اعلامیه امروز اینستاگرام، برای مدیران صفحههای تجاری و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی خبر خوبی را به ارمغان آورد. ادمینهای صفحههای تجاری از امروز میتوانند پستها را برای ارسال در پروفایل کسب و کار خود، زمانبندی کنند.
البته این قابلیت تنها برای ارسال عکسهاست و فعلا امکان زمانبندی ویدئوها وجود ندارد. همچنین در حال حاضر برای استفاده از این قابلیت باید از سرویسهای شخص ثالث استفاده کنید و مستقیما نمیتوانید ارسال عکسها را زمانبندی کنید. این به این معناست که اگر میخواهید عکسهایی را برای ارسال شدن زمانبندی کنید نیازمندید که از سرویسهایی مثل HootSuite یا Sprout Social یا هر سرویس دیگری که از شرکای تجاری اینستاگرام یا فیسبوک است، استفاده کنید و حق اشتراک این سرویسها را بپردازید.
با وجود اینکه سرویسهای شرکتهای شخص ثالث تلاش زیادی میکردند تا چنین خدماتی را در اختیار کاربران اینستاگرام قرار دهند ولی تا به الان امکان زمانبندی پستها در اینستاگرام وجود نداشته است. تا پیش از این تنها امکان ذخیره کردن پیشنویش کپشن پستها و ارسال اطلاعیه (نوتیفیکیشن) برای فالوئرها به هنگام ارسال پست، وجود داشت.
در حال حاضر قابلیت زمانبندی ارسال پستها، فقط برای صفحههای تجاری فعال است اما مدیران اینستاگرام قول دادهاند که این قابلیت را تا اوایل سال ۲۰۱۹ برای همه کاربران اینستاگرام در دسترس قرار دهند.
تغییرات دیگری که در به روز رسانی این اپلیکیشن ایجاد شده است، افزوده شدن قابلیتهای جدیدی به نام Business Discovery و Mentions به Graph API اینستاگرام است. Discovery Business به کاربران امکان میدهد اطلاعات دیگر صفحههای تجاری را مشاهده کنند و Mentions به پروفایلهای تجاری اجازه میدهد تا پستهایی را که در آنها تگ شدهاند، مشاهده کنند.
به نظر میرسد اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت زمانبندی پستها از اهداف اولیه خود، کاملا دور میشود. اینستاگرام اپلیکیشنی بود که همواره مردم را تشویق میکرد به اینکه عکسها و ویدئوهای خود را در لحظه به اشتراک بگذارند. اما حالا با اضافه شدن این ویژگی زمانبندی و هم چنین قابلیت استوری کردن عکسهایی که بیش از ۲۴ ساعت از گرفتن آنها گذشته است، ظاهرا اشتراک لحظهای و بلادرنگ عکسها دیگر هدف اصلی این شرکت نیست. اینجور که معلوم است مدیران اینستاگرام و فیسبوک دست به هر کاری میزنند تا کاربران عکسها و ویدئوهای خود را به هر نحوی در این شبکه اجتماعی پست کنند و تا زمانی که شما چیزی برای ارسال در اینستاگرام داشته باشید، مدیران راضی خواهند بود، هر چیزی!