0

آیین نامه جشنواره آموزشی شهید مطهری ابلاغ شد/ آغاز فرآیند داوری

 
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

آیین نامه جشنواره آموزشی شهید مطهری ابلاغ شد/ آغاز فرآیند داوری

آیین نامه جشنواره آموزشی علوم پزشکی «شهید مطهری» ابلاغ و داوری فرآیندهای یازدهمین دوره جشنواره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در روزهای ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

داوری فرآیندهای این دوره از جشنواره آغاز شده است و نتیجه داوری فروردین ماه ۱۳۹۷ اعلام می شود.

جشنواره آموزشی شهید مطهری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با هدف معرفی و تجلیل از فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاهی و کشوری و نیز ترویج نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای جدید به منظور ارتقای آموزش عالی علوم پزشکی به صورت سالانه برگزار می­ شود.

هدف آن ایجاد فضای رقابت سالم در تحولات علمی آموزشی علوم پزشکی در سطح کشور، شناسایی و معرفی فرایندهای جدید آموزشی به عنوان الگو در سطح کشوری، منطقه ­ای و بین ­المللی، ارج نهادن به زحمات فعالان عرصه آموزش عالی علوم پزشکی اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارشناسان حوزه آموزش عالی علوم پزشکی کشور است.

همچنین ایجاد بستر مناسب جهت نشر فعالیت­ های توسعه موسسات آموزش عالی علوم پزشکی و تبادل تجربیات و تشویق تولید تجهیزات، دستگاه­ها و لوازم کمک آموزشی جدید از جمله اهداف این جشنواره است.

به تمامی فعالیت­ های آموزشی نوآورانه (اعم از دانشورانه و یا دانش پژوهی) فرایند آموزشی گفته می‏ شود که اعضای هیأت علمی، دانشجویان یا کارشناسان آموزشی انجام می­ دهند تا منجر به افزایش کیفیت درونداد، فرایند یا برونداد آموزشی در یکی از حیطه­ های آموزش علوم پزشکی شود.

نو بودن یک فرایند می­ تواند در سطح دپارتمان (گروه) آموزشی، دانشکده، دانشگاه، کشوری و یا بین­ المللی باشد. منظور از نوآوری در سطح کشوری الزاما به معنای اجرای فرایند به صورت ملی نیست بلکه اجرای آن برای اولین بار در کشور نیز است.

معیار داوری در مورد یک فعالیت نوآورانه شامل داشتن اهداف مشخص، آماده سازی کافی، استفاده از روش­ های مناسب، ارائه نتایج مهم، معرفی مؤثر برنامه و برخورد نقادانه است.

فعالیت آموزشی دانشورانه؛ فرایند آموزشی نوآورانه­ ای است که به صورت هدفمند (اهداف شفاف)، مبتنی بر شواهد موجود (آماده سازی مناسب)، روش­مند (متدولوژی مشخص) و دارای نتایج مشخص باشد.

دانش پژوهی آموزشی فرایند آموزشی نوآورانه­ ای است که علاوه بر دارا بودن چهار معیار اول کلاسیک، به نحو مناسبی منتشر شده و در معرض نقد دیگران قرار گرفته است.

فرایندهای برتر دانشگاهی به فرایندهای منتخب هیأت داوران دانشگاهی اطلاق می­ شود که در حیطه­ های جشنواره که همه ساله توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت اعلام می­ شود، حایز رتبه برتر در سطح دانشگاه شوند.

فرایندهای برتر کشوری به فرایندهای منتخب هیأت داوران کشوری اطلاق می ­شود که از میان فرایندهای برتر معرفی شده توسط دانشگاه ­ها به جشنواره کشوری، بر اساس رأی هیأت داوران جشنواره کشوری حایز رتبه برتر شده­ اند.

فرآیندهای برتر کشوری از میان فرایندهای برتر معرفی شده از سوی دانشگاه ­ها و در طی فرایند ارزیابی کشوری انتخاب می­ شوند. این فرایندها در جشنواره کشوری که همه ساله همزمان با همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار می­ گردد، معرفی و از آنها تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

امتیازات فرایندهای برتر به دو بخش امتیازات فرایندهای برتر کشوری شامل امتیاز دانش پژوهی کشوری به فرایندهای برتر و جوایز نقدی/ غیرنقدی و همچنین امتیازات فرایندهای برتر دانشگاهی می­تواند شامل اعطاء امتیازات آموزشی اعم از پایه تشویقی، امتیاز دانش پژوهی، کمک هزینه شرکت در کنگره­ های آموزشی و جوایز نقدی/غیرنقدی تقسیم می شود.

کلاس درس

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 19 بهمن 1396  6:32 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها