روشهایی ساده برای علاقمند کردن بچه ها به ورزش کردن

 
saraalighanbari1360
saraalighanbari1360
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1389 
تعداد پست ها : 5116
محل سکونت : fars

روشهایی ساده برای علاقمند کردن بچه ها به ورزش کردن

روشهایی ساده برای علاقمند کردن بچه ها به ورزش کردن

 
علاقمند کردن بچه ها به ورزش, راههای علاقمند کردن بچه ها به ورزش,ورزش کردن کودک

کلی علاقه مندکردن بچه ها به ورزش کار سختی است

 

این واقعیت را بپذیرید. ورزش از دید بچه ها  با بزرگسالان متفاوت است. بچه ها باید روزانه یک ساعت ورزش کنند؛ ولی نیازی نیست این مسئله را برایشان مطرح کنید.

علاقمند کردن کودکان به ورزش

کلیه پدران و مادران به این امر واقفند که انجام حرکات ورزشی نه تنها براي سلامت بچهها مفید است بلکه سبب رشد مهارت های اجتماعي آنها شده و اعتماد به نفس آنها را افزایش ميدهد . بدین ترتیب خيلي از والدین که این دلواپسی را دارند که فرزندان شان را درست تربیت کنند و منش ها و عادت های خوب را در آن ها پرورش دهند و ماندگار کنند، مایلند تا فرزندشان به فعالیت های ورزشی بپردازد.


ممکن است فرزندتان از آن بچه هایی باشد که از ورزش کردن بیزار هستند و ترجیح میدهند ساعت ها پای تلويزيون بنشینند تا فوتبال بازي کنند! احتمالا هم فرزندتان حس ميکند اندام مناسبی نسبت به همسالانش ندارد تا بخواهد هم بازی شان بشود. علت فعالیت نکردن وی هرچه باشد، مشکل است بخواهید کودکی را که به ورزش بی تفاوت است به ورزش کردن علاقمند کنید.
به طور کلی علاقه مندکردن بچه ها به ورزش کار سختی است، ولی با شیوه های ساده ای میتوان بچه ها را به طرف ورزش کشاند.


علت عدم علاقه فرزندتان به ورزش را بفهمید
ممکن است این کار علت ساده ای داشته باشد مانند این که وی گرما و عرق کردن را دوست ندارد یا ممکن است مشکلات دیگری در فعالیت داشته باشد. ممکن است بازي در زمین تنیس برایش آزاردهنده باشد یا در موقع دویدن تنفسش دچار مشکل شود. درصورتی که علت این دوست نداشتن را بدانید، راحت تر میتوانید برایش راهکار پیدا کنید.

درصورتی که نتوانستید علت قانع کننده ای پیدا کنید، میتوانید از یک مشاور کمک بگیرید. زیرا امکان دارد شما مهارت کافی برای این که دلیل اصلی اتفاق را کشف کنید نداشته باشید، ولی یک متخصص میتواند این کار را انجام دهد.


ورزش براي کودکان طور متفاوتی به نظر میرسد
این واقعیت را بپذیرید. ورزش از دید بچه ها  با بزرگسالان متفاوت است. براي بزرگسالان ورزش به معنی 30 دقیقه دویدن روی تردمیل و سوزاندن مقدار مشخصی از کالری است؛ ولی بچه ها به روشهای دیگری فعالیت دارند.


براي تشویق بچه ها به ورزش باید بدانید که کودکان با حرکات کوتاه تری ورزش کرده و از بدنشان در جهت های مختلفی استفاده ميکنند . پس هنگامی که به فرزندتان ورزشی را پیشنهاد می کنید حواستان به این نکته باشد. در واقع به خودتان بعنوان یک هم بازی نگاه کنید نه یک مربی ورزشی.


براي مثال بجاي این که فرزندتان را براي ورزش بیرون از منزل بفرستید، یک بازي خانوادگي در حیاط منزل ترتیب دهید. هنگامی که با فرزندتان فعالیتی را انجام می دهید، سه اتفاق خوش آیند پیش می آید؛ علاوه بر این که کودکتان فعالیت ميکند ، شما هم فعال می شوید و بهترین اتفاق این است که همه در یک تعامل بی مانند با یکدیگر قرار می گیرید.

 

 

برای علاقمند کردن کودکتان به ورزش در ابتدا حتما با او ورزش کنید


در ابتدا زمان کمی برای ورزش در نظر بگیرد
متخصصان ميگويند بچه ها باید روزانه یک ساعت ورزش کنند؛ ولی نیازی نیست این مسئله را برایشان مطرح کنید. زیرا درصورتی که 30 دقیقه ورزش براي بچه ها زیاد به نظر برسد، آنها ديگر ورزش نمی کنند. در ابتدا براي تشویق بچهها به ورزش آنها را به انجام پنج دقیقه ورزش در روز متعهد کنید. هدف این است که آنها براي خود هدفی مشخص کرده و براي رسيدن به آن کوشش کنند.


زمانی که کودکان هدفی اگرچه کوچک براي خودشان تعيين می کنند ، حس بهتری نسبت به خودشان خواهند داشت و جمله موفق شدم» را به خودشان ميگويند ! در نتيجه انگيزه شان براي انجام ورزش بیش ترخواهد شد.


پیاده روی و یا دوچرخه سواری در راه مدرسه
در انگلستان پیشنهاد ميشود که بچه ها براي ورزش کردن، مسیر مدرسه تا خانه را با دوچرخه طی کنند و مدارس می بایست براي نظارت بر انجام پیاده روی های روزانه در کودکان ، همکاري کنند. این شیوه هم نوعی ورزش است و هم بچه ها را به این امر تشویق ميکنند .


آشنا کردن بچه با ورزش شنا، پیاده روی و...
درصورتی که فرزند شما ورزش را فعالیتی دشوار می داند دراین صورت باید به این نکات توجه کنید:


1- وی را با ورزش هایی مثل دوچرخه سواری و شنا و پیاده روی اشنا کنید و آن را بصورت خانوادگي انجام دهید.


2- از ایجاد رقابت بین وی با کودکانی که آن ها را نمی شناسد، دوری کنید.

3- فورا بعد از صرف شام، بجاي ولو شدن جلوی تلويزيون، همراه فرزندتان لباس و کفش ورزشی بپوشید و از منزل بیرون بروید و در زمان گفتگو کردن پیاده روی کنید.

4- تلاش کنید در زمان پیاده روی کردن فرزندتان را تشویق کنید و قابلیت های وی را بستایید تا به این کار علاقمند شود.


فعالیت های خانوادگي تان را تغيير دهید
تلاش کنید پایان هفته ها بجاي رفتن به سینما یا شام خوردن بیرون از منزل به پارک بروید و فعالیت های بدنی مانند دوچرخه سواری یا بازي در طبیعت را بیش تر کنید. سعی کنید کارهای تازه و مبتکرانه انجام دهید و بفهمید فرزندتان به کدامیک بیش تر علاقه نشان ميدهد . زیرا کودکان هم مثل بزرگ سالان هنگامی که از تمرینی خوششان نیاید از انجام آن طفره میروند و اولویتشان روی تمریناتی است که از آن لذت می برند و دوست دارند آن را بارها انجام دهند.


فریبش دهید
راه های زيادي موجود است که بدون آنکه بچه بفهمد وی را فعال نگه دارید. به عنوان مثال ماشینتان را دورتر از درب فروشگاه یا زمین بازي پارک کنید؛ در نتيجه براي رسيدن به آن باید پیاده روی کند.


 
پنج شنبه 3 مرداد 1398  10:34 AM
تشکرات از این پست
zahra_53 mohammad_43 ali_81 majid68 hosinsaeidi
majid68
majid68
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 1876
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:روشهایی ساده برای علاقمند کردن بچه ها به ورزش کردن

چطور ورزش مناسب فرزندم را انتخاب کنم؟

ورزش کودکان ، ورزش مناسب کودکان

در انتخاب ورزش مناسب کودکان در نظر گرفتن شخصیت و روحیه کودک از عوامل مهم است پس با توجه به علایق و توانایی هایش ورزشی مناسب را انتخاب کنید

ورزش مناسب کودکان :کدام ورزش انتخابی مناسب با شخصیت کودک من است؟

فعالیت های ورزشی یک راه عالی هستند تا به فرزندان خود بخشی از یک کار تیمی بودن را یاد بدهید، تا خود را به چالش بکشند و فعال شوند این ،می تواند به شکوفایی اجتماعی کودکان کمک نموده و به طور مطلوبی به بچه ها آموزش دهد که چگونه فعالیت های جسمانی را به نحو لذتبخش به زندگی روزمره خود اضافه کنند.ورزش کودکان

ورزش کودکان

فعالیت های ورزشی ،هم چالش برانگیز و هم هیجان انگیز هستند و درس های ارزشمندی که در اجتماع لازم است، پیروی از قوانین، و پاسخگویی به دیگران در زندگی روزمره خود با آنها سر و کار دارند یاد خواهند گرفت.

ورزش کودکان

انتخاب ورزش مناسب با شخصیت کودک

شخصیت کودک، می تواند به شدت با ورزشی که در نهایت انتخاب می کنند پرورش یابد، و در کنار فعالیت هایی که در نهایت باید انجام دهد راه می افتد از بسکتبال تا شنا و دنبال بازی، ورزشهای تفریحی به شدت توصیه شده و شخصیت هایی پرورش می دهند، که متنوع هستند ؛ در این بخش از نمناک چند نکته در مورد چگونگی کمک به فرزندتان در خصوص کشف علاقه خود به یک ورزش که شخصیتش را تکمیل می کند ،خواهیم گفت:

افزایش آگاهی از ورزش ها

برای اینکه کودکان بتوانند یک ورزش را برای خود مناسب بدانند، ابتدا باید از طیف گسترده ای از گزینه های در دسترس استفاده کنند. شخصیت، توانایی ورزشی، دسترسی به زمان تمرین و تجهیزات و سطح علاقه آنها، بخش مهمی از فاکتورهای پیدا کردن فعالیت کامل است. آنچه می توانید انجام دهید تا بتوانید همه راه امکانات موجود را برای آنها باز کنید و اجازه دهید آنها بیش از یک ورزش را امتحان کنند و رد کنند، ممکن است قبل از پیدا کردن آنچه برای آنها جالب ترین گزینه باشد، کمی آزمون و خطا صورت گیرد.

این ،ممکن است به معنای تعویض وسایل، تکرار منحنی زمان یادگیری، و بسیاری از تلاش ها و شکست های احتمالی باشد، اما تمام تلاش خود را برای صبور بودن انجام دهید ، اطمینان حاصل کنید که در هر یک از این ورزش ها به اندازه کافی طول می کشد ،تا درک کاملی از بازی داشته باشند، اما اگر به نظر نمی رسد که آنها در عمل خود را به کار گیرند، به آنها اجازه رد شدن و انتخاب و امتحان گزینه های دیگر را بدهید.

آنها را برای موفقیت مهیا کنید:

اگر فرزند شما بیشتر وقت خود را در مقابل تلویزیون صرف می کند، صبح زود برای یک دور، دور زمین فوتبال و یا دویدن کنار جایگاهها آماده کنید، ممکن است منجر به رد شدن از سوی فرزند شما شود.

اما از سوی دیگر، تلاش برای آموزش به کودک مبتلا به بیش فعالی، دقت نظر و صبر مورد نیاز بازی گلف را ممکن است داشته باشد، و ممکن است اگر زودهنگام کودک را به یک بازی هدایت کنید منجر به سرخوردگی شود ، برای هر اولین بار ،کودکتان را با فعالیت هایی که فکر می کنید نزدیک به شخصیت و سطح فعالیت آنها است، وارد چالش کنید.

ورزش های مناسب کودکان کم تحرک

ورزشی نزدیک به فکر و ذهن کودک انتخاب کنید

ورزش مناسب برای کودکان پرجنب و جوش و بسیار فعال:

ورزش های همراه با آهنگ ، هاکی ، هنرهای رزمی

ورزش مناسب برای کودکان نسبتا کم تحرک با فعالیت پایین:

گلف، بولینگ، شمشیربازی، تیراندازی با کمان

ورزش مناسب برای کودکانی که نیاز به فعالیت های فردی دارند:

ژیمناستیک، تنیس، یوگا، شنا

ورزش مناسب برای کودکانی که نیاز به فعالیتهای گروهی دارند:

فوتبال، فوتبال، بیس بال، بسکتبال، هاکی

اجتناب از اعمال نظر شخصی خود:

سعی کنید بیش از حد فرزندان خود را بخاطر علاقه خودتان تحت فشار قرار ندهید شما ممکن است یک ستاره در زمینه فوتبال در جوانی خود بوده باشید، اما این لزوما به این معنی نیست که فرزند شما همان اشتیاق را برای همان ورزش پیدا خواهد کرد.

اگر تیم های ورزشی انتخابی شما صبح زود یا جمعه شب، با یکدیگر ملاقات داشته باشند، هنوز هم به شما توصیه می شود که هدایت جای خود را به اجبار ندهد. اگر علاقه ی ورزشی فرزندتان تعادل کاری و زندگی شما را مختل کند، در نظر بگیرید که از مسئولیت های دیگر والدین همین است که بین خود تقسیم مسئولیت نموده تا این صدمه به طور مرتب کاهش یابد و نونهالان علاقه مند به ورزش نیز به و فعالیت های مورد علاقه خود بپردازند.

شاید شما یک کودک خجالتی داشته باشید، که برای دوست یابی کمی مشکل دارد؛ ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را نسبت به ورزش هایی که طبیعتشان فردی هست، مانند:تنیس، هدایت کنید تا به آنها کمک کنید تا با آرامش ورزش کنند اما برای به چالش کشیدن کودکان، برای گسترش حاشیه امنیت خود نیز چیزی وجود دارد.

ورزش های مناسب کودکان بیش فعال

اعمال نظر والدین و بی میلی کودک به ورزش

اگر فرزند شما علاقه خاصی به ورزش تعاملی داشته باشد، می توانید آنها را تشویق کنید تا آنها را کشف کنند و در صورت عدم راحتی با آنها، پس از یک مدت کوتاه، فعالیت خوشایند خود را پیدا کنند.

پیدا کردن ورزش مناسب برای شخصیت کودک شما، می تواند پیچیده باشد و جستجو همیشه الزاماً بصری نیست مهم است که انعطاف پذیر باقی بمانید و همچنین به اندازه کافی چارچوب داشته باشید، تا اطمینان حاصل شود که فرزند شما فرصتی برای تجربه ی هر یک از ورزش هایی را که به آنها علاقه مند است، دارد. اغلب، فرزندان ما می توانند به ما بگویند که چه فعالیتی برای آنها مناسب است ما فقط باید راه را هموارو آنها را در مسیری که برای خود انتخاب کرده اند، پیگیری و هدایت کنیم.

چگونه باید ورزش مناسب را برای کودکان انتخاب کرد؟

برای انتخاب ورزش مناسب کودکان به چند ملاک بااهمیت دقت کنید:

  • میل و خواسته ی کودک را در نظر قرار دهید:

مهمترین و بهترین ملاک برای گزینش یک رشته ورزشی معقول در وهله اول شوق و اشتیاق بچه می باشد.

  • بر اساس مشکلات شخصیتی کودک ورزش سازگار را انتخاب کنید :

در برخی از کودکان که گرفتار مشکلاتی در بعضی از زمینه ها هستند مانند فقدان اعتماد به نفس، خجالت و... انجام یک فعالیت ورزشی مناسب می تواند به رشد این وجود شخصیتی آنها کمک نماید. والدین ابتدا باید مشکل و کمبودی که کودک از آن رنج می برد را کشف کرده و بعد با پیشنهاد ورزش مناسب به او کمک کنند تا بر آن غلبه کند به عنوان مثال اگر کودک بسیار خجالتی و کمروست ورزش جمعی مانند فوتبال بسکتبال و والیبال به او کمک خواهد کرد یا برای کودکی که کمی تهاجمی و خشن است، انجام ورزش هایی مانند جودو و کاراته که راهی است برای تخلیه او توصیه می شود.

ورزشی بر اساس شخصیت

کشف مشکل کودک و انتخاب رشته ورزشی مناسب

  • سن کودک را مد نظر قرار دهید:

شما باید آگاه باشید که فرزندتان هنوز توان جسمانی زیادی برای بعضی از ورزش های سنگین ندارد پس توجه داشته باشید که برای سنین پایین ورزش باید آموزشی باشد مانند شنا، ژیمناستیک و... که دراین سن کودک با مقدمات آن آشنا می گردد .

از سن پنج سال به بعد چه ورزش هایی را می تواند انجام دهد ؛تقریباً در این سن کودکان می توانند همه رشته های ورزشی به جز ورزش-هایی مانند تنیس و پینگ پنگ را که در آنها از راکت استفاده می شود و باید هر دو دست چپ و راست به کار گرفته شوند انجام دهند.

در سن 8 تا9 سالگی : کودک علاوه بر ورزش هایی که قبلاً گفته شد می تواند در دوره آموزشی ورزش های تنیس و پینگ پنگ ثبت نام نماید.

یک شنبه 20 مرداد 1398  6:19 PM
تشکرات از این پست
saraalighanbari1360 zahra_53
hosinsaeidi
hosinsaeidi
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : بهمن 1394 
تعداد پست ها : 2590
محل سکونت : کرمانشاه

پاسخ به:روشهایی ساده برای علاقمند کردن بچه ها به ورزش کردن

ورزش عامل تندرستی و نشاط در انسان است.

شنبه 26 مرداد 1398  12:31 AM
تشکرات از این پست
zahra_53
دسترسی سریع به انجمن ها