چرا طراحی لوگو بازرگانی؟
درحقیقت اولین قدم در معرفی شرکت بازرگانی مورد نظر به جامعه هدف مربوطه ، طراحی هویت بصری مناسب است ؛ که هویت بصری حرفه ای بدون وجود یک لوگو مناسب و در خور امکان پذیر نخواهد بود. بدون شک نقطه ی اشتراک تمامی لوگو های شرکت های بازرگانی ، بین المللی بودن آن ها است. به همین جهت لازم است لوگویی که طراحی می شود قابل ارائه در دنیای تجارت جهانی باشد. یک شرکت بازرگانی در وهله ی اول به عنوان یک صادر کننده ، لازم است خودش یا کسب و کار و خدماتش را به درستی به جامعه هدف مورد نظر معرفی کند، که این امر تنها به وسیله ی یک لوگو بازرگانی مناسب امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر هر شرکت بازرگانی برای دیده شدن و جذب مخاطب به نوعی نیاز به یک ویترین جذاب دارد که لوگو می تواند این را میسر کند. لوگو به شرکت و برند مربوطه ، هویت و اعتبار می بخشد. به همین جهت لازم است هنگام طراحی لوگو بازرگانی توجه شود که لوگو طراحی شده با تمامی آیتم های شرکت مربوطه (مثلا بسته بندی محصولات، حمل و نقل ، صادرات و واردات ، کنترل کیفی و غیره ) سازگار و هماهنگ باشد.