۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

 
aftabm
aftabm
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 5420
محل سکونت : اصفهان

۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

عوامل متعددی برای حفظ سلامت بدن در نظر گرفته می‌شود که در ادامه برخی از مهمترین راهکار‌ها برای تحقق این هدف‌ها را بررسی می‌کنیم.

بار‌ها از منابع مختلف توصیه‌هایی درباره زندگی سالم و طول عمر بیشتر مطرح شده است چندین روش ساده و آسان است که نشان می‌دهد چطور باید در بزرگسالی به سلامت خود کمک کنیم را خواهید خواند.

گیاه خواری را فراموش نکنید

مطالعات متعدد نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی به سلامت بدن کمک می‌کند و مزایای بسیاری برای بدن دارد برای طول عمر بیشتر افراد حتی اگر به طور کامل گیاه خوار نمی‌شوند بهتر است رژیم غذایی نیمه گیاه خواری را دنبال کنند یعنی در کنار مصرف غذا‌های گوشتی مصرف سبزیجات را هم در برنامه غذایی باشد.

رژیم غذایی گیاه خواری شانس ابتلا به پرفشاری خون، دیابت نوع ۲ و التهاب روده را کاهش می‌دهد.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

سبزیجات رنگارنگ مصرف کنید

دستورالعمل‌های تغذیه‌ای نشان می‌دهد که در هر وعده غذایی باید میوه و سبزیجات به وفور وجود داشته باشد و ترکیب آن‌ها در هر وعده مهم است با وجودی که میوه‌ها و سبزیجات با عنوان منبع غذایی سالم مصرف می‌شوند باید انواع مختلف و رنگارنگ آن را مورد توجه قرار داد تا رژیم غذایی غنی از انواع مواد مغذی باشد.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

کاهش مصرف نوشیدنی‌های شیرین

اضافه کردن شکر به هر آنچه می‌خورید ایده خوبی برای خوشمزه شدن آن است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های شیرین دو بار در روز ۲۶ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد؛ همچنین این نوشیدنی‌ها سکته قلبی، چاقی و مشکلات گوارشی در پی دارد؛ بهتر است افراد برای حفظ رطوبت بدن از آب استفاده کنند.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

تحرک خود را افزایش دهید

بر اساس رهنمود‌های فعالیت‌های فیزیکی هر فرد حداقل باید ۱۵۰ دقیقه در هفته تحرک داشته باشد محققان معتقدند که هرگونه تحرک بهتر از ساکن بودن و نشستن محسوب می‌شود بنابراین افراد بهتر است یکی از سرگرمی‌های خود را تحرک داشتن در نظر بگیرند.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

به اندازه کافی استراحت کنید

در جامعه امروز نیز زمان خواب استاندارد کمتر مورد توجه است و این در حالی است که خواب کافی به سلامت بدن کمک می‌کند؛ کمبود خواب موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، اضافه وزن و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های بدن می‌شود.

افراد برای آن که عادت به خواب کافی داشته باشند بهتر است هر شب ۱۵ دقیقه زودتر از حالت معمول به رختخواب بروند.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

استرس را از خود دور کنید

هر فردی معمولا در زندگی با استرس مواجه است و واکنش‌های مختلفی نسبت به آن نشان می‌دهد اغلب افراد بر اساس استرس دچار معده درد می‌شوند یا در خواب آن‌ها اختلال ایجاد می‌شود.

تسکین استرس می‌تواند از طرق مختلفی همچون مدیتیشن، ورزش کردن یا مراجعه به مشاور باشد.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

شست‌وشوی دست فراموش نشود

یکی از راه‌های ساده، اما اثرگذار برای حفظ سلامتی شست‌وشوی دست‌ها است البته باید این کار به طور اصولی انجام شود و حداقل ۲۰ ثانیه فرآیند شست‌وشوی کامل انجام شود.

۷ راهکار ساده و اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

 گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،/

بیشتر بخوانید:

15 راهکار برای کمتر غذا خوردن 

چرا برخی افراد بعد از غذا خوردن باز هم احساس گرسنگی می‌کنند؟ 

یک شنبه 30 تیر 1398  10:56 AM
تشکرات از این پست
mansoor67 zahra_53 amayen ali_81 fatemeh_75 hosinsaeidi shakar14 mohammad_43 mahdi595959 khaliln
mansoor67
mansoor67
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 2279
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

پاکیزه به شوی دست ای جان

پاکیــزه  نمــا  روانت انســان

زیبا چو جهـــــان طلب نمائی

زیبا بنگـــر به عهـــد و پیمان

فی البداهه: منصور مقدم 13/4/1398

دوشنبه 31 تیر 1398  1:08 PM
تشکرات از این پست
oskoui
oskoui
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : بهمن 1394 
تعداد پست ها : 1226
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

نکات خیلی مهم و در عین حال ساده ای هستمد-ممنون از شما

سه شنبه 1 مرداد 1398  10:04 AM
تشکرات از این پست
ali_81
ali_81
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1388 
تعداد پست ها : 7345
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

آموزنده و مفید 

 
                            

علی کوچولو                   
       

جمعه 4 مرداد 1398  1:21 PM
تشکرات از این پست
asdfg_zxcvb11
asdfg_zxcvb11
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آذر 1394 
تعداد پست ها : 2264
محل سکونت : کرمان

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

باسلام،

همه این نکات منوط به نداشتن استرس و داشتن آرامش و اطمینان و انگیزه است که برخی در شرایط حال حاضر به سختی قابل تامین هستند اما ممکن بوده و فقط وابسته به اراده افراد می باشند.

یک شنبه 6 مرداد 1398  2:14 AM
تشکرات از این پست
hosinsaeidi
hosinsaeidi
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : بهمن 1394 
تعداد پست ها : 2590
محل سکونت : کرمانشاه

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

روش های رعایت و پیشگیری از حوادث و بیماری ها بسته به شرایط و ابتکار فرد متفاوت است .

یک شنبه 6 مرداد 1398  9:39 AM
تشکرات از این پست
shakar14
shakar14
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1395 
تعداد پست ها : 157
محل سکونت : لرستان

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

امیدواریم رعایت شوند اگر یه کم به سلامتی خود فکر کنیم و هزینه های سرسام آور و تلف وقت در درمانگاه ها و بیمارستان ها و مطبها را هم ضمیمه کنیم . مطمئنا هم فرصت می کنیم و هم اراده - خصوصا مصرف این همه نوع شیرینی و نوشابه و دلستر و .... را کم می کنیم و تحرک و ورزش را زیاد.

یک شنبه 6 مرداد 1398  10:33 AM
تشکرات از این پست
mahdi595959
mahdi595959
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1398 
تعداد پست ها : 47
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

البته در طب اسلامی شکر سفید مضر می باشد ولی شکر سرخ که از نیشکر گرفته می شود مفید و دارای خواص بسیار می باشد.

ممنون

دوشنبه 7 مرداد 1398  2:06 PM
تشکرات از این پست
khaliln
khaliln
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : آذر 1390 
تعداد پست ها : 1107
محل سکونت : آذربایجان شرقی

پاسخ به:۷ تاکتیک ساده اما اساسی که ضامن سلامتی‌تان می‌شود

خدا سلامتی را نصیب همه موجودادشان بگرداند.

سه شنبه 8 مرداد 1398  8:28 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها