💎آثار معیت با صادقین علیهمالسلام
✴️در این حالت است که نور امام در وجود او جاری شده به همه جوارح انسان می رسد و گسترش پیدا می کند. چشم و گوش او نورانی می شود. مثلا اگر گوش و سمع انسان نورانی شد فقط آنچه را می شنود که امام می خواهد. همانطور که امام یدالله است هرچند خدا حلول نمی کند و اگر کسی با امام بیعت کرد دست به خدا داده است، ما هم باید به نحوی باشیم که دست ما، دست امام شود. وقتی ما می بینیم گویی امام می بیند. اگر کسی به این معیت رسید با نور امام در حال سیرکردن است.
✳️در آیه مذکور خطاب جمع است به این معنا که شئون جمعی شما هم باید همراه امام و ذیل امام باشد. تا نورانی به نور امام شود. جامعه و شهر اهل ایمان باید به نور امام نورانی شود. فضای یک شهر نشان می دهد که مردم این شهر چه می کنند و چه چیزی را دنبال می کنند. باید همه قوای عالم با امام همراه شود به نحوی که عالم قوای امام شود. معنی معیت همین است. در این معیت حب و تبعیت است و از آنطرف حضور امام و فرع امام شدن است.
♦️در مقابل هم کسانی اند که نباید با آنها همراه شد و قوای آنها قرار گرفت. معیت این جریان مقابل، از آن ائمه جور است. با آنها بودن هم آثار خودش را دارد که ظلمانی شدن همه قوای انسان و عالم است. همانطور که مومن همه قوایش نورانی است و ورود و خروج و... او از جنس نور است در مورد وادی ظلمت هم همین است و همراهی با آن ائمه نار، باعث می شود همه کارها ظلمانی شود. موت و حیات انسان و عالم ظلمانی می شود و... در روایت داریم که امام در قرآن دو دسته است. امامی که به خدا می خواند و امامی که به نار و آتش دعوت می کند.
در روایت فرمود که در قیامت هرکسی با امامش صدا زده می شود. اصلا عنوان اصلی هر کسی عنوان امامش است. روز قیامت به جریان تبعیت، ما را صدا می زنند.
📘در روایت دیگری فرمود:
«لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ- يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ قَالَ الْمُسْلِمُونَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ لَسْتَ إِمَامَ النَّاسِ كُلِّهِمْ أَجْمَعِينَ قَالَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَا رَسُولُ اللَّهِ إِلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ وَ لَكِنْ سَيَكُونُ مِنْ بَعْدِي أَئِمَّةٌ عَلَى النَّاسِ مِنَ اللَّهِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي يَقُومُونَ فِي النَّاسِ فَيُكَذَّبُونَ وَ يَظْلِمُهُمْ أَئِمَّةُ الْكُفْرِ وَ الضَّلَالِ وَ أَشْيَاعُهُمْ فَمَنْ وَالاهُمْ وَ اتَّبَعَهُمْ وَ صَدَّقَهُمْ فَهُوَ مِنِّي وَ مَعِي وَ سَيَلْقَانِي أَلَا وَ مَنْ ظَلَمَهُمْ وَ كَذَّبَهُمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَ لَا مَعِي وَ أَنَا مِنْهُ بَرِيءٌ»
یعنی سوال شد که یا رسول الله(ص) آیا شما امام همه نیستید؟فرمودند خیر. من رسول خدا به سمت همه عالم هستم ولی بعد من ائمه از اهل بیت من خواهد بود که ائمه کفر و ضلال در مقابل آنها خواهند ایستاد. اگر کسی موالات و تبعیت از سر حب آنها را داشته باشد و آنها را تصدیق کند از من است و با من است. این معیت است.
💠پس معیت این تبعیت حبی است و آثارش هم نورانی شدن و منور شدن با قوای آنهاست که از جمله آنها صدق است. اینکه در روایت فرمود آنها شما را به بهشت دعوت می کنند زیرا خود آنها حقیقت بهشت هستند و با امام بودن همان حضور در بهشت است و بلکه انسان قسمتی از بهشت می شود. اعمال انسان خودش بهشت و جهنم است.
📕در روایت دیگری نقل شده است:
«عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَحْيَا حَيَاتِي وَ يَمُوتَ مِيتَتِي وَ يَدْخُلَ الْجَنَّةَ الَّتِي وَعَدَنِيهَا رَبِّي وَ يَتَمَسَّكَ بِقَضِيبٍ غَرَسَهُ رَبِّي بِيَدِهِ فَلْيَتَوَلَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ع وَ أَوْصِيَاءَهُ مِنْ بَعْدِهِ فَإِنَّهُمْ لَا يُدْخِلُونَكُمْ فِي بَابِ ضَلَالٍ وَ لَا يُخْرِجُونَكُمْ مِنْ بَابِ هُدًى»
یعنی اگر کسی دوست دارد که زندگی من را داشته باشد و مرگش مرگ من باشد و بهشتی که خدا به من وعده داده است را دریابد و به درختی متسمک شود که خدا آنرا غرس کرده است باید علی(ع) و ائمه بعد از او را تولی داشته باشد. با آنها باشید که وارد ابواب ظلمات نمی شوید و از درهای هدایت بیرون نمی شوید.
✅پس آنچه خداوند از ما خواسته است معیت و ظل ائمه شدن است. صد حیف است که در فهم و علم و... از غیر دستگاه اهل بیت اخذ کنیم. عده ای بوده است که در مقابل اهل بیت دکان زدند و موعظه ها داشتند. اینکه دعوتی داشتند که ظاهری هم دارد که دلیل نمی شود. شیطان در راس آنهاست که دقیق ترین حرف ها را زده است. و بسیار فریبکارانه و حکیمانه... باید حرف و دستگاه اینها را رها کنیم و به دستگاه انبیاء پناه ببریم. جریان مقابل انبیاء و تمدن امروز مادی با یک دستگاه علمی جریان مسیحیت با همه انحرافاتش را کنار زدند و فضای ما قبل انبیاء را دوباره زنده کرده اند. ما باید تقوی پیشه کنیم و از خدا بترسیم و فقط همراه صادقین و ائمه شویم.
@salony
┄┅═✼🍃🌸🍃═✼┅┄