در این مقاله مصاحبه ای با سئوکار حرفه ای ترجمه و منتشر کرده ایم.Dan Shure کارشناس سئو Evolving SEO که جزو یکی از بهترین ها در زمینه سئو و بهینه سازی هستند. با ما همراه باشید.
در ادامه مجموعه مصاحبه های انجام شده به جلسه پرسش و پاسخ جذاب و نفس گیر با کارشناس و متخصص سئو Dan Shure از کارشناسان Evolving SEO می پردازیم. دان شور یک سئوکار حرفه ای است که در میان توالی سفرهایش به نیویورک به منظور مصاحبه در سانتاماریا در ماه جاری علاقه خود را برای گفتگو با ما و به اشترک گذاری اسرار و تکنیک های سئو نشان داد.
در اینجا به سوالاتیکه از دان شور پرسیده شد پرداخته می شود.
سوال : روند کارهای روزمره شما در یک روز معمولی چگونه است؟
جواب : من واقعا با هر نوع روند گردش کاری بصورت متناوب سرو کار دارم. من تمایل دارم لیست امور مربوط به خود مانند ایمیل ها، مدیریت پروژه و غیر را مدیریت و سازماندهی نمایم که باعث می شود براحتی به تمامی پروژه ها و مشتریان مختلف رسیدگی نمایم.
بطورکلی من همگام با حالت روحی/ فیزیکی / احساسی خود در آن لحظه پیش می روم (بجز موارد برنامه ریزی شده مانند تماس ها و جلسات). من به این مسئله پی برده ام که اگر یاد بگیریم که چیزی را به خود تحمیل نکنیم، در نهایت بسیار کاراتر و خوشحال تر خواهیم بود.
به عنوان مثال چنانچه خلاقیتی به ذهنم برسد مشغول به انجام امور حسابرسی نمی شوم، شاید برخی از استراتژی ها و تاکتیک های محتوایی را انجام دهم. غالبا شب ها زمانی مناسبی برا انجام کارهایی نظیر پاسخ دادن به ایمیل هاست که نیازی به تمرکز و یا انرژی ذهنی زیادی ندارند و صبح ها بهترین زمان برای انجام امور مهمی است که باید صورت پذیرند.
سوال : امور مربوط به سئو خود را چگونه مدیریت می نمائید؟ ایا از ابزارهای خاصی استفاده می کنید یا ابزاری توصیه می نمائید؟
جواب: بله ، برای جنبه های سازمانی و مدیریتی به شدت به این ابزارها متکی هستم:
• گوگل داکس (Google Docs)
• Trello
• Harvest
• Quickbooks Online
• Moz
• Advanced Web Ranking
صراحتاٌ بگویم من بدون چهار ابزار اولی نمی توانم زندگی کنم. این ابزارها برای متعادل نمودن شرایط برای پروژه ها و مدیریت کسب و کارها بسیار ضروری هستند. البته ابزارهای بعدی هم ابزارهای سئو هستند، اما دارای اجزای بررسی / سازماندهی برای سایر ابزارهای کمک مدیریتی می باشند.
سوال: آیا دستورالعمل یا خط مشی خاصی برای ارزیابی و تنظیم بهینه سازی برای یک مشتری جدید دارید؟ برای تنظیم و سازماندهی پروژه ای جدید چه پیشنهادی دارید؟
جواب: البته این بستگی به نیاز مشتری دارد و تا حدودی بستگی به نوع پروژه یا طرح دارد. دستورالعمل های اساسی و ابتدایی عبارتند از :
• قطعاٌ ما برای مشتریان یا چشم اندازهای جدید یک یا دو تماس تلفنی داریم، بنابراین می توانم تجربیاتم در زمینه مدل های تجاری و کسب و کار، بازاریابی قبلی یا موجود و اهداف و دستاوردهای سئو و منابع آنها برای توسعه و گسترش محتوا را ارائه نمایم. هر تماسی که گرفته می شود را یاداشت می نمایم تا اقدامات لازم را انجام دهم. هیچ وقت به حافظه خود متکی نیستم.
• جمع آوری تمام اطلاعات حساب – من یک فایل اکسل دارم که در آن اطلاعاتی نظیر تجزیه و تحلیل ها / اطلاعات ابزارهای وب مستر، اطلاعات ورود و غیره را جمع آوری می نمایم.
• برای پروژه های فنی ، فایل اکسل جدیدی دارم . در این فایل اساساٌ مسائلی به شرح زیر ثبت و مشخص شده است :
* بهینه سازی خارجی در نقشه سایت XML
* بهینه سازی خارجی بررسی شده (کراول) مطابق با ابزارهای وب مستر
* بهینه سازی خارجی با استفاده از Screaming Frog
* صفحات فرود خارجی در 30 روز گذشته
* صفحات فرود خارجی سازمانی گوگل در 30 روز آخر
- تمامی این موارد شناختی جامع و واقعی از نحوه بهره مندی از تأثیر محتوای سایت ها برای ترافیک سازمانی و نحوه مؤثر واقع شدن گوگل در بررسی و کراول کردن این سایت ها، ارائه می نمایند.
• من معمولاٌ یک تاکتیک Moz را ایجاد و راه اندازی می کنم. برای انجام عملیات و امور مورد نظر خیلی از Moz استفاده نمی کنم اما مایلم این تاکتیک ها را به عنوان یک نرم افزار بهبود رتبه بندی استفاده نمایم. معیارهای مهم و سوابق لینک ها واقعاٌ جالب هستند. بهتر است که یک Moz دایماٌ درحال اجرا باشد زیرا گزارش های ارائه شده واقعاٌ مناسب بوده و می توانند برخی معیارهای اضافی و نتایج قابل قبولی ارائه نمایند.
با توجه به نوع پروژه ممکن است موارد بسیاری ذکر کرد اما این ها اصول کلی و اساسی می باشند.
سوال: سئو دائماٌ در حال حال تغییر است. روزانه چه مدت زمانی را صرف رشد و پیشرفت خود میکنید؟ آیا می توانید برخی از نکات بهینه سازی را در رابطه با این فرآیند به اشتراک بگذارید؟
جواب: مردم فکر میکنند شیوه دیگری برای تحمیل تغییرات وجود دارد و در واقع چنین است. منظورم این است که مطمئن باشید که همه چیز تغییر می کند اما اگر شما در رابطه با این تغییرات باهوش باشید می توانید خود را با آن ها وفق دهید.
همچنین اگر به سراغ پادکست های سئو بروید، نمونه مناسبی برای پر کردن اوقات شما و سرگرم شدن با اخبار و وقایع می باشد. بنابراین در هنگام صرف قهوه هم می توان آموزش دید. من در حالی که سگم رو به گردش می برم به پادکست ها گوش میدهم بنابراین این امر باعث نمی شود از کار واقعی خود دور بمانم و هنوز هم با تغییرات در این زمینه ها همگام هستم.
توصیه ها و راه کارهای دکتر پیت و جاش باچینسکی را ملاحظه نمایئد. آنها هم تغییرات را از نزدیک دنبال می نمایند و اغلب می توانند اطلاعات را برایتان استخراج نموده و به شما اعلام می نمایند. در نهایت مقاله دنی سالیوان را که به نظر من مطابق با بروزرسانی های گوگل می باشد معرفی می نمایم که مقاله ای مفید و مختصر در این زمینه می باشد. گزارشات او در رابطه با پنگوئن 1.0(Penguin) و در حال حاضر در رابطه با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Hummingbird) با دقت تشریح شده است.
|مقاله مرتبط : 7 آبدیت الگوریتم های گوگل که هر سئوکار باید از آن باخبر باشد
سوال: در رابطه با تحقیقات کلیدی – فکر میکنید هیچ گونه تغییر اساسی و عمده ای در آخرین بروز رسانی Google Hummingbird ظاهر خواهد شد؟
جواب: سوال خوبی است . به نظر می رسد Hummingbird دارای یک بروزرسانی واقعاٌ متوازن است که به طور بالقوه تغییری در نحوه جستجوی افراد در یک سطح اساسی دارد. این بروز رسانی دنباله دار خواهد بود و به زبان طبیعی هستند.
به نظر من تحقیقات کلیدی منحصر به یک کلید واژه خاصی نمی باشد بلکه در رابطه با یک مفهوم، دیدگاه و یا یک موضوع می باشد. شما باید موضوعات مختلفی را بخوانید و در بین تمام واژه های کلیدی همدلی ایجاد نمائید و در راستای شناخت مقاصد به هر صورتی تلاش نمائید.
کلید واژه ای مانند "کفش های مردانه برای فروش" ممکن است واقعاٌ کلید واژه مدنظر یک کاربر باشد که بخواهد آن را بیابد یا کلید واژه " کجا می توان یک فروشگاه کفش مردانه پیدا کرد" مدنظر او باشد. کاربران ممکن است شروع به یادگیری جستجوی کلید وازه نمایند و با تایپ کردن جملات کاملتر و بهتر از یک کلیدواژه پاسخ بهتری دریافت نمایند. تفاوت ها و نکات دقیقی بین این دو نوع گسترش و توسعه وجود دارند.
سوال: شما در کنفرانس های زیادی سخنرانی می کنید، به نظر شما شبکه زنده برای کسب و کار ها چقدر حائز اهمیت می باشد؟ در رابطه با خود شما چطور؟
جواب: قطعاٌ ضروری است. امور سئو به معنای واقعی کلمه بر روی کامپیوتر اجرا می شوند. اما موفقیت ها و برنامه های ما ناشی از وجود و حضور مردم است. برقراری روابط با افراد، اعتماد، ثبات و هماهنگی ، در طولانی مدت فرد را به عنوان یک فرد مستقل نشان می دهد. این امر تنها بر روی کامپیوتر یا حتی بر روی اسکایپ امکان پذیر نیست.
منظورم این است که فراتر از یک ایده است. ایده ای که من میتوانم فردی را ببینم که 6 ماه پیش افرادی را به من ارجاع داده است، افرادی که 4 ماه است من را در توییتر دنبال می کنند و می بینند که من دائماٌ در تلاش هستم تا مانند 12 ماه بعد از آن کنفرانس که در آن بعنوان مشتری حضور داشتند، ارزش این ایده را تشریح نمایم. این تنها یک نسخه ساده از نحوه فعالیت احتمالی آن در دنیای واقعی می باشد. این ایده همانند منبع با ارتباط چندگانه در دنیای واقعی باشد.
سوال: شما همچنین یک نیرو در شرکتMozهستید. آیا این همان چیزی است که برای آن برنامه ریزی کرده و هدف گذاری نموده اید یا بصورت طبیعی انجام می شود؟ پشت پرده این ماجرا چیست؟
جواب: تقریباٌ بصورت مستقیم هیچ قصدی نداشتم که درMoz استخدام شوم. هنگامی که بطور واقعی در انجمن سئو مشغول به فعالیت شدم، از محتوای سخنرانی ها و حضور آنلاین و سخنان رندی فیشکین الهام گرفتم. من واقعاٌ می خواستم به او (و سایر افراد انجمن) نشان دهم که احساس می کنم سئو را درک کرده ام. نه در یک سطح مقدماتی و سطحی ، بلکه منظورم این است که واقعاٌ چیزهایی هستند که شما احساس کنید که درک ذاتی در رابطه با آنها در ذات تان وجود دارد. برای من موزیک این گونه است، همانطور که سئو نیز این گونه می باشد.
به هر حال برای کسب برخی از محتوای خود ، اهداف خود را همانند سایر افراد مانند ویل رینالدز و تام کرچلو جلوی چشم رندی فیشکین ترسیم و به سرانجام رساندم. نه به این دلیل که می خواستم هر چیزی را از آنها یاد بگیرم، بلکه به این دلیل که من در رابطه با محتوای انها کاملاٌ هیجان زده شده بودم و می خواستم داشته های خود را به اشتراک بگذارم.
در اوایل سال 2012 توجه رندی فیکشین را به برخی از پست های خود جلب نمودم و Moz با من تماس گرفت و از من خواست در یک شغل واقعی و حقیقی در برخی موارد به عنوان دستیار در سیاتل مشغول به فعالیت نمایم. نکته مهم درباره Moz این است که ارزش واقعی آنها منحصر به فرد است. آنها جایگاه شغلی و یا شغل تعریف شده ای ندارند، بلکه یک نقش شغلی متناسب با نقاط قوت و احساسات فرد به او ایفا می نمایند.
خوشبختانه من بطور تصادفی در آوریل 2012 در ایستگاه شرقی سیاتل با گیلیان ( مادر رندی) ملاقات کردم. شرایط و پتانسیل های کار با Moz را با او در میان گذاشتم و ایشان خیلی قاطعانه گفتند: این فرصت را از دست ندهید". به حرف ایشان گوش دادم و به محض اینکه به خانه رسیدم ایمیلی برای جان لوپز ارسال نمودم و چند هفته بعد بطور رسمی دستیار Moz شدم.
درنهایت در یک پست شغلی پاره وقت مشغول فعالیت شدم، زیرا شخصاٌ به دنبال رشد و پیشرفت در کار تجاری خود بودم و همچنین جابجایی و انتقال شغل پیچیده می شد.
سوال: در آخر کمی در باره برنامه های تان برای سال آینده بگوئید. آیا کار خاصی هست که مایل باشید در سال 2018 بر روی آن تمرکز نمائید؟
جواب: در پایان سال 2012 من این مقاله را نوشتم که به منظور بازگشت به عقب طراحی و منتظر شده است ، قصد دارم سال 2018 نیز همین کار را انجام دهم.
ببطور خلاصه سال 2018 شانس های بزرگ، چالش ها، اشتباهات و همچنین پیشرفت های زیادی به همراه داشت.
چیزی که قطعاٌ تمرکز بیشتری بر روی آن خواهم داشت، یادگیری ، سیمینارها، کارگاه ها و سخنرانی است. من کار مشتری را دوست دارم، اما به عنوان معلم سابق و یک مجری، هیجان واقعی را خارج از وقایع و در بودن در میان مردم می بینم.
ممکن است بین جمعیت همواره من را آدمی آرام و ساکت ببینید، اما مرا به روی صحنه بفرستید و من از این بابت احساس رضایت دارم و کاملاٌ راحت هستم. مردم به من می گویند که مسائل را به شیوه ای جذاب و مفید توضیح می دهم(که صادقانه بعضی اوقات به من شوک وارد می نماید به طوری که از خود انتقاد می کنم).
بنابراین امیدوارم به زودی اطلاعاتی در مورد این نوع خدمات منتشر شود. یا فضایی ایجاد شود که مردم بتوانند در دفتر من حضور یابند و یا من بتوانم در میان مردم باشم.
کارهایی هستند که به ندرت انجام می دهم. به عنوان مثال زمانی که هیجان ندارم و یا روحیه مساعدی ندارم مشتریان را پذیرش نمی نمایم. این گونه شغل ها خوب هستند، اما در کل هیجان باعث پیشرفت و موفقیت می شود. هیجان در کار باعث کسب اطمینان و افزایش اعتماد به نفس و نهایتاٌ برنده شدن در کار مربوطه می شود. شما بر روی هر کسی کلیک نمی کنید و هر شغلی یک بازی خوب برای برنده شدن نیست. من کارهای زیادی در سال 2018 انجام داده ام و قصد داردم کار های بیشتری نیز انجام دهم، در حالی که هم چنان در تلاش می باشم که مشتریان بیشتری جذب نمایم و مشتریان خوبی که دارم را حفظ نمایم.