0

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

نحوه ی پاک کردن آپدیت های ویندوز ۷



سیستم آپ دیت ویندوز بدنبال بروزرسانی های جدید سیستم عامل و برنامه های اصلی می باشد و به شما همیشه آپ دیت های جدید را پیشنهاد می دهد. ولی گاهی بعضی آپ دیت ها باعث بروز مشکل می شوند به دلایل مختلف مثل کند شدن سیستم شما یا نداشتن سخت افزار مورد نیاز برای آپ دیت جدید و … می شود. ما امروز به شما می خواهیم روشی را آموزش دهیم که با آن می توانید آپ دیت های ویندوز را در صورت لزوم پاک کنید.
از منوی Start به Control Panel بروید
سپس مطابق عکس های زیر عمل نمایید:
در Control Panel بر روی Programs and Features کلیک نمایید.
سپس بر روی View installed updates کلیک نمایید.
بعد از آن می توانید روی آپ دیت مورد نظر کلیک نمایید و به راحتی Uninstall بنمایید فقط بخاطر بسپارید بعد از پاک کردن برای اطمینان بیشتر Restart کنید.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

ناسازگاري با ويندوز 7 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
پس از انتشار ويندوز 7 بسياري از برنامه‌ها كه پيش از اين با ويندوز اكس‌پي و ويستا سازگاري كامل داشت، هنگام اجرا روي ويندوز 7 با مشكل مواجه شد. بسياري از اين نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌هاي جديدتر، اين مشكل را رفع كرده و براحتي در ويندوز 7 نيز اجرا و مورد استفاده كاربران قرار گرفت، اما برخي از اين برنامه‌ها همچنان نسخه جديدي را منتشر نكرده‌ و كاربران نيز نيازمند استفاده از آنها هستند. براي رفع اين مشكل، قابليتي در ويندوز 7 گنجانده شده است كه به كمك آن مي‌توانيد با اعمال تغييراتي در تنظيمات سيستم‌عامل هنگام اجراي برنامه مورد نظر، سازگاري آن نسبت به اجرا در ويندوز 7 را افزايش داده و از برنامه مورد نظر در اين ويندوز استفاده كنيد.
چنانچه شما هم برنامه‌اي در اختيار داريد كه هنوز هم به اجراي آن در ويندوز 7 علاقه‌منديد و به‌دنبال راه حلي براي انجام اين كار هستيد، مي‌توانيد مراحل زير را دنبال كنيد:
1‌ـ‌ به كنترل پانل ويندوز برويد و روي گزينه Find and fix problems كليك كنيد. (چنانچه كنترل پانل ويندوز شما به‌صورت كلاسيك است، مي‌توانيد روي آيكون Troubleshooting دوبار كليك كنيد)
2‌ـ‌ در بخش Programs روي گزينه Run programs made for previous versions of Windows كليك كنيد.
3‌ـ‌ اولين پنجره به‌نمايش درآمده را با انتخاب گزينه Next طي كنيد.
4‌ـ‌ در اين مرحله جستجوي نرم‌افزارهاي نصب شده روي سيستم‌عامل، آغاز شده و پس از اتمام عمليات جستجو اين فهرست به شما نمايش داده مي‌شود. پس از نمايش فهرست نتايج بايد نرم‌افزار موردنظر خود را از فهرست موجود انتخاب كرده و روي گزينه Next كليك كنيد.
5‌ـ‌ در اين مرحله بايد روي گزينه Try recommended settings كليك كرده و منتظر بمانيد تا تنظيمات پيشنهادي براي اجراي نرم‌افزار به آن اختصاص يابد.
6‌ـ‌ حال بايد با كليك روي گزينه Start the program نرم‌افزار را اجرا كرده و در نهايت روي گزينه Next كليك كنيد.
7‌ـ‌ چنانچه در مرحله 6 نرم‌افزار بدرستي اجرا شده باشد، بايد گزينه Yes, save these settings را در اين مرحله انتخاب كنيد، در غير اين‌صورت با انتخاب گزينه No, Try again بايد نسبت به اجراي نرم‌افزار با تنظيمات ديگر اقدام كنيد تا بهترين تنظيمات براي اجراي صحيح نرم‌افزار مشخص شود.
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز 7 


آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.
رمزنگاری:
رمزنگاری راهی است كه بوسیله دستكاری كردن محتوی یك فایل یا یك پیغام برای بالا بردن امنیت آن فایل یا پیغام استفاده می‌شود، در نتیجه آن فایل‌ها و پیغام‌ها تنها توسط افرادی كه مجوز كلید رمزنگاری را دارند و می‌توانند با آن كلید فایل را از حالت رمز در بیاورند، قابل دسترسی هستند. به عنوان مثال، اگر شما از وب سایتی وسیله‌ای را خریداری نمایید، تمامی اطلاعاتی كه در تراكنش با آن سایت وارد كرده‌اید از قبیل آدرس، شماره تلفن و شماره كارت اعتباری رمز می‌شوند تا به امن بودن این اطلاعات كمك نمایند.
EFS:
EFS یكی از ویژگی های ویندوز است كه شما می‌توانید از آن برای ذخیره اطلاعات به صورت رمز شده روی هارد دیسك خود استفاده نمایید. رمزگذاری قویترین حفاظتی است كه ویندوز برای امن نگه داشتن اطلاعات شما فراهم می‌نماید.

برخی از ویژگی‌های كلیدی EFS :
·رمزگذاری ساده است; تنها نیاز است كه در ویژگی‌های فایل یا پوشه گزینه‌ای را انتخاب كرده تا این ویژگی فعال شود.
·باید نظارت كنید چه كسی می‌‌تواند فایل‌ها را بخواند.
· هنگامی‌كه فایل‌ها را می‌بندید، رمز می‌شوند و هنگام باز كردن فایل‌ها، به صورت خودكار از حالت رمز در آمده و آماده استفاده هستند.
·اگر در مورد فایل رمز شده ای نظرتان عوض شد می‌توانید با برداشتن علامت گزینه مربوط در قسمت ویژگی‌های فایل آن را غیر فعال نمایید.
توجه: ویژگی EFS در ویندوز7 ویرایش‌های starter، Home Basic و Home Premiumm وجود ندارد. برای این ویرایش‌ها باید موارد زیر را انجام دهید:
· فایل را با استفاده از دستور Cipher.exe در اعلان فرمان ویندوز از حالت رمز در می‌آورید. (كاربران پیشرفته)
· فایل رمز شده را تغییر دهید.
· یك نسخه از فایل رمز شده را به صورت غیر رمز روی هارد كامپیوتر كپی كنید.
· كلیدها یا گواهینامه‌هایEFS را وارد نمایید.
· به كمك دستورCipher.exe در اعلان فرمان ویندوز از گواهینامه‌ها و كلیدهای EFS، نسخه پشتیبان تهیه نمایید. (كاربران پیشرفته)
تنظیم هارد دیسك برای فعال سازی BitLocker :
برای رمزگذاری درایوی كه ویندوز روی آن قرار دارد، كامپیوتر باید دو بخش داشته باشد: یك بخش سیستم ( كه حاوی فایل‌های مورد نیاز برای راه‌ اندازی كامپیوتر است) و یك بخش سیستم عامل ( كه حاوی ویندوز است). بخش سیستم عامل رمزگذاری خواهد شد و بخش سیستم بدون رمزگذاری باقی خواهد ماند تا سیستم بتواند شروع به كار كند.
در نسخه‌های قبلی ویندوز، شما باید این بخش‌ها را به صورت دستی ایجاد می‌نمودید. در این نسخه از ویندوز این بخش‌ها به صورت خودكار ایجاد می‌شوند. اگر كامپیوتر شما بخش سیستم را نداشته باشد، ویزارد BitLocker یك بخش سیستم را با استفاده از 200 مگابایت از فضای هارددیسك برای شما ایجاد می نماید. توجه داشته باشید به درایو بخش سیستم هیچ نامی اختصاص داده نمی‌شود و در پوشه‌های كامپیوتر هم نشان داده نمی‌شود.
محافظت از فایل‌ها با استفاده از BitLocker: 
می‌توانید از گزینه BitLocker Drive Encryption استفاده نمایید تا به حفاظت تمامی فایل‌های ذخیره شده روی درایو سیستم عامل و روی درایوهای داده‌ (مانند هارد درایوهای داخلی) كمك كنید. هم چنین می‌توانید از BitLocker To Go برای كمك به حفاظت تمامی داده‌های ذخیره شده روی درایوهای قابل حمل داده‌ها ( مانند هارد درایوهای خارجی و درایوهای فلش USB) استفاده نمایید.
برخلاف EFS، كه این امكان را به شما می‌دهد تا فایل‌های تكی را رمزگذاری كنید، BitLocker كل درایو را رمز می‌نماید. شما می‌توانید وارد سیستم شده و به طور معمول با فایل‌های خود كار كنید، اما استفاده از این رمزگذاری كمك می‌كند تا هكرها نتوانند به فایل‌های سیستمی شما دسترسی داشته باشند تا بواسطه آن پسورد شما را كشف كنند. هم چنین در صورتی كه هكرها هارد دیسك شما را بر داشته و بر روی كامپیوتر دیگری ببندند، نمی‌توانند به درایوها دسترسی داشته باشند.
هنگامی‌كه فایل جدیدی به درایوی كه توسط BitLocker رمز شده است اضافه می‌نمایید ، BitLocker به صورت خودكار آن را رمز می‌كند. فایل‌ها تا زمانی‌كه روی درایو رمز شده قرار دارند، به صورت رمز باقی می‌مانند.
در صورتی‌كه فایل روی درایوی كه رمز نیست یا كامپیوتر دیگری منتقل شود، رمز گشایی ‌شده و دیگر به صورت رمز شده نیست. اگر شما فایل را با كاربران دیگر از طریق شبكه به اشتراك بگذارید، این فایل ها تا زمانی كه روی درایوهای رمز شده ذخیره شوند، به صورت رمز باقی می‌مانند و تنها توسط كاربرانی كه مجوز دارند، قابل دسترسی خواهند بود.
اگر درایو سیستم عامل را رمز گذاری كنید، BitLocker در مدت زمان راه اندازی برای هر موقعیتی كه می‌تواند یك خطر امنیتی را نشان دهد، كامپیوتر را بررسی می‌كند. اگز یك خطر امنیتی بالقوه كشف شد، BitLocker درایو سیستم عامل را قفل می‌كند و برای بازشدن آن یك كلید بازیابی BitLocker را درخواست می‌كند. مطمئن شوید هنگامی‌كه برای اولین بار BitLocker را فعال می‌كنید، این كلید بازیابی را ایجاد كرده باشید. 
اگر درایو داده‌ها (ثابت یا قابل جا به جایی) را رمز گذاری می‌كنید، می‌توانید توسط یك رمز عبور یا یك كارت هوشمند، قفل درایو رمزگذاری شده را بازكنید و یا تنظیم كنید هنگامی‌كه وارد سیستم كامپیوتر می‌شوید، قفل درایو به صورت خودكار باز شود.
می‌توانید در هر زمانیBitLocker را غیر فعال نمایید، حتی به طور موقت به حالت تعلیق در آورید یا این‌كه به طور دائم آن را غیر فعال نمایید.
توجه: قابلیت رمزگذاری درایوها با استفاده از BitLocker Drive Encryption تنها در ویندوز 7 ویرایش‌های Ultimate و Enterprise قابل دسترسی است.
فعال سازی BitLocker:
1-بر روی كلید شروع كلیك كنید و سپس از منوی آن گزینه control panel را انتخاب كرده، security را انتخاب كنید و بر روی گزینه BitLocker Drive Encryption كلیك نمایید.
2-گزینه Turn on BitLocker را انتخاب كنید تا ویزارد نصب BitLocker آغاز شود. اگر در این قسمت از شما رمز عبور مدیر شبكه یا تاییده را دخواست كرد، رمز عبور را وارد كنید یا تاییده را فراهم نمایید.
3-مطابق دستورات ویزارد پیش روید.
غیر فعال كردن یا متوقف كردن موقت BitLocker:
1-بر روی كلید شروع كلیك كنید و سپس از منوی آن گزینه control panel را انتخاب كرده، security را انتخاب كنید و بر روی گزینه BitLocker Drive Encryption كلیك نمایید.
2- یكی از دو روش زیر را ادامه دهید:
·برای غیرفعال كردن موقتی BitLocker، گزینه Suspend Protection را انتخاب كرده و روی گزینه yes كلیك نمایید.
·برای غیرفعال كردن BitLocker و رمزگشایی درایو، گزینه Turn off BitLocker را انتخاب و سپس روی گزینه Decrypt Drive كلیك نمایید.
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

آموزش قفل کردن ویندوز 7 بعد از تلاش دوباره برای ورود 
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
اگر دقت کرده باشید ، هنگام ورود در بعضی از سایتها و پنل های میزبانی وب ، شما فقط 3 بار اجازه ورود به یک حساب کاربری را دارید و در صورتیکه بعد از این تعداد رمز عبور را اشتباه وارد کنید اکانت یا IP شما از طریق سرور بلاک یا در سایت مورد نظر به شما پیغامی نمایش داده می شود که چند دقیقه دیگر تلاش کنید. خوب چنین گزینه ای در ویندوز 7 نیز وجود دارد که بسیار کاربردی می باشد . فرض کنید بر روی سیستم عاملتان اطلاعات مهمی ذخیره کرده اید . حساب کاربری شما نیز دارای پسورد می باشد ولی یک هکر تا زمانیکه حساب کاربری به آن اجازه وارد کردن و تست رمز عبور را بدهد وقت بیشتری برای هک کردن رمز عبور دارد .
1. برای انجام اینکار ابتدا کلیدهای پنجره +R را از روی صفحه کلید یا همان کیبرد بفشارید و در کادر Run عبارت Secpol.msc را تایپ کنید. جهت دسترسی سریعتر در کادر جستجو گزینه Start تایپ کنید .

Secpol.msc

2.کمی صبر کنید تا ویزارد Local Security Policy باز شود . در سمت راست چند گزینه وجود دارد . بر روی پیوند Account Policies کلیک کرده و از زیر مجموعه های این پیوند گزینه Account Lockout Policy را انتخاب کنید .
3. بعد از کلیک بر روی گزینه بالا 3 فایل ویرایشی در قسمت روبروی آن نمایش داده می شود که تنظیمات اصلی در فایل Account lockout threshold می باشد . با دابل کلیک کردن بر روی فایل نام برده شده آن را باز کنید . بعد از دابل کلیک کردن یک پنجره نمایش داده می شود که عدد صفر در تب اول در کادر Account will not lock out تایپ شده است . عدد صفر در این قسمت یعنی شما می توانید تا بی نهایت پسورد خودتان را در حساب کاربری اشتباه وارد کرده و از دوباره تلاش کنید .
خوب برای بیشتر کردن امنیت حساب کاربری عدد 3 را در کادر مورد نظر تایپ کرده و بر روی Ok کلیک کنید در مرحله بعدی نیز یک ویزارد برای شما نمایش داده می شود که باید آن را تائید کنید .
4. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید 2 گزینه Account lockout duration و Reset account lockout counter after نیز با زمان پیش فرض تنظیم شده است . اجازه بدهید کاربرد این گزینه را نیز برای شما توضیح بدهم .
گزینه اول Account lockout duration به کاربر اجازه میدهد که پس از گذشت مدت زمانی رمز عبور خودش را وارد کرده و به حساب کاربری لاگین کند .
و اما دومین گزینه Reset account lockout counter after می باشد .این گزینه تعیین می کند که کاربر چه مدت زمانی از پس یکبار تلاش ناموفق باید صبر کند تا دوباره رمز عبور را وارد نماید .
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

پیش فرض ارتقای ویندوز xp به ۸







آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکهفقط برای زمانی محدود. شرکت ماکروسافت قصد دارد پکیج Windows 8 Pro را به قمیت ثابت ۴۰$ به فروش برساند. حتی اگر شما از کاربران ویندوز XP باشید فقط فقط می توانید از طریق سایت Widnows.comنسبت به خرید اقدام کنید. باید مد نظر داشت که به غیر ورژن دانلودی ویندوز ۸ شما می توانید با خرید DVD به راحتی نسبت به نصب آن اقدام کنید موضوعی که اینجا مطرباید بیان کرد قیمت است. شما برای خرید DVD ویندوز ۸ باشد ۷۰$ پرداخت کنید.


شرکت ماکروسافت با این سیاست بازی ها می خواهد ویندوز ۸ را هر چه بیشتر در بین مردم جهان محبوب کند همانطور که Brandon LeBlanc در وبلاگ خود بیان کرد: کاربرانی که سیستم عامل خود ارتقاع دهند می توانند Windows Media Center را به طور مجانی دریافت. البته به غیر Media Center موارد زیر هم ذکر شده بود:


 
  • کاربران ویندوز ۷ با هر ورژن(Unlitmate-Home-Proو….) می توانند به راحتی به ویندوز ۸ ارتقاع پیدا کنند و تمام نرم افزار های نصب شده را هم به همراه خود بیاورند. یعنی وقتی ویندوز ۸ نصب شود تمام برنامه های ویندوز ۷ شما بر روی ویندوز ۸ نمایان خواهد شد.
  • کاربران ویندوز ویستا می توانند فقط اطالعات شخصی و تنظیمات را با خود به همراه بیاورند و از انتقال برنامه محروم هستند.
  • کاربران ویندوز XP فقط می توانند اطلاعت شخصی را انتقال بدند.
  • کاربران یا می توانند موارد بالا را انجام دهند و یا اینکه نصب پا فرمت کردن به اتمام برسانند.

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

جستجوگر ویندوز 7



 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


چنانچه از ویندوز 7 برای جستجوهایتان استفاده می‌کنید، حتما تا به حال متوجه شده‌اید که عمل جستجو در این سیستم‌عامل بسیار کند صورت می‌گیرد. علاوه بر این مورد، پس از جستجو به نتایج دلخواه و مورد علاقه‌تان نمی‌رسید. در این مقاله به بررسی چند راهکار برای بهترکردن روند جستجو در داخل ویندوز می‌پردازیم . بد نیست بعضی از این موارد را امتحان کنید تا به نتایج بسیار متفاوت‌تری برسید:
برای مدت زمان بسیار طولانی یکی از راه‌های جستجو، بازکردن پنجره ویندوز اکسپلورر و تایپ عبارت مورد نظر در مستطیل مربوط به آن بود. در این روش شما بندرت نتایج دلخواهتان را می‌توانید پیدا کنید. نرسیدن به نتایج دلخواه به این دلیل است که جستجوگر در ویندوز تنها به جستجو در داخل پرونده‌هایی که شما در آنها قرار می‌گرفتید، بود و کل رايانه را زیر و رو نمی‌کرد. برای مثال اگر شما پنجره libraries را باز نگه داشته بودید و قصد یافتن موضوع موردنظرتان را داشتید، جستجو تنها در همین پنجره باز انجام می‌گرفت و دیگر فایل‌ها مورد بررسی قرار نمی‌گرفت، ولی راه‌حل پیشنهادی ما به شما این است که چنانچه مطمئن نیستید فایل موردنظرتان دقیقا در کدام قسمت ذخیره شده، منوی start را باز کنید و عمل جستجو را از آن قسمت آغاز کنید. با این کار کل فایل‌ها، فولدرها و برنامه‌های موجود داخل رايانه‌تان برای یافتن عبارت مورد نظر بررسی خواهد شد. در ضمن اگر می‌خواهید نتایج بهتر و دقیق‌تری به دست بیاورید، با کلیک روی See More Results پنجره دربردارنده نتایج بیشتر را باز کرده و محتویات آن را مشاهده کنید. اگر فکر می‌کنید از طریق جستجوگر ویندوز می‌توانید این مسیر را در زمان کوتاه‌تری طی کنید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید.

جستجوی محتویات فایل‌ها
به صورت خودکار ویندوز، محتویات فایل‌هایتان را جستجو خواهد کرد؛ یعنی چنانچه عبارت موردنظرتان در یک پرونده قرار دارد ولی اسم فایل آن دقیقا مشابه آن عبارت نیست، در نتایج حاصل از جستجو، آن پرونده را خواهید دید. این شیوه از جستجو همیشه شما را به نتایج دلخواه نمی‌رساند، بنابر این بهتر است پنجره جستجوی ویندوز را باز کنید و به قسمت organize بروید. در بخشFolder and Search Options سراغ search tab بروید. سپس عبارت موردنظرتان را در گزینه Always search file names and contents وارد کنید.
البته این را اضافه کنیم که این راهکار برای برخی کاربران چندان مناسب عمل نمی‌کند، زیرا آنها را به نتایج دلخواهشان نمی‌رساند. برای بهتر شدن نتایج مورد نظر این دسته از کاربران بهتر است‌ بعد از انجام تمام موارد بالا، در مرحله پایانی دومین گزینه را انتخاب کنند؛ چرا که این روش کل محتویات و اطلاعات و تمام فایل‌های موجود در حافظه را زیر و رو کرده تا مطلب مورد نظر را پیدا کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد این، همان روشی است که به دنبال آن هستید، پس پیشنهاد می‌کنیم این روش را حتما یک‌بار به صورت آزمایشی انجام دهید و نتایج به دست آمده را مشاهده کنید.

انتخاب نوع فایل برای جستجوی محتویات
حالا که می‌توانید حتی داخل محتویات فایل‌هایتان را نیزجستجو کنید، حتما تا به حال متوجه شده‌اید که جستجوی برخی از فایل‌ها به آسانی صورت نمی‌گیرد. به بیان دیگر، چنانچه شما عبارت موردنظرتان را برای انجام عمل جستجو تایپ کرده باشید، ویندوز سراغ فایل‌های خاص نمی‌رود؛ برای مثال فایل‌هایی از نوع conf. و sh. به هیچ عنوان مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. این کار یعنی عملیات جستجوی‌تان ناقص انجام می‌شود. برای حل این مشکل و پیدا کردن فایل و تمام محتویات موجود در آنها، به منوی Start بروید و سپس عبارت Indexing options را جستجو کنید. اولین نتیجه به‌دست آمده را انتخاب کنید، سپس روی دکمه جستجوی پیشرفته کلیک کنید. در تب مورد نظر می‌توانید نوع جدید فایل‌هایتان را انتخاب کنید. نتایج به‌دست آمده از این متد جستجو برای شما بسیار فوق‌العاده خواهد بود، چرا که در این روش ریز پرونده‌های موجود در رایانه‌تان بررسی می‌شود و در دسترس شما قرار خواهد گرفت. چنانچه علاقه نداشته باشید نوع خاصی از فایل‌ها را بررسی کنید، می‌توانید نوع فایل مورد نظرتان را از آن قسمت پاک کنید.

فهرست تمام فولدرها
ویندوز به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که شما قصد دارید فهرست فولدرهای موجود در کدام قسمت‌ها را مشاهده کنید. این، یعنی داخل Start Menu‌، Users folder و فایل‌های آفیس‌تان عمل جستجو انجام می‌گیرد؛ پس اگر شما فولدر جدیدی را به قسمت User folder اضافه کرده‌اید یا مطلب مورد استفاده‌ای را در درایوتان قرار داده‌اید، می‌توانید نام آن فولدر را به یکی از دو روش زیر به فهرست اسامی‌تان اضافه کنید. در هر حال این را هم بخاطر داشته باشید که هرقدر تعداد این فولدرها بیشتر شود، زمان لازم برای انجام جستجوي داخل ویندوزتان بیشتر خواهد شد. پس کل درایو c رایانه‌تان را برای انجام جستجو انتخاب نکنید، بلکه فایل‌های مورد نظرتان را با دقت انتخاب كنيد تا هم عمل جستجو سریع‌تر انجام گیرد و هم نتایج به‌دست آمده بیشتر به دردتان بخورد.
آسان‌ترین راه، اضافه کردن مطالب مورد نظر به قسمت library تان است؛ زیرا ویندوز خود به خود نام فایل‌های موجود در این قسمت را فهرست‌وار ارائه خواهد کرد. پس یا یک کتابخانه جدید ایجاد کنید یا به قسمت Properties بروید تا بتوانید فولدرهای جدید به آن اضافه کنید. بنابراین خواهید دید که آن فولدر به صورت خودکار به فهرست تان اضافه خواهد شد.
راه‌حل دیگر رفتن به قسمت Indexing option و کلیک روی دکمه Modify برای اضافه‌کردن فولدر جدید به فهرست است.

تایپ در قسمت جستجو با انجام عمل فیلتر
اگر می‌خواهید محتویات فولدری خاص را جستجو کنید، جستجو داخل باکس مخصوص به ویندوز اکسپلورر فیلترهای خاص را برایتان ایجاد می‌کند. برای نمونه فیلترهایی چونData Modified، Kind و Type می‌توانند برای داشتن جستجویی کامل به کارتان بیاید، البته این فیلترها با توجه به نوع فایلی که مدنظرشماست، تغییر می‌کند. اگر فیلتری را لازم دارید که در این قسمت موجود نیست، می‌توانید نام فیلتر مورد نظر را در آن تایپ کنید. این روش مشابه متد جستجو در گوگل است، یعنی می‌توانید از عبارت‌هایی مانند And و Or یا دیگر کلمات مشابه آنها استفاده کنید.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

آموزش اجرای آندروید ۲٫۲ Froyo روی کامپیوتر شما با سه روش !




آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکهآندروید یکی از سیستم عامل های معروف دنیای موبایل است که همه چشم ها را به خود خیره کرده است . البته به غیر از گوشی های موبایل روی تبلت ها نیز وجود دارد که شاید از بین تبلت ها بتوان به Galaxy Tab های شرکت سامسونگ اشاره کرد که معروف ترین سری تبلت هایی هستند که از سیستم عامل آندروید استفاده میکنند .
حالا کاری به این مسائل نداریم و همه این ها جهت اطلاع شما خوانندگان عزیز بودند .
شاید شما هم مثل من گوشی و یا تبلت آندرویدی نداشته باشید ، اما با خواندن اخبار مربوط به آن و دیدن قابلیت هایش ، علاقمند به استفاده از آن شده باشید .
من هم مدتی سعی بر انجام این کار داشتم که خوشبختانه موفق شدم . اکنون اینجا راهنمای این کار را مینویسم تا شما دوستان هم بتوانید این کار را انجام دهید . پس با گویا آی تی همراه باشید ……….
اولین کاری که باید انجام دهید دانلود فایل ISO مربوط به این نسخه از سیستم عامل آندروید است . حجم این فایل حدود ۸۴ مگابایت است که برای سرعت های پایین ، دانلود کردن آن مشکل است . البته میتوانید از طریق کافی نت ها این فایل را دانلود کنید ( با تشکر از دوست عزیزمان رضا جان به خاطر ارسال لینک دانلود بدون تحریم گوگل ) .
پس از اتمام دانلود فایل ، تقریبا ۷۰ درصد کار تمام شده است . اکنون به مرحله اجرای آندروید روی سیستم میرسیم که در اینجا با یک دو راهی مواجه خواهیم شد . شما میتوانید به یکی از دو روش زیر عمل کنید :
۱- اجرای آندروید بروی ماشین مجازی .
۲- اجرای آندروید به صورت مستقیم بروی سیستم .

روش اول ، اجرای آندروید بروی ماشین مجازی :
ماشین مجازی نرم افزاری است که حالت شبیه سازی شده از یک کامپیوتر دیگر را بروی کامپیوتر شما اجرا میکند . به عنوان مثال با استفاده از یک ماشین مجازی ، شما میتوانید روی ویندوز خود ، سیستم عامل هایی مثل لینوکس ، نسخه های مختلف ویندوز ، مک او اس ایکس و یا حتی آندروید را داشته باشید .
پس تا اینجا متوجه شده اید که ماشین مجازی به چه صورت کار میکند .
در این قسمت ما از نرم افزار مشهور Virtual Box استفاده خواهیم کرد . اگر این برنامه را در اختیار ندارید ، میتوانید از اینجا آن را دانلود کنید .
پس از نصب Virtual Box آن را اجرا کنید . با پنجره ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

در قسمت سمت چپ برنامه لیستی از سیستم عامل هایی وجود دارد که نصب کرده اید . به عنوان مثل مشاهده میکنید که من سیستم عامل لینوکس ، توزیع ابونتو را نصب کرده ام .
حالا قصد داریم تا آندروید را نیز در Virtual Box راه اندازی کنیم . پس از سمت چپ و بالای برنامه ، روی دکمه New کلیک کنید .
پس از کلیک کردن بروی دکمه New یک ویزارد برای شما نمایش داده خواهد شد .
در مرحله اول روی دکمه Next کلیک کنید .
در مرحله دوم از شما خواسته میشود که نوع سیستم عامل و یک نام برای آن مشخص کنید . به دلیل اینکه سیستم عامل آندروید در بین هیچ یک از گزینه های موجود نیست ، پس باید به صورت زیر عمل کنیم .
در قسمت Name نام android را تایپ کنید . حالا در قسمت Operating System گزینه Other و در قسمت Version نیز گزینه Other/Unknown را انتخاب کنید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

سپس روی دکمه Next کلیک کنید .
در قسمت بعدی باید میزان RAM مورد نیاز برای سیستم عامل را انتخاب کنید . چون آندروید نیاز به رم زیادی ندارد میتوانید حدود ۱ گیگابایت رم را برای آن انتخاب کنید . البته اگر رم شما ۲ گیگابایتی هست ، میتوانید ۵۱۲ مگابایت هم میتواند انتخاب خوبی باشد . البته لازم به ذکر است که این موارد قابل تغییر هستند و در صورتی که تصمیم به تغییر این مقادیر بگیرید ، امکانش میسر است .
حالا باید گزینه Create new hard disk را انتخاب کنید تا یک هارد مجازی برای راه اندازی آندروید ساخته شود . سپس دکمه Next را کلیک کنید .
حالا یک ویزارد جدید جهت ساخت هارددیسک مجازی باز میشود که زیاد طولانی نیست .
صفحه اول که خوش آمدگوییست . پس Next را بزنید .
در صفحه دوم باید نوع فضایی را که میخواهید اختصاص دهید مشخص کنید . گزینه اول یعنی Dynamically expanding storage مناسب است . سپس Next را کلیک کنید .
صفحه سوم در مورد میزان فضای هارددیسک مجازی میباشد . به نظر من که تنظیمات پیشفرض مناسب است . به عنوان مثال میزان هارددیسک ۲ گیگابایت برای راه اندازی آندروید -عدد خوبیست و حتی میتواند کمتر نیز باشد . دکمه Next را بزنید تا به مرحله آخر بروید .
حالا روی دکمه Finish کلیک کنید .
به ویزارد اصلی باز خواهید گشت و در آنجا نیز باید روی دکمه Finish کلیک کنید .
تقریبا ۸۰ درصد کار تمام شده است و حالا وقت راه اندازی آندروید است .
در پنجره اصلی Virtual Box و در قسمت سمت راست آن ، روی android دو بار کلیک کنید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

باز هم با یک ویزارد دیگر روبرو خواهید شد که در اولین قدم باید دکمه Next را کلیک کنید .
در قدم بعدی باید فایل ISO مربوط به آندروید را به عنوان منبع نصب به برنامه بدهید . روش این کار هم بسیار ساده است . ابتدا در قسمت Media Source روی آیکونی که در تصویر زیر مشخص شده است ، کلیک کنید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

سپس در پنجره ای که باز میشود ، روی منوی Add کلیک کنید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

و حالا از روی هارددیسک خود ، فایل ISO مربوط به آندروید را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید .
دوباره به پنجره قبلی باز خواهید گشت که باید روی دکمه Select کلیک کنید .
فایل به قسمت Media Source اضافه شد . روی دکمه Next کلیک کنید .
تــــــــــبــــــــریـــ ـــک ……………..
حالا فقط کلیک کردن روی دکمه Finish باقی مانده و پس از آن منتظر باشید تا منوی راه اندازی آندروید را مشاهده کنید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

چون من قصد آندروید را به صورت فعلی تست کنم ، پس حالت Live CD را انتخاب میکنم .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

پس از بارگذاری آندروید که چیزی کمتر از ۵ ثانیه طول میکشد ، میتوانید وارد آن شوید و یک تجربه عالی داشته باشید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

روش دوم ، اجرا از طریق CD و یا Flash Memory :
اگر برنامه هایی مثل Virtual Box و یا امثال آن را در اختیار ندارید و یا نمیخواهید زحمت دانلود آنها به گردنتان بیفتد ، میتوانید به آندروید را به صورت مستقیم بروی سیستم خود اجرا کنید .
در اینجا باز هم دو روش وجود دارد :
۱- اجرا از طریق CD .
2- اجرا از طریق Flash Memory . 

اجرا از طریق CD : فوق العاده راحت است . فقط یک سی دی خام لازم دارید و یک برنامه رایت سی دی . مثلا برنامه Nero و امثال این برنامه . در این برنامه ها معمولا گزینه ای به نام Burn Image CD وجود دارد . کافیست این حالت را انتخاب کرده و فایل ISOO مربوط به آندروید را روی سی دی رایت کنید . پس از آن باید از طریق تنظیمات BIOS ، اولین بوت سیستم را روی CD/DVD ROM قرار دهید . سی دی رایت شده را داخل درایو قرار داده و سیستم را ری استارت کنید . دقیقا با چیزی مثل همان منوی آندروید که در برنامه Virtual Box اجرا کردیم ، مواجه خواهید شد .

اجرا از طریق Flash Memory : حتی یک فلش مموری ۵۱۲ مگابایتی نیز میتواند جوابگوی نیاز شما باشد . گرچه این روزها فلش کمتر از ۴ گیگابایت را به سختی میتوان پیدا کرد . پس در این زمینه محدودیتی نخواهیم داشت .
ابتدا باید بایستی برنامه UNetbootin را از اینجا دانلود کنید تا بتوانیم یک فلش مموری با قابلیت بوت برای آندروید بسازیم .
پس از دانلود برنامه ی مذکور ، ابتدا فلش مموری خود را به سیستم وصل کرده و سپس برنامه را اجرا کنید . در پنجره باز شده ، گزینه Disk Image را فعال کرده و روی دکمه ای که با ” . . . ” مشخص شده است کلیک کنید .

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

حالا باید فایل ISO مربوط به آندروید را از روی هارددیسک خود انتخاب کنید .
روی دکمه OK کلیک کنید تا فلش مموری شما تبدیل به یک راه انداز آندروید شود .
نکته : به منظور راه اندازی آندروید از طریق فلش مموری باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که سیستم شما قابلیت بوت از طریق یو اس بی درایوها را داشته باشد .
باید یک بار سیستم را ری استارت کنید تا بتوانید وارد BIOS شده و تنظیمات مربوط به بوت از طریق یو اس بی داریوها را اعمال کنید . کافیست بوت اول سیستم را روی USB Drive تعیین کنید .
دوباره سیستم را ری استارت کنید تا بتوانید آندروید را از طریق فلش مموری بالا بیاورید .
منبع :گویا ای تی
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

اگر هنوز از ویندوز اکس‌ پی استفاده می‌کنید و امنیت زندگی دیجیتال برایتان مهم است، به فکر سیستم عامل تازه‌ای باشید. سفره XP برای هکرها به زودی رنگارنگتر هم خواهد شد. سیستم عامل‌های متن باز نیز گزینه‌های مناسبی هستند.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
نسخه اکس‌ پی ویندوز در 21 اکتبر 2001 به بازار عرضه شد. این سیستم عامل از معماری امنیتی به اعتقاد کارشناسان پوسیده‌ای استفاده می‌کند که بستن حفره‌های امنیتی آن برای کدنویسان مایکروسافت هم آن‌قدر زمان‌ بر شده که از لحاظ اقتصادی ادامه این روند برای این شرکت به‌صرفه نیست. در دنیای کامپیوتر، فناوری‌ای که 12 سال از عمر آن می‌گذرد، به زبان عامیانه متعلق به «عصر تیرکمان سنگی» است.
این سیستم عامل مدت‌هاست که به لقمه چرب هکرها تبدیل شده است. 

انتظار می‌رود که مجرمان اینترنتی با شنیدن خبر توقف پشتیبانی امنیتی از XP، برای نفوذ به دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل، انگیزه تازه‌ای هم یافته باشند.
شرکت مایکروسافت، طراح ویندوز، در اکتبر 2012 اعلام کرد که این سیستم عامل در مقایسه با ویندوز هفت در یک بازه زمانی مشخص حدودا دو برابر بیشتر مورد حمله هکری قرار گرفته است.
دویچه وله در گزارشی به امنیت پائین سیستم عامل ویندوز XP پرداخته و عنوان کرده است که مایکروسافت نزدیک به یک سال پیش اعلام کرده که از هشتم آوریل 2014 (19 فروردین 1393) دیگر بسته‌های به‌روزرسانی برای ویندوز اکس‌ پی منتشر نمی‌کند. با این حساب، حتی اگر از نسخه اصلی و ثبت‌ شده ویندوز استفاده می‌کنید هم، باید کم‌کم به فکر سیستم عاملی جدید باشید؛ البته اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید درهای زندگی دیجیتالتان را به روی هکرها باز بگذارید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
پایان ارائه آپدیت‌های امنیتی برای XP به این معنی است که حفره‌های امنیتی آن باز خواهد ماند و هکرها به‌سادگی می‌توانند از آسیب‌ پذیری‌های موجود در سیستم‌های مبتنی بر این سیستم عامل برای حمله و نفوذ به آن‌ها استفاده کنند. به این ترتیب می‌توان گفت اکس‌ پی به زودی از ناامنترین سیستم‌های عامل در سراسر جهان خواهد بود.
مایکروسافت قصد داشت اکس‌ پی را در سال 2011 از رده خارج کندظ¬ اما با توجه به پراکندگی گسترده این سیستم عامل در جهان، این تصمیم با سه سال تأخیر اجرایی می‌شود.
شاید نگاهی به کامپیوترهای اطرافیان این حس را تداعی کند که ویندوز اکس‌ پی مدت‌هاست از خانه‌ها و میزهای کار و لپ‌ تاپ‌های کاربران رخت بر بسته؛ اما آمار رسمی از واقعیت دیگری حکایت می‌کند.
مایکروسافت بر پایه داده‌های دریافتی از اپلیکیشن‌های اینترنتی برآورد می‌کند که هنوز 38,7 درصد از رایانه‌های فعال در جهان از نسخه اکس‌ پی ویندوز استفاده می‌کنند. با این حساب تنها نسخه هفت – 45 درصد – پراکندگی بیشتری نسبت به اکس‌ پی دارد.


سیستم عامل‌های متن باز به دلیل حاشیه‌نشینی، با تقریب بسیار بالایی به‌خصوص در مقایسه با ویندوز از تیررس بدافزارها مصون مانده‌اند


اگر طالب نسخه اصلی سیستم عامل هستید، اما به نسخه‌های غیرکپی دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید برای آن هزینه کنید، سیستم عامل‌های متن باز را آزمایش کنید. با این انتخاب چند نشان را با یک تیر می‌زنید: نخست این‌ که این سیستم عامل‌ها رایگان هستند و به صورت خودکار به روز می‌شوند. دوم این‌که بر خلاف دنیای سرورها، سیستم عامل‌های مبتنی بر کدهای لینوکس/ گنوم «هنوز» سهم چندانی از کامپیوترهای خانگی ندارند. این عامل انگیزه‌ای برای نفوذ هکرها ایجاد نمی‌کند. افزون بر این، کد این سیستم های عامل‌ در دسترس است. بنابراین امکان اصلاح حفره‌های امنیتی احتمالی با سرعت بیشتر و با مشورت شمار بیشتری از کاربران و متخصصان وجود دارد.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
از سوی دیگر، به ویژه نسخه‌های جدیدتر سیستم های عامل‌ مانند «اوبونتو» یا «مینت» طیف وسیعی از سخت‌افزارها را به صورت خودکار می‌شناسند و نگرانی چندانی نسبت به از کار افتادن قطعات سیستم‌های قدیمی‌تر وجود ندارد.
همچنین ظاهر دسکتاپ یا بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در سیستم عامل‌های متن باز تا حد بسیار زیادی به ویندوز نزدیک شده است؛ البته نسخه‌های پیش از ویندوز هشت.

در پایگاه اینترنتی نسخه‌های مختلف لینوکس می‌توان این سیستم عامل‌ها را دانلود و بدون نصب از روی حافظه فلش امتحان کرد. این کار از دل ویندوز هم امکان‌پذیر است. حتی می‌توان سیستم عامل لینوکس را در کنار ویندوز نصب و از هر دوی آن‌ها روی یک سیستم استفاده کرد.
با این همه نباید فراموش کرد که با نصب سیستم عامل‌ متن باز، برخی عادات را هم باید از سر انداخت. مثلا نصب برنامه‌های جانبی روی کامپیوتر دیگر به سادگی دوبار کلیک روی فایل «exe» نخواهد بود. برای این کار یا باید مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به سراغ فروشگاه اینترنتی سیستم عامل بروید یا برخی ظرافت‌های کدنویسی را بشناسید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
از سوی دیگر، تهیه نرم‌افزارهای مختلف برای ویندوز به ویژه در کشورهایی که در آنها موضوع کپی‌رایت چندان جدی گرفته نمی‌شود، ساده و از آن مهم‌تر بسیار کم‌هزینه است. 
چنین طیف وسیعی از نرم‌افزارها، آن‌گونه که از دنیای ویندوز می‌شناسیم، برای سیستم عامل‌های متن باز وجود ندارد. هر چند گرایش روزافزون کاربران به این سیستم عامل‌ها، برنامه‌نویسان را به ارائه نسخه‌های مبتنی بر لینوکس نیز سوق داده است.

روی هم رفته نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های متن باز روز به روز کاربرپسندتر می‌شوند و با نصب سیستم عامل روی رایانه، نیازهای کاربر خانگی را برطرف می‌کنند.
اما در نهایت این کاربر است که باید بسته به نیازهای خود سیستم عامل «درست» را برگزیند. یک نکته اما واضح است و آن هم این‌که سیستم عامل‌های متن باز به دلیل حاشیه‌نشینی، با تقریب بسیار بالایی به‌خصوص در مقایسه با ویندوزظ¬ از تیررس بدافزارها مصون مانده‌اند.


 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

ایکروسافت به کاربران خانگی و حرفه ای ویندوز ایکس پی توصیه کرده تا به ویندوز ۸٫۱ مهاجرت نکنند، زیرا رایانه های قدیمی با این سیستم عامل جدید سازگار نیست.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، قرار است سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ با مدتی تاخیر در ۱۸ اکتبر روانه بازار شود، اما مایکروسافت رسما اعلام کرده که ویندوز ۸٫۱ برای نصب بر روی رایانه‌هایی که ویندوز XP یا ویستا بر روی آنها نصب شده مناسب نیستند.
در حال حاضر پیشرفته ترین ویندوزی که کاربران ویندوز XP می توانند به آن مهاجرت کنند ویندوز ۷ است. ویندوز XP حدود ۱۲ سال قبل روانه بازار شده و مدتهاست که مایکروسافت برای کاهش تعداد کاربران آن و وادار کردن افراد به مهاجرت به نسخه های جدیدتر ویندوز تلاش می کند، اما هنوز در این زمینه موفقیت کامل نداشته است.
این شرکت هشدار داده که آخرین مجموعه از وصله های به روزرسان امنیتی برای ویندوز XP را در ۸ آوریل سال ۲۰۱۴ عرضه خواهد کرد و از آن پس در برابر مشکلات و آسیب پذیری های این سیستم عامل هیچ مسئولیتی نخواهد داشت. برخی کاربران ویندوز XP نسبت به این سیاست مایکروسافت اعتراض کرده اند.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه سریعا از ویندوز xp خارج شوید 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکهمایکروسافت یک بار دیگر هشدار داده که با پایان پشتیبانی این شرکت از سیستم عامل ویندوز ایکس پی رایانه‌های زیادی در معرض خطر قرار می‌گیرند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، این شرکت از کاربران این سیستم عامل قدیمی خواسته تا هر چه سریع‌تر به ویندوزهای جدیدتر مهاجرت کرده و XP را بازنشسته کنند تا دچار مشکل نشوند.
علیرغم همه تلاش‌هایی که از سوی مایکروسافت برای ترغیب کاربران به خداحافظی با ویندوز ایکس پی به عمل آمده کماکان حدود ۳۰ درصد از کاربران ویندوز از ویندوز XP استفاده می کنند. بررسی‌های مایکروسافت از افزایش جرائم آنلاین مرتبط با این ویندوز به علت سوءاستفاده از حفره‌های امنیتی آن خبر می‌دهد.
این شرکت در بیانیه تازه‌ای که در این مورد منتشر کرده تصریح نموده که ویندوز ایکس پی قادر به مقاومت در برابر مهاجمان نیست و در آینده تعداد رایانه های آسیب دیده به علت نصب ویندوز یاد شده افزایش خواهد یافت. مایکروسافت افزوده که دیگر سیستم عامل‌هایی که در سال ۲۰۰۱ و همزمان با عرضه ویندوز XP منتشر شده بودند، سال‌هاست که بازنشسته شده‌اند و دیگر دلیلی برای استفاده از این ویندوز وجود ندارد.
پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز XP در تاریخ ۸ آوریل سال ۲۰۱۴ یعنی کمتر از چهار ماه دیگر پایان می‌یابد و بر اساس آخرین آمار ۳۴ درصد از کل کاربران انواع مختلف ویندوز را کاربران ویندوز XP تشکیل می‌دهند.
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

برداشتن رمزکامپیوتر-هک پسوورد اکانت های دیگر کامپیوتر :

دراین مطلب قصد دارم از راه هایی که ویندوز برای کاربرهای پیشرفته خود قرار داده یا به قول خودمون از راه سوتی هایی که ویندوز داده رمز کامپیوتر را برای ورود به اکانت خودمون هک کنیم وهمچنین اگر کامپیوتر شما داری چند اکانته و فقط یکی از اون اکانتا متعلق بشماست میتونید براحتی بدون اطلاع آن شخص رمز اکانتش را هک کنید و به اکانتش راه یابید.

البته این روش ها که ارائه میدم فقط جنبه بالا بردن اطلاعات شمارو داره در غیر اینصورت ورود بدون اجازه شما به اکانت شخصی خلاف تعهدات رفتارگونه است.

خب اول قصد دارم با یک مثال امتیاز یاد گرفتن این روش ها رو براتون بیشتر شرح بدم :

در نظر بگیرید در یک زمان خاصی پی سی شما همه ی اکانت هاش دارای پسوورده
و کیبورد شما از بد شانسیتون خرابه و نمیتونید پسووردتونو وارد کنید و وارد شید
در این زمان تنها چاره گشای شما ریست سیموس کامپیوترتونه که روی مادر برده
پایین روش ریستشو بیان میکنم :

رایانه ، تمام تنظیمات خود را درسیموس ذخیره می کند. این تنظیمات شامل اطلاعات روی دیسک های سخت که نصب کرده اید ، سرعت پردازنده و نوع و سرعت حافظه رم سیستم است. هنگامی که سخت افزار جدیدی را نصب می کنیم و به مشکلی بر می خورید. ممکن است اطلاعات روی سیموس خراب یا منسوخ و قدیمی باشد. در این حالت ممکن است تغییراتی را به تنظیمات سخت افزاری اعمال کنید که پس از آن رایانه شما قادر به استارت کردن نباشد . خوشبختانه رایانه با ریست کردن سیموس به وضعیت قراردادی اولیه خود بر میگردد و مجبور به بازیابی مجدد 
تمام تنظیمات سخت افزاری خود می شود و همچنین همه تنظیمات مشکل دار موجود رایانه را دوباره پیکر بندی قبلی اش را نیز پاک می کند که به معنای آن است که به بایوس بازگشت کنیدو رایانه را دوباره پیکر بندی کنید اما پیش از آغازنیاز دارید تارایانه را خاموش کنید در بغل کیس را برای دسترسی به به مادر برد باز کنید . و الکتریسیته ساکن دستگاه را برای جلو گیری از صدمه دیدن قطعات حساس . تخلیه کنید .
در حال فقط سیموس یا باطری را در می آوریم وریست میشود.
تا اینجا یکی از روش هارو براتون شرح دادم . روش بعدی برای تغییر رمز اکانت دیگر است در مواقعی که شما رمز را نمیدانید و مایل به سرکشی به اکانت هستید :
دراین وضعیت به روش زیر عمل کنید :

کلیک راست کنید My computerبروی 
را انتخاب کنید Manage گزینه 
در سمت چپ پنجره ای که روبروی خود مشاهده میکنید بروی گزینه زیر کلیک 
کرده 
local users and groups
را دابل کلیک کردهusersپوشه name و در مرحله بعدی در همان پنجره قسمت
ودرصورتیکه چند اکانت داشته باشید می توانید باکلیک بروی هر اکانت حتی اکانتی که متعلق به شخص شما نباشد را می توانید پسووردش را عوض کرده و پسوورد جدیدی بگذارید .
برای مثال دو اکانت دارید یکی الف و دیگری ب دراینجا الف متعلق به شماست و ب خیر . شما می توانید در اینجا روی اکانت ب کلیک راست کرده
را انتخاب کنید. واگر پنجره ای بانام (ست پسوورد فور ب)Set password وگزینه 
مشاهده کردید دکمه پیش انتخاب شده و آبی رنگ را کلیک کرده ودر پنجره مشاهده شده بعدی در قسمت پسوورد جدید .پسوورد مورد نظر خود را وارد کنید و در قسمت پایین ( کانفیم پسوورد ) پسووردتان را تکرار کنید و بروی اوکی کلیک نمایید .
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

بی صدا نمودن ویندوز xp به شکلی سریع 

 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


شاید برای شما نیز جالب باشد که بتوانید ویندوز خود را تنها با یک دوبار کلیک ، بر روی حالت Mute یا بی صدا تنظیم کنید. این موضوع زمانی کاربردی تر میشود که بر روی کیبورد شما دکمه ای جهت Mute کردن ویندوز وجود نداشته باشد و مجبور باشید هر بار برای اینکار مراحلی را طی کنید. اکنون با استفاده از این ترفند به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی میتوانید ویندوز خود را بی صدا کنید و به همان روش مجدد آن را از حالت Mute خارج کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر Notepad ویندوز شوید.
اکنون کدهای زیر عینأ داخل Copy ، Notepad و Paste نمایید:

 

set oShell = CreateObject("WScript.Shell")

oShell.run"Sndvol32"

WScript.Sleep 1500

oShell.SendKeys"{TAB 2} "

oShell.SendKeys"%{F4}"


سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
آن را با فرمت vbs. و یک نام دلخواه همانند Mute-نام دلخواه .vbs و در محلی که زیاد با آن سر و کار دارید همانند Desktop ذخیره کنید.
پس از اینکار به محلی که فایل را در آن قرار داده اید رفته و بر روی فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله ویندوز Mute میشود.
با دوبار کلیک مجدد میتوانید ویندوز را از حالت بی صدا خارج کنید.
شما با کشیدن آیکون مربوط به فایل و رها سازی آن در محیط Quick Lunch (عمل Drag & Drop) نیز میتوانید دیگر همواره این امکان را داشته باشید که ویندوز خود را در هر محیطی بی صدا کنید.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز ۷ و راهنمای حل آن!
با وجود این که ویندوز ۸ عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز ۷ به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای ۷ نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز ۷ بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!

بدین منظور:
ابتدا بر روی آیکن یکی از برنامه‌های در حال اجرا و یا سنجاق شده به نوار تسک‌بار راست کلیک کنید (دقت کنید نبایستی کلیک راست را نگه دارید، تنها یک بار راست کلیک کنید).
پس از نمایش منوی راست کلیک مربوط به برنامه‌ی مورد نظر، در قسمت خالی از نوار تسک‌بار کلیک کرده و کلیک چپ ماوس را نگه دارید.
خواهید دید که پس از چند لحظه نوار تسک‌بار از پایین صفحه به بالا منتقل خواهد شد!
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ترفندستان، جالب این جاست که حتی اگر تسک‌بار قفل باشد نیز این ترفند عملی خواهد بود.
البته پس از انتقال نوار تسک‌بار به بالای صفحه این ترفند دیگر موجب انتقال آن به پایین نخواهد شد و بایستی ابتدا با راست کلیک بر روی فضای خالی از نوار تسک‌بار و اطمینان از تیک نخوردن Lock the taskbar، نوار تسک‌بار را با استفاده از ماوس بگیرید و به پایین صفحه بکشید.
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:48 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

آموزش کامل بک‌آپ گرفتن از ویندوز 7

 

فایل بک آپ فایل پشتیبان است که در زمانی که شما فایل های خود را از دست داده اید می توانید از آن برای برگرداندن فایل ها استفاده کنید.

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
یکی از اشتباهاتی که خیلی از افراد برای بک آپ یا همان پشتیبان گرفتن از ویندوز 7 خود انجام می دهند استفاده از نرم افزارهای مختلف است! در حالی که خود ویندوز 7 با تنظیمات کامل و جامع می توانید بسیاری از کاربران را راضی نگه دارد. در ادامه به توضیح کامل در مورد بک آپ گرفتن در ویندوز 7 و تنظیمات آن می پردازیم و بعد هم توضیحاتی در مورد برگرداندن و در واقع استفاده از فایل های بک آپ خواهیم داد.

چطور از ویندوز 7 خود بک آپ بگیریم؟

1.منوی استارت را باز کرده و تایپ کنید Backup و گزینه ی Backup and restore را انتخاب کنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
2. روی گزینه ی Setup backup کلیک کنید. اگر این گزینه را مشاهده نمی کنید باید گزینه ی Change settingss را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
3. در اولین قسمت باید درایوی که می خواهید فایل بک آپ در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.  توجه کنید که نمی توانید از درایوی که انتخاب می کنید بک آپ بگیرید پس اگر می خواهید از کل کامپیوتر خود بک آپ بگیرید بهتر است از یک هارد دیگر مثلا  یک هارد اکسترنال استفاده کنید. یا اینکه می توانید فایل های خود را در اینترنت ذخیره کنید که برای اینکار باید Save on a network استفاده کنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
4. در مرحله ی بعد دو گزینه وجود دارد. با انتخاب گزینه ی اول ویندوز به صورت خودکار فایل  های مهم را انتخاب می کند اما با انتخاب گزینه ی دوم شما می توانید فایل های مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. دقت کنید که با انتخاب گزینه ی اول، ویندوز از فایل های داخل  Program files، Recycle bin، هر چیزی که با فایل سیستم Fat فرمت شده باشد و فایل های Temp که از 1 گیگ بیشتر باشد بک آپ نمی گیرید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
5. اگر گزینه ی دوم را در مرحله ی قبل انتخاب کنید در اینجا باید فایل های مورد نظر خودتان  را انتخاب کنید. همچنین شما یک گزینه در پایین پنجره می بینید که با انتخاب آن می توانید از درایوی که ویندوز در آن نصب شده یک ایمیج بگیرید که  در واقع یکی از مهم ترین قسمت هاست و پیشنهاد می شود که حتما این گزینه را تیک بزنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
6. در این مرحله ضمن اینکه می توانید مروری کلی بر تمام چیزهایی که انتخاب کرده اید داشته  باشید یک گزینه برای زمان بندی کردن بک آپ برای بک آپ گرفتن خودکار وجود دارد که در پایین پنجره وجود دارد. برای استفاده از زمان بندی و بک آپ خودکار روی گزینه ی  Change schedule کلیک کرده و مرحله ی بعد را نگاه کنید. اگر نمی خواهید از زمان بندی استفاده کنید مرحله ی بعد را بی خیال شوید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
7. بعد از انتخاب گزینه ی Change schedule، تیک گزینه ی Run backup on a schedule را بزنید و نوع زمان بندی خودتان را انتخاب کنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
8.در پایان روی گزینه ی Save settings and run backup کلیک کنید. اگر در مرحله ی دوم روی Change settings کلیک کرده باشید به جای این گزینه مانند عکس زیر Save settings and exit را مشاهده خواهید کرد.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


9. اگر Save settings and run backup را مشاهده می کنید بعد از انتخاب این گزینه بک آپ گیری شروع می شود که می توانید با کلیک روی گزینه ی View details و بعد Stop backup، بک آپ را متوقف کنید. از این به بعد می توانید با انتخاب گزینه ی Backup noww بک آپ گیری را شروع کنید و با انتخاب گزینه ی Change settings تمام این مراحل را دوباره انجام داده و در واقع تنظیمات را تغییر دهید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


چطور از فایل بک آپ استفاده کنیم؟ چطور ویندوز خود را Restoreکنیم؟

1. وقتی که شما یک بک آپ می گیرید، در محلی که انتخاب کرده اید این فایل ها را خواهید دید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


2. برای برگرداندن فایل بک آپ بار دیگر در منوی استارت تایپ کنید Backup and restore و Enter کنید.
3. در پنجره ی باز شده روی گزینه ی Restore my files کلیک کنید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


4. در پنجره ی بعد باید فایل هایی که می خواهید آن ها را برگردانید را انتخاب کنید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


5. حال باید انتخاب کنید که آیا می خواهید فایل های به جای قبلی خود بازگردند یا به مسیر دیگری که خودتان انتخاب می کنید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


6. و بعد باید صبر کنید تا فایل های به جای قبلی خود بازگردند.

فایل های بک آپ خود را مدیریت کنید

در همان پنجره ی Backup and restore شما می توانید با انتخاب گزینه ی manage space لیستی از بک آپ ها خود را ببینید و همچنین با انجام یک کار ساده از حجم آن ها کمی بکاهید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


1. بعد از انتخاب Manage space شما در بالای پنجره ی باز شده می توانید ببینید که حجم فایل بک آپ چقدر شده و هنوز چقدر فضای خالی در درایو انتخاب شده دارید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


2. با انتخاب گزینه ی View backups لیست بک آپ ها را مشاهده می کنید و می توانید آن ها را حذف کنید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


3. با انتخاب Change settings دو گزینه برای شما نمایش داده می شود که با انتخاب گزینه ی دوم شما فقط System image آخر را نگه خواهید داشت که این مورد به شما در کم کردن حجم فایل بک آپ کمک می کنید به خصوص اگر زمان زیادی از بک آپ های  شما گذشته باشد و شما بک آپ های زیادی گرفته باشید.
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:48 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

بی صدا نمودن ویندوز xp به شکلی سریع 

 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


شاید برای شما نیز جالب باشد که بتوانید ویندوز خود را تنها با یک دوبار کلیک ، بر روی حالت Mute یا بی صدا تنظیم کنید. این موضوع زمانی کاربردی تر میشود که بر روی کیبورد شما دکمه ای جهت Mute کردن ویندوز وجود نداشته باشد و مجبور باشید هر بار برای اینکار مراحلی را طی کنید. اکنون با استفاده از این ترفند به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی میتوانید ویندوز خود را بی صدا کنید و به همان روش مجدد آن را از حالت Mute خارج کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر Notepad ویندوز شوید.
اکنون کدهای زیر عینأ داخل Copy ، Notepad و Paste نمایید:

 

set oShell = CreateObject("WScript.Shell")

oShell.run"Sndvol32"

WScript.Sleep 1500

oShell.SendKeys"{TAB 2} "

oShell.SendKeys"%{F4}"


سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
آن را با فرمت vbs. و یک نام دلخواه همانند Mute-نام دلخواه .vbs و در محلی که زیاد با آن سر و کار دارید همانند Desktop ذخیره کنید.
پس از اینکار به محلی که فایل را در آن قرار داده اید رفته و بر روی فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله ویندوز Mute میشود.
با دوبار کلیک مجدد میتوانید ویندوز را از حالت بی صدا خارج کنید.
شما با کشیدن آیکون مربوط به فایل و رها سازی آن در محیط Quick Lunch (عمل Drag & Drop) نیز میتوانید دیگر همواره این امکان را داشته باشید که ویندوز خود را در هر محیطی بی صدا کنید.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:52 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها