به گزارش خبرگزاری تسنیم، به گفته مهندسان شرکت سایپا مشکلات مربوط به تحریم صنعت خودرو باعث شد شرکت ها و خودروسازان خارجی، مشارکتی را با سایپا برای پلتفرم SP100 و سدان شاهین نداشته باشند.
همین اتفاق موجب آغاز پروژه پیشرانه M15 توربو در مگا موتور و سایپا شد و در نهایت، این پیشرانه 110 اسب بخار با گشتاور 165 نیوتن متر بر روی سایپا شاهین نصب شد.
حدود 100 قطعه برای توربو کردن پیشرانه M15 تغییر کرده و به غیر از ساختار اصلی توربو، سایر اجزا در مگا موتور و سایپا طراحی و ساخته شده است.
انتهای پیام/