتی این است که می توان آن را در هر کجا اجرا کرد و استفاده کرد.
نمونه ای از تولید مواد محتوا
نمونه های محتوا برای شروع مهم هستند و کارفرمایان معمولاً شما را بر اساس نمونه کارها انتخاب می کنند. وقتی به هیچ وجه به یکی از آنها شلیک نکردید، به خودتان مدیون هستید که تلاش کنید. با یک الگوی کاری معتبر و خوب، می توانید به سادگی به باور کارفرمایان دست یافته و توسعه و پیشرفت کنید. با این حال ممکن است بپرسید که یک نمونه عالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در ادامه، به این پرسش پاسخ خواهیم داد.
منبع: خدمات تولید محتوا