تابوتی پر از سکه ( درس عبرت )

 

تابوتی پر از سکه ( درس عبرت )

جنازه "سلطان سکه" و "سالم" پس از اعدام

در این تصاویر، خودرو آمبولانسی را می بینید که پس از انجام تشریفات اجرای حکم مظلومین(سلطان سکه) و محمد اسماعیل قاسمی(محمد سالم) جسدشان را از محل منتقل می کند.

 

جسد جنازه "سلطان سکه" و "سالم" پس از اعدام

آقای مظلومین.....سکه ها ثابت کردند که مظلوم نیستی؟

آقای محمد سالم ....سکه ها ثابت کردند که سالم نیستی؟

جواب بدهید در تابوت شما چند سکه وجود دارد؟

جواب بدهید هفتصد میلیار پولی هست یا نیست؟

جواب بدهید مرگ حق هست یا نیست؟

جواب بدهید قیامت واقعیت دارد یا ندارد؟

جواب بدهید حساب و کتابی در قیامت هست یا نیست؟

جواب بدهید حرص و طمع نتیجه اش چیست.

آری همه باید یاد بگیریم همه باید پاسخ بدهیم همه باید باور کنیم که دنیا سرایی بیش نیست .

 

حرص و طمع، قاتل و کشنده است

حرص و طمع‏ورزی و توقعات بی جا و افزون خواهی، موجب آسیب و صدمه و مرگ می‏شود و قاتل و کشنده انسان طمع‏کار است، 

چنانچه امام علی(ع) در این باره فرمود: حرص‏ورزی و طمع‏کاری، سوار خود را به زمین می‏زند و می‎کشد. امام علی (ع) می فرماید: « الحریص فَقیر ولو مَلک الدنیا بِحَذافیرها» [غررالحكم، ح 5772] آدم حریص، فقیر است هرچند تمام دنیا را مالک شود. در واقع تا زمانی که خواسته های انسان محدود نشود احساس غنا و بی نیازی نخواهد داشت. امام علی (ع) می فرمایند: «> اغنَی الغنا مَن لَم یکن لِلحرص اسیر» [غرر الحكم : ح 1753] از همه بی نیازتر، کسی است که اسیر حرص نشود.

 امام صادق‏ عليه السلام فرمود: « أَبْعَدُ مَا يَكُونُ الْعَبْدُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا لَمْ يُهِمَّهُ إِلَّا بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ »[وسائل الشيعه، ج‏11، باب‏64، ص‏318 - الكافي 2 319]يعنی "دورترين حالتى كه بنده از خداوند متعال پيدا مى‏كند وقتى است كه او جز به شكم‏و شهوتش اهتمام نورزد."

 امام صادق‏ عليه السلام از امام باقرعليه السلام روايت مى‏كند كه:« مَثَلُ الْحَرِيصِ عَلَى الدُّنْيَا كَمَثَلِ دُودَةِ الْقَزِّ كُلَّمَا ازْدَادَتْ عَلَى نَفْسِهَا لَفّاً كَانَ أَبْعَدَ لَهَا مِنَ الْخُرُوجِ حَتَّى تَمُوتَ غَمّا»[الكافي 2 134].يعنی " مَثَل حريص به دنيا مثل كرم ابريشم است، هرچه بر دور خود بيشتر مى‏تند ازراه خروج دورتر مى‏گردد تا اينكه از غم مى‏ميرد."

وجود حرص در قلب انسان آثار و پیامدهای مهلکی دارد سیری ناپذیری انسان حریص باعث می شود هر اندازه از مال دنیا بهره مند باشد باز هم به خاطر نداشته هایش احساس فقر کند. امام علی (ع) می فرماید: « الحریص فَقیر ولو مَلک الدنیا بِحَذافیرها» [الكافي : 2/316/7۰]  آدم حریص، فقیر است هرچند تمام دنیا را مالک شود. در واقع تا زمانی که خواسته های انسان محدود نشود احساس غنا و بی نیازی نخواهد داشت. امام علی (ع) می فرمایند: «> اغنَی الغنا مَن لَم یکن لِلحرص اسیر» [تحف العقول : 90 ، الكافي : 8 / 19 / 4] از همه بی نیازتر، کسی است که اسیر حرص نشود.

گاهی انسان تصور می­کند که حرص وطمع مختص به دوران جوانی است وهنگامی که به پيری رسيد ، طمع نيز از او دست برخواهدداشت. اين درحالی است که اوّلا طمع وحرص برای جوان نيز بدتر است وثانيّاً انسان هرچقدر پيرتر می­شود حرص طمعش بيشتر می­گردد. پيامبر اکرم ( صلی­الله عليه وآله و سلم) فرمود:«يَهْرَمُ ابْنُ آدَمَ وَ يَشِبُّ مِنْهُ اثْنَتَانِ الْحِرْصُ عَلَى الْمَالِ وَ الْحِرْصُ عَلَى الْعُمُرِ» [مستدرك‏الوسائل 12 58] يعنی " فرزند آدم پير می­شود ودو خصلت در آن جوان می­گردد: حرص به مال و حرص به عمر."

حرص، از اموری است که سرچشمه بسیاری از گناهان می شود. از جمله دروغ، عدم مراعات حلال و حرام، پایمال کردن حقوق مردم و آلوده شدن به انواع ظلم و ستم ها. امام علی (ع) می فرماید: « الحِرصُ و الكِبرُ و الحَسَدُ دَواعٍ إلَى التَّقحُّمِ في الذُّنوبِ » [نهج البلاغة : الحكمة 371] آزمندى و تكبّر و حسادت، انگيزه هاى فرو رفتن در گناهانند و نیز می فرمایند امام علی (ع) می فرماید: « لا حَیاءَ لِحَریص» [غرر الحكم : 10499] انسان حریص، شرم و حیا ندارد.

پنج شنبه 24 آبان 1397  09:51 ق.ظ
تشکرات از این پست
ravabet_rasekhoon fsmuosavi
asdfg_zxcvb11
asdfg_zxcvb11
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آذر 1394 
تعداد پست ها : 1946
محل سکونت : کرمان

پاسخ به:تابوتی پر از سکه ( درس عبرت )

باسلام،

امید که با اعدام این عوامل فاسد، به قول آقایان ریشه های فسادهای کلان خشکانده شده باشد. الهی آمین

 

پنج شنبه 24 آبان 1397  11:04 ب.ظ
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها