معرفی کلی صفحه فرود:
در دنیای حقیقی اولین برخورد با افراد بسیار حائز اهمیت است و سبب قضاوت های زیادی در مورد افراد می شود. به همین خاطر همیشه برخورد اول، مهمترین برخورد به حساب می آید. برخورد اول در فضای دیجیتال و در دنیای مجازی نیز مهم است، به طوری که کاربران در دیدار اول با هر سایت در مورد کلیات وبسایت قضاوتهایی می کنند. لندینگ پیج یا صفحه فرود، همان اولین برخورد یک کاربر با وبسایت ما است.
با ما همراه باشید تا با Landing Page و المان های آن و همچنین پکیج دیجیتال مارکتینگ آوید بیشتر آشنا شوید.
هدفمند بودن Landing Page
Landing Page یعنی صفحه ای که کاربران از طریق آن وارد وبسایت ما میشوند. با نگاهی دقیقتر، صفحه فرود صفحهای در وبسایت است که با هدفی خاص و با برنامهای مشخص برای جذب کاربران طراحی شده است.
در نظر داشته باشید که طراح با طراحی سایت مناسب، در هر صفحه فرود، انتظار مشخصی از کاربران خود دارد.
به عنوان مثال صفحه اصلی وبسایت آمازون را در نظر بگیرید. این صفحه برای یک هدف خاص طراحی نشده است. بنابراین هرگز لندینگ پیج به حساب نمی آید. چرا که کاربر با ورود به این صفحه حق انتخاب دارد و به انجام کارهای مختلفی تشویق می شود.
انواع لندینگ پیج
- صفحه فرود Opt-In Landing Pages
- صفحه فرود Click Through
- صفحه فرود Lead Generation
اهداف مهم در طراحی صفحات فرود:
اصلیترین اهداف طراحی لندینگ پیج عبارتند از:
- ایجاد سرنخ برای فروش
- فروش مستقیم محصول یا خدمات
- دریافت راه ارتباطی مخاطبان
المانهای لندینگ پیج استاندارد
برای طراحی Landing Page در آژانس دیجیتال مارکتینگ آوید استاندارد و مناسب به همهی المان های زیر توجه کنید و آن ها را درست و مناسب انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که به خاطر اهمیت سئو لندینگ پیجها را بهینه سازی کنید.
- عنوان جذاب (headline)
- زیرعنوان مناسب (sub headline)
- تصویر
- توضیحات
- ارزش پیشنهادی
- ترتیب و چینش درست
- درد مشتری
- نمونه مشتریان راضی و واقعی
- نمایش راههای ارتباطی
-