برای غرفه سازی در یک نمایشگاه با چالش ها و محدودیت های مختلفی مثل بودجه، زمان طراحی و ساخت، نوع نمایش کالا، اجاره تجهیزات نمایشگاهی و ... مواجه می شوید. برای اینکه بتوانید در نمایشگاه موفق باشید و بهترین نتیجه را بگیرید باید دقت زیادی در غرفه سازی داشته باشید و طراحی غرفه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهران را به درستی انتخاب کنید. برای موفقیت در این کار باید با محدودیت های موجود مواجه شوید و آن ها را به درستی حل کنید. چالش هایی که در این مسیر با آن ها مواجه می شوید عبارت اند از:
– محدود بودن در زمان
– محدود بودن در بودجه
– محدود بودن تعداد کالاها
– محدود بودن متراژ
خیلی از شرکت ها و کسب و کارهایی که می خواهند برای اولین بار در یک نمایشگاه شرکت کنند با این چالش ها رو به رو می شوند و اگر در این مورد اطلاعات کافی نداشته باشند ممکن است در نمایشگاه شکست بخورند. این شرکت ها باید درباره ی جای غرفه، غرفه سازی، تبلیغات، اجاره تجهیزات نمایشگاهی و سایر موارد تصمیمات درستی بگیرند.
این دسته از شرکت ها به دلیل بی تجربه بودن معمولا دید کلی نسبت به نمایشگاه و بازخوردهای شرکت در آن ندارند اما اگر نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم را رعایت کنند می توانند حضور موفق و مثبتی را در نمایشگاه داشته باشند و حتی بهترین بازخورد را از شرکت در نمایشگاه بگیرند.
قدم اول: بررسی نوع نمایشگاه و بازخوردهای آن
اگر بار اولی است که در یک نمایشگاه شرکت می کنید بررسی نوع نمایشگاه و بازخوردهایی که کسب و کارهای دیگر در سال های گذشته از آن گرفته اند به شما کمک می کند که به طور تقریبی تعداد کسانی که از غرفه ها بازدید می کنند و هم چنین تعداد شرکت هایی که در نمایشگاه غرفه سازی می کنند را به دست آورید. بعد از بدست آوردن این اطلاعات می توانید با در نظر گرفتن احتمالات در نمایشگاه ثبت نام کنید و اجاره تجهیزات نمایشگاهی در تهران را به درستی انجام دهید.
قدم دوم: انتخاب مکان غرفه
اگر می خواهید بهتر در نمایشگاه دیده شوید اصلی ترین عامل آن مکان غرفه است. برای این کار باید درباره ی بهترین جای سالن تحقیق کنید و آن را بشناسید. برای شناسایی بهترین مکان باید به ورودی ها و خروجی های سالن، راهروهای اصلی و فرعی، تعداد ورودی های غرفه و ... توجه داشته باشید.
هرچه مکان غرفه ی شما به شاهراه اصلی و ورودی های سالن نزدیک تر باشد موقعیت آن برای غرفه سازی بهتر خواهد بود و اجاره تجهیزات نمایشگاهی برای شما مناسب خواهد شد. البته ناگفته نماند که بهترین موقعیت های سالن در اختیار کسانی قرار می گیرد که غرفه سازی مخصوصی داشته باشند تا جلوه بصری نمایشگاه را بالا ببرند.
قدم سوم: تبلیغات
یکی از تاثیرگذارترین موارد در موفقیت غرفه تبلیغات است. تبلیغات مناسب در کنار غرفه سازی خوب باعث جذب هرچه بیشتر مشتریان به غرفه شما می شود. در صنعت نمایشگاهی تبلیغات گوناگونی وجود دارد که با توجه به زمان آن ها دسته بندی می شوند. برای تبلیغات شما باید یک برنامه ی مناسب در نظر بگیرید که بتوانید تمام بازدیدکنندگان را در کوتاه ترین زمان ممکن پوشش دهید.
برای این کار از تبلیغات مختلفی می توانید استفاده کنید مثل چاپ و نصب بیلبورد در محیط نمایشگاه، رایدو نمایشگاه و تبلیغات بصری داخل غرفه، چاپ بروشور و هدایای تبلیغاتی مثل خودکار یا دفترچه که تمامی این ها را می توانید از شرکت های اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهیه کنید. علت شکست در نمایشگاه ها چیست؟ شاید مایل باشید مطلب اهمیت اجاره تجهیزات نمایشگاهی در چیست؟ را بخوانید.
قدم چهارم: جلسه هماهنگی
برای شرکت در نمایشگاه شرکت شما باید از همه لحاظ آمادگی داشته باشد. یعنی از لحاظ ظاهری، برنامه ریزی و داشتن اطلاعات لازم درباره ی کسب و کارتان باید آمادگی های لازم را داشته باشید تا بتوانید پاسخ گوی بازدیدکنندگان باشید. برای هماهنگی بیشتر کارها باید قبل از نمایشگاه جلسه هماهنگی با گروه خود برگزار کنید تا هرکدام از افرادی که قرار است در غرفه حضور داشته باشند وظایف و مسئولیت های خود را بدانند. منبع: اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان