0

طراحی بروشور با ورد

 
chapmatin
chapmatin
کاربر جدید
تاریخ عضویت : فروردین 1398 
تعداد پست ها : 8
محل سکونت : تهران

طراحی بروشور با ورد

ما قصد داریم طبق سلسله آموزش ها مجموعه چاپ متین اینبار آموزش طراحی بروشور با ورد را به شما آموزش بدیم.

ما آموزش طراحی سربرگ با ورد ، طراحی کارت ویزیت با ورد ، و این بار قصد داریم طراحی بروشور با ورد را به شما آموزش بدهیم.

نرم افزار Word به دلیل راحتی و عمومیتی که در بین مردم وجود دارد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و نسبت با نرم افزار مخصوص طراحی ها همچون فتوشاپ ، کورل ، ایلیستریتور و … این نرم افزار با وجود محدودیت هایی که نسبت به نرم افزار های تخصصی دارد کار با این نرم افزار بسیار راحت و تنها با چند آموزش گام به گام به راحتی می توانید بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی طراحی بروشور خودتان انجام بدهید و سپس با انتخاب یک مجموعه با کیفیت و ارزان قیمت، چاپ بروشور خودتان را به آن بسپارید.

برای طراحی بروشور خود چندین روش وجود دارد که بتوانید کار طراحی خودتان را انجام بدهید که یکی از این موارد طراحی بروشور با فتوشاپ که در مقاله ای مفصل آموزش آن به شما داده شده است.

روش دیگر با استفاده از سایت های مجازی که یکسری تم های آماده و ابزارهای ضرروی برای طراحی بروشور در قالب یک سایت به شما داده شده که می توانید به راحتی طراحی بروشور خودتان بصورت آنلاین انجام بدهید که ان شاالله در نوبت های آینده به آن بطور مفصل می پردازیم.

روش دیگر که قصد داریم در این مقاله بصورت مفصل و گام به گام برای شما بیان بکنیم طراحی بروشور با ورد است که قصد داریم بصورت مفصل برای شما بیان بکنیم.

چاپ بروشور بیشتر برای معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت که نیازمند فضای کافی و بزرگ برای ارائه آن هست از چاپ بروشور استفاده می کند که یکسری تکنیک و خصوصیاتی دارد که اگر آنها رعایت بشود بسیار مفید و کارآمد خواهد بود که ما در مقاله روشهای جذابیت چاپ بروشور بطور ویژه به آن پرداخت شده است.

بروشور ابزار قدرتمندی برای گسترش آگاهی از کسب‌وکار یا رویداد شما و آموزش مشتریان احتمالی در مورد محصول شما هستند. اگر چه ممکن به نظر شما امری معمولی باشد ولی این امکان رو به شما می دهد که بسیاری از مشخصات مجموعه کاری خودتان را در آن بگنجانید.

ما در این مقاله براساس ۲۰۱۶ Microsoft Office طراحی بروشور با ورد رو به شما آموزش می دهیم اگر شما با نسخه های قدیمی تر یا جدید تر Word در قصد طراحی دارید آیکن ها اشاره شده در تصویر ممکن است در جاهای مختلف پخش شده باشد ولی در همه نسخه های word این گزینه ها وجود دارد.

یکسری آموزش های ابتدایی مثل باز کردن پنجره و غیره که به دلیل تکرار این موضوعات که در آموزش های گذشته آمده از آن موارد خودداری می کنیم.

برای طراحی با استفاده از ۲۰۱۶ Microsoft Office دو روش وجود دارد که ما سعی کردیم بصورت مفصل این دو روش رو برای شما بیان بکنیم. روش اول به این صورت است که بصورت اختصاصی خودتان از ابتدا قرار است آنرا طراحی بکنید. در روش دوم شما با استفاده از الگوهای هر طرحی که به نظر شما نزدیک تر است را انتخاب کرده و فقط مطالب خودتان را جایگزین مطالب پیش فرض بکنید.

روش اول آموزش طراحی بروشور با ورد

گام اول

برگه های word بطور پیش فرض در ابعاد سایز A4 می باشند.

شما در سربرگ LAYOUT و یا در نسخه های قدیمی در قسمت بالایی برروی گزینه PAGE LAYOUT و در زیر مجموعه PAGE SETUP برروی گزینه ORIENTATION کلیک کرده و برگه را در حالت Landscape قرار بدهید.

اگر بعد از طراحی، قصد چاپ بروشور را دارید می توانید باید یکسری اصول اولیه برش یعنی ۵ میلی متر از هر طرف را باید رعایت بکنید.

 دقت کنید باید نرم افزار شما در حالت سانتی متر باشد  برای این کار باید در قسمت سربرگ File بروی گزینه option کلیک کرده و در پنجره باز شده برروی قسمت Advance کلیک کرده و در آن قسمت نرم افزار خودتان را در حالت سانتی متر قرار بدهید.

بعد از تنظیم نرم افزار برروی فلش PAGE SETUP کلیک بکنید و سپس در پنجره باز شده در قسمت margins حاشیه از اطراف را ۵ میلی متر تنظیم کنید. در همان پنجره در قسمت Paper سایزی که باید چاپ بشود را تنظیم بفرمایید.

طراحی بروشور با ورد

طراحی بروشور با ورد

طراحی بروشور با ورد

طراحی بروشور با ورد

طراحی بروشور با ورد

گام دوم

در این مرحله شما باید برگه خودتان را به سه قسمت تقسیم بکنید. برای این کار در سربرگ LAYOUT و زیر مجموعه PAGE LAYOUT برروی Column زده و برگه خودتان را به سه قسمت تقسیم بکنید.

شاید این نکته برای شما مبهم باشد که از این سه تیکه کدام یکی از این موارد روی بروشور و کدام مورد وسط و کدام یک از این موارد پشت بروشور شما قرار می گیرد.اگر قصد دارید بروشور بصورت فارسی طراحی بکنید وسط بروشور سمت راست  کار قرار می گیرد قسمت وسط پشت بروشور و قسمت سمت چپ در روی کار قرار می گیرد.

و برای پشت بروشور باید بصورت سکه ای عمل بشود که نوشته شما پشت قرار بگیرد.

طراحی بروشور با ورد

گام سوم

در این مرحله شما متن های خودتان براساس اولویت و صفحه بندی و راست و چپ چین بودن مطالبتان را تنظیم بکنید.

سعی بکنید از یک فونت بسیار خوانا و سایز فونت های شما به گونه ای باشد که براحتی قابل خواندن باشد.

طراحی بروشور با ورد

گام چهارم

در این مرحله تصاویر دلخواه خودتان که به مطالب شما کمک می کند را با استفاده از سربرگ Insert و در زیر مجموعه Illustration گزینه Pictures را انتخاب کرده و هر قسمتی که تصویر خودتان را ذخیره کرده اید را انتخاب کرده و در محل مناسب قرار بدهید.

طراحی بروشور با ورد

طراحی بروشور با ورد

روش دوم

گام اول

در این مرحله شما با استفاده از یکسری نمونه های از پیش آماده شده خود نرم افزار Word طراحی بروشور خودتان را انجام می دهید.

در ابتدا شما با استفاده از سربرگ File برروی گزینه New زده و در قسمت search نوشته Brochure را وارد می کنید.

طراحی بروشور با ورد

گام دوم روش طراحی بروشور با ورد

از نمونه های آماده یکی را انتخاب بفرمایید. اگر بعد از اینکه search را انجام دادید ولی باز نمونه ها برای شما باز نشد به اینترنت وصل بشوید تا نمونه ها برای شما نمایان بشود. بعد از انتخاب طرح مورد نظر برروی Creat زده و نمونه باز شده رو تصاویر و نوشته ها خودتان را جایگزین نمونه های پیش فرض بکنید.

طراحی بروشور با ورد

طراحی بروشور با ورد

امیداوار هستیم مقاله طراحی بروشور با ورد مانند سایر مقالات منتشر شده در سایت چاپ متین برای مفید و کارآمد بوده باشد و متخصصین ما در مجموعه چاپ متین در تلاش هستند مقالات آموزشی دیگری در حوزه های مختلف طراحی برای شما بیان کنند. برای دریافت توضیحات تکمیلی تر می توانید به مقالات منتشر شده درباره طراحی بروشور سایت ویکی پدیا مراجعه بفرمایید.

تهیه کننده: مرکز تخصصی چاپ متین   www.chapmatin.com

دوشنبه 20 خرداد 1398  7:25 PM
تشکرات از این پست
hosinsaeidi
chapmatin
chapmatin
کاربر جدید
تاریخ عضویت : فروردین 1398 
تعداد پست ها : 8
محل سکونت : تهران

پاسخ به:طراحی بروشور با ورد

چاپ متین خدمات بسیار عالی دارد

دوشنبه 20 خرداد 1398  7:27 PM
تشکرات از این پست
hosinsaeidi
hosinsaeidi
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1394 
تعداد پست ها : 23615
محل سکونت : کرمانشاه

پاسخ به:طراحی بروشور با ورد

استفاده بردیم . ممنون

سه شنبه 21 خرداد 1398  12:06 AM
تشکرات از این پست
chapmatin
chapmatin
کاربر جدید
تاریخ عضویت : فروردین 1398 
تعداد پست ها : 8
محل سکونت : تهران
جمعه 7 تیر 1398  11:17 AM
تشکرات از این پست
chapmatin
chapmatin
کاربر جدید
تاریخ عضویت : فروردین 1398 
تعداد پست ها : 8
محل سکونت : تهران

تفاوت فرم عمومی و اختصاصی

شاید هنگامی که قصد دارید بخشی از خدمات چاپی خودتان را در قالب چاپ افست انجام بدهید حرف هایی در مورد فرم عمومی و اختصاصی به گوشتان خورده باشد.

ما در مقاله تفاوت فرم عمومی و اختصاصی در چاپ افست قصد داریم ابتدا توضیحاتی در خصوص فرم های عمومی و اختصاصی و پس از تعریف هر یک از این فرم ها به مزایا و محاسن هریک از این فرم ها و نکاتی در مورد هریک از این موارد نکاتی برای شما بیان بکنیم.

انتخاب درست و متناسب با بودجه سازمانی شما می تواند یک انتخاب درستی به شما برای یک چاپ خوب و معقول و با کیفیت به شما بدهد.

ما در مقالات گذشته توضیحاتی در خصوص تفاوت چاپ افست و دیجیتال برای شما بیان کردیم و قصد داریم در این مقاله تفاوت فرم عمومی و اختصاصی بیشتر وارد جزئیات در بخش چاپ افست بشویم و امیدوار هستیم در مقالات آینده جزئیات بیشتر از چاپ های دیجیتال برای شما بیان بکنیم.

فرم عمومی در چاپ افست

در فرم های عمومی به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که سبب کاهش هزینه با به اشتراک گذاشتن سایر فایل ها درون یک فرم چاپی که نسبت به نوع رنگ فایل ها تفکیکی صورت نمی گیرد فرم عمومی گفته می شود.

در فرم های عمومی براساس میانگین رنگی فرم تقسیم و تنظیم می شود یعنی به گونه ای که نسبت به مانیتور استاندارد چیزی در حدود ۱۵ درصد اختلاف رنگ می تواند داشته باشد.

به دلیل تغییراتی که در فرم های عمومی در بازه های زمانی از جمله ( جوهر – جنس کاغذ – روکش و … ) ممکن صورت بگیرید هر فرمی در بازه های زمانی مختلف اگر باهم ۱۵ درصد اختلاف رنگ داشته باشد نسبت هر دو فرم با هم چیزی در حدود ۳۰ درصد ممکن است اختلاف رنگ داشته باشد.

در فرم های عمومی شما می توانید قبل از چاپ مشخصات ریز سفارش خودتان را از جمله جنس و بافت و ضخامت کاغذ ، روکش بکار رفته برروی آن را انتخاب بکنید ولی انتخاب هریک از این محصولات براساس موجودی بازار می باشد لذا باید به این نکته توجه بکنید که براساس موجودی بازار تفاواتی ممکن است در آن صورت بگیرد.به این معنی نیست که ممکن است کوتاهی در فرم های عمومی صورت بگیرد به این معنی می باشد که ممکن است در یک بازه زمانی یک نوع و یک جنس کاغذ و با یک زیر دستی در بازار موجود باشد در بازه زمانی دیگر جنس و زیر دستی متفاوتی وجود داشته باشد ولی از نظر گرماژ یک جنس کاغذ می باشد.

Differences between general and proprietary forms2

فرم اختصاصی در چاپ افست

به فرمی که بصورت خاص و اختصاصی فقط طرح و خدمات شما در یک فرم چاپی قرار بگیرید چاپ اختصاصی گفته می شود. در چاپ اختصاصی فرم خودتان را به هر شکل و هر نحوه ی که بخواین امکان چاپ وجود دارد . این امکان فقط محدود به شکل و طرح چاپی شما نمی شود به جنس و رنگ و ابعاد و سایر موارد می توانید در چاپ اختصاصی انجام بدهید.بطور کلی در چاپ اختصاصی اکثر خواسته های شما برآورده می شود.

رنگ ها در چاپ اختصاصی بسیار نزدیک به آن چیزی که خودتان می خواهید در خواهد آمد البته این به انتخاب درست شما در رنگ بشدت بستگی دارد وجود چاپ اختصاصی به این معنا نیست که ضعف های در طراحی صورت گرفته را جبران بکند فقط صرف هزینه زیاد پرداخت کردن در چاپ اختصاصی و از خدماتی که چاپ اختصاصی به شما ارائه می دهد استفاده نکنید عملا هزینه ای که پرداخت کرده اید بلااستفاده می باشد.

Differences between general and proprietary forms1

تفاوت های بین فرم عمومی و اختصاصی در چاپ افست

۱-هزینه فرم های اختصاصی نسبت به فرم های بشدت بالا تر می باشد.استفاده از فرم های اختصاصی زمانی به صرفه تر می باشد که در حجم بسیار بالا و یا در تنوع بسیار زیاد صورت بگیرد والا در حجم و تیراژ پایین اصلا به صرفه نمی باشد.

۲-در فرم های عمومی امکان پرتی بین ۷ تا ۱۰ درصد وجود دارد به دلیل اینکه در فرم های عمومی طرح ها در کنار هم قرار میگیرد و در هنگام برش و بسته بندی این پرتی ممکن است به وقوع بپیوندد ولی در فرم های اختصاصی در بعضی از مواقع ممکن است بیشتر از درخواست شما خروجی بدهد مثلا اگر ۱۰۰۰ عدد چاپ کارت ویزیت ، ۱۰۰۰ عدد چاپ بروشور ، ۱۰۰۰ عدد چاپ تراکت به شما ۱۰۰۰ عدد چاپ سربرگ بصورت اضافه خروجی بدهد.

۳-در فرم های اختصاصی امکان حضور ناظر وجود دارد که این امکان در فرم های عمومی وجود ندارد.

۴-نکته ای که در توضیحات هر یک از فرم ها گفته شد در فرم های عمومی چند کار در یک فرم یا به اصطلاح در یک شیت چینده و سپس چاپ می شود که در فرم های اختصاصی این اتفاق صورت نمی گیرد فقط طرح و خواسته شما چاپ می شود و همین امر سبب دقت رنگی در کار شما می شود.

۵-در فرم های عمومی شما محدودیت در انتخاب جنس و سایز و شکل را خواهید داشت مثلا شما فقط محدود به جنس هایی که موجودی چاپخانه دارد می توانید انتخاب بکنید ولی در فرم های اختصاصی اصلا این محدودیت وجود ندارد و شما هر جنس کاغذ در هر گرماژ و با هر روکشی می توانید انتخاب و سفارش خودتان را چاپ بکنید.

۶-در فرم های عمومی تست رنگ به آن شکلی که در فرم های اختصاصی هست در فرم های عمومی وجود ندارد. چون فرم اختصاصی آن فرم مخصوص شما می باشد این امکان وجود دارد یک نمونه چاپی را شما قبل از چاپ مشاهده بفرمایید و بعد از تایید کل سفارشتون رو چاپ بکنید ولی در فرم های عمومی چون فرم عمومی و مخصوص به یک نفر نیست و نمیشود تایید تست رنگ را به همه افراد نشان داد تست رنگ در فرم های عمومی کاربرد ندارد.

۷-در چاپ های اختصاصی اگر فاصله چاپی شما حتی یک سال هم به طول بینجامد این ضمانت وجود دارد که دقیقا عین رنگ شما که در سال گذشته چاپ کرده اید خروجی بدهد ولی در فرم های عمومی به سبب اختلاف رنگ تا ۱۵ درصد ممکن است سفارش چاپی شما در حد فاصل یک روز هم با هم اختلاف رنگ داشته باشد.

نکته آخر

ما در مقاله تفاوت فرم عمومی و اختصاصی سعی کردیم تمامی مطالبی که می شود در خصوص فرم های عمومی و اختصاصی برای شما بیان بکنیم بیان کردیم و امیدوار هستیم تفاوت فرم عمومی و اختصاصی را خوب متوجه شده باشید و بتوانید یک انتخاب درست و مفیدی داشته باشید.

نکته کلیدی که شما باید به آن توجه داشته باشید انتخاب شما بین فرم های عمومی و اختصاصی است انتخاب بین این دو فرم ها باید زمانی اتفاق بیافتد که یا حجم سفارش چاپی شما بالا ۱۰ هزار عدد و یا تنوع چاپی شما زیاد باشد در این شرایط سعی کنید از فرم های اختصاصی برای سفارش چاپی خود استفاده بکنید ولی برای زمان هایی که حجم سفارش شما کم و در زمان محدودی و یا دقت رنگ از اهمیت کمی و هزینه چاپی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد از فرم های عمومی استفاده بکنید.

دوشنبه 18 فروردین 1399  12:10 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها