8 راهکار در افزایش بازدید سایت
روشهای ساده و کاربردی برای افزایش بازدید سایت
کاربران اینترنت که مشتریان باالقوه شما هستند، برای پیدا کردن خدمات یا محصولات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میکنند. سایت ها و کسب و کارهای بسیاری تلاش میکنند که سایت آنها در صفحات اول سرچ گوگل به کاربر نشان داده شود. احتمالا در هنگام سرچ کردن عبارات مختلف در موتورهای جستجو مانند گوگل، متوجه تعداد زیاد صفحات نمایش داده شده در گوگل شدهاید. تعداد این صفحات پیشنهادی گاهی به چند ده ملیون نیز میرسد. با توجه به اینکه، معمولا کاربر تنها سایتهای نمایش داده شده در چند صفحه ابتدایی را باز میکند، رقابت بالایی بین سایتهای مختلف برای رسیدن به چند صفحه ابتدایی گوگل وجود دارد.
به عبارتی که در گوگل سرچ میکنید اصطلاحا کلمه کلیدی گفته میشود. به رساندن صفحهای از سایت در هنگام جستجو یک کلمه کلیدی به صفحات اول گوگل، اصطلاحا سئو کردن سایت در آن کلمه کلیدی کفته میشود. میزان موفقیت یک سایت در رسیدن به صفحات ابتدایی سرچ گوگل و به خصوص صفحه اول آن به دانش و مهارت کارشناس سئو و میزان رقابت در کلمه کلیدی وابسته است. پس سوال اساسی این است که
چگونه سایت خود را سئو کنیم؟
1/ انتخاب کلمات کلیدی مناسب
میتوان گفت مهمترین قسمت در افزایش بازدید سایت انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربر در موتورهای جستجو، سرچ میکند. کلمه کلیدی میتواند تک کلمه یا یک عبارت یا حتی سوال باشد. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید بتوانید تمام کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را حدس بزنید یا با استفاده از آنالیز رقبا در گوگل، سایت الکسا (سایت الکسا نجمه فیلتره باز نمیشه وی پی انم. بعد بگیر عکسشو بزار)و … کلمات کلیدی کسب و کار خود را پیدا کنید. پس از تهیه یک لیست کامل از این کلمات، میتوانید آنالیز آنها را در در سایت moz ، kwfinder یا سایر سایتهای مرتبط با سئو انجام دهید و برای آن ها تولید محتوا کنید.
انتخاب درست کلمات کلیدی، پایه و اساس تولید محتوای سایت و بسیاری از بخش های سئو تکنیکال است. به شکلی که میتوان گفت در صورت انتخاب نامناسب این کلمات تمام عملکردهای بعدی در بخش تولید محتوا و قسمتی از سئو تکنیکال بیاثر خواهد بود. پس چنانچه به تولید محتوا علاقهمندید اما با ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی آشنا نیستید، هارپاک استار میتواند به شما در انتخاب درست این کلمات کمک کند.
اگر انتخاب کلمات کلیدی درست باشد با استفاده از سئو محتوا میتوان سایت را سئو کرد. سادهترین نکته در مورد سئوی محتوایی استفاده از کلمات کلیدی در نوشتن محتواست. سئوی محتوا گرچه یک فرآیند زمانبر است اما میتوان به جرات گفت مهمترین روش برای سئوی ماندگار است و یکی از مهمترین روشهای سئوی ارگانیک به شمار میرود.
باید بدانید که گوگل علاقه فراوانی به محتوای جدید دارد. بنابراین باید سعی کنید به صورت پیوسته و با زمانبندی مشخص محتوای جدید تولید کنید. به دلیل اهمیت فراوان تولید محتوا تمامی طراحان سایت یک قسمت تحت عنوان بلاگ، مقالات یا اخبار در سایت قرار میدهند.
دقت داشته باشید که محتوای شما، علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی باید دارای متنی روان و جداب و کاربردی باشد و همواره در نظر داشته باشید که مهمترین هدف از تولید محتوا، حل مشکلات مخاطب و راهنمایی او به عنوان یک کارشناس و متخصص است.
3/ به روز رسانی محتوای بلاگ
همانطور که گفته شد، گوگل از مطالب جدید استقبال میکند، بنابراین بهتر است هر چند ماه یکبار مطالب قبلی وبلاگتان را به روز رسانی کنید. میتوانید برای این کار چند خطی به محتوا اضافه کنید یا متن را بهینهتر کنید. اگر گوگل قوانین جدیدی برای سئو وضع کرده، این قوانین را در بروز رسانی خود اعمال کنید.
4/ استفاده از ویدیو، پادکست و عکس
معمولا وقتی صحبت از تولید محتوا میشود، کمتر کسی است که به محتوای مالتی مدیا فکر کند. این در حالی است که ویدیو بیشترین نقش را در افزایش بازدید سایت دارد. وجود ویدیو در سایت نه تنها از نظر سئوی محتوایی، بلکه از نظر کاربری نیز بسیار مهم است. پادکست، عکس و متن به ترتیب در جایگاه های بعدی از نظر اهمیت در سئو محتوا هستند. البته سئو محتوای مالتی مدیا، علاوه بر دانش فنی در عکاسی، ساخت ویدیو و پادکست نکات فنی بسیاری در سئو دارد که از حوصله این بحث خارج است.
رباتهای گوگل به خوبی محتوای کپی را تشخیص میدهند، چه این محتوا متن باشد چه عکس، ویدیو یا حتی پادکست! محتوای کپی تاثیر منفی در سئوی سایت شما دارد. بنابراین سعی کنید محتوای اختصاصی سایت خودتان را تولید کنید. عکاسی از محصولات، تولید پادکستهای آموزشی، توضیحات محصول یا خدمت در قالب ویدیو و … میتواند در سئو محتوایی شما بسیار موثر باشد.
اگر دستی در نوشتن دارید ، با اصول اولیه عکاسی از محصولات یا نرم افزارهای ویرایشگر عکس مانند فوتوشاپ آشنایی دارید و یا با استفاده از نرم افزارهای تدوین فیلم و صوت در حد مقدماتی آشنا هستید تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت نباید کار سختی برای شما باشد.
تولید محتوا علاوه بر دانش فنی در نویسندگی یا تهیه عکس و فیلم به صبر و استمرار زیادی نیاز دارد. محتواها نباید زیاد کوتاه باشند و برای هر یک یا دو کلمه کلیدی باید یک محتوا در بلاگ در نظر گرفته شود.
اگر برای تهیه محتوای سایت خود زمان کافی ندارید یا به تولید محتوا علاقه مند نیستید تیم تولید محتوای هارپاک استار در کنار شماست.
6/ لینک سازی داخلی یا انکرتکست
در لینک سازی داخلی شما بین صفحات بلاگ یا از صفحات بلاگ به لندینگها لینک میدهید. این کار باعث میشود کاربر بین صفحات مختلف سایت جابهجا شود و همین جابهجایی و کلیکها باعث کاهش bounce rate در سایت شما میشود. به علاوه شما با دادن اطلاعات مفید به کاربر و تسهیل دسترسی کاربر به صفحات مختلف، گام بزرگی در جلب نظر کاربر ورودی برداشتهاید و در بسیاری از موارد با داشتن محتوای جذاب میتوانید کاربر را به مشتری تبدیل کنید.
یکی از مهمترین مزایای لینک سازی داخلی کمک به رباتهای گوگل برای دیدن صفحات مختلف سایت شماست. شما با این کار به ایندکس شدن هرچه سریعتر صفحات مختلف سایت کمک میکنید .
ادامه ی مطلب در سایت هارپاک استار مطالعه بفرمایید.
جمعه 13 فروردین 1400 8:26 PM
تشکرات از این پست