0

شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

بنابراین، به طور خلاصه می توان گفت: شخصیت حضرت امام (رحمه الله) به طور طبیعی، یك آثار وضعی در دنیا داشته كه غیر از تبلیغاتی است كه ما باید انجام بدهیم. آنچه امروزه در دنیا وجود دارد همین آثار وضعی شخصی خود حضرت امام (رحمه الله) است كه به طور طبیعی بروز كرده، ولی ما تبلیغات خودمان را آن طور كه شایسته و لازم بوده است، انجام نداده ایم. 
كاركرد ضعیف كنونی كه شناخت ابهام آمیزی از حضرت امام (رحمه الله) را در مغرب زمین بر جای گذاشته تا حد زیادی نتیجه حركت های تبلیغاتی دستگاه های صهیونیستی و به خصوص فعالیت های علمی ضد انقلاب و فراری ها است. 
یادم هست من و آقای دكتر زارعان در ابتدای شروع رساله دكترای خودمان، در دانشگاه مك گیل دنبال منابعی می گشتیم كه به جنبه های ارزشی انقلاب می پردازد. واقعا دچار سردرگمی شدیم؛ یعنی: وقتی ما خودمان را می گذاریم جای یك غربی كه اولین برخوردش با انقلاب ما و امام (رحمه الله) از طریق قلم های مسمومی است كه از امام (رحمه الله) یك شخصیت تحریف شده و خشن مجسم می كند، طبیعی است قضاوت صحیحی نداشته باشد. در شكل دیگر، فعالیت دستگاه های تبلیغاتی هم به همین شیوه عمل می كنند؛ در اینترنت، درباره كلمه «امام خمینی» شاید قریب نهصد یا هزار كلیدواژه را مشاهده كنیم كه درباره امام مطالبی درج كرده است، اعم از مقاله، نظریه یا معرفی فیلم. وقتی آن ها را دنبال می كنیم، می بینیم اكثر قریب به اتفاق این ها توسط ضدانقلاب یا صهیونیست ها یا وهابی ها و عناصر منحرفی درست شده كه هدفشان تحریف شخصیت امام (رحمه الله) است.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:27 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

من از مقام معظم رهبری استدعای عاجزانه دارم كه دستور بدهند از شاگردان بدون واسطه حضرت امام (رحمه الله) ستادی تشكیل شود تا مستقیما بر كار تبیین اندیشه های ایشان نظارت كنند. گاهی می بینیم سمینارها و كنگره ها و همایش هایی به عنوان تبیین اندیشه های حضرت امام برگزار می شود كه دبیر، رئیس یا منشی آن اصلا حضرت امام (رحمه الله) را درك نكرده است و مدعی هم هستند كه می خواهند اندیشه های ایشان را تبیین كنند. باید یك هیاتی باشند كه از عناصر اصلی و اركان اندیشه های امام حراست كنند، وگرنه به مرور زمان، در همین همایش ها و كنگره ها به نام تبیین اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) و تبیین انقلاب اسلامی به تدریج، اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) تحریف خواهد شد، كما این كه می بینیم الان در سرمقاله های بعضی از نشریات همین كنگره ها و همایش ها فقط به آن بخش هایی از افكار و سخنان حضرت امام (رحمه الله) می پردازند كه در راستای اغراض و اهداف و اندیشه های خودشان است، به ابعادی كه با مبانی سیاسی و فكری خودشان منافات دارد، نمی پردازند؛ در مورد آزادی، خشونت، مردم سالاری، رای مردم، مقبولیت، مشروعیت و مانند آن. ما می بینیم كسانی كه به اسم حضرت امام (رحمه الله) مقاله می نویسند، در واقع، دارند اندیشه های ایشان را تفسیر به رای می كنند و به نفع خودشان از آن بهره برداری می كنند. این یك خطر بزرگ است كه شاگردان حضرت امام متاسفانه در برابر هجوم تبلیغاتی كه امروزه از سوی بعضی دگراندیشان نسبت به آن ها صورت می گیرد عقب نشینی می كند. من از مسؤولان فرهنگی كشور درخواست می كنم كه برای حفاظت از آثار حضرت امام (رحمه الله) سرمایه گذاری كنند. از شاگردان حضرت امام (رحمه الله) هم استدعا می كنم كه جدا به فكر حراست از اندیشه های ایشان باشند و دچار جوزدگی و فضاسازی های كاذبی كه امروزه برخی مطبوعات در پی آن هستند، نشوند.andisheqom.com 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

این بحثی است كه بعضی از دگراندیشان مطرح كرده اند و در مطبوعات ما هم آمده است. اما این ها اصلا ولایت فقیه را یا درست نفهمیده اند و یا نمی خواهند بفهمند؛ یا جاهل هستند و یا متجاهل؛ یا غافل هستند و یا متغافل. ما معتقدیم ولی فقیه مانند ولایت خدا، مانند ولایت رسول و امام معصوم علیهم السلام ولایت دارد، البته در مرتبه نازل تر. آیا ولایت رسول صلی الله علیه وآله فقط ولایت سیاسی است؟ او ولایت معنوی و عرفانی ندارد؟ آیا ولایت امام معصوم علیه السلام فقط سیاسی است؟ ولایت معنوی و عرفانی ندارد. چنین نیست. همان گونه كه عرض كردم، ولی فقیه معلم است، مرشد است، به یك معنا، پیر طریقت است و البته چون ما عرفان و سیر و سلوك و طریقت را جدای از مسائل سیاسی و اجتماعی نمی دانیم، معتقدیم كه بخشی از سیر و سلوك رشد و تعالی معنوی و عرفانی متداخل در همین مسائل سیاسی و اجتماعی است. ائمه علیهم السلام ما، كه مصداق انسان كامل بودند، هم از بعد عرفانی و معنوی برای مردم الگو بودند و هم از نظر سیاسی. ما معتقدیم كه در زمان غیبت، ولی فقیه چنین كسی است؛ یعنی: باید از نظر عرفانی و معنوی در حد بالایی باشد، اهل تهجد و نماز و عبادت و سیر سلوك و زهد و تقوا و ورع و پرهیزگاری باشد كه در روایات آمده است: «و اما من كان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا علی هواه، مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه» این ها همان شرایط ولایت معنوی است و چون این ها را دارد ولایت سیاسی هم پیدا می كند؛ یعنی: زیربنای ولایت سیاسی در واقع، همین ولایت معنوی و عرفانی است، وگرنه اگر حاكمی این شایستگی های معنوی و عرفانی را نداشته باشد، اصلا برایش حاكمیت قایل نیستیم و به او اجازه نمی دهیم كه سیادت و مدیریت جامعه را داشته باشد. 
بنابراین، از دیدگاه حضرت امام (رحمه الله)، ولایت سیاسی هرگز جدای از ولایت معنوی و عرفانی نیست و نتیجه ای كه بعضی از دگراندیشان می خواهند بگیرند نتیجه نادرستی است، درواقع، تحریف دیدگاه های حضرت امام (رحمه الله) است و این ها دنبال اهداف خودشان هستند.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

خود حضرت امام (رحمه الله) هم عملا نشان دادند كه هم ولایت سیاسی دارند و هم ولایت عرفانی؛ هم به عنوان یك مرشد، معلم، پیر طریقت، سالك سبیل الهی برای جامعه ما مطرح بودند و هم حاكمیت سیاسی را بر عهده داشتند. دیدگاه ما در مورد ولایت فقیه این گونه است. 
این نكته را اشاره كنم كه كسانی كه می خواهند ولایت سیاسی و عرفانی را از یكدیگر جدا كنند و می گویند كه ولایت سیاسی چیزی است و ولایت عرفانی چیزی دیگر، به این دلیل دست به این مغالطات می زنند كه دیده اند اصل پیدایش این انقلاب و حكومت و از این رو، نفوذ آن در دل های مردم، چه در داخل و چه در خارج از كشور به دلیل همان ولایت معنوی و عرفانی ولی فقیه بوده است. می خواهند این عنصر را از حكومت اسلامی و از ولایت فقیه بگیرند و این ها را از یكدیگر جدا كنند. ما معتقدیم كه مردم ولی فقیه را می خواهند و به ولایت فقیه رای دادند؛ چون می بینند ولایت فقیه همراه با معنویت است، حكومت و جامعه را در جهت مسائل معنوی، قداست ها و ارزش ها سوق می دهد. ولی فقیه پیش از این كه حاكم سیاسی مردم باشد، ولی عرفانی مردم است؛ اول بر دل های مردم نفوذ دارد و سپس بر ابدان و اجسامشان حكومت می كند. دشمنان ما چون این نكته را فهمیده اند، امروز به وسیله قلم به دستان خود سعی می كنند كه در ذهن جوانان ما این دو حاكمیت را از یكدیگر تفكیك كنند، می گویند ولایت سیاسی یك چیز است و ولایت عرفانی چیز دیگر. ما هرگز چنین اعتقادی نداریم و معتقدیم كه اصلا مبنای ولایت سیاسی، كه ولی فقیه پیدا می كند، همان شایستگی های اخلاقی و معنوی است كه درروح و شخصیت خودش دارد. در ائمه اطهارعلیهم السلام هم همین طوربوده است.بنابراین، در اندیشه حضرت امام (رحمه الله) هرگز جدایی ولایت سیاسی از عرفانی نبوده است.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

- با استفاده از چه راهكارهایی می توان ابعاد شخصیتی و اندیشه های حضرت امام؛ را بهتر به جهانیان شناساند؟ 
دكتر شاملی: یكی از اشكالاتی كه معمولا در مجامع دانشگاهی غرب به ما می كردند این بود كه می گفتند: برخورد شما با انقلاب یك برخورد متعصبانه و همراه با پیشداوری و جانبداری یك طرفه است. یا می گفتند: امام (رحمه الله) یك شخصیت عرفانی است كه بحث درباره او به درد مسجد و محیطهای خاص خودتان می خورد. اگر قرار است در محیطهای دانشگاهی مقاله ای درباره اندیشه ها و افكار حضرت امام (رحمه الله) بنویسید، سعی كنید برخوردتان برخورد كرامت گرایانه نباشد. وگرنه آن را غیر علمی تلقی می كردند. در ذهن آن ها امام (رحمه الله) شخصیتی صرفا سیاسی و اجتماعی داشت. به ابعاد معنوی و فقاهتی ایشان بسیار كم توجه می شد، حتی پس از صدور فتوای ایشان در اعلان ارتداد سلمان رشدی، این نتیجه تبلیغات صهیونیستی و منافقان فراری بود كه به قدری اثر گذاشته بود كه ما تا مدت ها نمی توانستیم در كلاس ها از امام حرفی بزنیم، بلافاصله محكوممان می كردند. هر مقاله و طرحی را مطرح می كردیم، ما را متهم می كردند كه از موضع توجیهی و جانبدارانه، به خصوص در مورد حضرت امام (رحمه الله) برخورد كرده اید. در حالی كه همان گونه كه فرمودند، رهبری عرفانی از عناصر زیربنایی ولایت فقیه است.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

من در اینجا لازم می دانم به عنوان حق شناسی از رئیس محترم قوه قضائیه، آیه الله هاشمی شاهرودی یادی بنمایم. ایشان به نقل از حاج احمد آقا كه خاطرات بی نظیری را در هفته پس از انتخاب مقام معظم رهبری می گفتند، من از خود ایشان شنیدم كه می فرمودند: واقعا جای تاسف است كه ما امام را آن طور كه باید و شاید به عنوان یك شخصیت جامع نشناختیم. ایشان می گفتند: من سال ها در نجف بودم و از نزدیك با شخصیت های گران سنگی نظیر شهید بزرگوار علامه سیدمحمدباقر صدر(رحمه الله)، مرحوم آیه الله العظمی خوئی (رحمه الله) و همین طور حضرت امام (رحمه الله) برخورد داشتم و از آن ها استفاده های فقهی و اصولی و استفاده های صرف علمی می كردم. آن شب در تهران كنار مرقد حضرت امام (رحمه الله) وقتی از سید احمد آقا آن خاطرات مكتوم را راجع به حضرت امام (رحمه الله) شنیدم افسوس خوردم كه پانزده سال با امام (رحمه الله) حشر و نشر داشتیم، در اندرونی و بیرونی، اما به چیزی كه كم تر فكر می كردیم ابعاد عرفانی حضرت امام (رحمه الله) بود. ما در خودمان احساس غم بزرگی می كنیم؛ چون برای كالاهایی سراغ حضرت امام (رحمه الله) می رفتیم كه جاهای دیگر هم پیدا می شد، ولی در بعد عرفانی ویژگی خاصی در ایشان بود كه به فقاهت و رهبری سیاسی ایشان ویژگی خاصی می داد، به ولایت معنوی و ولایت عرفانی ایشان كم تر توجه داشتیم؛ چون اصلا ایشان بروز نمی داد و ما هم پی نمی بردیم. 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

به هر حال، با توجه به این صحبت ها، برای معرفی جهانی حضرت امام (رحمه الله)، از راهكارهای گوناگونی می توان استفاده كرد كه چه بسا بسیاری از آن ها قبلا آزموده شده باشد. 
اما در مجموع، به نظر می رسد با توجه به فضای موجود در غرب و كمبودهایی كه در آن جا دیده ام این راه كارها مناسب است: 
اول. استفاده از ابزارهای سریع و فراگیر اطلاعات الكترونیكی: ما جای پایگاه امام خمینی (رحمه الله) را در شبكه اینترنت خالی می بینیم. البته نه به شكلی كه فقط یك اطلاعات اولیه ای از زندگی امام (رحمه الله) ارائه دهد، بلكه اطلاعات طبقه بندی شده دانشگاهی و قابل دستیابی در سطح جهانی، به خصوص در سطح مجامع دانشگاهی در اختیار محققان قرار دهد. این عصر به عنوان عصر تبادل اطلاعات شناخته می شود، از روزنه ها و از پنجره های خانه های مردم اطلاعات می بارد. آن قدر اطلاعات تراكم پیدا می كند و بر سر و روی مردم می ریزد - اطلاعات درست و غلط كه هر كسی می تواند از این بین دست به هر نوع انتخاب بزند. بنابراین، ما هم باید در عرضه اطلاعات نقشی داشته باشیم و اگر قرار است با دیگران در این مسابقه رقابت كنیم، چندین سال با آن ها فاصله نداشته باشیم.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

دوم. چاپ و انتشار آثار حضرت امام (رحمه الله) به زبان های گوناگون: شاید این كار شروع شده، اما این اقدام خیلی سریع و چشمگیر نبوده است. 
سوم. توسعه ارتباطات بین المللی حوزه مباركه علمیه قم: این یكی از بنیادی ترین كارهایی است كه در معرفی انقلاب و شخصیت حضرت امام (رحمه الله) می توان انجام داد. امروزه كسانی كه به این مسائل ریشه ای نگاه می كنند، می گویند: مؤثرترین و نافذترین شیوه برخورد با مسائل اطلاعاتی سربازگیری بومی است؛ یعنی: اگر می خواهید مبلغ بفرستید مثلا، به بوركینافاسو، آمریكای جنوبی، شمالی، اروپا یا آسیا یك راه این است كه از بین خودتان افرادی را برای تبلیغ بفرستید. راه دیگر آن است كه از خود این مناطق سربازگیری كنید. این سربازگیری چگونه است؟ به این صورت كه ما از كشورهای گوناگون طلابی را كه علاقه مند هستند جذب و تربیت كنیم. در خارج از كشور، ما افراد و دانشجویان زیادی را می دیدیم كه علاقه مند بودند بیایند حتی ایران را یك بار از نزدیك ببینند، ولی امكانش برای آن ها نبود. به خصوص در مورد حوزه علمیه قم، توسعه و گسترش بخش پذیرش دانشجو از كشورهای گوناگون باید فعال باشد. من حتی در حومه نیویورك، حوزه علمیه ای را دیدم تحت عنوان «مدینه العلم»؛ یك حوزه علمیه شبانه روزی. ما تا حدی می توانیم روی طلاب كارهای آموزشی و پرورشی انجام دهیم و این ها را به كشور خودشان بفرستیم. كسی كه چند سال در حوزه قم مانده است، وقتی به كشور خود باز می گردد می تواند بهترین سرباز و پیامبر انقلاب باشد.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

پنجم. فعالیت چشمگیرتر و مؤثرتر نمایندگی های ایران و به خصوص خانه های فرهنگی ایران در كشورهای دیگر و دقت در صدور درست و كامل انقلاب به عنوان تجسم عینی شخصیت امام (رحمه الله): 
دریكی از فرصت هایی كه جشنواره فیلم سینمایی در شهر مونترال برگزار می شد، چند فیلم هم از كشور ایران به عنوان فیلم های برنده سال ایران برای نمایش به آن جا آورده بودند. بجاست كه استدلال خودم را در اینجا با فرمایشی از مقام معظم رهبری تایید كنم (مقام معظم رهبری فرمودند: «این انقلاب در هیچ جای دنیا بی نام خمینی شناخته شده نیست.» بنابراین، هرجا انقلاب معرفی می شود، امام (رحمه الله) هم باید معرفی شود و هر جا كه معرفی امام (رحمه الله) باشد معرفی انقلاب هم هست). اگر قرار است فیلمی از انقلاب اسلامی ایران در موسم جشنواره در جایی عرضه شود از پیامها و محورهای اصلی آن باید معرفی بنیانگذار این انقلاب باشد.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

یكی از این فیلم ها در جمع، شاید نكات فنی درستی داشت و نمایش آن در فضای ایران یا برای كسی كه از نزدیك خوب و بد و ضعف و قوت های كشورمان را می داند كار درستی باشد، ولی آن را به آن جا آورده بودند برای معرفی چهره انقلاب؛ فیلمی كه فقط دست می گذارد روی بدبختی ها، مصیبت ها، تنگ ترین، كثیف ترین و فقیرترین كوچه های جنوب تهران را نمایش می دهد.نمایش این فیلم در آن محیط موجب می شد مردم مدت ها در دل خودشان به ما بخندند كه ما در چه چیزهایی گرفتار هستیم. این فیلم را آورده بودند پیش افرادی كه اولین برخوردشان با انقلاب از این طریق است. 
یكی از كارهایی كه باید انجام شود دقت در انتخاب و گزینش فیلم هایی است كه تحت عنوان جشنواره به خارج از كشور می رود. اما معمولا به این موارد كم تر توجه می شود. در معرفی و صدور انقلاب و شخصیت حضرت امام (رحمه الله) باید توجه جدی بشود. مسؤولان فرهنگی وقتی می خواهند فیلمی را انتخاب كنند كه تماما معرفی چهره انقلاب است باید غیر از جنبه های فنی و ساختاری به محتوا و جنبه مثبت ارزشی آن نیز توجه داشته باشند. البته نكات دیگری نیز وجود دارد كه مجال طرح همه آن ها در این فرصت محدود نیست.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

من از مقام معظم رهبری استدعای عاجزانه دارم كه دستور بدهند از شاگردان بدون واسطه حضرت امام (رحمه الله) ستادی تشكیل شود تا مستقیما بر كار تبیین اندیشه های ایشان نظارت كنند. گاهی می بینیم سمینارها و كنگره ها و همایش هایی به عنوان تبیین اندیشه های حضرت امام برگزار می شود كه دبیر، رئیس یا منشی آن اصلا حضرت امام (رحمه الله) را درك نكرده است و مدعی هم هستند كه می خواهند اندیشه های ایشان را تبیین كنند. باید یك هیاتی باشند كه از عناصر اصلی و اركان اندیشه های امام حراست كنند، وگرنه به مرور زمان، در همین همایش ها و كنگره ها به نام تبیین اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) و تبیین انقلاب اسلامی به تدریج، اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) تحریف خواهد شد، كما این كه می بینیم الان در سرمقاله های بعضی از نشریات همین كنگره ها و همایش ها فقط به آن بخش هایی از افكار و سخنان حضرت امام (رحمه الله) می پردازند كه در راستای اغراض و اهداف و اندیشه های خودشان است، به ابعادی كه با مبانی سیاسی و فكری خودشان منافات دارد، نمی پردازند؛ در مورد آزادی، خشونت، مردم سالاری، رای مردم، مقبولیت، مشروعیت و مانند آن. ما می بینیم كسانی كه به اسم حضرت امام (رحمه الله) مقاله می نویسند، در واقع، دارند اندیشه های ایشان را تفسیر به رای می كنند و به نفع خودشان از آن بهره برداری می كنند. این یك خطر بزرگ است كه شاگردان حضرت امام متاسفانه در برابر هجوم تبلیغاتی كه امروزه از سوی بعضی دگراندیشان نسبت به آن ها صورت می گیرد عقب نشینی می كند. من از مسؤولان فرهنگی كشور درخواست می كنم كه برای حفاظت از آثار حضرت امام (رحمه الله) سرمایه گذاری كنند. از شاگردان حضرت امام (رحمه الله) هم استدعا می كنم كه جدا به فكر حراست از اندیشه های ایشان باشند و دچار جوزدگی و فضاسازی های كاذبی كه امروزه برخی مطبوعات در پی آن هستند، نشوند.andisheqom.com 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:31 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

من از مقام معظم رهبری استدعای عاجزانه دارم كه دستور بدهند از شاگردان بدون واسطه حضرت امام (رحمه الله) ستادی تشكیل شود تا مستقیما بر كار تبیین اندیشه های ایشان نظارت كنند. گاهی می بینیم سمینارها و كنگره ها و همایش هایی به عنوان تبیین اندیشه های حضرت امام برگزار می شود كه دبیر، رئیس یا منشی آن اصلا حضرت امام (رحمه الله) را درك نكرده است و مدعی هم هستند كه می خواهند اندیشه های ایشان را تبیین كنند. باید یك هیاتی باشند كه از عناصر اصلی و اركان اندیشه های امام حراست كنند، وگرنه به مرور زمان، در همین همایش ها و كنگره ها به نام تبیین اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) و تبیین انقلاب اسلامی به تدریج، اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) تحریف خواهد شد، كما این كه می بینیم الان در سرمقاله های بعضی از نشریات همین كنگره ها و همایش ها فقط به آن بخش هایی از افكار و سخنان حضرت امام (رحمه الله) می پردازند كه در راستای اغراض و اهداف و اندیشه های خودشان است، به ابعادی كه با مبانی سیاسی و فكری خودشان منافات دارد، نمی پردازند؛ در مورد آزادی، خشونت، مردم سالاری، رای مردم، مقبولیت، مشروعیت و مانند آن. ما می بینیم كسانی كه به اسم حضرت امام (رحمه الله) مقاله می نویسند، در واقع، دارند اندیشه های ایشان را تفسیر به رای می كنند و به نفع خودشان از آن بهره برداری می كنند. این یك خطر بزرگ است كه شاگردان حضرت امام متاسفانه در برابر هجوم تبلیغاتی كه امروزه از سوی بعضی دگراندیشان نسبت به آن ها صورت می گیرد عقب نشینی می كند. من از مسؤولان فرهنگی كشور درخواست می كنم كه برای حفاظت از آثار حضرت امام (رحمه الله) سرمایه گذاری كنند. از شاگردان حضرت امام (رحمه الله) هم استدعا می كنم كه جدا به فكر حراست از اندیشه های ایشان باشند و دچار جوزدگی و فضاسازی های كاذبی كه امروزه برخی مطبوعات در پی آن هستند، نشوند.andisheqom.com 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:32 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

چهارم. فراهم آوردن فرصت های مطالعاتی برای استادان دانشگاه: استادان بسیاری هستند كه برای برخی مطالعات در زمینه زبان عربی و مطالعات اسلامی به كشورهای مصر، سوریه یا لبنان می روند. در این زمینه هم آمریكا سرمایه گذاری كرده و نه تنها مؤسسات مطالعاتی دایر نموده است، بلكه حتی یك دانشگاه امریكایی در بیروت ایجاد كرده كه من می دیدم بعضی از مسلمانان ساكن امریكا و كانادا بچه های خودشان را برای این كه اطلاعاتی از اسلام پیدا كنند به این دانشگاه های امریكایی بیروت می فرستند. معلوم است كسی كه دراین محیط قرار می گیرد چگونه از كار در خواهد آمد، با تاسیس چنین مراكزی در كشور، از یك سو، ما مقابله به مثل می كنیم واز سوی دیگر، فرصت مطالعاتی برای استادان نیز فراهم می آید. 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:32 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:شخصیت سیاسی و عرفانی حضرت امام(ره)

- لطفا بفرمایید چه خطراتی اندیشه های حضرت امام(رحمه الله) را تهدید می كند؟ 
حجه الاسلام غرویان: یكی از بزرگ ترین خطراتی كه امروزه اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) را تهدید می كند مطرح كردن قرائت های مختلف از اسلام و از جمله از اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) است. این همان بحث پلورالیزم فكری و پلورالیزم دینی و پلورالیزم در معرفت دینی است كه به شكلی، در مورد اندیشه های حضرت امام (رحمه الله) مطرح می شود. این بزرگ ترین خطر است؛ یعنی: قرائت های مختلف سرانجامش به آن جا منتهی می شود كه دیگر ما بحث تخصص و اعلمیت و افقهیت را باید كنار بگذاریم و هر كسی به خودش اجازه می دهد در همه مسائل دینی و سیاسی جامعه اسلامی اظهار نظر كند. این یكی از خطرات بزرگی است كه اندیشه حضرت امام؛ را تهدید می كند. 
خطر بزرگ دیگر این است كه متاسفانه می بینیم در جامعه ما، هرچه پیش تر می رویم شخصیت هایی كه شاگرد بلاواسطه و مستقیم حضرت امام (رحمه الله) بوده اند و سالیانی با حضرت امام (رحمه الله) زندگی كرده اند و پای درس ایشان رفته اند، به انزوا كشانیده می شوند و با اندیشه های آن ها برخورد می شود. اما یك عده قلم زنانی كه بعضا در زمان حضرت امام؛ كودكی بیش نبودند و ایشان را به خوبی درك نكرده و با آن حضرت حشر و نشری نداشته اند در روزنامه ها و مطبوعات مدعی شناخت راه حضرت امام (رحمه الله) هستند. و این غیر معقول است. این نشان می دهد كه در حال ارتكاب خطایی بزرگ هستیم.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1396  8:32 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها