0

بازی های نشاط آور برای کودکان

 
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 10557
محل سکونت : اصفهان

بازی های نشاط آور برای کودکان

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت اول

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت اول


بازی (( بسیار خوب ))
روش انجام : بچه ها بی میل و بی توجه ، کم انرژی و ناراحت هستند ؟ اما دیگر نه ، زیرا اکنون میخواهیم بازی  ( بسیار خوب ) را بازی کنیم ! مربی یکی از بچه ها را انتخاب می کند تا برخی از دستورالعمل ها را به او بگوید : برای مثال (( روی صندلی ها بایستید ! )) و بقیه هم پاسخ می دهند (( بسیار خوب! )) و این کار را انجام می دهند.
و بعد او می گوید (( حالا بیاین جامدادی هامونو بندازیم بالا! )) یا (( با بغل دستی هامون دست بدیم!)) و هر بار قبل از انجام این دستورالعمل ، تمام بچه ها می گویند (( بسیار خوب! )) بعد از دفعه سوم ، مربی شخص دیگری را انتخاب می کند که دستورالعمل ها را اعلام کند ، او می گوید (( حالا ، مریم بهمون میگه که چی کار کنیم)) و دوباره بچه ها می گویند (( بسیار خوب )).
بازی (( تئاتر وارونه ))
روش انجام : برای انجام این بازی تئاتری مفرح ، یک (( بازیگر )) روی (( سن )) می نشیند ( که در اینجا میتواند یک نیمکت یا میز باشد ) و تظاهر به ناراحتی و افسردگی میکند. بازیگر برای 3 دقیقه خیلی جدی و در سکوت به تماشاگراها نگاه میکند.
در همین حین تماشاگران هر کاری که میتوانند انجام می دهند تا بدون لمس کردن بازیگر او را بخندانند یا حداقل وادار کنند که لبخند بزند. آنها میتواند جک بگویند ، ادا دربیاورند و حرکات خنده دار انجام دهند.
آیا آنها میتوانند در 3 دقیقه کاری کنند که بازیگر بخندد؟ اگر او خندید یا وقت به پایان رسید ، بازیگر ، جایگزینی را انتخاب می کند تا دور بعد فرد دیگری جای او بازی کند.
بازی (( موش اسباب بازی ))
روش انجام : مربی با بیان کردن یک کلمه جادویی بچه ها را به موش های کوکی تبدیل میکند. با اشاره ی او هر موش کوکی شروع به حرکت کرده و در اتاق جا به جا می شود و به تدریج آهسته تر و آهسته تر راه می رود.
همان طور که کوک آنها تمام می شود بگذارید به صندلی شان برگردند و خود را روی آن ولو کنند و در حالت استراحت قرار بگیرند. حتی ممکن است برخی از موش ها قبل از اینکه به صندلیشان برسند ، کوکشان تمام شود و در وسط اتاق باقی بمانند ، در این حالت میتوانید دوباره آنها را کوک کنید تا به صندلی شان برسند.
میتوانید بچه ها را برای این بازی به دو گروه تقسیم کنید تا نوبتی آن را انجام دهند زیرا تماشا کردن حرکات دیگران هم در این بازی یک تفریح جالب محسوب میشود!
بازی (( شمارش انگشت ها ))
روش انجام : این بازی ساده برای بچه های کوچک تر بسیار جالب و دوست داشتنی است. در این بازی مربی به صورت ناشیانه انگشت های کودک را می شمارد ، اما این کار را خیلی مرتب و جدی انجام می دهد تا شک برانگیز نباشد ، متاسفانه او بار اول یکی از انگشت ها را جا می اندازد و تعداد آنها را 9 به دست می آورد.
صورت مربی را وحشت در برمی گیرد ، و بلافاصله برای مرتبه ی دوم انگشت ها را می شمارد. اما این بار 11 تا می شوند! وای نه ! خدای من داره چه اتفاقی می افته؟! او دوباره و دوباره می شمارد ، در حالی که کودک هم کاملا جذب شده است ، تا زمانی که به عدد درست دست یابد و به خاطر درست بودن تعداد انگشت ها خدا را شکر کند!
بازی (( حموم هوای تازه ! ))
روش انجام : بچه ها لب پنجره ای باز می ایستند و کش و قوسی به بدن خود می دهند ، نفسی عمیق می کشند و هوای تازه را با صدای بلند به درون شش هایشان می کشند. بنابراین بعد از 3 دقیقه دوش گرفتن با هوای تازه ! هرکسی به صندلی خودش برمی گردد در حالی که کاملا شارژ شده و پر از انرژی است. مربی می تواند از هر یک  از بچه ها بپرسد که هنگام دوش گرفتن چه حسی داشته است.
نکته ای برای انرژی بیشتر : نور منبع مهمی از انرژی است و برای مبارزه با بی حالی و کرختی بسیار به کار می آید. پرده ها را کنار بزنید و همه اشیایی که روی لبه ی پنجره جلوی نور را می گیرند بردارید تا اتاق روشن شود و جان تازه ای بیابد.
همچنین میتوانید لامپ های فعلی اتاق را با لامپ های پر نورتر تعویض کنید. گاهی اوقات حتی گردگیری لامپ ها و چراغ ها هم باعث یمشود اتاق روشن تر به نظر برسد. ما در نور مناسب ، انرژی بیشتری برای فعالیت داریم.
بازی (( بدون استفاده از انگشت شست ))
روش انجام : چه کسی میتواند اولین نفری باشد که بدون استفاده از انگشت شست خود ، لباسش را درآورد ، بند کفشش را ببندد یا کتاب هایش را توی کیفش بگذارد؟ هرکسی که فکر میکند این کار ، کار ساده ای است باید امتحان کند .
اگر بچه ها به صورت دوتایی این بازی را انجام دهند که چه بهتر ! یکی از آنها تلاش میکند کاری که مربی تعیین کرده را انجام دهد و دیگری مراقب است که او تقلب نکند.

سه شنبه 30 آبان 1396  8:40 AM
تشکرات از این پست
zahra_53
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 10557
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:بازی های نشاط آور برای کودکان

موضوع مقاله : تربیت و روانشناسی

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت دوم

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت دوم


بازی (( مدرسه رقص ))
موزیک : موزیکی مناسب برای رقص انتخاب کنید.
روش انجام : بچه ها همگی کنار صندلی هایشان می ایستند و همراه با یک موزیک جذاب و مناسب شروع به رقص میکنند. بعد ناگهان مربی اسم یکی از بچه ها را صدا میزند و او میشود آموزش دهنده ی رقص باقی بچه ها .
بچه ها رو به او قرار گرفته و هر کاری که او می کند آنها هم تکرار میکنند. اما هنوز زمان زیادی نگذشته است که مربی اسم بعدی را می گوید و همه ی بچه ها باید او را به عنوان آموزش دهنده در نظر بگیرند و حرکاتش را تقلید کنند. قبل از این که موزیک تمام شود و بچه ها سر جایشان بنشینند ، حداقل 5 نفر از آنها باید نقش آموزش دهنده را ایفا کرده باشند.
بازی (( قدرت باد ))
روش انجام : آیا بچه ها خسته و بی حوصله هستند؟ شاید به نیروی باد بیشتری نیاز دارند! با پیروی از مثال مربی ، بچه ها می ایستند و یک بازوی خود را به سمت بالا می برند و دیگری را به سمت پایین .
سپس مربی و بچه ها آنقدر در هوا می دمند تا باد ایجاد کنند تا بازوهایشان به حرکت درآید ( درست مانند یک آسیاب بادی ) و بعد مانند یک پرنده ی بزرگ که دارد بال میزند. زمانی که بچه ها توانستند هر دوی این کارها را تقلید کنند ، مربی می تواند از آنها بخواهد که دستهایشان را مانند پره های یک بالگرد حرکت دهند.
بازی (( دایره و آهنگ خواندن بچه ها ))
لوازم : یک توپ
روش انجام : همه در یک دایره می نشینند. یکی از بچه ها توپ را در دست می گیرد و شروع به خواندن یک آهنگ می کند و ناگهان توپ را برای کیکی از بچه ها می اندازد و بلافاصله خواندن را متوقف میکند. هر کسی که توپ را می گیرد ، آهنگ را از هر جا که نفر قبلی قطع کرده است ادامه می دهد.
هنگامی که آهنگ تمام می شود ، هر کسی که در آن لحظه توپ را در اختیار دارد باید آهنگ تازه ای را آغاز کند. هرچه توپ سریع تر بین بچه ها منتقل شود ، بازی مفرح تر خواهد شد.
متغیر : برای این که این بازی را رقابتی تر کنید ، قوانین بازی را جوری تغییر دهید که اگر کودکی که توپ را دریافت می کند ، ادامه آهنگ را نمی دانست ، دایره بازی را ترک کند و برای مدتی از بازی کنار گذاشته شود. سپس بازی تا زمانی ادامه می یابد که فقط یک نفر باقی بماند.
بازی (( تغییر شکل صندلی ))
لوازم : صندلی بچه ها
روش انجام : بچه ها صندلی هایشان را به صورت دایره می چینند و یک صندلی را هم در مرکز دایره می گذارند. همین طور که آهنگی اجرا می شود آنها بیرون دایره شروع به حرکت میکنند.
زمانی که آهنگ تمام میشود ، هرکسی به دنبال یک صندلی باید بگردد. اما صندلی مرکز دایره ، صندلی ویژه ای است که هر فردی که روی آن بنشیند میتواند سایر بچه ها را تغییر شکل بدهد و مثلا یکی را به یک نوزاد ، دیگری را به یک درخت و... تبدیل کند. بعد از چند لحظه آهنگ تازه ای شروع شده و طلسم می شکند و بچه ها باید دوباره دور صندلی ها بچرخند.
بازی (( بی معنی ))
روش انجام : مربی ترکیبی بی معنی از کلمات را به زبان می آورد ؛ برای مثال (( یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم !)) سپس او از همه بچه های گروه سوالاتی می پرسد که باید با این جمله پاسخ داده شوند ، در حالی که در طول بازی بچه ها چهره ی کاملا بی تفاوت به خود گرفته اند.
سوال : برای کریسمس چه هدیه ای دوست داری؟
پاسخ : یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!!
سوال : برای صبحانه چی دوست داری؟
پاسخ : یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!!
سوال : هر روز صبح چی توی کیفت می گذاری؟
پاسخ : یک لاستیک دوچرخه با شیر شکلات ولرم!!
این پرسش و پاسخ تا زمانی ادامه می یابد که یکی از بچه ها بازی را دیگر ادامه ندهد یا نتواند جلوی خودش را بگیرد و به خنده بیفتد . بازی در این حالت هم میتواند تمام شود و هم میتواند بدون حضور فردی که خندیده است ، ادامه یابد تا زمانی که فقط یک نفر باقی بماند ، کسی که توانسته تا آخر بازی ، با بی تفاوتی این پاسخ بی معنی را تکرار کند ، برنده است.

آفتاب آمد دلیل آفتاب     گر دلیلت باید از وی رخ متاب

سه شنبه 30 آبان 1396  8:41 AM
تشکرات از این پست
zahra_53
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 10557
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:بازی های نشاط آور برای کودکان

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت سوم

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت سوم


بازی (( امواج حماقت ))
روش انجام : همه بچه ها به صورت دایره می ایستند و مربی یک نفر را انتخاب می کند که موج حماقت را آغاز کند. مربی او را انتخاب می کند ، تا بغل دستی اش از او تقلید کند و بغل دستی این نفر ، هم از او تقلید کند و همین طور این موج سر تا سر دایره را فرا بگیرد.
مثلا فرد منتخب میتواند تمام بدنش را با حرکتی ناگهانی بجنباند و این حرکت را نفرات کناری هم تقلید می کنند تا دوباره موج به نفر اول برسد . وقتی که حرکت دوباره به فرد اول رسید ، نفر سمت راست او باید حرکت تازه ای را انجام دهد تا موج تازه ای راه بیفتد.
هرچه این موج سریع تر حرکت کند ، همه چیز بازی مفرح تر خواهد شد. بازی تا زمانی که همه برای انجام فعالیت های کلاسی آماده و پر انرژی شوند ادامه می یابد.
نکته ای برای انرژی بیشتر : مخصوصا بچه های سست و بی حال را ترغیب کنید که دستانشان را کاملا در آب سرد فرو ببرند. این کار باعث می شود بلافاصله از حس خستگی و بی نشاطی خود ، تخلیه شوند.
بازی (( گردش خاله سارا ))
روش انجام : مربی می گوید : (( خاله سارا داره توی پارک قدم می زنه .))
بچه ها هم صدا می پرسند : (( چه جوری داره توی پارک قدم می زنه؟))
مربی پاسخ می دهد (( خاله سارا همیشه اینجوری راه می ره.)) و همزمان نوع حرکت و راه رفتن او را نشان می دهد و تمام بچه ها هم حرکات او را تقلید میکنند.
اما هنوز بچه ها کاملا از تقلید خاله سارا فارغ نشده اند که مربی ، فرد دیگری به نام (( دایی رضا )) را خاطر نشان می کند و می گوید (( دایی داره توی پارک قدم می زنه )) و دوباره بازی آغاز می شود. زمانی که بچه ها فهمیدند که بازی را باید چگونه انجام دهند ، میتوانند خودشان به نوبت نقش مربی را بر عهده بگیرند.
نکته : این بازی برای بهبود مخزن لغات بچه ها هم مناسب است . برای نوع حرکات اشخاص از کلمات متفاوتی استفاده کنید مثل لنگیدن ، لی لی رفتن و .... همچنین میتوانید برای توصیف این حرکات از قیدهای متنوعی بهره ببرید مثل (( با احتیاط)) ، (( به سختی )) (( مضطرب )) و ((عبوسانه )).
بازی (( قرمز و سیاه))
لوازم : برای هر گروه یک بسته کارت بازی .
روش انجام : این بازی حس برتری و پیروزی را در بچه ها بیدار میکند و باعث می شود نیروهای جدیدی در خود بیابند و کمی از انرژی خود را تخلیه کنند. بعد از این بازی همه بچه ها با نشاط تر شده و روحیه ی بهتری برای از سرگیری یادگیری دارند.
بچه ها را به گروه های کوچک تقسیم کنید. هر گروهی درون خودش بازی خواهد کرد. روی میز هر گروه یک بسته کارت قرار دهید البته یادتان باشد که کارت ها را پشت و رو قرار دهید تا بچه ها نتوانند تصویر آنها را ببینند.
بچه ها به صورت نوبتی کارت ها را برمی گردانند ، اگر کارتی که برمی گردانند ، قرمز باشد ، آن را نگه می دارند ، و اگر سیاه باشد ، دوباره آن را به پشت سر جایش می گذارند. این بازی را میتوان بسیار سریع انجام داد و بچه ها باید تلاش کنند به سرعت بفهمند که کدام کارت های سیاه تا به حال برگردانده شده اند و کدام ها تا به حال دیده نشده اند. کسی که بیشترین کارت های قرمز را در آخر داشته باشد ، برنده بازی است.
نکته ای برای انرژی بیشتر : چند قطره عصاره نعناع در یک ظرف بریزید به همراه کمی آب گرم و زیر آن را روشن کنید تا عصاره نعناع که با آب گرم کاملا مخلوط شده است ، تبخیر شود. تاثیر بو و عطر این ماده در کاهش خستگی بچه ها ، شگفت آور است.
بازی (( پاهای رقصان ))
موسیقی : ریتمیک
روش انجام : بچه ها صاف روی صندلی خود می نشینند و پاهای برهنه شان را از زمین بلند می کنند ( اگر ترتیب صندلی بچه ها دایره ای یا نامناسب است ، برای اینکه پاها همه در یک صف قرار بگیرند ترتیب صندلی ها را در یک ردیف قرار دهید.)
هنگامی که موسیقی پخش می شود بچه ها در حالی که انگشتانشان روی زمین است پاشنه پای خود را تا جایی که میتوانند بالا می آورند . در هر یک از این کارها مربی بچه ها را راهنمایی می کند. این رقص پا هنگامی که با موسیقی همراه باشد بسیار لذت بخش است.
نکته ای برای انرژی بیشتر : چند قطره عصاره نعناع در یک ظرف بریزید به همراه کمی آب گرم و زیر آن را روشن کنید تا عصاره نعناع که با آب گرم کاملا مخلوط شده است ، تبخیر شود. تاثیر بو و عطر این ماده در کاهش خستگی بچه ها ، شگفت آور است.

آفتاب آمد دلیل آفتاب     گر دلیلت باید از وی رخ متاب

سه شنبه 30 آبان 1396  8:42 AM
تشکرات از این پست
zahra_53
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 10557
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:بازی های نشاط آور برای کودکان

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت چهارم

 

بازی های نشاط آور برای کودکان – قسمت چهارم


بازی (( سفری سریع به کالامازو ))
روش انجام : همه بچه ها کنار صندلی خود می ایستند و مربی با صدای بلند می گوید (( یک بلیط یک طرفه به کالامازو ، بجنبید بچه ها )) بلافاصله بچه ها به سمت مکانی که مربی نشان می دهد ، می دوند ، آنها تندتر و تندتر حرکت میکنند تا زمانی که دستور بعدی را بشنوند : (( و حالا برگردید!)) و در هر جایی که هستند برمی گردند و مسیر طی شده را به سمت جای اول خود در پیش می گیرند.
همه این مراحل را باید با سریع ترین سرعت ممکن انجام دهند.
(( واو! واقعا کار سختیه ! اما باعث می شه بچه ها به جنب و جوش بیفتند.)) بعد از مدتی یکی از بچه ها میتواند به جای مربی ، دستورات را صادر کند.
نکته : در روزی که هوا آفتابی و مطبوع است بچه ها میتوانند روی چمن ها دراز کشیده و با پاهایشان به صورت خیالی رکاب بزند و مثلا با دوچرخه به کالامازو بروند.
بازی  (( گله ای از فیل ها ))
روش انجام : تا زمانی که کلاستان در طبقه هم کف است ، میتوانید بچه ها – و البته خودتان – را به گله ای از فیل تبدیل کنید. به عنوان مربی ، این شما هستید که تعیین می کند گله با چه سرعتی حرکت کند.
در ابتدای بازی ، گله مثلا بسیار دور است و صدای گنگ فیل ها به گوش می رسد . بعد این صدا نزدیک تر میشود و صدای گرومپ گرومپ پاهایشان به گوش می رسد و این طور به نظر می رسد که گله دارد سریع تر و سریع تر حرکت میکند.
حالا دیگر فیل ها نزدیک تر شده اند و صدای نعره هایشان شنیده میشود و در نهایت گله به اتاق می رسد و از آن می گذرد ، صدای نعره ها خاموش می شود و صدای پاها محوتر و محوتر میشود تا زمانی که دیگر هیچ صدایی به گوش نمیرسد.
بازی (( کرگدن ها ))
روش انجام : در محوطه مدرسه یا ساختمان ، مربی میتواند به راحتی بچه های غرغرو و خسته را به گله ای از کرگدن تبدیل کند. بچه ها در این بازی رو به جلو خم شده ، دستی را به پشت خود می گیرند و دستی را هم به بینی خود می گیرند.
کرگدن ها با قدرت هر چه تمام تر در حیاط قدم برمی دارند و دور و بر درخت ها ، نرده و مکان های مختلف محوطه پرسه می زنند و بعد از چند دقیقه به نقطه اول خود برمیگردند. آنها تنها زمانی میتوانند به نقطه اول خود برگردند که به بچه های خوبی تبدیل شده باشند.
بازی (( زمان احمقانه))
روش انجام : خنده ، منبعی بسیار غنی از انرژی است. برخی حماقت ها و لودگی های گاه به گاه ، یک روز معمولی را به روزی جذاب و مفرح تبدیل میکند و بچه ها را با نشاط تر می کند. پیشنهادات زیر کارهایی است که میتوانید انجام دهید و همچنین میتوانید برخی از آنها را به عنوان بازی به بچه ها ارایه دهید.
مثلا :
*قبل از اسم بچه ها از کلماتی مثل آقا و خانم استفاده کنید ، بچه های کوچک از این کار لذت می برند.
*هنگام حرف زدن تمام مصوت های کلماتتان را با مصوت (( اُ )) جایگزین کنید.
*هنگام حرف زدن حروف الفبا را در هم و مخلوط استفاده کنید.
*مانند یک ربات در اتاق حرکت کنید.
*یک داستان خنده دار از زندگی خود تعریف کنید.
*اگر تردستی هم بلدید ، انجام دهید.
*از یکی از بچه ها بخواهید جک تعریف کند یا خودتان لطیفه ای بگویید.
بازی (( برف بازی در محیط بسته ))
لوازم : تعداد زیادی روزنامه باطله
روش انجام : در غیاب برف و روزهای سرد زمستانی ، بچه ها میتوانند روزنامه ها را با مچاله کردن به توپ های گرد و بی آزاری تبدیل کنند. زمانی که هر کدام از بچه ها تعداد کافی توپ داشت ( حداقل 10 تا ) نبرد آغاز می شود. بعد از سه دقیقه ، مبارزه پایان می یابد و بچه ها توپ ها را جمع کرده و در سطل مخصوص بازیافت می اندازند.
نکته ای برای انرژی بیشتر : لبخند ، چیزی بسیار جذاب و مسحور کننده است و میتواند فضای خوبی ایجاد کند. از این نکته آگاه باشید و سعی کنید بیشتر اوقات لبخند بزنید. از این که چقدر سریع لبخند شما به خودتان برمی گردد ، شگفت زده خواهید شد.
منبع : کتاب بازی های نشاط آور برای کودکان از تولد تا ده سالگی

آفتاب آمد دلیل آفتاب     گر دلیلت باید از وی رخ متاب

سه شنبه 30 آبان 1396  8:44 AM
تشکرات از این پست
zahra_53
fatemeh_75
fatemeh_75
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 10557
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:بازی های نشاط آور برای کودکان

 

بازی های نشاط آور برای کودکان - قسمت پنجم

 

بازی های نشاط آور برای کودکان -  قسمت پنجم


بازی (( من خودمو دوست دارم! ))
روش انجام : مربی می گوید (( واقعا خوبه که ما همچین بازوهایی داریم ! حالا بازوهامونو دور خودمون می پیچیم و اونا رو دور بدنمون محکم می کنیم و در واقع خودمونو محکم در آغوش می گیریم! و می گیم که خودمونو دوس داریم.
متغیر : بچه ها میتوانند خود را در آغوش بگیرند و در عوض چیزی در مورد فرد سمت چپی یا راستی خود بگویند.
نکته ای برای انرژی بیشتر : موز منبعی غنی از انرژی است و بچه ها معمولا این میوه را دوست دارند. اگر برای کارهای مختلف بچه ها ، از موز به عنوان جایزه استفاده کنید ، علاقه آنها به این میوه بیشتر هم میشود.
*میتوانید موزها را با پوست به دو تکه ببرید تا بچه ها با قاشق از درون پوست ، آن را بخورند.
*میتوانید موزها را منجمد کنید و به تکه های کوچک تر ببرید که هم انرژی دهنده است و هم به خاطر سردی اش میتواند مثل بستنی به بچه ها نشاط ببخشد.
بازی (( اتل ، متل ، توتوله ))
روش انجام : بچه ها در جای خود می ایستند و به محض این که بازی شروع میشود ، با یک دست شکم خود را می مالند و با دست دیگر ، سر خود را نوازش می کنند و در همین زمان ، همگی شعر (( اتل ، متل ، توتوله / گاو حسن چه جوره؟)) را تکرار میکنند.
هر کسی که در این بین بخندد یا از ریتم خوانش دیگران منحرف شود ، از بازی بیرون است و باید سر جای خود بنشیند. بازی تا زمانی که یک بازیکن باقی بماند ، ادامه می یابد ، این بازیکن ، برنده محسوب میشود.
بازی (( شکار بادام زمینی ))
لوازم : تعداد زیادی بادام زمینی
آماده سازی : قبل از حضور بچه ها در کلاس ، مربی تعداد زیادی بادام زمینی را روی کمدها ، پشت پرده ها و هرجای دیگری که مناسب است، مخفی می کند.
روش انجام : به محض این که بچه ها نخستین نشانه های خستگی و بی حوصلگی را از خود بروز دادند ، وقت آن است که به شکار بادام زمینی بروند! آنها در سراسر اتاق پخش میشوند و به دنبال بادام زمینی ها می گردند تا به عنوان منبعی از انرژی از آنها استفاده کنند. البته بچه ها برای خوردن بادام زمینی ها باید صبر کنند تا تمام آنها پیدا شود و بعد مربی اجازه دهد که شروع به خوردن کنند.
نکته : مقداری بادام زمینی برای بچه هایی که نتوانسته اند چیزی پیدا کنند ، کنار بگذارید.
توجه : قوانین بسیاری از مدارس اجازه آوردن بادام زمینی به درون مدرسه را نمی دهند ، زیرا ممکن است یکی از بچه ها به بادام زمینی حساسیت داشته باشد که بسیار بسیار خطرناک است. پس قبل از انجام بازی پرونده پزشکی بچه ها را چک کنید یا از خودشان این مسئله را بپرسید.
بازی (( خنده جدی ))
روش انجام : بچه ها سر جای خود می ایستند و مربی با صدای بلند می گوید (( ها )) و به یکی از بچه ها اشاره می کند. او هم با حالتی بسیار جدی ، پاسخ می دهد (( ها... ها )) و به یکی دیگر از بچه ها اشاره می کند و همچنان جدی باقی می ماند.
نفر سوم هم می گوید (( ها ها ها !)) و به نفر بعد اشاره می کند ، نفر چهارم باز در حالی که کاملا جدی است ، می گوید (( ها ها ها ها !)) هر کسی که بخندد یا کمتر از تعداد لازم یا بیشتر از آن (( ها )) بگوید از بازی بیرون است و باید سرجایش بنشیند. کسی که بیشتر از دیگران بتواند جلوی خنده اش را بگیرد و تعداد (( ها )) را رعایت کند ، نهایتا برنده خواهد بود.
بازی (( تند تند ))
روش انجام : هنگامی که مربی می گوید (( بجنبید بچه ها !)) بچه ها فورا به کودکانی پرانرژی تبدیل میشوند . آنها مانند چارلی چاپلین در اتاق می دوند و وسایلشان را با بیش ترین سرعت ممکن از کف اتاق جمع می کنند و آن را مرتب میکنند.
اگر هم حرف میزنند ، با سرعت زیادی حرف می زنند ، سریع تر از معمول می خندند ، سریع تر مطالب را می خوانند و هر کاری که انجام می دهند باید سرع بالایی داشته باشد.
این حالت تنها زمانی پایان می یابد که مربی ( که خودش هم دچار آن شده است ) تشخیص دهد. بعد همه سرعتشان کمتر و کمتر میشود و به آهستگی به صندلی خود برمیگردند.

آفتاب آمد دلیل آفتاب     گر دلیلت باید از وی رخ متاب

سه شنبه 30 آبان 1396  8:46 AM
تشکرات از این پست
zahra_53
دسترسی سریع به انجمن ها