تخصصی ترین فروشگاه اینترنتی برای خرید باطری گوشی موبایل باید دارای ویژگی هایی باشند که مشتری یا کابر با خیالی راحت و اطمینان خاطر نسبت به خرید اقلام خود اقدام کند.
باطری موبایل از جمله کالایی می باشد که ممکن است در هر سه تا چهار سال (کمتر یا بیشتر) نیاز به خرید آن داشته باشید. اما اگر در فرایند خرید تصمیم اشتباهی بگیرید، ممکن است از از خرید خود پشیمان شوید.
در صورتی که اطلاعات کاملی از باطری موبایل مورد نظر خود به دست نیاورید، ممکن است در زمان خرید با سئوالات زیادی مواجه شوید.
در حقیقت، یک فروشگاه اینترنتی که در حوزه فروش باطری موبایل فعالیت می کند، باید پیش از هر اقدامی، اطلاعات جامعی از باطری های موجود خود ارائه کند.
خریدارانی که قصد خرید کلی یا تکی دارند، نیاز دارند که جزئیات کاملی از محصول مورد نظر خود دریافت کنند تا با انطباق اطلاعات دریافتی با نیاز خود بتوانند بهترین گزینه مناسب خود را خریداری کنند.
همانگونه که حتما اطلاع دارید، اگر نتوان گفت که تمام بخش های بازار و تجارت به فضای مجازی روی آورده اند و کالاهای خود را در این فضا عرضه می کنند، اما تجربه شخصی هر یک از ما نشان می دهد که کسب و کارها برای تداوم حیات خود از هم اکنون وارد فضای مجازی شده اند.
فروشندگان باطری موبایل که نقش مهمی در تأمین این کالای مورد نیاز مصرف کنندگان دارند، نیز در فضای مجازی حضور پررنگی دارند. کافی است که برای خرید باطری موبایل مورد نظر خود در اینترنت جستجویی (سرچ) کنید تا با فروشگاههای اینترنتی فراوانی مواجه شوید.
از یک فروشگاه آنلاین فروش باتری موبایل چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟
همانند گذشته که که برای خرید یک محصول به یک فروشگاه مراجعه می کردیم و انتظار داشتیم که فروشنده علاوه بر برخورد مناسب، اطلاعات جامع و کاملی از محصول خود ارائه نماید، و در نهایت با قیمت معقولی کالای خود را ارائه نماید، این انتظارات در فضای مجازی نیز وجود دارد.
در واقع، نوع انتظارات پیشین همچنان وجود دارند، اگرچه تغییرات در نوع ارائه آنها ایجاد شده است.
برای مثال، اگر در بازار سنتی هنگامی که به فروشگاه مراجعه می کردید، انتظار برخورد مناسب و حتی دکور زیبایی از فروشگاه را داشتید، این مؤلفه ها امروز نیز به فضای مجازی انتقال یافته اند.
در واقع، شما هنگامی که برای خریدهای همچون خرید باطری گوشی موبایل به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه می کنید، انتظار دارید که به آسانی بتوانید از آن سایت استفاد کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را به آسانی و بدون سردرگمی پیدا کنید.
این مؤلفه که مورد توجه طراحان سایت و فروشگاه های اینترنتی نیز قرار دارد، به عنوان مفهومی تحت عنوان “کاربر پسند” مورد توجه قرار دارد.
این مفهوم که ممکن است در هنگام طراحی سایت مورد توجه ویژه طراحان سایت و صاحبان کسب و کارهای آنلاین باشد، پس از آماده سازی زیر ذره بین کاربران قرار دارد.
چه بسا سایت هایی که محتوای ارزشمند و زیادی در اختیار مخاطب قرار می دهند، اما به دلیل کاربر پسند نبودن ممکن است که در جذب مخاطب موفقیت چندانی کسب ننمایند.
بر این اساس می توان بیان کرد که در نخستین مرحله، یک سایت نیاز است که کاربر پسند باشد و محتوای مناسب در اختیار کاربران خود قرار دهد تا مخاطبان تجربه خوبی از سایت داشته باشند.