0

زمینه های طراحی گرافیک

 
saeedhoseyni
saeedhoseyni
کاربر جدید
تاریخ عضویت : شهریور 1398 
تعداد پست ها : 1
محل سکونت : تهران

زمینه های طراحی گرافیک

طراحی گرافیک از ترکیبات تصویری برای حل مشکلات و ارتباط ایده ها از طریق تایپوگرافی ، تصاویر ، رنگ و فرم استفاده می کند.

هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد، به همین دلیل چندین نوع طراحی گرافیکی وجود دارد که هر کدام حوزه تخصصی خود را دارند.

گرچه آنها اغلب با هم همپوشانی دارند، هر نوع طراحی گرافیکی نیاز به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع واحد تخصص دارند.

دیگران روی مجموعه ای از انواع مشابه،تمرکز می کنند. اما از آنجا که صنعت دائماً در حال تغییر است، طراحان باید زبان آموزان سازگار و مادام العمر باشند تا بتوانند تخصص های خود را در سراسر حرفه خود تغییر دهند یا اضافه کنند.

خواه یک طراح مشتاق باشید یا به دنبال خدمات طراحی برای تجارت خود هستید، درک هشت نوع طراحی گرافیکی به شما در یافتن مهارتهای مناسب برای شغل کمک می کند.

1- طراحی گرافیکی هویت بصری

یک برند رابطه بین یک تجارت یا سازمان و مخاطبان آن است.یک هویت تجاری به این صورت است که سازمان با شخصیت،لحن و ذات خود و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات خود ارتباط برقرار می کند.

طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً به این شکل است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند تا آن خصوصیات نامشهود را از طریق تصاویر، شکل ها و رنگ ارتباط برقرار کنند.

طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با ذینفعان برند همکاری می کنند تا دارایی مانند آرم،تایپوگرافی،پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که نمایانگر شخصیت یک برند باشد،همکاری کنند.

علاوه بر کارتهای ویزیت استاندارد و ثابت شرکتها،طراحان معمولاً مجموعه ای از دستورالعملهای برند بصری (راهنماهای سبک) را تهیه می کنند که بهترین شیوه ها را توصیف می کنند و نمونه هایی از مارک تجاری بصری را که در رسانه های مختلف اعمال می شود ارائه می دهند.این دستورالعمل ها به اطمینان از سازگاری برند در برنامه های آینده کمک می کنند.

طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیکی داشته باشند تا عناصر طراحی مناسب در تمام رسانه های تصویری ایجاد شوند. آنها همچنین به ارتباطات عالی،مهارتهای مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیقات در صنایع، سازمانها ، روندها و رقبا نیاز دارند.

2 - بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغاتی

وقتی بیشتر افراد به طراحی گرافیک فکر می کنند، به طرح هایی که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده اند فکر می کنند.

شرکتها به تلاشهای بازاریابی موفق برای جلب توجه به فرآیند تصمیم گیری مخاطبان هدف خود وابسته هستند. بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها، نیازها، آگاهی و رضایت خود از محصول، خدمات یا مارک درگیر می کند.

از آنجا که افراد همیشه محتوای بصری را جذاب تر می یابند،طراحی گرافیکی به سازمانها کمک می کند تا به صورت مؤثرتر تبلیغ و ارتباط برقرار کنند.

طراحان بازاریابی برای ایجاد دارایی برای استراتژی های بازاریابی با صاحبان شرکت،مدیران یا متخصصان بازاریابی همکاری می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند.

طراحان می توانند در نوع خاصی از رسانه ها (به عنوان مثال وسایل نقلیه یا تبلیغات مجله) تخصص یابند یا مجموعه وسیعی از وثیقه را برای چاپ، دیجیتال و فراتر از آن ایجاد کنند.

این نقش در حالی که به طور سنتی چاپ محور است، شامل دارایی های دیجیتالی بیشتری می شود،به ویژه برای استفاده در بازاریابی محتوا.

نمونه هایی از طراحی گرافیک بازاریابی

♦ کارت پستال و بروشور
♦ مجله و تبلیغات روزنامه
♦ پوسترها ، آگهی ها و بیلبوردها
♦ اینفوگرافیک
♦ بروشور (چاپی و دیجیتالی)
♦ بسته بندی خودرو
♦ نمایش علائم تجاری و نمایشگاه
♦ الگوهای بازاریابی ایمیل
♦ ارائه پاورپوینت
♦ منوها
♦ تبلیغات رسانه ای ، بنرها و گرافیک
♦ تبلیغات بنر و retargeting
♦ تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها

طراحان بازاریابی به مهارتهای عالی ارتباطی، حل مسئله و مدیریت زمان نیاز دارند.

علاوه بر اینکه در چندین برنامه طراحی گرافیکی، چیدمان و ارائه می توانند مهارت داشته باشند، باید برای تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند.

موقعیت های ورود به سطح در این زمینه راهی عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرایندها و کسب مهارت ها و تجربه های ارزشمند است.

3 - طراحی گرافیکی رابط کاربری

رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرایند طراحی رابط ها برای استفاده آسان آنها و ارائه یک تجربه کاربر پسند است.

UI شامل همه مواردی است که کاربر با آنها تعامل دارد-صفحه نمایش، صفحه کلید و ماوس-اما در زمینه طراحی گرافیکی،طراحی UI بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها،منوها،میکرو ،معاملات و موارد دیگرتمرکز دارد.

این یک طراح UI است که تعادل زیبایی شناسی را با کارکرد فنی تعادل برقرار کند.

طراحان UI در برنامه های دسک تاپ، برنامه های تلفن همراه، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها از نزدیک با طراحان UX (تجربه کاربری) (که مشخص می کند برنامه چگونه کار می کند) و توسعه دهندگان UI (که برای ایجاد کار کد می نویسند) همکاری نزدیک دارند.

نمونه هایی از طراحی گرافیک رابط کاربری

♦ طراحی صفحه وب
♦ طراحی قالب (WordPress ، Shopify و غیره)
♦ رابط بازی
♦ طراحی برنامه

طراحان UI باید بازیگران تیم باشند که هم از مهارت جدی در طراحی گرافیک برخوردار باشند و هم درک کاملی از اصول UI / UX ، طراحی پاسخگو و توسعه وب.

آنها علاوه بر برنامه های گرافیکی، به زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، CSS و JavaScript نیز نیاز دارند.

4 - طراحی گرافیک انتشار

انتشارات قطعات طولانی هستند که از طریق توزیع عمومی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند.آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند.

به کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و فروشگاه ها فکر کنید. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال مشاهده شده است.

طراحان گرافیک که در نشریات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران کار می کنند تا طرح هایی با دقت چاپی و آثار هنری همراه داشته باشند که شامل عکاسی،گرافیک و تصویر سازی می شود.

طراحان نشر ممکن است به عنوان یک شرکت آزاد،به عنوان اعضای آژانس خلاق یا در داخل به عنوان بخشی از یک شرکت نشر فعالیت کنند.

نمونه هایی از طراحی گرافیک انتشار

♦ کتابها
♦ روزنامه ها
♦ خبرنامه
♦ راهنماها
♦ گزارش های سالانه
♦ مجلات
♦ کاتالوگ ها

طراحان انتشار باید دارای مهارت های ارتباطی، چیدمان و سازمانی عالی باشند. آنها علاوه بر تخصص در زمینه طراحی گرافیک، باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را درک کنند.

5 - بسته بندی طراحی گرافیکی

بیشتر محصولات برای محافظت و آماده سازی آنها برای ذخیره سازی، توزیع و فروش به نوعی بسته بندی نیاز دارند.

اما طراحی بسته بندی همچنین می تواند به طور مستقیم با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند، که این امر به ابزاری بسیار ارزشمند برای بازاریابی تبدیل می شود. هر جعبه، بطری و کیف،هر قوطی یا ظروف فرصتی است که داستان یک مارک را بگویید.

طراحان بسته بندی،مفاهیمی را ایجاد می کنند،میکاپ ها را توسعه داده و پرونده های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند.

این امر به دانش تخصصی در مورد فرآیندهای چاپی و درک دقیق طراحی و تولید صنعتی نیاز دارد. از آنجا که طراحی بسته بندی بسیاری از رشته ها را لمس می کند،غیر معمول نیست که طراحان بتوانند دارایی دیگری را برای محصولی مانند عکاسی،تصاویر و هویت بصری ایجاد کنند.

طراحان بسته بندی ممکن است یک تجارت کلی باشند یا در نوع خاصی از بسته بندی (مانند برچسب یا قوطی نوشیدنی) یا صنعت خاصی (مانند مواد غذایی یا اسباب بازی های کودکان) تخصص داشته باشند.

کار آنها علاوه بر دانش قوی در مورد طراحی چاپی و صنعتی، به مهارت های مفهومی و حل مسئله نیز نیاز دارد. آنها باید انعطاف پذیر باشند تا خواسته های مشتریان،بازاریابان و تولید کنندگان را برآورده کنند و از روندهای فعلی آگاه باشند.

6 - طراحی گرافیک متحرک

به عبارت ساده تر،گرافیک های متحرک گرافیکی هستند که در حال حرکت هستند. این می تواند شامل انیمیشن،صدا،تایپوگرافی،تصاویر،فیلم و سایر جلوه هایی باشد که در رسانه های آنلاین،تلویزیون و فیلم استفاده می شود.

محبوبیت این رسانه در سالهای اخیر با پیشرفت فناوری و پادشاهی محتوای ویدیوها ، بسیار زیاد شد.

“طراح گرافیک متحرک” یک ویژگی کمی جدید برای طراحان است.به طور رسمی برای تلویزیون و فیلم محفوظ است، پیشرفت های فناوری باعث کاهش زمان و هزینه تولید شده است و فرم هنری را در دسترس تر و مقرون به صرفه تر می کند.

اکنون گرافیک های متحرک را می توان در تمام سیستم عامل های دیجیتال یافت ، که انواع مختلف مناطق و فرصت ها را ایجاد کرده است.

 
جمعه 6 تیر 1399  6:21 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها