0

 ⁣آداب معاشرت در محیط کار

 
abdo_61
abdo_61
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 37203
محل سکونت : ایران زمین

 ⁣آداب معاشرت در محیط کار

⁣⁣⁣🔱 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣بدون اطلاع قبلی، وارد اتاق دیگران نشوید:
⁣ایجاد وقفه در کار دیگران، غیرمحترمانه است. شما حق ندارید بدون در زدن و تنها به‌دلیل باز بودن در، وارد اتاق دیگران بشوید! اگر احساس می‌کنید کاری که با طرف مقابل دارید بیش از چند دقیقه طول می‌کشد، باید از قبل برای صحبت کردن با او وقت بگیرید.

⁣🔱 ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣به دیگران کم‌محلی نکنید:
⁣وقتی شخصی به شما نزدیک می‌شود، به او توجه کنید. سلام‌وعلیکی ساده را فراموش نکنید و اگر فعلا سرتان شلوغ است، از او بخواهید چند دقیقه صبر کند. وقتی در راهرو و … آشنایی را می‌بینید، به بهانه‌ی کمبود وقت به او بی‌محلی نکنید که اصلا بهانه و دلیل خوبی برای بی‌توجهی به دیگران نیست.

⁣⁣⁣🔱 در زمینه‌ی ارتباطات نوشتاری دقت زیادی به خرج بدهید:
⁣قبل از فرستادن هرگونه پیام متنی، آن را بازبینی کنید تا مطمئن شوید غلط املایی ندارد. با وجود امکاناتی که نرم‌افزارهای تصحیح نگارش و املا در اختیارمان می‌گذارند، وجود غلط املایی بسیار ناخوشایند است. علاوه بر بررسی املای کلمات، سعی کنید لحن و محتوا را نیز به‌خوبی بررسی و ویرایش کنید.

⁣⁣🔱⁣⁣⁣⁣ ⁣بیهوده کارت ویزیت‌تان را بذل‌وبخشش نکنید:
⁣یکی دیگر از آداب معاشرت در محیط کار این است که به یاد داشته باشید به هرکس که می‌رسید، سریعا کارت ویزیت و اطلاعات تماس خود را بذل‌وبخشش نکنید. این کار کمی عجولانه به نظر می‌رسد. فقط در تماس‌های فروش این کار را بکنید و قبل از تقدیم آن، از طرف مقابل برای این کار اجازه بگیرید.

 

مدیر سابق تالار آموزش خانواده

abdollah_esrafili@yahoo.com

 

  شاد، پیروز و موفق باشید.

شنبه 13 آبان 1396  12:50 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها