همیشه از تصاویری با رزولوشن و کیفیت بالا استفاده کنید. تصاویر با رزولوشن پایین ممکن است در کامپیوتر، عادی به نظر برسند ولی بعد از چاپ، تار میشوند یا پیکسلهای آنها نمایان میشود.
اگر تبلیغات شما منجر به موفقیتتان شود، برای تبلیغات آتی فقط میتوانید از لوگوی خود در طراحی پوستر استفاده کنید. چون مخاطبان شما از قبل با این نماد که فقط مختص شما است، آشنایی دارند و میدانند که چه چیزی را تبلیغ میکنید.
- اجزای اصلی یک پوستر تبلیغاتی را بشناسید
درست مثل یک مقاله، پوستر تبلیغاتی از سه بخش تشکیل میشود؛ عنوان، متن و امضا. برای طراحی یک پوستر عالی، همهی این سه قسمت باید طراحی قوی داشته باشند و چشمگیر باشند.
- یک لوگو طراحی کنید
اگر برای یک سازمان یا شرکت تبلیغ میکنید باید یک لوگو هم طراحی کنید؛ لوگویی که قبلا شبیه آن متعلق به شرکتی نباشد و طراحی خاص و منحصربهفردی داشته باشد که فقط شرکت و کسبوکار شما را بهیاد مشتریان بیاورد. این کار دو مزیت فوقالعاده دارد؛ نه تنها توجه مشتریان را جلب میکند، بلکه به شما کمک میکند تا علامت تجاری متمایز خود را در بازار داشته باشید.
- ابعاد مناسب پوستر را انتخاب کنید
در انتخاب ابعاد پوستر، لزوما پوستر بزرگتر، پوستر بهتری برای تبلیغات نیست. گاهی سعی میکنید بزرگترین پوستر ممکن را تهیه کنید، ولی همین مسئله به شما ضربه میزند. پوسترهای بزرگ علاوهبر اینکه هزینهی زیادی برایتان دارد، قابل استفاده برای جاهای کوچک نیست و موجب سردرگمشدن و ایجاد حس ناخوشایند در مخاطبان میشود
همانطور که نوشتههای شما قبل از انتشار به چندبار بازخوانی نیاز دارد، پوسترها هم قبل از چاپ باید چندین بار بررسی شوند. چند نسخهی مختلف از یک پوستر تهیه کنید و توجه کنید که پوسترها ساده و چشمگیر باشند و پیام مورد نظر شما را منتقل کنند.
- چند تصویر تأثیرگذار انتخاب کنید
پوستر شما نباید شلوغ و درهموبرهم باشد و حتما میدانید که بیشتر تبلیغات عالی و تأثیرگذار، بسیار ساده هستند. استفاده از تصاویر زیاد، مخاطب را سردرگم میکند. یک یا دو عکس که واقعا پیام مورد نظر شما را منتقل میکند، انتخاب کنید و آنها را در مرکز پوستر قرار دهید. سپس کلمات اطراف تصویر را مشخص کنید و دقت کنید که این نوشته، جایی از تبلیغ را که میخواهید مورد توجه مخاطب قرار بگیرد، کاملا نپوشاند.
- از رنگهای متمایز استفاده کنید
بعد از اینکه در مورد تصاویر مورد نظرتان تصمیم گرفتید، رنگهایی را انتخاب کنید که با تصاویر پوستر، هماهنگ باشند. از کاغذهای رنگی استفاده کنید تا متن را برجستهتر کند. رنگهایی که بیشتر به چشم میآیند عبارتاند از متن سفید روی پسزمینهی قرمز و متن مشکی روی پسزمینهی زرد.
- از فونتی استفاده کنید که از چند قدم عقبتر خوانا باشد
فراموش نکنید که بسیاری از افراد برای خواندن پوستر به آن نزدیک نمیشوند و از دور آن را می بینند؛ بنابراین باید از فونت و سایزی استفاده کنید که از دور، قابل خواندن باشد. موقع ارزیابی پوستر، آن را جایی آویزان کنید و چند قدم عقب بروید. اگر با خواندن آن مشکل دارید، باید تغییراتی در متن ایجاد کنید. نوشتهها را بزرگتر کنید، از رنگ دیگری استفاده کنید یا هر دو کار را با هم انجام دهید.
- قبل از اینکه پوستر نهایی را انتخاب کنید، چند نمونهی قبلی آماده کنید
همانطور که نوشتههای شما قبل از انتشار به چندبار بازخوانی نیاز دارد، پوسترها هم قبل از چاپ باید چندین بار بررسی شوند. چند نسخهی مختلف از یک پوستر تهیه کنید و توجه کنید که پوسترها ساده و چشمگیر باشند و پیام مورد نظر شما را منتقل کنند. از دیگران در مورد پوستر طراحی شده نظرخواهی کنید. چون دیگران نکاتی را میبینند که شما موقع طراحی احتمالا به آنها توجه نکردهاید. آنقدر پوستر را بازبینی کنید تا اطمینان حاصل کنید که پوستری نسبتا بینقص، کامل و تأثیرگذار است.
- پوسترتان را چاپ کنید
بعد از اینکه پوستر مورد نظرتان را طراحی کردید، برای چاپ آن، انتخابهای متعددی دارید. میتوانید مستقیما از کامپیوتر منزل آن را با پرینتر معمولی چاپ کنید البته اگر بودجهی محدودی دارید. ولی در نظر داشته باشید که برگههای معمولی، بادوام نیستند و رنگها و تصاویر آنها آنطور که باید باکیفیت نیست.
منبع: پایگاه خبری چطور