0

چگونگی فرستادن یک ایمیل درست و حسابی به مشتریان

 
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

چگونگی فرستادن یک ایمیل درست و حسابی به مشتریان

وب سایت آی بازاریابی: این 7 استراتژی نوشتن متن ایمیل موثر را رعایت کنید تا ایمیل شما معتبرتر شود. بدست آوردن توجه مشتریان سخت است. بخصوص وقتی رقبای زیاد دیگری نیز باشند که ذهن و جیب مشتریان را شریک باشند.

 


در اینجا 7 استراتژی ساده ی ایمیل نویسی را آورده ایم که مورد استفاده استارتآپ های سیلیکون ولی بوده است. این تکنیک ها به آنها کمک کرده که کمپین های ایمیلی و کلیک خور خود را دو و یا سه برابر کنند.
 
 7 استراتژی نوشتن متن ایمیل، مورد استفاده ی فروشندگان

1-برای تنبل ها بنویس

کسی حوصله ندارد یک رمان را در ایمیل خود مطالعه کند. بخصوص اگر از طرف یک غریبه باشد. جملات خود را تا حد ممکن کوتاه و آسان خوان کن و از جملات روزانه استفاده کن.

قبل از ارسال ایمیل به متن خود نگاه کن. آیا یک دیوار بزرگ از نوشته را می بینی. اگر اینطور است، آن را بخش بخش کن تا حد ممکن. بهترین ایمیل های موثر 3 تا 5 جمله هستند.

2-اصطلاح را بکش

قول می دهم کلمات کلیدی ای را که شما و همکارانتان مایل به استفاده از آن هستید به درد نمی خورند. مشتریان بالقوه ی شما به آن کلمات اهمیت نمی دهند. اصطلاحاتی را که آنها با آن آشنا نمی باشند تنها شانس شما را برای کلیک خوردن و پاسخ گرفتن کاهش می دهد. اصطلاحاتی را استفاده کنید که مخاطبان شما روزانه با همکارانشان در صنعت خود استفاده می کنند. نه اصطلاحاتی را که تیم بازاریابی شما با عجله آنها را استفاده می کند.

3-معمولی نگهش دار.

فقط وقتی که دارید با ملکه ی انگلستان مکالمه می کنید از اصطلاحات آقایان عزیز و یا بانوان محترمه استفاده کنید. در غیر اینصورت نیازی به استفاده ی از آنها نیست. در غیر اینصورت از کلماتی نظیر "سلام ” و یا "با سلام ” بسته به متن استفاده کنید.

در ضمن استفاده ی از کلمات پیچیده شما را جذاب و هوشمند نمی کند. فقط ایمیل شما را سخت تر برای خواندن می کند و افراد کمتری به آن واکنش نشان می دهند.

4-خودشیفته نباشید

مانند قرار نامزدی کسی خوشش نمی آید شما دائم از خودتان حرف بزنید. مخصوصا وقتی آنها شما را نمی شناسند. ایمیل شما نباید مانند یک فرد خود وسواس تک مکالمه ای باشد. بلکه باید مانند یک مکالمه باشد و کسب و کار یک نفر را به دیگری بشناساند.

شما باید خودتان نگاه کنید چند بار کلمه من و یا ما و یا نام شرکت خود را استفاده کرده اید و به جای آن از کلمات شما استفاده کنید. ایمیل شما تا حد ممکن باید روی آنها متمرکز باشد نه روی شما. هر چقدر بیشتر در مورد آنها و نیازهایشان باشد بهتر است.

5-تنها روی یک چیز تمرکز کنید.

در مورد این خواسته که تمام ارزش های خود را در یک ایمیل بگنجانید مقاومت کنید. قول می دهم شما فرصت های دگیری نیز خواهید اشت تا پیشنهادات دیگر خود را در ایمیل های دیگر بگنجانید. تنها روی یک نیاز مشتری و یا پیشنهاد خود تمرکز کنید و آنرا در یک ایمیل بگنجانید. روی همان نیاز تمرکز کرده و حسابی به آن بپردازید. نه چیزی بیشتر و نه کمتر.

6-علامت تعجب استفاده نکنید.

این کار به نظر دیگران رفتار بچه گانه می آید و به شما اعتماد نمی کنند. به جای آن اجازه دهید کلمات به جای شما صحبت کنند. فقط روی نوشتن متن ایمیل تمرکز کنید و نیازی نیست به حقه های کوچک متوسل شوید که کار نمی کنند.

7-چیزهای را با صدای بلند بخوانید

گرچه خواندن بلند ایمیل در یک کافی شاپ باعث می شود به نظر دیوانه برسید. اما این یک روش موثر برای ویرایش موثر ایمیل است. این فقط به درد پیدا کردن خطاهای گرامر نمی شود. بلکه باعث می شود بفهمید که آیا ایمیل را با یک لحن طبیعی نوشته اید یا خیر. سعی کنید خود را جای خواننده ی ایمیل قرار دهید و عکس العمل او را وقتی ایمیل را می خواند پیش خود مجسم کنید.

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

شنبه 14 بهمن 1396  10:49 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها