مشاوره برندینگ
مشاوره برندینگ چیست؟ استراتژی برندینگ (معروف به استراتژی توسعه برند) یک برنامه بلند مدت برای دستیابی به یک سری اهداف بلند مدت است که در نهایت منجر به شناسایی و ارجحیت برند شما توسط مصرف کنندگان می شود. یک استراتژی برندسازی موفق شامل ماموریت برند، وعده های آن به مشتریان و نحوه اطلاع رسانی آنها می شود.
مشاوره برندینگ
استراتژی برندسازی و مشاوره برندینگ که اغلب به اشتباه تصور می شود، مجموع لوگو، پالت رنگ یا وب سایت شما نیست. اگرچه این عناصر خلاق برای یک استراتژی برندسازی و مشاوره برندینگ موفق، ضروری هستند. یک استراتژی برندسازی حول تمام عناصر نامشهودی می چرخد که در طول زمان باعث آگاهی از برند، ارزش ویژه برند و احساسات برند می شود.
[caption id="attachment_1803" align="aligncenter" width="389"] مشاوره برندینگ[/caption]
چه چیزی در یک استراتژی برند موفق نقش دارد؟
هدف اصلی یک استراتژی برندسازی موفق این است که به دنیا بفهمانید که برند شما وجود دارد، چه هدفی دارد و چه چیزی آن را تعریف می کند. مشاوره برندینگ، یک استراتژی سیال و بلند مدت است که اغلب به مرور زمان بر اساس موفقیت ، (یا عدم موفقیت) نیاز دارد.
سنجش موفقیت
سنجش موفقیت یک استراتژی توسعه برند و مشاوره برندینگ، همیشه آسان نیست. استراتژیهای برندسازی اغلب شامل عناصر نامشهود و غیرقابل اندازهگیری هستند و (هنگام برنامهریزی این نوع استراتژی) مهم است که از همان ابتدا تصمیم بگیرید که موفقیت چگونه اندازهگیری میشود.
روش های اندازه گیری موفقیت
هر سازمانی به روشی متفاوت به نحوه اندازه گیری موفقیت می پردازد، اما همه به طور کلی عناصر یکسانی را در استراتژی های خود شامل می شوند. پاسخ به سوالات زیر می تواند اولین گام در تدوین استراتژی و مشاوره برندینگ موفق باشد:
- اهداف برند شما چیست و چگونه با آن ارتباط برقرار می کنید؟
- نام تجاری شما چه مشکلاتی را حل خواهد کرد و چه سودی برای مشتریان مورد نظر خود خواهد داشت؟
- چگونه مشتریان ایده آل خود را شناسایی می کنید؟
- چه کسانی از برند شما سود می برند؟ این مشتریان چه احساسی دارند و دوست دارند چه احساسی داشته باشند؟
- چگونه رقبای خود را شناسایی می کنید؟
- چگونه مشتریان بالقوه را جذب میکنید؟
- برند شما برای رسیدن به اهدافش چه شخصیت و لحن صدایی خواهد داشت؟
چرا ساختن یک برند و داشتن مشاوره برندینگ مهم است؟
روشی که یک شرکت برند خود را ایجاد می کند، نحوه درک عمومی از تجارت و محصولات آن را تعیین می کند. برندهای موفق می توانند بر نحوه درک افراد از نام، داستان، لوگو و کمپین های بازاریابی تأثیر بگذارند. در بسیاری از موارد، برند به اندازه کیفیت و قیمت یک محصول مهم است. وقتی مردم محصولی را می خرند، به سبک زندگی ای که محصول نشان می دهد نیز خرید می کنند.
داشتن مشاوره برندینگ برای برندی به یاد ماندنی
اگر یک شرکت، یک برند هیجان انگیز و به یاد ماندنی ایجاد کند، عموم مردم محصولات یا خدمات آن را راحت تر می شناسند و درک روشنی از ارزشی که کالاها می توانند به زندگی خود بیافزایند، خواهند داشت. برندسازی نیز یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان است.
چگونه یک برند بسازیم
اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه ساخت برند شرکت خود را دارد، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:
- مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
- موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.
- شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.
- یک لوگو و شعار انتخاب کنید.
- مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
اولین قدم در ساختن یک برند، تعیین مخاطب هدف شماست. برای ایجاد پایگاه مشتری دلخواه خود: مشخص کنید چه کسی بیشتر احتمال دارد محصول را بخرد. چندین عامل مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد را برای ایجاد یک جمعیت شناسی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید عینک های گران قیمت و مد روز بفروشید، مخاطبان هدف شما می توانند افراد با درآمد متوسط تا بالا زیر 40 سال باشند. با این حال، اگر محصول شما یک نوشیدنی ورزشی جدید باشد، به احتمال زیاد مخاطبان شما ورزشکاران خواهند بود.
با آمار و داده های فروش موجود و مشاوره برندینگ مشورت کنید. این آمار در ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد عادات خرید مصرف کنندگان به شما کمک خواهد کرد. آمار همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا محصول شرکت شما برای جمعیت خاصی جذاب است یا خیر. به عنوان مثال، آمار می تواند نشان دهد که هزاره ها تمایل زیادی به قیمت دارند و خرید محصولات را به صورت آنلاین ترجیح می دهند. در صورت نیاز، میتوانید دادههای آماری خود را از طریق نظرسنجی جمعآوری کنید یا با یک شرکت بازاریابی تماس بگیرید تا از طرف شما دادهها را جمعآوری کند.
- موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید
تعیین موقعیت یک کسب و کار شامل تصمیم گیری در مورد نحوه متمایز کردن محصولات یا خدمات آن از سایر پیشنهادات مشابه در بازار است. برای انجام این کار، ابتدا باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رقابت مستقیم شرکت خود جمع آوری کنید، مانند جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها و بازارها، و همچنین استراتژی های بازاریابی و مشاوره برندینگ آنها. سعی کنید کمبودهای احتمالی در محصولات، خدمات یا حوزههای موجود در بازار را که رضایتبخش نیست، مشخص کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. پس از بررسی رقابت خود، باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید.
- شخصیت شرکت خود را تعریف کنید
یک برند تا حد زیادی هویت کسب و کار را منتقل می کند. بنابراین، یک گام مهم در ساخت یک برند و مشاوره برندینگ خوب، شامل تعیین شخصیت شرکت است. جدا از محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن نیز به تثبیت شخصیت آن کمک خواهند کرد. اگر مخاطبان هدف شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند، به احتمال زیاد یک شخصیت فعال می خواهید و مشاوره برندینگ هیجان انگیزی باید داشته باشید.
- یک لوگو و شعار انتخاب کنید
یک لوگوی موثر می تواند برند شما را از نظر بصری جذاب کند، در حالی که یک شعار موفق می تواند به مشتریان کمک کند محصول شما را به خاطر بسپارند.
- لوگو: لوگو ، تصویر و شخصیت یک برند را نشان می دهد. ممکن است بخواهید در طول این فرآیند با یک طراح حرفه ای ،آژانس برند و یا مشاوره برندینگ مشورت کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما با سلیقه، موثر و خوش ساخت است. یک مشاوره برندینگ حرفه ای در مورد مواردی مانند فونت، رنگ، اندازه لوگو، شمایل نگاری و طراحی کلی به شما مشاوره می دهد. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده یا مکمل نام تجاری شما باشد.
- شعار: شعار عبارتی کوتاه و جذاب است که میتوانید در طول کمپینهای بازاریابی از آن استفاده کنید تا به برند خود برتری بیشتری بدهید. این ویژگی دائمی برند شما نیست، بنابراین میتوانید آن را برای کمپینهای بازاریابی جدید تنظیم و تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر لوازم غواصی می فروشید، شعار شما می تواند این باشد: «بهترین منظره را از زیر دریا داشته باشید».
یادگیری و کمک گرفتن از بقیه برند ها
آمار شرکت های مشابه را مطالعه کنید. می توانید از شرکت های معتبری که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند، یاد بگیرید. سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد کمپین های بازاریابی با هدف گروه های خاصی که محصولاتشان را بیشتر خریداری می کنند، جمع آوری کنید. داده های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید تا درک کاملی از برند آنها ایجاد کنید.
شناخت مشتری هدف برای مشاوره برندینگ بهتر
با بازار هدف خود صحبت کنید. تعامل با افرادی را در نظر بگیرید که با مشخصات مشتری ایدهآل شرکت شما مطابقت دارند تا مشخص کنید که علاقهمندیها و نیازهای آنها چیست، همچنین برندهایی که برایشان جذاب هستند و چرا. شما می توانید یک طرح کلی دقیق تر از آنچه مشتریان شما می خواهند ایجاد کنید. بعد از اینکه در مورد مخاطب هدف تصمیم گرفتید، می توانید شروع به ایجاد برندی کنید که آنها را جذب کند و یک مشاوره برندینگ موفق داشته باشید.
[caption id="attachment_1805" align="aligncenter" width="392"] شناخت مشتری هدف برای مشاوره برندینگ بهتر[/caption]
USP چیست؟
USP یک بیانیه مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت چه چیزی ارائه می دهد. USP شما باید ویژگی های محصول شما را برجسته کند که آن را منحصر به فرد می کند و برای مشتریان ارزش محصول را بیشترمی کند.
شخصیت شرکت
تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت شما نیاز به بارش فکری خلاق با سایر اعضای تیم برندسازی دارد. شما می توانید این فرآیند را با در نظر گرفتن شرکت به عنوان یک شخص شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت یک کوله گرد است، می توانید توصیف کنید که این شخص چگونه به نظر می رسد و چگونه عمل می کند. استفاده از کلمات توصیفی مانند "مسافر"، "مستقل"، "انقلابی" یا "سرگرم کننده" به شما و مشاوره برندینگ کمک می کند تا افکار انتزاعی خود را به صورت شفاهی بیان کنید.
تصویر شرکت
همچنین می توانید سعی کنید محصول یا شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید مرتبط کنید. برای مثال، اگر شرکتی کفشهای مخصوص دویدن تولید میکند، ممکن است به یک غزال فکر کنید و از این تصویر برای ایجاد ایدههای بیشتر استفاده کنید. این نوع فرآیندهای فکری خلاق به شما و مشاوره برندینگ اجازه میدهد تا صدای متمایز را به شرکت خود ارائه دهید.
فرهنگ شرکت خود را نشان دهید
برند شما باید فرهنگ شرکت شما را آگاه کند. شما می توانید با هماهنگ کردن کد لباس، رفتار حرفه ای و صدای خود با تصویر، برند خود را به صورت داخلی بازاریابی کنید. رفتار شما معیاری را برای سایر کارکنان تعیین می کند که می تواند به فرهنگ شرکت شما تبدیل شود.
11 نکته مشاوره برندینگ برای تصویر بهتر شرکت
وقتی صحبت از برندسازی می شود، بیشتر مردم به لوگو و رنگ فکر می کنند. اما برندسازی چیزی فراتر از قابلیت تشخیص است. این در مورد تأثیری است که شما بر روی مشتری می گذارید و چگونه پیامی را ارسال می کند. اولین برداشت می تواند در مورد یک شرکت، ارزش های آن و کاری که انجام می دهد، چیزهای زیادی بگوید. مشاوره برندینگ باید به تأثیرات ناخواسته برندسازی فکر کند.
- به وضوح خود را شناسایی کنید
در حالی که نامهای جذاب و گرافیکهای جالب میتوانند جالب باشند، اما کار خوبی برای بیان داستان شما انجام نمیدهند. نام، لوگو و شعار شرکت شما باید بینش هایی را در مورد آنچه انجام می دهید و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، ارائه دهد. اگر این فرصت را از دست بدهید، وقت و انرژی ارزشمندی را صرف توضیح اصول اولیه خواهید کرد. این زمانی است که می توان از آن برای توسعه بیشتر یک رابطه یا به اشتراک گذاشتن مزایای کلیدی استفاده کرد.
- درک برند را برای مردم آسان کنید
درک آنچه انجام می دهید را برای مردم آسان کنید. بسیاری از نام ها، بازی هوشمندانه ای هستند یا بی معنی هستند. همچنین، مطمئن شوید که به اندازه کافی کمپینی برای تبلیغ برند ومشاوره برندینگ پیدا کنید. تبلیغات کافی، می تواند مقدار زیادی برای تعریف برند انجام دهد.
- اجازه دهید نام تجاری شما یک داستان بگوید
اجازه دهید نام، شعار و لوگوی شما داستانی را بیان کند. داشتن یک پیام روشن در پشت کسب و کار شما به مصرف کننده اجازه می دهد تا ستون هایی را که شرکت شما مظهر آن است درک کند.
- در نظر بگیرید که مشتری شما چه فکری خواهد کرد
اغلب اوقات، لوگو، شعار و نام شرکت توسط کارآفرین، قبل از داشتن حتی یک مشتری در نظر گرفته می شود. اگر ظاهر و احساسی با تکنولوژی بالا دوست دارید و به یک گروه سالم می فروشید، عدم تطابق وجود خواهد داشت. لوگو یا برند شما با مشتریان انتخابی شما ، طنین انداز نخواهد شد. مشتری خود را تعریف کنید، سپس برند خود را برای جذب آن مشتری ایجاد کنید. تویوتا هستی یا لکسوس؟ بدون پرداخت یا تام فورد؟ والمارت یا تارگت؟
- بپرسید چرا این کار را انجام می دهید
شما کسب و کاری دارید که محصولی را می فروشد، اما چرا آن محصول را می فروشید؟ البته، همه ما میخواهیم پول در بیاوریم، اما فروش چیزی برای کسب درآمد، مصرفکننده را تشویق نمیکند که از برند شما خرید کند. از خود بپرسید: چه تفاوتی در زندگی مصرف کننده ای که آن را خریداری می کند، خواهد داشت؟ با ساختن پایه ای از اینکه چه کسی و چرا چیزی را که می فروشید شروع کنید و از آنجا به کار خود ادامه دهید.
- یک تجربه خوب ایجاد کنید
مهمترین بخش برندسازی امروزه ایجاد یک تجربه خوب است. برای بسیاری، این به معنای تکرار همان شعارها و نگاه ها در همه پلتفرم ها است. این یک اشتباه است. تجربه خوب ، یک استراتژی برندسازی منسجم است اما همچنین استراتژی ای است که کاربر و مخاطب را به شیوه ای صمیمی در نظر می گیرد.
- خلاق و قابل دسترس باشید
بهترین برندسازی شرکت ترکیبی از خلاقیت و قابلیت دسترسی است. هنگام در نظر گرفتن نام، لوگو و زیبایی شناسی برند، مخاطبان خود و همچنین دسته بندی برند خود را در نظر بگیرید. موفق ترین برندها ومشاوره برندینگ، یک چرخش خلاقانه را بدون انحراف بیش از حد از آنچه مصرف کنندگان بالقوه از محصول یا خدمات خود انتظار دارند، اتخاذ می کنند.
- طراحی برای بلند مدت
در نظر بگیرید که برند و لوگوی شما در طول زمان چگونه باقی می ماند. گفتن اینکه یک نام تجاری پیشرفته است ممکن است شما را به سمت شیک ترین گرایش های طراحی سوق دهد. با این حال، ممکن است بخواهید به این فکر کنید که چگونه آن پیام را به گونه ای زنده کنید که در پنج یا 10 سال دیگر قدیمی به نظر نرسد.
- اصل ROI را امتحان کنید
از اصل ROI پیروی کنید: مرتبط و تاثیرگذار. اگر استراتژی برند و کار توسعه برند ما به این استانداردها دست یابد، مشتری اولین تأثیر مطلوبی را در بازار خواهد داشت. رسانه های اجتماعی یک پلت فرم عالی برای آزمایش ایده ها قبل از بردن آنها به سطح بعدی است.
- به توسعه پذیری فکر کنید
دارایی های برند شما اغلب اولین برداشت مصرف کنندگان از شرکت شما است. برای انتخاب نام شرکت، شعار، لوگو و مشاوره برندینگ چه فاکتوری را باید در نظر گرفت؟ درک کنید که کسب و کار شما با توجه به محصولاتی که می فروشد، منطقه ای که در آن می فروشد و شاید حتی مخاطبانی که به آنها می فروشد، دچار تغییراتی می شود. مهم است که چیزی منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید که نشان دهنده یکپارچگی شرکت شما باشد، اما اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی قابل توسعه باشد تا بتواند تغییراتی را که مطمئناً در طول سال ها اتفاق می افتد تحمل کند.
هر آنچه باید در مورد برندینگ و مشاوره برندینگ بدانید
- نام تجاری 101: سه B
- استراتژی برند: کار پایانی برای ساختن برند شما
- ساختن هویت برند شما
- صدای برند
- تایپوگرافی
- پالت رنگ
- فرم و شکل
- همه اینها را با یک راهنمای سبک برند مرتبط کنید
- طراحی عناصر کلیدی برندسازی شما
- لوگو
- سایت اینترنتی
- بسته بندی
- کارت بازرگانی
- کلید برندسازی ( ثابت و انعطاف پذیر نگه داشتن چیزها)
برندسازی چیست؟
اول از همه قبل از اینکه بتوانید نام تجاری کسب و کار خود را مشخص کنید، باید بدانید که برندسازی چیست. وقتی نوبت به ساختن نام تجاری شما می رسد، سه مورد وجود دارد که باید بدانید: برند، نام تجاری، و هویت برند.
برند شما، درک شرکت شما در جهان است.
برندسازی شما عمل شکل دادن به یک برند منحصر به فرد و متمایز است. این تمرین زنده کردن یک نام تجاری است. هویت برند شما تمام عناصری است که شرکت شما ایجاد می کند، مانند لوگو، وب سایت یا کارت ویزیت شما تا تصویر و پیام مناسب را برای مخاطبان پخش کند.
هر سه مانند تکههایی از پازل برندسازی هستند و برای ایجاد یک تجارت موفق و قابل فروش به هر سه نیاز دارید. بدون برندسازی، برندی وجود ندارد. بدون هویت برند، برندسازی وجود ندارد. هر سه بر روی یکدیگر ساخته می شوند و برای موفقیت در مشاوره برندینگ به هر سه نیاز دارید.
استراتژی برند: کار پایانی برای ساختن برند شما
وقت آن است که کمی استراتژی انجام دهید. ممکن است وسوسه شوید که مستقیماً وارد فرآیند برندسازی شوید. اما قبل از اینکه واقعاً شروع به ساختن هویت برند خود کنید (به عنوان مثال، طراحی لوگو یا راه اندازی وب سایت خود)، کارهایی وجود دارد که باید در باطن انجام دهید و آن تعریف استراتژی برند شما است و مشاوره برندینگ موفقی داشته باشید. استراتژی برند خود را به عنوان یک طرح اولیه در نظر بگیرید.
نکاتی در حال ساختن استراتژی برند خود باید رعایت کنید
شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید؟ اگر بهعنوان یک برند مشخص نیستید که چه کسی هستید، برندسازی و مشاوره برندینگ شما پراکنده و گیجکننده خواهد بود. نقطه تفاوت خود را درک کنید. چه چیزی شما را از سایر برندهای موجود متمایز می کند؟ چرا بقیه برندها باید با شما رقابت کنند؟
بیانیه ماموریت برند
بیانیه ماموریت برند خود را ایجاد کنید. بیانیه ماموریت شما "چرا" پشت کسب و کار شما است. اگر متوجه ماموریت خود شده اید، این جمله را پر کنید: «شرکت ما برای ______ وجود دارد. در پنج سال، ما قصد داریم _____ را انجام دهیم.»
ارزش های خود را بنویسید. ارزش های شرکتی شما نه تنها استراتژی داخلی شما را هدایت می کند، بلکه به شما کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط خارجی برقرار کنید.
آگاه سازی مشتری
مشتری ایده آل خود را آگاه کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی یک نام تجاری ایجاد می کنید، برای مشتریان هدف شما جذاب است اما اگر ندانید که آن مشتریان چه کسانی هستند، انجام این کار غیرممکن است. یک آواتار ایده آل برای مشتری ایجاد کنید و از آن برای هدایت فرآیند برندسازی و مشاوره برندینگ خود استفاده کنید. اگر بودجه برای شما نگران کننده است، این استراتژی های نام تجاری ارزان را برای مشاغل کوچک بررسی کنید.
[caption id="attachment_1804" align="aligncenter" width="411"] آگاه سازی مشتری[/caption]
ساختن هویت برند شما
اولین بخش از ساختن هویت برند شما، تعریف عناصر و اصول کلیدی است که برند شما را هدایت می کند. بنابراین، دقیقاً چه چیزی را شامل می شود؟
- صدای برند
طرح های شما بخش بزرگی از برندسازی شما هستند اما آنها تنها بخش نیستند. صدای برند شما بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند شما است و مهم است که قبل از اینکه در این فرآیند به مرحله ی بسیار دوری برسید، بفهمید که به دنبال چه صدایی هستید. چرا؟ زیرا صدای برند شما ممکن است انتخاب های سبک دیگری را دیکته کند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر صدای برند شما شرکتی است ، احتمالاً میخواهید از فونت سنتیتری استفاده کنید. اگر صدای برند شما بلند و پررنگ است، میخواهید یک پالت رنگی با صدای بلند و پررنگ بسازید تا مورد توجه بیشتری قرار بگیرید.
- نام تجاری خود را معرفی کن
بنابراین، ما به پایان این راهنمای نهایی برای برندسازی رسیدهایم و همانطور که قول داده بودیم، اکنون تمام نکات و منابع برندسازی و مشاوره برندینگ را که برای ایجاد یک برند عالی از پایه نیاز دارید در اختیار دارید.
همانطور که در حال ساختن برند خود هستید، به یاد داشته باشید
- با استراتژی درست شروع کنید. استراتژی برند شما به عنوان طرح اولیه کل فرآیند برندسازی شما عمل می کند و مطمئن می شود که محصول نهایی شما با اهداف نهایی شما مطابقت دارد.
- مطمئن شوید که همه عناصر برند شما با هم کار می کنند. صدای برند شما، پالت رنگ شما، تایپوگرافی شما، لوگوی شما، همه آنها باید با هم ترکیب شوند تا یک تجربه برند منسجم برای مخاطبان شما ایجاد کنند.
- همه چیز را در یک راهنمای سبک برند، مستند کنید. راهنمای سبک برند شما تضمین می کند که همه اعضای تیم شما در یک صفحه هستند و همه طرح های شما با برند شما و مشاوره برندینگ سازگار است.
- ثابت قدم باشید. مخاطبان شما باید تجربه ثابتی با برند شما داشته باشند، چه در چاپ، چه در وب یا در رسانه های اجتماعی با شما روبرو شوند. ثبات باعث ایجاد اعتماد میشود و اعتماد چیزی است که مخاطبان شما را درگیر میکند.
منبع : دولوپرس پرو