10 ورزش ساده برای تقویت بینایی

 
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 7194
محل سکونت : اصفهان

10 ورزش ساده برای تقویت بینایی



ورزش تقویت بینایی, 10 تمرین ساده برای تقویت بینایی

ورزش مخصوص ماهیچه چشم

 

عمدتا تمرینات چشم یکی از آن چیزهای ساده ای است که تعداد کمی از مردم آن را انجام می دهند اما همین تمرینات می توانند به طور چشمگیری به حفظ بینایی کمک کنند.

این ده تمرین ده دقیقه بیشتر زمان شما را نمیگیرد، آنها را امتحان کنید .

 

1. به مدت دو دقیقه چشمک بزنید.این تمرین به تنظیم گردش خون در داخل چشم شما کمک می کند.

 

ورزش تقویت بینایی, 10 تمرین ساده برای تقویت بینایی

چشمک بزنید

 

2. در حالی که به جلو خیره هستید ، سر خود را با حرکت دایره ای چرخانید. اول از راست به چپ، سپس از بالا به پایین. این باعث افزایش گردش خون در چشم شما می شود.

3. به سمت راست خود نگاه کنید ، سپس به آرامی نگاه خود را به سمت چپ حرکت دهید. سپس همان کار را در جهت مخالف انجام دهید.

 

ورزش تقویت بینایی, 10 تمرین ساده برای تقویت بینایی

به سمت راست و چپ نگاه کنید

4. چشمان خود را ببندید و استراحت کنید. اعتقاد بر این است که تاریکی موجب تقویت سلول های  سلولهای نور گیرنده در چشم شما می شود، که به نوبه خود می تواند به حفظ بینایی کمک کند.

5. نگاه خود را به جهات مختلف حرکت دهید. به راست و چپ، بالا و پایین نگاه کنید. چشم های خود را با حرکت دایره ای چرخانید. با چشمان خود عدد 8 را ترسیم کنید.

 

ورزش تقویت بینایی, 10 تمرین ساده برای تقویت بینایی

با چشمان خود عدد 8 را ترسیم کنید

 

6. برای سه تا پنج ثانیه چشم هایتان را محکم ببندید، سپس آنها را باز کنید. این را هفت بار انجام دهید. این به آرامش عضلات چشم کمک می کند و گردش خون به چشم شما افزایش می یابد.

7. با انگشتان دست خود به آرامی شقیقه هایتان را فشار دهید. این فشار را برای مدت دو ثانیه نگه دارید. چهار تا پنج بار تکرار کنید.این باعث بهبود جریان مایعات داخل چشمی می شود.

8. چشم خود را باز نگه دارید، با نگاه خود چهره های هندسی ساده ترسیم کنید. سپس به سراغ شکل های پیچیده تری بروید.

 

ورزش تقویت بینایی, 10 تمرین ساده برای تقویت بینایی

 

9. چشمانتان را ببندید و به آرامی کره چشم خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این کار را پنج تا ده بار تکرار کنید.

ورزش تقویت بینایی, 10 تمرین ساده برای تقویت بینایی

 

10. چشم خود را نزدیک و دورتر تمرکز کنید.

در صندلی نشسته یا ایستاده در مقابل یک دیوار خالی. انگشت شست خود را حدود 10 اینچ در مقابل صورت خود قرار دهید و روی آن تمرکز کنید. شما همچنین می توانید بر روی یک شی که 5 تا 10 فوت دورتر است 10 تا 15 ثانیه تمرکز کنید.

سپس، روی یک شی که 10-20 فوت در مقابل شما است برای 10-15 ثانیه تمرکز کنید. 

بعد از 10-15 ثانیه ، روی انگشت شست خود تمرکز کنید. این کار را پنج بار تمرین کنید.

پنج شنبه 10 مرداد 1398  11:26 AM
تشکرات از این پست
zahra_53 ali_81 majid68 mohammad_43 nazaninfatemeh
asdfg_zxcvb11
asdfg_zxcvb11
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آذر 1394 
تعداد پست ها : 2264
محل سکونت : کرمان

پاسخ به:10 ورزش ساده برای تقویت بینایی

باسلام،

برخی از این حرکات توسط پزشکان متخصص حوزه های ارتوپدی توصیه نمی شوند.

 

شنبه 19 مرداد 1398  12:38 PM
تشکرات از این پست
ravabet_rasekhoon fatemeh_75
majid68
majid68
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 1876
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:10 ورزش ساده برای تقویت بینایی

ورزش‌های مناسب برای تقویت چشم+ تصاویر

با انجام تمرینات مناسب می‌توانیم از آسیب‌های وارده بر چشم بر اثر فشار‌های روزانه، پیرچشمی و کاهش بینایی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سلامتی اعضا و جوارح بدن با انجام تمرینات مناسب آن قسمت بهبود پیدا می‌کند؛ در این بین چشم‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما با انجام برخی از تمرینات مناسب می‌توانید از آسیب‌های ناشی از فشار روزانه روی چشم جلوگیری کنید؛ این تمرینات برای تقویت عضله‌های چشم، بهبود تمرکز و تحریک بخش بینایی در نظر گرفته شده است.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

معمولا خود بیمار متوجه مشکلات بینایی‌اش نمی‌شود؛ این مشکلات در حین معاینه چشم پزشک یا اپتومتریست تشخیص داده می شوند پس حداقل هر دو سال یکبار به ملاقات یک چشم پزشک یا اپتومتریست بروید تا از سلامت چشمان خود اطمینان حاصل کنید در ضمن اگر مشکل چشمی دارید از پزشک خود درباره تمرینات چشمی سوال و به یاد داشته باشید که ورزش چشم کمکی به درمان نزدیک‌بینی، پیرچشمی و این قبیل بیماری‌ها نمی‌کند.

پیش از انجام تمرین‌ها به یاد داشته باشید که داشتن خواب کافی( 7 تا 8 ساعت )روزانه برای سلامتی چشم ضروری است؛ کم خوابی باعث سوزش چشم، دوبینی، اختلال تمرکز، خشک چشمی و مشکلات فراوان دیگری می شود همچنین نوشیدن آب کافی، 8 لیوان در روز، از کم آبی بدن و آسیب به چشم جلوگیری می کند.

دود سیگار، سلولهای عصبی بینایی را از بین می برد، سیگار را ترک کنید در ضمن ورزش کردن به مدت 30 دقیقه و سه بار در هفته، شانس ابتلا به بسیاری از بیماریهای خطرناک چشمی را به حداقل می رساند؛ برای کاهش پف دور چشم و آرامش دادن به آنها هم هر هفته یک شب برش خیار را به مدت 15 دقیقه روی چشمان خود بگذارید، همین کار را می توانید با چای سبز کیسه ای هم انجام دهید، آن را در آب سرد گذاشته و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشمان خود بگذارید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

توجه داشته باشید نباید در نور کم مطالعه کنید، مطالعه در نور کم فشار بیش از حدی به چشمان شما وارد می کند و حتی گاهی منجر به سردرد خواهد شد؛ مطالعه در وسیله نقلیه هم باعث سردرد و ضعیف شدن چشم شما می شود چرا که خودرو در حال حرکت، لرزشهای کوچکی دارد که تمرکز چشم را روی متن دشوار کرده و چشم را خسته می کند.

بستن پلک‌ها و لمس کردن چشم با کف دست

انجام این کار باعث کاهش تحریک چشم و مغز می‌شود. چشمان خود را ببندید و فشار کمی به آنها اعمال کنید. با این کار اشک چشم بر کل سطح چشم پخش می‌شود و می‌توانید ریلکس کنید.

روی صندلی بنشینید و دستان خود به هم سایش دهید تا گرم شوند سپس چشمان خود را ببندید و با کف دست خود، چشم‎ها را بپوشانید اما از فشار دادن به چشم‌ها پرهیز کنید؛ مطمئن شوید که هیچ نوری از فضای بین دست‎ها وارد چشم نمی‌شود چرا که نور باعث تحریک چشم شده و اجازه ایجاد آرامش در چشم‌ها را نمی‌دهد؛ در ادامه همچنان که چشمانتان بسته است، کف دست را از چشم‌تان بردارید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

ماساژ چشم کمک می‌کند تا گردش خون در اطراف چشم بیشتر شده و چشم‌ها را برای تمرین آماده می‌کند. برای این کار یک حوله را با آب گرم و حوله دیگری را با آب سرد خیس کنید ابتدا حوله گرم را بر روی صورت خود قرار دهید و مطمئن شوید که حوله ابروها، پلک‌ها و گونه را به طور کامل پوشانده است؛ بعد از سه دقیقه، حوله گرم را از روی صورت خود برداشته و حوله سرد را به همان صورت قرار دهید و به طور متناوب این کار را انجام دهید؛ چرا که تغییرات دما بر روی صورت باعث انقباض و انبساط رگ‌ها و در نهایت منجر به تحریک صورت و پوست اطراف چشم می‌شود.

برای ماساژ کل صورت حوله‌ای را گرم کنید و بر روی گردن، پیشانی و گونه‌های خود قرار دهید. سپس با نوک انگشتان پیشانی و چشمان بسته خود را ماساژ دهید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

برای ماساژ پلک‌ها دست‌ها را به خوبی بشویید. سپس چشمان خود را ببندید و توسط انگشتان، چشم‌ها با حرکات دایره‌ای به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید و دقت کنید تا فشار اعمال شده بر چشم بسیار کم باشد؛ این فشار کم باعث تحریک چشم‌ها می‌شود.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

تمرکز کردن روی نقاط دور و نزدیک 

این ورزش چشم برای تقویت بینایی است و ماهیچه‌های چشم را قوی‌تر می‌کند تا سطح بینایی بهتر شود.

روی یک صندلی بنشینید و یا رو به سمت دیواری بایستید سپس انگشت شست خود را به فاصله ۱۰ اینچی از چشمان خود نگه داشته و به آن خیره شوید، بعد از آن به شئی که در فاصله ۱۰ – ۵ قدمی شما قرار دارد، به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تمرکز کنید.

سپس به شئی تمرکز کنید که در فاصله ۲۰-۱۰ قدمی شما قرار دارد. بدون اینکه سر خود را تکان دهید.

بعد از ۱۵-۱۰ ثانیه دوباره بر روی انگشت شست خود تمرکز کنید و دوباره این روند را تکرار کنید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

خیره شدن،‌ از دیگر حرکات ورزش چشم برای تقویت بینایی است؛ این تمرین تاثیری بالا بر تمرکز دارد چرا که شما باید به طور مداوم تلاش کنید تا بتوانید روی یک شی در فاصله‌های مشخص تمرکز کنید.

پس در یک موقعیت راحت بنشینید و دست خود را با حالتی که انگشت شست روبروی چشمان شما قرار دارد، از آن دور کنید؛ به انگشت شست خیره شده و سپس انگشتتان را به طرف خود نزدیک کنید. تا زمانی که فاصله انگشت و چشم به ۳ اینچ برسد و انگشت خود را دوباره از چشم‌ها دور کنید تا جایی که آرنج صاف شود؛این عمل را ۳ بار تکرار کنید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

تصور کردن عدد 8 انگلیسی روی زمین و دنبال کردن آن با چشم 

این حرکت برای کنترل فیزیکی حرکت چشم‌ها و به نوعی ورزش چشم برای تقویت بینایی است. عدد هشت انگلیسی را با فاصله ۱۰ قدمی از خود بر روی زمین تصور کنید و شکل این عدد را با چشمان خود دنبال کنید؛ برای چند دقیقه این ردیابی را انجام دهید. سپس همان شکل را در جهت برعکس دنبال کنید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

تمرین حرکات ریتمیک چشم 

این حرکات ورزش چشم برای تقویت بینایی می‎تواند به چشمان شما کمک کند.

این حرکت کمک می‌کند تا توانایی مغز را در فوکوس کردن روی یک شی خاص به طوری که تعادل و هماهنگی حفظ شود، سنجش کند؛ در جلوی فنس یا حصار بایستید و به شئی در طرف دیگر خط تمرکز کنید سپس همچنان که به شئ خیره شده‌اید، از محل مورد خود حرکت کنید و به طرف دیگر بروید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

حرکت چشم در جهتهای مختلف 

به حالت ایستاده و یا نشسته قرار بگیرید و مستقیم به جلو نگاه کنید، بدون تکان دادن سر و فقط با حرکت دادن مردمک چشم به سمت چپ و به آنچه که در آن سمت می‎بینید، تمرکز کنید؛ این حرکت را ۵ بار در هر جهت تکرار کنید.

بدون اینکه سر خود را تکان دهید، به پایین نگاه کنید و به آنچه که دیده می‌شود فوکوس کنید وسپس به بالا نگاه کنید؛ این عمل را ۵ بار تکرار کنید.

بدون تکان دادن سر، سعی کنید به حالت مستقیم به جلو نگاه کنید سپس به پایین و بالا و چپ نگاه کنید. و به هرآنچه که دیده می‌شود فوکوس کنید. چندین بار این عمل را تکرار کنید و دوباره به جلو نگاه کنید. و این چرخه را 3 بار تکرار کنید.

ورزش‌های مناسب برای درمان برخی مشکلات و تقویت چشم+ تصاویر

همیشه ورزش‌های چشم را با کشیدن دست‌ها روی چشم و ریلکس کردن آن درست  مانند مرحله 2، پایان دهید همچنین می‎توانید چشمان خود را ببندید و در یک اتاق تاریک و آرام آرامش پیدا کنید.

یک شنبه 20 مرداد 1398  6:20 PM
تشکرات از این پست
fatemeh_75
mansoor67
mansoor67
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 2279
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:10 ورزش ساده برای تقویت بینایی

گرکه خواهی دیدگان سالم بماندکل حال

دور  گــردد  از مــرض د ور از زوال

حفظ  کــن این گــوهــران پاک  و ناب

تاشوی سرزنده همراه خوشی درکل سال

قی البداهه: منصور مقدم 21/5/1398

دوشنبه 21 مرداد 1398  6:28 PM
تشکرات از این پست
fatemeh_75
دسترسی سریع به انجمن ها