0

فروشنده موفق-یادگیری فروش همه چیز به همه کس

 
kasebi
kasebi
کاربر جدید
تاریخ عضویت : شهریور 1398 
تعداد پست ها : 1

فروشنده موفق-یادگیری فروش همه چیز به همه کس

فروشنده موفق چه کسی هست؟

فروشنده موفق کسی هست که تعداد مراجعه مشتری ها را به بیشترین نرخ خریدار(فروش) تبدیل کند.

یعنی کسی که بتواند بیشترین افراد را برای خرید کالا و یا خدماتش ترغیب و قانع بکند.حالا این کالا و یا خدمات میتواند بصورت فیزیکی بفروش برسد و یا بصورت اینترنتی و مجازی باشد.

در هر صورت یک فروشنده باید توانایی این را داشته باشد تا با یاد گیری راههای فروش به مشتری بیشترین میزان سود را کسب کند.

یکی از بزرگترین مهارتهایی که یک فروشنده موفق میتواند داشته باشد فروش همه چیز به همه کس هست؟

ولی مگه همچین چیزی امکان داره و یا اصلا شدنی هستش؟

بله یه خبر خوب برای شما،شما میتوانید با یادگیری چند تکنیک و روش که توی هر نوع فروشی اعم از فروش حضوری یا فروش اینترنتی یا فروش تلفنی و هر نوع دیگه ای کاربرد داره توی امر فروشندگی پیشرفت کنید و سود زیادی کسب کنید.

با ادامه مقاله با ما همراه باشید تا این ترفند ها و روش ها را یاد بگیرید.چون این روشها در کل زندگی شما به دردتون خواهند خورد و حتما میتوانیید از آنها استفاده کنید.

چگونه تبدیل به یک فروشنده موفق شویم؟

نکات زیر را به دقت بخوانید و سعی کنید که آنها را رعایت کنید:

1-احتیاجات مشتری های خودتون رو شناسایی کنید

فروشنده موفق چه کسی هست؟
فروشنده موفق چه کسی هست؟

بیشتر بخوانید: کسب درآمد میلیونی


این که شما چه چیزی میفروشید مهم نیست،مهم ترین بخش فروش درک نیاز مشتری و مهارت پاسخگویی و برآورده کردن آن نیاز هست.

میتوان اینگونه گفت که فروشنده ای که به خدمات مشتری توجه بیشتری داره و به این توجه میکنه که یک محصول چگونه میتونه نیازهای مشتری رو برآورده کنه و چگونه این محصول میتونه مشکلی از مشتری رو حل بکنه خیلی موفق تر از کسی هست که فقط توجهش رو روی خود محصول متمرکز کرده.

هنگامی که نیازهای مشتری هدف خود را تعیین کردید و اینکه محصول شما چگونه می تواند آنها را برآورده کند ، تمرکز شما بر روی این مساله که به مشتری بگویید که این محصول این نیازهای شما رو برطرف میکنه، شما رو خیلی به فروش و موفق بودن نزدیک خواهد کرد.

در واقع شما باید به گونه ای مشتری رو روانشناسی و واکاوی کنید و با سوالاتی که ازش میپرسید به نیازها و احتیاجاتی که در اون زمینه داره پی ببرید.

2-برقراری ارتباط دوستانه با مشتری

شما باید بدانید که ارتباط اولیه ای که با مشتری برقرار میکنید و جملاتی که با او رد و بدل میکنید تاثیر زیادی توی موفقیت شما توی فروش داره.

به این نکته توجه کنید مشتری قبل از اینکه پولی که به زحمت بدستش آورده را بخواد دو دستی به شما تقدیم کنه اول باید برای این کار قانع بشه.

یک فروشنده موفق کسی هست که یه زمان کوتاهی برای شناسوندن خودش به مشتری و شناختن مشتری صرف بکنه.

برقراری ارتباط دوستانه با مشتری

یه جمله داستان مانند خیلی کوتاه بهش بگین و یا یه چیزی بهش بگین که اون رو بخندونه و سعی کنید که مشتری با شما ارتباط برقرار کنه.

اگر شما کاری بکنید که مشتری به شما به چشم یک انسان و یا حتی یک دوست بهتون نگاه بکنه، به جای اینکه اون شما رو فقط به چشم کسی نگاه کنه که میخواد یه چیزی رو هرطور که شده بهش بفروشه،این موقع هست که شما خیلی به موفقیت نزدیک خواهید شد.

با نوع صحبت کردن و نوع جملات و حالاتی که انتخاب میکنید میتوانید حس خیلی خوبی را به طرف مقابلتون انتقال بدین.

 

3-شناسایی کنید که به چه کسی دارین محصولتون رو میفروشید

توی بند 1 گفتیم که اول باید احتیاجات  رو شناسایی کنید.ولی برای اینکه بتوانید این احتیاجات رو شناسایی کنید اول باید بدانید که مشتری شما چه کسی هست.

باید بتوانید که یک اطلاعات مختصری ازش بدست بیاورید.این کار را میتوانید با سوالات غیر مستقیم متوجه بشین.

گاهی اوقات افزایش فروش مستلزم تحقیق در مورد مشتری خاص است .

اگر شما یک عمده فروش هستید و میخواهید که یک معامله بزرگ انجام دهید باید مشتری خاصی که به سمت شما میاد رو شناسایی کنید و در موردش تحقیق کنید و اطلاعاتی بدست بیاورید.

در ساید موارد همانطور که گفتیم ، هنگامی که شما به طور مستقیم به مصرف کنندگان میخواهید چیزی رو بفروشید، تحقیق در مورد افرادی که می فروشید ، به معنای تجزیه و تحلیل نیازها و خواسته های آنها است.

در هر صورت ، دانستن هر چه بیشتر در مورد اینکه به چه کسی دارید محصول می فروشید ، قبل از شروع فعالیت فروش خود ضروری است .

این موارد را میتوان با تمرین و تکرار هر روز بهتر انجامش داد.

4-از مشتری خود سوالاتی بپرسید

راههای ارتباط با مشتری

شما باید یاد بگیرید که با مشتری خود ارتباط برقرار کنید و پرسیدن سوالات خاص جزوی از این ارتباط هست.

پرسیدن سؤالات از مشتری (و در واقع گوش دادن به جوابهای آنها) از چند طریق دارای اهمیت است.

در درجه اول این کار باعث میشه که شما مشتری خودتون رو بهتر بشناسین، همچنین اطلاعات بیشتری از احتیاجات اون شخص و اینکه کلا از محصول شما چه انتظاری دارد رو بدست میاورید.

همچنین باید بدانید که سوال پرسیدن و صحبت کردن با او یکی از نکته ها و تکنیک های روانشناسی فروش هست چرا که آدمها دوست دارند در مورد خودشون و موضوعاتی که دوست دارند حرف بزنند.

اینکار باعث میشه که آنها بیشتر از شما خوششون بیاد.

چون وقتی که شما زمینه ای رو فراهم میکنید که مشتری ها در مورد موضوعاتی که دوست دارند صحبت بکنند و همچنین بصورت آزادانه و راحت در مورد احتیاجات و توقعاتی که از محصول شما دارند صحبت بکنند یه حس خوبی به آنها میدین.

و باعث میشین که انها از صحبت با شما رضایت داشته باشند که این امر در نهایت منجر به رضایت آنها از خریدشون و داد و ستد با شما میشه.

این رضایت آنها از شما حتما توی ذهنشون ماندگار خواهد شد و شما رو برای خرید های بعدی به ذهن خواهند سپرد.

بله دوستان این نکات کوچک شما رو تبدیل به فروشنده موفق میکنه.

5-به مشتری های خودتون کمک کنید

کمک به مشتری
کمک به مشتری

مشتری ها دوست دارند با خریدی که انجام میدن یک مشکلشون حل بشه و به شما به چشم کسی نگاه میکنن که میتونه مشکل اونها رو با محصولی که داره حل کنه.

به خاطر داشته باشید که یکی از اصلی ترین مواردی که مردم را به سمت خرید کالای جدید سوق می دهد این است که آنها با موضوعی دست و پنجه نرم می کنند که دوست دارن با خرید از شما ، و محصول شما اون مشکلشون رو حل کنه.

و این دقیقا وظیفه شما هستش که به اون نشون بدین که محصول شما و خود شما چجوری میتونین که مشکلش رو حل کنید.

شما باید تمام مواردی که گفته شد رو رعایت بکنید تا بوسیله نکات گفته شده در نهایت مشتری رو قانع بکنید که شما میتونید احتیاجش رو حل کنید تا در آخر به مرحله فروش برسید.

نتیجه گیری-راههای فروش همه چیز به همه کس

شما برای اینکه یک فروشنده موفق باشید باید به همان اندازه که به خصوصیات محصول و خدمات خود توجه میکنید به بحث روانشناسی فروش و خصوصیات مشتری خودتون هم توجه و دقت داشته باشید.

باید با صبر و حوصله کاری کنید که با ایجاد فضایی مناسب و صمیمی هم مشتری خودتون رو بشناسید و هم کاری کنید که او شما رو بشناسه.

منظور از شناخت مشتری همان شناخت نیازها و علایق او هست و منظور از شناساندن خودتون ایجاد فضای صمیمی و نشان دادن این نکته که شما هم مثل اون یک انسان هستید . میخواهید که بهش کمک کنید.

این حس رو توی ذهنش ایجاد نکنید که شما صرفا به فکر فروش محصولتون هستید و هیچ اهمیتی به طرف مقابلتون نمیدید.

مواردی که در بالا گفته شد نیازمند مرور و تکرار هست تا با گذر زمان به یک عادت برای شما تبدیل بشه.

امیدواریم با انجام دادن نکته های گفته شده فروش خوبی داشته باشید.

حتما نکته نظرات خودتون و تجربیات خودتون رو با ما و از قسمت دیدگاهها به اشتراک بزارید.

منبع: فروشنده موفق چه کسی هست؟

جمعه 1 شهریور 1398  6:24 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها