بانوان حتما این غذاها را در رژیم غذایی خود استفاده کنند

 
zahra_53
zahra_53
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 21641
محل سکونت : اصفهان

بانوان حتما این غذاها را در رژیم غذایی خود استفاده کنند

 
بیشتر نیازهای تغذیه ای بین زنان و مردان مشترک است. اما زنان بدن های پیچیده تر و نیازهای متفاوت تری دارند. بانوان بیشتر دستخوش تغییرات هورمونی هستند، بیشتر از مردان امکان افسرده شدن دارند، در طول زندگی با یائسگی و تغییرات ناشی از آن روبرو می شوند و در صورتی که بچه دار شوند بدنشان نیازهای به کل متفاوتی خواهد داشت.
 

 

غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است

به گزارش «تابناک با تو»؛ بیشتر نیازهای تغذیه ای بین زنان و مردان مشترک است. اما زنان بدن های پیچیده تر و نیاز های متفاوت تری دارند.

بانوان بیشتر دستخوش تغییرات هورمونی هستند، بیشتر از مردان امکان افسرده شدن دارند، در طول زندگی با یائسگی و تغییرات ناشی از آن روبرو می شوند و در صورتی که بچه دار شوند بدنشان نیازهای به کل متفاوتی خواهد داشت.

موارد زیر غذاهای مفید برای بانوان هستند که خانم ها باید در رژیم روزانه شان بگنجانند.

۱ ) غذای دریایی

غذاهای دریایی مثل ماهی های غنی و میگو سرشار از پروتئین و کم کالری هستند. می توانند احساس سیری دراز مدت در خانم ها ایجاد کرده و پوست و مو را هم تقویت می کنند.

غذای دریایی همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این مواد به عملکرد قلب و مغز کمک می کنند، سلامت چشم ها را به همراه دارند، از احساس ناخوش آیند دوران یائسگی و دوره های ماهیانه جلوگیری می کنند و همچنین برای مادران شیرده و در دوران بارداری بسیار مفید هستند.

۲ ) تخم کتان

تخم کتان یکی از غذاهای مفید برای خانمها است، چرا که خواص شگفت انگیزی در جلوگیری از سرطان ها به خصوص سرطان سینه دارد.

تخم کتان را به شیک یا اسموتی خود اضافه کنید، از آن در پخت شیرینی و مافین استفاده کنید یا آن را در سس ساندویچ و سالاد به کار ببرید. تخم کتان شما را از شر یبوست راحت می کند و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

۳ ) سبزیجات با برگ های سبز تیره

سبزیجات تیره رنگ از آن دسته از غذا های مفید برای زنان هستند که همه جور خواصی دارند.

مهم ترین آن ها مقدار زیاد کلسیم موجود در آن که برای جلوگیری از پوکی استخوان در خانم ها بسیار واجب است.

این سبزیجات همچنان سرشار از ویتامین K، فولات، آهن، آنتی اکسیدان و فیبر هستند.

 

بانوان بیشتر دستخوش تغییرات هورمونی هستند، بیشتر ازمردان امکان افسرده شدن دارند

۴ ) بادام زمینی

بادام زمینی منبع بسیار غنی از پروتئین گیاهی و سرشار از چربی های خوب و فیبر است. این دانه از غذاهای مفید برای زنان است چرا که از بیماری های قلبی و عروقی که یکی از شایع ترین علل مرگ و میر بانوان است جلوگیری می کند.

۵ ) مارچوبه

مارچوبه یکی دیگر از گیاهان سبز و از غذاهای مفید برای زنان معرفی می شود، چرا که سرشار از فولات ( فولیک اسید ) بوده که برای رشد سلول ها و بالغ شدن جنین لازم است. همچنین از کم خونی جلوگیری می کند.

مارچوبه همچنین با دفع آب اضافی بدن نفخ را از بین برده، به هضم بهترغذا کمک می کند.

   http://bayanbox.ir/view/4901804249511124488/talar-koodak.gif

اصفهان نگین فیروزه ای جهان

شنبه 27 مرداد 1397  11:01 ق.ظ
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها