لایکو اولین تولید کننده کالای خواب در ایران
لایکو تولید کننده لحاف، ملحفه، بالش، روتختی، انواع تشک فنری و همچنین لحاف نوزاد، ملحفه نوزاد.
طراحی فروشگاه مرکزی لایکو برندی با چند زیر برند با تنوع بسیار و تعدد محصولات، هر گروه از محصولات نیازمند استندهای متفاوت با اشکال مختلف میباشند. فروشگاه بزرگ است و درکپذیر نیست. ستونهای بسیار، پلان نامنتظم، ناخوانایی فضا، کاربر در این پلان سردرگم میشود.
کارفرما: نمیتوانم پایان فضا را ببینم. میخواهم همه محصولاتم دیده شود.
یک فضای پان اپتیک با زونبندی و شفافیت مناسب که پاسخگوی همه تفاوتها باشد.
چگونه میتوان تفاوت را از طریق یکپارچگی به تصویر کشید؟
آرامش فضا به همراه تنوع کالا، اضافه نکردن پیچیدگی به پیچیدگی، فضا برای کاربر لایکو درکپذیر باشد. پلان حول کدام مرکز یکپارچه میشود؟ نگاه امروز به محصول و خریدار چگونه است؟ کاربر چگونه فضا را تجربه میکند؟ چگونه برندی از گذشته برای امروز و آینده قابل استفاده است؟
استراتژی تیم طراحی وقتی دایره به کمک می آید، ایجاد شبکهای مدولار و انعطافپذیر در پلان است. نمای استندها در پلان تصویر میشوند. تمامی آنچه به فضا الحاق میشود سفید خواهد بود. کل پلان نامنتظم فضا در یک لحظه برای پاسخگویی به همه پیش فرضها آماده میشود. لکهای پررنگ و سفید در مرکز، شبکه همگرای کف و شبکه نورهمگرای سقف، کاربر را به درون می کشد. اینجا رویدادی اتفاق میافتد. سکویی برای توقف و انتخاب، ایجاد چرخش، تجربه و شناخت. همه محصولات در قطاع های دایره طبقه بندی می شوند، استندها از ارتفاع کم به زیاد در دید اول و به تدریج خود را به کاربر نشان میدهند. فضا به سرعت شناخته شدنی و آشنا به نظر میرسد.
اجزای متفاوت، محصولات و کاربر در یک هارمونی همافزا و همگرا .
منبع : سایت معماری آرک وب / منبع پست طراحی فروشگاه لایکو http://archweb.ir