به تازگی مشکلی از بابت بوت نشدن سیستمهای مبتنی بر پردازندههای جدید Ryzen و مادربردهای سوکت AM4 از سوی مصرف کنندگان گزارش شده است. از این بابت شرکت AMD توضیحاتی را درباره این موضوع منتشر کرده است. در ادامه مطلب با سخت افزار همراه باشید.
کمپانی AMD از اوایل سال 2017 میلادی به عرضه پردازندههای Ryzen پرداخت. همراه با این عرضه، مادربردهای مبتنی بر سوکت AM4 نیز از سوی شرکای کمپانی AMD عرضه شدند؛ این مادربردها برای ارائه کارایی بیشتری از سوی پردازندههای Ryzen چندین آپدیت بایوس را همراه داشتند. علاوه بر این، آپدیتهای بایوس میتوانند سبب پشتیبانی مادربرد از پردازندههای جدیدتر باشد. بنابر این حضور این نوع بروزرسانی بایوس برای مادربردهای AM4 برای نسل دوم پردازندههای Ryzen الزامیست.
اخیرا برخی از مصرف کنندگانی که از APU جدید سری Ryzen مانند Ryzen 2400G را تهیه کردند، مشکل بوت نشدن سیستم خود را دارند. کمپانی AMD، در توضیح این مسئله اشاره کرده است که به احتمال قوی مشکل از بروز نبودن بایوسهای مادربرد است که راهکار آن بروزرسانی بایوس مادربرد است. اما این راهکار برای همه مصرف کنندگان نمی تواند ممکن و یا حتی آسان باشد. اگر تنها مشکل از بروز نبودن بایوس مادربرد است، بروزرسانی بایوس مادربردهای مبتنی بر سوکت AM4 نیازمند یک پردازنده نسل اولی Ryzen است تا بروزرسانی بایوس صورت گیرد.
برای آن دسته از افرادی که به پردازندههای نسل اولی Ryzen دسترسی دارند، شرکت AMD توصیه میکند تا این افراد ابتدا به سایت سازنده مادربرد مراجعه کرده و از طبق راهنماهای موجود به بروزرسانی بایوس مادربردهای خود بپردازند. برای دسته دیگر، این کمپانی مراجعه به گارانتیهای موجود برای بروزرسانی بایوس را توصیه میکند.