0

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

 
Tachberdee
Tachberdee
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1391 
تعداد پست ها : 4133
محل سکونت : گلستان

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

مدت هاست که از گوشه کنار اخبار و اطلاعاتی درباره نخستین اتومبیل تمام برقی پورشه یعنی نسخه تولیدی کانسپت Mission E به گوش می رسد. تا به اینجای کار می دانیم که این خودرو با یک موتور برقی مستقل برای هر یک از اکسل های جلو و عقب در خیابان ها تردد خواهد کرد.

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

این دو موتور در مجموع بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید نموده و خواهند توانست در زمانی در حدود 3.5 ثانیه سرعت خودرو را به 60 مایل در ساعت برسانند. همچنین شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت در زمانی زیر 12 ثانیه محقق خواهد شد.

Mission E

 

تصویر منتسب به نسخه تولیدی پورشه Mission E

نگاهی گذرا به مشخصات این خودرو و مقایسه آن با مشخصات رقیبی مثل تسلا مدل S نشان می دهد که نسخه نهایی Mission E حرفی برای گفتن در برابر آن نخواهد داشت. البته این مساله در مسیر مستقیم صادق بوده و ظاهرا در پیست و مسیرهای پر پیچ و خم قضیه کاملا متفاوت خواهد بود.

تسلا مدل S

در مصاحبه ای که نشریه آمریکایی کار اند درایور (Car and Driver) اخیرا با آقای یواخیم کرامر (Joachim Kramer) داشته، وی به توانایی های بالای Mission E اشاره کرده و گفته که مدل تولیدی این خودرو عملکرد بسیار خوبی در پیست خواهد داشت.

آقای کرامر که مدیر تجهیزات الکترونیکی در پروژه Mission E محسوب می شود، افزوده دستیابی به یک عملکرد خیره کننده در نوربرگ رینگ و یا سایر پیست ها جزو اهداف بنیادین در توسعه مدل مذکور است.

 

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

برای کنترل دمای تجهیزات الکترونیکی Mission E ظاهرا پورشه از یک سیستم خنک کاری انحصاری بهره گرفته است. به لطف این سیستم دمای باتری خودرو از 185 درجه فارنهایت (85 درجه سلسیوس) فراتر نخواهد رفت. آن طور که اعلام شده موتورهای این خودرو تا دماهای بسیار بالاتر کارایی خود را حفظ خواهند کرد.

 

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

سیستم خنک کاری Mission E به حدی پیشرفته است که حتی از کمپرسور سیستم تهویه مطبوع نیز برای خنک نگه داشتن اجزا کمک گرفته شده؛ یکی از دلایل اصلی این کار اینست که پورشه نمی خواهد خریداران Mission E بعد از طی چند دور پیست، برای خنک شدن باتری چند دقیقه منتظر بمانند.

 

پورشه Mission E، کابوس تسلا مدل S در پیست و جاده

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند پورشه قصد دارد با پیشرانه های برقی نیز کماکان لذت و هیجان را چه در خیابان و چه در پیست به خریداران و علاقه مندان محصولات خود عرضه کند.

بر اساس برنامه ریزی ها نسخه نهایی Mission E سال آینده معرفی خواهد شد. با این حساب ایلان ماسک و تسلا باید منتظر یک رقیب بسیار جدی پورشه نشان از اشتوتگارت باشند.

چهارشنبه 2 اسفند 1396  6:26 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها