مایکروسافت با تبلیغ مرورگر Edge در سیستم عامل ویندوز 10 سعی در افزایش سهم آن از بازار مرورگرها دارد. اگرچه مایکروسافت قمار بزرگی را با مرورگر وب خود انجام داده، اما به نظر نمیرسد نتایج از انتظارات غول نرمافزار فاصله دارند. براساس گزارش امروز نتمارکتشیر، میتوان متوجه شد که تلاشهای مایکروسافت ظاهرا با شکست مواجه شده است.
این کمپانی به سختی در تلاش است تا کاربران را به استفاده از مرورگر Edge ترغیب نماید. ارائه ویژگیهای متعدد در قالب آپدیتهای منظم، بهبودها و اصلاح سریع باگهای موجود در این مرورگر در جدیدترین نسخه ویندوز 10 یعنی Fall Creators Update همگی جزو تلاشهای صورت گرفته توسط مایکروسافت محسوب میشوند که متاسفانه ظاهرا همگی با شکست مواجه شدهاند.
براساس این گزارش، گوگل کروم همچنان پرطرفدارترین مرورگر وب بازار است و با سهمی به مراتب بیشتر نسبت به سایر مرورگرها، در مکان نخست مرورگرهای دسکتاپ قرار دارد. این در حالی است که حتی موزیلا فایرفاکس محبوب نیز با فاصله زیادی از محصول گوگل قرار گرفته است؛ دیگر چه برسد به مرورگر Edge مایکروسافت!
شایان ذکر است که سهم بازار مرورگر گوگل کروم نسبت به ماه گذشته کمی افت داشته است. مرورگر قدرتمند گوگل اکنون 60.57 درصد از بازار را در اختیار دارد، در حالی که این رقم در ماه ژانویه معادل 64.41 درصد بوده است.
علیرغم این کاهش سهم، هنوز هم گوگل کروم بدون هیچ نگرانی در جایگاه نخست مرورگرهای مورد استفاده در کامپیوترهای شخصی قرار گرفته است. اما اوضاع برای مرورگر Edge مایکروسافت کمی متفاوت است؛ این مرورگر وب با سهم 4.38 درصدی خود از بازار هیچ افزایش سهمی را نشان نمیدهد.
در حال حاضر مایکروسافت اج جزو چهار مرورگر وب پراستفاده دسکتاپ جای گرفته است. مرورگر اینترنت اکسپلورر با 13.05 درصد از سهم بازار در مقام دوم و موزیلا فایرفاکس نیز با 10.94 درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است.