0

چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

 
sitesazz
sitesazz
کاربر جدید
تاریخ عضویت : بهمن 1396 
تعداد پست ها : 4
محل سکونت : زنجان

چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

در این مقاله و ویدئوی آموزشی 6 گام عملی و استثنایی برای افزایش فروش تا صد در صد را بررسی می‌کنیم. اگر این گام‌ها را در کسب و کار و بیزینس خود اعمال کنید و در نهایت منجر به افزایش فروش و رونق کسب و کار شما خواهند شد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

6 گام عملی برای افزایش فروش تا صد در صد

1- تبلیغات:

اولین و مهم‌ترین موردی که می‌تواند در فروش و افزایش آن تاثیر داشته باشد و شاید بدون آن هیچ فروشی اتفاق نیفتد، تبلیغات است. اگر شما بهترین محصول و خدمات را هم داشته باشید ولی قادر به انجام صحیح تبلیغات نباشید و نتوانید محصولات خود را به افراد بشناسانید، هیچ فروشی نخواهید داشت و قطعا محصول شما از دید همگان پنهان خواهد ماند. چون کسی اطلاعی ندارد که این محصول را شما تولید کرده‌اید. بنابراین نباید از تبلیغات واهمه داشته باشید. یکی از مشکلاتی که مدیران و صاحبان کسب و کارها و فروشندگان دارند این است که ” ترس از تبلیغ “ دارند. چون این افراد با اصول تبلیغات آشنایی ندارند از هزینه کردن برای تبلیغات می‌ترسند و به فروش و درآمدی که دارند رضایت می‌دهند. بنابراین یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای افزایش فروش در تجارت و کسب و کار تبلیغات است و اینکه بتوانید به ترس از تبلیغات غلبه نمایید تا شاهد نتایج فوق العاده و شگفت انگیز آن در کسب و کار و فروش خود باشید.

حالا برای تبلیغات باید چه کار کرد؟؟

در ابتدا باید یاد بگیرید که چونه تبلیغات را به صورت اصولی انجام دهید:

به این نکته توجه داشته باشید که اگر نتوانید یک تبلیغ را به صورت اصولی انجام دهید، ممکن است هزینه‌ی پرداخت شده برای تبیلغات به شما بازنگردد و شما متضرر شوید. بنابراین باید اصول تبلیغات و تبلیغ نویسی را یاد بگیرید و سپس اقدام به انجام تبلیغات نمایید. ما سعی خواهیم نمود برای تبلیغات یک آموزش جداگانه‌ای به کاربران گرامی تقدیم نماییم تا شیوه‌ی صحیح انجام تبلیغات مخصوصا در بسترهای اینترنتی را فرا بگیرید و با بوسیله‌ی آن منجر به افزایش فروش و رونق کسب و کار خود شوید.

مقالات پیشنهادی مرتبط:

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی و تاثیر آن بر کسب و کار

ایجاد صفحات اصولی برای محصول:

دومین موردی که بسیار مهم است و در مبحث تبلیغات باید رعایت شود علاوه بر اینکه وقتی می‌گوییم تبلیغات شاید ذهن شما به این سمت برود که بنرهایتان را چگونه و در کجا قرار دهید و در چه سایت هایی تبلیغ کنید ولی صرفا منطور این نیست. همانند سئوی داخلی تبلیغات داخلی هم داریم. ساختار و چیدمان صفحات سایت و صفحات فرود و نحوه‌ی معرفی محصولات و خدمات در صفحات سایت بسیار حائز اهمیت است. شاید بتوان گفت 70% الی 80% درصد تبلیغات، همان تبلیغاتی است که شما در داخل سایت خودتان انجام می‌دهید و همان صفحات محصولات خودتان است. اینکه به چه شکلی این محصولات در صفحات سایت چیده شوند و توضیحات درباره‌ی محصول و مزایا و ویژگی‌های محصول چگونه نوشته شوند تا این صفحات به صورت اصولی ایجاد شوند تا زمانی که کاربری وارد سایت می‌شود و این محصولات را مشاهده می‌کند از بابت اینکه جزئیات و ویژگی‌های محصول به طور کامل بیان شده است خیال آسوده‌ای داشته باشد بتواند به راحتی به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازد.

بررسی رقبا:

این مورد در مبحث تبلیغات بسیار مهم است و شاید بتوان گفت 80 الی 90 درصد از کسب مهارت و تجربه در زمینه‌ی انجام تبلیغات، از طریق بررسی رقبا به دست می‌آید. رقبای خود را آنالیز کرده و بررسی کنید که رقبا در چه مکان‌هایی تبلیغات انجام می‌دهند.

پیشنهاد:

یک دفترچه یا یک فایل ورد برای تبلیغات در کامپیوتر خود ایجاد کنید و موضوع آن را آنالیز رقبا قرار دهید.سپس اطلاعاتی را که از طریق آنالیز رقبای خود به دست می‌آورید، در آن یادداشت کنید.

سپس بررسی کنید در صنف و زمینه‌ی کسب و کار شما چه افراد، شرکت‌ها و اشخاصی فعالیت دارند، ابتدا آن‌ها را شناسایی کرده و سپس دریابید که در چه مکان‌هایی به تبلیغات می‌پردازند. برخی از این رقبا تجربه خوبی در این زمینه دارند . استفاده از تجربیات آنان می‌تواند برای شما مفید باشد. اما این به این معنا نیست که به صورت کورکورانه از این اشخاص تقلید کنید، برخی از رقبا تازه کار هستند و تقلید کوکورانه از آن‌ها نمی‌تواند سودی برای شما داشته باشد. ببینید رقبا چه خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهند. بررسی کنید که آنان علاوه بر ارائه‌ی محصولی مشابه محصول شما، چه مزایایی را درکنار آن برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال برخی از افراد امکان بازگرداندن محصول پس از مدت معینی را به عنوان خدمات و مزایا، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. شما با بررسی رقبا می‌توانید از این مزایا آگاه شده و در کسب و کار خود از آن‌ها استفاده نمایید. در صورت امکان تلاش کنید مزایا و خدماتی بیشتر از آن‌چه رقبا ارائه می‌دهند، در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

مزایا ممکن است شامل چه مواردی باشد؟

برخی از افراد در فروش محصولات خود، امکان بازگشت محصول(مثلا تا سه روز) را برای مشتریان قرار می‌دهند. در صورتی که رقبای شما از این شیوه استفاده کرده‌اند، شما می‌توانید در صورت امکان با در نظر گرفتن مدت زمانی بیشتر(مثلا یک هفته) گامی فراتر از رقیبان خود بردارید. ممکن است کسب و کاری تبلیغ کند که در صورتی که در همان شهر باشید، تا سه ساعت محصولات خریداری شده، به دستتان خواهد رسید. شما می‌توانید برای رقابت در این زمینه، زمان ارسال محصولات را تا دو ساعت پس از خرید قرار دهید. بسته بندی نیز اهمیت زیادی دارد. بسته‌بندی را به شکلی در نظر بگیرید که با کیفیت باشد. بسته بندی می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش میزان فروش داشته باشد.

آشنایی با علم تبلیغات:

پیش از آن‌که شما بخواهید یک تبلیغ را شروع کنید، حتما اصول آن را بیاموزید. در ویدئویی که مخصوص تبلیغات ارائه خواهد شد، در زمینه‌ی این مبحث که چگونه می‌توانیم یک تبلیغات را به صورت اصولی انجام دهیم، به صورت عمیق تری صحبت خواهیم کرد.

مقالات پیشنهادی مرتبط:

روش‌های کاهش هزینه تبلیغات

2- ارائه محصول با کیفیت:

گام دوم برای اینکه ما بتوانیم یک فروش موفق و بالا داشته باشیم این است که محصولی که ارائه می‌دهیم، محصولی باکیفیت باشد. اگر محصولی که ارائه می‌دهیم محصولی بی کیفیت بوده و کارآیی لازم را نداشته باشد، در بازار دوام نخواهد آورد. بهتر است برای چنین محصولاتی تبلیغات انجام نشود. ممکن است آن اجناس در ابتدای کار مقداری فروش داشته باشند اما مشتریان با مشاهده‌ی بی کیفیت بودن آن، دیگر از آن محصول استفاده نمی‌کنند و در نتیجه ممکن است تبلیغاتی که شما انجام دهید، به ضرر شرکت، برند و کسب و کار شما باشد. بنابراین پیش از معرفی یک محصول از کیفیت آن مطمئن شوید.

آیا خودتان از محصول استفاده می‌کنید؟

اگر می‌خواهید کیفیت یک محصول را بسنجید، این سؤال را از خود بپرسید که اگر امکان انتخاب میان چند برند را داشته باشید، آیا از آن محصول استفاده می‌کنید یا برندهای دیگری را انتخاب می‌نمایبد؟ در صورتی که محصولی که خودتان ارائه می‌دهید انتخاب شما باشد، در این صورت آن را به دیگران نیز معرفی کنید. در اینصورت مشتریان نیز راضی خواهند بود.

کیفیت محصول نوعی تبلیغات پایدار است:

مورد دیگری که کیفیت محصول می‌تواند روی خدمات و فروش شما تأثیر بگذارد این است که خود محصول می‌تواند در آینده برای شما تبلیغ شود. یعنی شما یک بار تبلیغ کرده و محصول خود را وارد بازار می‌کنید. وقتی کاربران کیفیت بالای محصول را مشاهده نمایند، این محصول تا همیشه برای شما تبلیغ می‌کند. این همان کاری است که برندهایی مانند اپل انجام می‌دهند. اپل با محصولات و کاربران خود به تبلیغ می‌پردازد. شرکت اپل کاربرانی وفادار دارد که بلافاصله پس از اینکه اپل محصولی را ارائه می‌کند، حتی با وجود کارآیی محصول قبلی، باز هم از محصول جدید را خریداری می‌کنند، زیرا می‌دانند کیفیت محصولات اپل چقدر بالا می‌باشد و به برند اپل اعتماد کامل دارند. پس یکی از عواملی که می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش فروش داشته باشد، کیفیت بالای محصولات است. اگر محصولات شما کیفیت لازم را ندارند، مطالعه‎‌ی ادامه‌ی این آموزش نمی‌تواند برای شما مفید واقع شود.

“اگر محصولی کیفیت لازم را نداشته باشد، در صورت ارائه به بازار، با شکست مواجه می‌شود.”

نکته:

کیفیت یک محصول صرفا به مواد اولیه یا نوع آن محصول نیست، ممکن است شما خدمات بسیار خوبی را پس از ارائه‌ی محصول در اختیار کاربر قرار دهید، ممکن است در همه حال پس از فروش محصول حتی پس از بروز مشکل با کاربر همراه باشید. حتی انجام این کار می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر ذهن کاربران بگذارد که مشکلات رفع می‌شوند و شما خدمات و پشتیبانی خوبی را به همراه محصول ارائه می‌دهید، پس این هم جزئی از کیفیت محصول محسوب می‌شود.

3- کارشناس فروش حرفه‌ای :

نقش فروشندگان در فروش

گام سوم که مورد بسیار مهمی است کارشناسان فروش هستند. یعنی شما چه افراد و اشخاصی را در منصب فروش قرار می‌دهید. آیا این افراد بی حوصله هستند؟؟ معمولا افرادی که در صنعت فروش هستند و یا در شرکت‌های بزرگ یا سازمان‌های دولتی کار مشغول به کار هستند، بی حوصله بوده و شاید رفتار مناسبی با مشتری نداشته باشند. آیا کارشناسان فروش و افرادی که در قسمت فروش با شما همکاری می‌کنند این‌گونه هستند؟؟  آیا به این افراد گفته‌اید که فروش و مبحث فروش چقدر مهم است؟؟ بنابراین شما باید این مورد را به کارشناسان فروش خود گوشزد نمایید، که در ادامه بیشتر توضیح داده می‌شود.

آیا خرید کردن درد دارد؟

وقتی کاربر از شما خرید می‌کند، بنظر شما امکان دارد که حس نا خوش‌آیندی(دردی) داشته باشد؟

اخیرا محققان آزمایشی را انجام دادند، به این صورت که دستگاهی را بر روی مغز یک انسان قرار دادند تا مشاهده نمایند وقتی که یک دردی در انسان حاصل می‌شود و به وجود می‌آید کدام قسمت از مغز واکنش نشان می‌دهد و فعال می‌شود. همین مورد درباره‌ی خرید نیز انجام شد، به این صورت که وقتی یک مشتری خریدی انجام می‌دهد کدام بخش از مغز او واکنش نشان داده و فعال می‌شود. که در انتها به یک نتیجه‌ی مشابه و جالبی دست یافتند.

نتیجه‌ی آزمایش این بود:

قسمتی از مغز که زمان درد کشیدن فعال شده و واکنش نشان می‌دهد با قسمتی که خرید می‌کنیم و به ازای محصول پول پرداخت می‌کنیم یکسان هستند. در واقع دو نقطه از بخش یکسان مغز است که هنگام خرید کردن و درد کشیدن واکنش نشان می‌دهد. بنابراین شما باید چه کارهایی را انجام دهید که هنگام خرید کاربر از شما، این درد و فشاری که روی کاربر است به حداقل‌ترین میزان و مقدار خود برسد تا کاربر به راحتی بتواند اقدام به خرید از شما نماید؟

چه کسی محصول شما را می‌فروشد؟؟؟؟؟؟

برای مطالعه ادامه مقاله از لینک زیر استفاده نمایید:

https://sitesazz.ir/how-to-increase-our-sales.php

شنبه 16 تیر 1397  12:40 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها