0

دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

 
aftabm
aftabm
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1392 
تعداد پست ها : 25059
محل سکونت : اصفهان

دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»


دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

برخی مجالس وهن‌آمیز به اسم تشیع در خانه‌ها و حتی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود و همین مجالس ساده و به ظاهر مخفیانه(!) بیشترین خسارت را به مکتب راستین اهل بیت(ع) و وحدت مسلمانان وارد می‌کند.

دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»


شاید بسیاری این روزها خبرهای کشتار شیعیان در پاکستان، حمله به شیعیان در کربلا، محاصره ده‌ها خانوده شیعه اندونزی در جاوه شرقی، حمله به حسینیه‌ها و مراکز شیعی در سوریه، محدودیت‌ها علیه شیعیان در مصر و عربستان و ... را شنیده باشند، اما در چرایی چنین اتفاقاتی کسی فکر نکرده است.

هر چند می‌توان ده‌ها عامل را در این برشمرد اما یکی از این عوامل مراسم‌هایی است که در روز 9 ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

برخی مجالس وهن‌آمیز که به اسم تشیع در خانه‌ها و حتی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که برگزار کننده همین مجالس ساده و به ظاهر مخفیانه!! خسارت بزرگی به مکتب راستین اهل بیت(ع) وارد کرده و مسئولیت خون هزاران شیعه مظلوم زاهدانی، پاکستانی، عراقی، لبنانی و ... را به گردن می‌گیریم.

تجربه نشان داده که هیچگاه دشنام گفتن به مقدسات دیگران موجب هدایت گمراهان نمی‌شود بلکه برعکس آنان را به لجاجت و مقابله به مثل وادار می کند از این رو اهل بیت(ع) به شیعیان یادآور می شدند که خداوند از دشنام گفتن حتی نسبت به بت‌های مشرکان نهی فرموده است.

خداوند می فرماید « به معبود کسانى که غیر خدا را مى‏خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها(نیز) از روى(ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند »[أنعام/108] بنابراین پرهیز از دشنام یک اصل قرآنی و اسلامی است.

* کتاب «نهم ربیع، خسارت‌ها و جهالت‌ها» مهمترین کتاب در این زمینه در همین راستا و برای پاسخ به شبهات حول مجالس انحرافی معروف به «عید الزهرا» و «عمر کشون» خواندن کتاب «نهم ربیع، خسارت‌ها و جهالت‌ها»  بسیار توصیه می‌شود.

این کتاب که نوشته «مهدی مسائلی» است با عنوان زیرین «آسیب‌شناسی انسجام شناسی» توسط انتشارات وثوق منتشر شد و در آن علاوه بر بحث تاریخی درباره تاریخی قتل خلیفه دوم و ابولولو، بررسی روایت‌شناسی «روایت نهم ربیع‌الاول» نظر مراجع تقلید اعم از مقام معظم رهبری، آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، محمدصادق روحانی، مصباح یزدی، وحید خراسانی، مظاهری و همچنین مرحوم آیت‌الله بهجت(ره)، آیت‌الله ملکی تبریزی(ره) و آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) ارائه شده است.

* 9 ربیع الاول تاریخ قتل خلیفه دوم نیست

در این کتاب عنوان شده که اساسا قتل خلیفه دوم روز 9 ربیع الاول نبوده است بلکه بر اساس اعلام اکثر علمای شیعه و مورخان سنی و شیعه تاریخ قتل خلیفه دوم 26 یا 27 دی‌الحجه سال 23 هجری بوده است و روز 9 ربیع الاول روز کشته شدن عمر بن سعد به دست مختار ثقفی است که در آن سال‌ها جشن‌هایی به این زمینه گرفته می‌شده که بعدها به دلیل هم اسم بودن عمر بن سعد با خلیفه دوم به این نام یعنی «عمر کشون» مشهور شده است.

* استفتاء مقام معظم رهبری، آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی درباره «عیدالزهرا»

در بخشی از این کتاب استفتائاتی در این زمینه گرفته شده و آمده است: در قرن های اخیر چنین مرسوم بوده است که عامه شیعیان در روز نهم ربیع - با توجه به نسبتی که به این روز می‌دهند - توجهی خاص به این روز داشته و مجالسی را در آن تشکیل می‌داده‌اند.

از صحت و سقم این انتساب که بگذریم آن چه موجب نگرانی است انجام اعمال و گفتار خلاف شرعی است که در بعضی از این مجالس صورت می‌گیرد و از ساحت فرد مسلمان و شیعه اهل‌بیت(ع) به دور است و آن چه بر این نگرانی می‌افزاید وجهه شرعی دادن بعضی افراد به این اعمال خلاف شرع است که با بهانه «رفع القلم» و... انجام می‌گیرد.

متأسفانه در سا لهای اخیر و با امکانات جدیدی هم که به وجود آمده، امکان ضبط تصاویر یا صوت این مجالس برای شرکت کنندگان در آن به سهولت وجود دارد که در بعضی موارد این فیلم ها و صوت‌ها به کشورهای مجاورمان که شیعیان و اهل تسنن در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند زندگی می کنند نفوذ یافته و باعث ایجاد فتنه و ریختن خون پاک شیعیان آن منطقه گردیده است. با توجه به نکاتی که گفته شد خواهشمند است نظر شریف معظم له را نسبت به این سؤالات بیان فرمائید.

1. حکم برپایی این گونه مجالس با صورتی که گفته شد چیست؟

2. شرکت در این مجالس چه حکمی دارد؟

3. نظر حضرت عالی درباره «رفع القلم» که مجوز انجام بعضی گناهان و مناهی در این ایام می‌شود چیست؟

4. توصیه‌ای به این افراد را بیان کنید.

آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این استفتا می‌نویسند: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود شرعاً حرام اکید است.

آیت‌الله نوری همدانی نیز می‌نویسد: چیزی به عنوان رفع قلم در روز به خصوصی نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب می باشد جداً اجتناب نمایند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ خود به این استفتا مرقوم کرده است: اولاً: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست

هم چنین سخنان رکیک و کارهای زشت دیگر. و ثالثاً: تولّی و تبرّی راه‌های صحیحی دارد نه این راه‌های خلاف.

* آیت‌الله بهجت(ره): عیدالزهراء روز بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک لعن است

بنابر این گزارش در کتاب «در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت» ، نوشته محمدحسین رخشاد آیت‌الله بهجت(ره) نیز درباره برگزاری مجالس به مناسبت حضرت زهرا (س)(عیدالزهراء ) توصیه می‌فرمودند که به بیان فضایل اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) و بیان حدیث ثقلین پرداخته شود.

به فرموده ایشان شیوه مرحوم آیت الله بروجردی(ره) نیز همین بوده است یعنی بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک مطاعن و مثالب یا لعن و سب آشکار.

آیت الله بهجت(ره) درباره برخی از رفتارها به نام عیدالزهرا نیز می‌گوید: چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.

آیت الله بهجت(ره) بر ضرورت دقت شیعیان در گفتار و رفتار تاکید بسیاری داشتند که مبادا موجب تحریک اهل سنت شود و بسیار بر تقیه عملی و قولی تاکید می کردند اما تقیه و تزلزل قلبی را حرام می دانستند.

* آیت‌الله جاودان: شیعه‌ها را سر می‌بریدند، ثوابش باشد برای آن سخنران و آنها که تشویقش کردند.

 

یک شنبه 5 آذر 1396  2:15 PM
تشکرات از این پست
borkhar ravabet_rasekhoon nezarat_ravabet zahra_53 kuoroshss mamadbayat shayesteh2000 abolfazl1313 nazaninfatemeh
emamedavazdah
emamedavazdah
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1388 
تعداد پست ها : 6316
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

سلام

امروز به لطف بعضی ها یه چیز جدید یاد گرفتیم.

خب بفرمائید کشتار یمن و حجاج تو منی و داعش و لعن حضرت امیر در زمان معاویه و .... همه و همه بخاطر عید الزهرا هست .

چرا عادت کردیم و انتظار داریم هر کی یه مطلبی میگه رو قبول کنیم ؟ حالا که طرف کتاب نوشته شد حجت ؟ یادمون باشه آیات شیطانی هم کتاب بود؟

من خودم مقلد آیت الله وحید هستم

ایشون فحش رو جایز نمی دونند .  و می فرمایند در اینگونه مجالس مناقب اهل بیت گفته بشه و ذمائم دشمنان ایشون .

مراسمی که توش فحش باشه دیگه جای اهل بیت نیست . ولی مجلسی که توش لعن دشمنان اهل بیت باشه مورد عنایت ایشون هم هست .

 در روایات هم داریم که « ایمان جز حب و بغض نیست »

بعد شما می فرمائید : عیدالزهراء روز بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک لعن است .

باشه دیگه بفرمائید بیایم بشینیم تو عید الزهرا خوبی های مروان و قنفذ و .... بگیم .

 او خواهد آمد چه ما آماده باشیم چه نباشیم ، پس طوری باشیم که وقتی آمد شرمنده نشویم  
اللهم عجل لولیک الفرج
سه شنبه 7 آذر 1396  3:39 PM
تشکرات از این پست
aftabm nezarat_ravabet ravabet_rasekhoon shayesteh2000
entezar67
entezar67
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1395 
تعداد پست ها : 189

پاسخ به:دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

با سلام خدمت جنابعالی اگر صحبت های مراجع رو قبول داریم دیدگاه مراجع این چنین میباشد نظر آیت‌الله بهجت(ره): اینه عیدالزهراء روز بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک لعن است

همون طور که گفتید و ایشان گفتن بیان مشترکات نه مناقب امثال قنفذ و مروان بن حکم و دیگران

و همچنین اگر سیره اهل بیت را قبول داریم هیچ معصومی این کار را انجام نداده و توصیه ای هم نکرده و اگر توصیه علما را قبول داریم اشاره شد اگر نداریم که حرف نیست

یاحق

سه شنبه 7 آذر 1396  8:11 PM
تشکرات از این پست
aftabm emamedavazdah ravabet_rasekhoon shayesteh2000
emamedavazdah
emamedavazdah
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1388 
تعداد پست ها : 6316
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

نقل قول entezar67

با سلام خدمت جنابعالی اگر صحبت های مراجع رو قبول داریم دیدگاه مراجع این چنین میباشد نظر آیت‌الله بهجت(ره): اینه عیدالزهراء روز بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک لعن است

همون طور که گفتید و ایشان گفتن بیان مشترکات نه مناقب امثال قنفذ و مروان بن حکم و دیگران

و همچنین اگر سیره اهل بیت را قبول داریم هیچ معصومی این کار را انجام نداده و توصیه ای هم نکرده و اگر توصیه علما را قبول داریم اشاره شد اگر نداریم که حرف نیست

یاحق

سلام

شما کجای سیره معصومین رو مطالعه کردید که همچین چیزی ندیدید ؟

زیارت عاشورا رو که بعنوان یه روایت قبول دارید؟ تو زیارت عاشورا وقتی میگه اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و .... میشه بفرمائید منظور اول ظالم کیه؟

امام علی در خطبه شقشقیه می فرمایند :

أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلَانٌ وَ إِنَّهُ لَيَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّي مِنْهَا مَحَلُّ الْقُطْبِ مِنَ الرَّحَى يَنْحَدِرُ عَنِّي السَّيْلُ وَ لَا يَرْقَى إِلَيَّ الطَّيْرُ فَسَدَلْتُ دُونَهَا ثَوْباً وَ ....

به خدا سوگند فلان جامه خلافت را پوشيد و مى دانست خلافت جز مرا نشايد، كه آسيا سنگ تنها گرد استوانه به گردش در آيد.

فَرَأَيْتُ أَنَّ الصَّبْرَ عَلَى هَاتَا أَحْجَى فَصَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًا أَرَى تُرَاثِي نَهْباً حَتَّى مَضَى الْأَوَّلُ لِسَبِيلِهِ فَأَدْلَى بِهَا إِلَى فُلَانٍ بَعْدَهُ

و به صبر گراييدم حالى كه خار در چشم و استخوان در گلو ........ ميراثم ربوده اين و آن، و من بدان نگران.

به نظر شما به عاملان این کار باید چکار کرد ؟ کسانی که که حق حضرت امیر رو غصب کردند و خونه نشینی و قتل همسرش ، دختر پیمبر ، سروران زنان خلقت .... رو به بار آوردند ؟

وقتی غضب خداوند در گرو غضب حضرت زهراست و حضرت زهرا از اون دو نفر رو برگردوندند و ازشون راضی نشد و فرمودند شکایت اینها رو به پدرم می برم و ، غضبی که خدا و رسولش نیز با فاطمه غضب می کنند . به نظرتون اینها رو نباید لعن کرد ؟؟؟

رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم ) ضمن روایتی 7 گروه رو لعن میکنند .

تاراج كننده بیت المال رو لعن می کنند .

والمستاثر على المسلمین بفیئهم منتحلاله ( حر عاملى : وسائل الشیعه . ) میشه بفرمائید این تاراج کنندگان کی بودند ؟

لعن بر حرام كنندگان حلال خدا:

والمحرم ما احل الله عزوجل

و كسى كه آن چه را خداى عزوجل حلال كرده است ، حرام كند.

خب یکی از این حرام شده ها ، اگه سیره ی معصومین رو قبول دارین متعه بود که توسط خلیفه !frown حروم شد .

خلیفه میگه :

دو متعه در زمان رسول خدا صلى اللّه عليه وآله حلال و معمول بوده و من آن دو متعه را ممنوع مى كنم و مرتكب آن دو را مجازات مى نمايم; متعه حج و متعه زنان.

سند : ( 1 . تفسير رازى: 2 / 167، شرح معانى الآثار: 374، السنن الكبرى، بيهقى: 7 / 206، بدايه المجتهد: 1 / 346، المحلّى: 7 / 107، احكام القرآن تأليف جصّاص: 1 / 279، شرح التجريد تأليف قوشجى أشعرى (در بخش مطاعن عمر)، تفسير قرطبى: 2 / 370، المغنى: 7 / 527، زاد المعاد في هدى خير العباد: 2 / 205، الدر المنثور: 2 / 141، كنز العمال: 8 / 293، وفيات الأعيان: 5 / 197. )

متقي هندي نيز در كنزالعمال از حضرت رسول روايت مي‌كند كه فرمودند :

ألا لعنة الله والملائكة والناس أجمعين على من انتقص شيئا من حقي ، وعلى من أبى عترتي...

كنز العمال  ج 16 ص42 ش 44057

(رسول خدا (صلى الله عليه وآله) فرمودند :) لعنت خدا و ملائکه و همه مردمان بر کسی که چيزی از حق من کم گذارد ؛ و کسی که مانع عترت من شود.

چه کسی مانع عترت پیامبر شد ؟ چه کسی به تبعیت از ذات خلقتش لگد به درب زد ؟

تا دلتون بخواد روایت هست در باب لعن و تا دلتون بخواد هم این امامان نار کارهایی کردند که مورد لعن قرار بگیرند .

همه ی اینها جای خود ولی لعن ما نباید در ملاء عام باشه که یک سری پیامد های بیرونی داشته باشه . و مو جب آزار و اذیت شیعیان بشه .

ولی اهمیت لعن و اعلام برائت از دشمنان اهل بیت رو نباید به بهانه ی وحدت و .... کمرنگ کنیم البته که تا الان کمرنگ کردیم .!!!

لطفا متن رو بخونین و به سوال من جواب بدید :

بفرمائید مشترکات ما به عده ای که تبعیت از دشمنان خداوند و رسول کرده اند و دین خدا رو تغییر دادند چیه ؟

 او خواهد آمد چه ما آماده باشیم چه نباشیم ، پس طوری باشیم که وقتی آمد شرمنده نشویم  
اللهم عجل لولیک الفرج
چهارشنبه 8 آذر 1396  9:21 AM
تشکرات از این پست
ravabet_rasekhoon shayesteh2000
shayesteh2000
shayesteh2000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1393 
تعداد پست ها : 6168
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

سلام ...لطفا خلط مبحث نکنید ...پر واضحه که در روایات ثواب لعن بیشتر از ثواب صلوات شمرده شده ...وکسی نگفت لعن نکنید..فتوای علما این است که علنی لعن نکنید ...

به خاطر مصالحی از جمله کشته نشدن شیعیان در کشورهای مسلمان توسط سنی هایی که از  جلسات لعن علنی نشات میگیره..

آیت الله وحید هم فرمودند :لعن علنی نکنید ...

  یاطبیب القلوب heart

چهارشنبه 8 آذر 1396  2:15 PM
تشکرات از این پست
emamedavazdah ravabet_rasekhoon
emamedavazdah
emamedavazdah
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1388 
تعداد پست ها : 6316
محل سکونت : بوشهر

پاسخ به:دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

نقل قول shayesteh2000

سلام ...لطفا خلط مبحث نکنید ...پر واضحه که در روایات ثواب لعن بیشتر از ثواب صلوات شمرده شده ...وکسی نگفت لعن نکنید..فتوای علما این است که علنی لعن نکنید ...

به خاطر مصالحی از جمله کشته نشدن شیعیان در کشورهای مسلمان توسط سنی هایی که از  جلسات لعن علنی نشات میگیره..

آیت الله وحید هم فرمودند :لعن علنی نکنید ...

سلام

اگه متن مطالعه بفرمائید دوستان میگن لعن کنید بطور قطع و از مشترکات دم بزنید ، حالا خلط بحث .... نمی دونم

 او خواهد آمد چه ما آماده باشیم چه نباشیم ، پس طوری باشیم که وقتی آمد شرمنده نشویم  
اللهم عجل لولیک الفرج
پنج شنبه 9 آذر 1396  6:16 PM
تشکرات از این پست
shayesteh2000 ravabet_rasekhoon
shayesteh2000
shayesteh2000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1393 
تعداد پست ها : 6168
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:دیدگاه مراجع تقلید درباره «عید الزهرا»

نقل قول emamedavazdah
نقل قول shayesteh2000

سلام ...لطفا خلط مبحث نکنید ...پر واضحه که در روایات ثواب لعن بیشتر از ثواب صلوات شمرده شده ...وکسی نگفت لعن نکنید..فتوای علما این است که علنی لعن نکنید ...

به خاطر مصالحی از جمله کشته نشدن شیعیان در کشورهای مسلمان توسط سنی هایی که از  جلسات لعن علنی نشات میگیره..

آیت الله وحید هم فرمودند :لعن علنی نکنید ...

سلام

اگه متن مطالعه بفرمائید دوستان میگن لعن کنید بطور قطع و از مشترکات دم بزنید ، حالا خلط بحث .... نمی دونم

من که متن رو دقیق خوندم ندیدم گفته باشه لعن نکنید .بلکه بنا به سوالی که مطرح شده در مورد جلسات عید الزهرا و لعن گفته میشه و پخش میشه و به طور اشکار هست .تمام مراجع مخالف بودند ....

وگرنه در زندگی علما داریم که چقدر از گفتن لعن به دشمنان ایمه اطهار ،کمک گرفتن توی زندگی  روزمره شون ....
خود امامان هم به طور علنی اسم اون ملعونین رو نمیاوردند حتی برای حرف زدنشون چه برسه برای لعن کردنشون .

...

  یاطبیب القلوب heart

پنج شنبه 9 آذر 1396  11:51 PM
تشکرات از این پست
ravabet_rasekhoon
دسترسی سریع به انجمن ها