به گزارش خبرنگار سرویس مهدویت خبرگزاری شبستان به نقل از کانال تلگرامی مسجد مقدس جمکران، حجتالاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس مذهبی اظهار کرد: در مسئله مهدویت، هرگز سراغ مسائل فرعی و حاشیه ای نباید رفت، از جاده نباید به شانه آن رفت، همسر ایشان کیست؟ فرزند ایشان کیست؟ کجا زندگی می کنند؟ علائم ظهور چه تعداد است؟ چه سالی ظهور می کنند؟ مهم نیست و اعلام شده است که به دنبال این موارد نگردید که متاسفانه در بازار مشاهده می شود، گاهی کتاب و مقالات سخیف و ضعیفی در این موضوعات منتشر شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی زمان و سال برای ظهور مشخص کرده اند و یا هر حادثه ای را مرتبط با علائم ظهور می کنند، تصریح کرد: در روزنامه و رسانه ها نیز گاهی مسائل این چنینی دیده می شود، در حالی که از ما خواسته نشده، پیرامون این مباحث رویم.
رفیعی ادامه داد: کتابی منتشر شده که 11 سپتامبر علامت ظهور است، قیام حزب الله در لبنان علامت ظهور است و یا هر رویداد و واقعه ای را مرتبط با ظهور کرده اند، در حالی که بحث علائم ظهور بسیار پیچیده است و روایات مربوط به آن بعضا ضعیف و یا قوی است و یا بعضا حقیقت آن مخفی است، فرضا می دانیم سفیانی پیش از ظهور امام زمان(عج) خروج می کند اما کیست، کجاست و چگونه این اتفاق رخ می دهد، بی خبر هستیم.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پرداختن بیجا به علائم ظهور موجب ضعیف شدن مردم می شود، گفت: در کتابی خواندم مرگ یکی از مراجع نشانه ظهور است، این مرجع از دنیا رفت و سالها گذشت اما ظهور محقق نشده است، یا چه کسی اعلام کرده که آخرین یار امام زمان(عج) هم متولد شد و در فلان سال، ظهور محقق می شود؟ در حالی که در روایات داریم؛ هر فردی را که زمان برای ظهور تعیین کرد ، تکذیب کنید و هر کس عجله کرد، هلاک خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دوران غیبت وظیفه ای داریم که باید انجام دهیم، گفت: اگر دوران ظهور را درک کردیم الحمدلله اما اگر «اِنْ حالَ بَيْني وَ بَيْنَهُ الْمَوْتُ ؛ اگر بین من و ظهور ایشان مرگ حائل شد» مانند پدربزرگان ما و یا افرادی که کتاب نوشته اند برای ایشان و هم اکنون از دنیا رفته اند، وظیفه خود را باید انجام داده باشیم.
رفیعی اضافه کرد: در روایات داریم اگر کسی انتظار را درک کند، فرج است و انکار امام زمان(عج)، انکار قرآن و اصل نبوت است؛ «مَن اَنـکَرَ خُرُوج المهدي (عليه السلام) فقد کَفَرَ بِما أنزَلَ عَلی محمّد(صلي الله عليه و آله وسلم)».