0

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

با سلام و عرض ادب

 

در این تایپیک سعی خواهد شد آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه  قرار داده شود، امید است که مورد توجه و عنایت دوستان قرار گیرد.

 

♥♥♥شما نیز در این راه یاریمان کنید♥♥♥

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:42 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

آموزش تصویری دانلود از سایت uploadboy.com


طی درخواست های مکرر کاربران مبنی بر آموزش دانلود از لینک های کمکی، بر آن شدیم تا آموزش ساده ای را در این مورد ارائه کنیم.

به دلیل محدودیت های موجود، فایل های بالای یک گیگابایت، بدون لینک مستقیم میباشند و در سرور هیپ فایل و آپلود بوی آپلود میشوند.

برای دانلود راحت تر، ابتدا از طریق این لینک در آپلودبوی به طور رایگان ثبت نام کنید






دانلود از آپلودبوی Uploadboy (جدید)

| برای دیدن عکس ها در سایز اصلی روی آنها کلیک کنید |

مرحله اول : روی لینک کمکی آپلوبوی کلیک کنید.

مرحله دوم : در ابتدا روی Free download کلیک کنید.


آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه



مرحله سوم : در صفحه باز شده بعد از گذشت 30 ثانیه روی دکمه Create Download Link کلیک کنید.


آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه




مرحله چهارم : در صفحه جدید و در قسمتی که در عکس نشان داده شده است، لینک دانلود مستقیم برای شما ساخته خواهد شد. میتوانید توسط دانلود منیجر خود شروع به دانلود نمایید.

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

بعد از پایان دانلود توسط دانلود منیجر، فایل دریافتی را با کمک Winrar استخراج کنید و لذت ببرید.



—البته لازم به ذکر است که بعد از ثبت نام از اینجا میتوانید اقدام به خرید اکانت پرمیوم نمایید و بدون محدودیت سرعت و حجم از فایلها موجود در سایت ویوا دانلود و سایتهایی که لینک آپلودبوی قرار می دهند دانلود نمایید.

اگر شما اکانت دانلود را تهیه کردید ، به My Account رفته و در قسمت پایین صفحه گزینه Direct Downloads را تیک بزنید تا دانلود برای شما به صورت لینک مستقیم صورت بگیرد.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

اگر شما جزء افرادی هستید که از اینترنت استفاده می‌کنید و با دانلود کردن فایل سر و کار دارید (که به احتمال زیاد جزء این دسته هستید چون در حال خواندن این مطلبید)، نام Rapidshare را شنیده‌اید.


آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
www.Rapidshare.com نام سایتی است آلمانی که به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند فایل‌های خود را به اشتراک گذاشته و در دست عموم قرار دهند.
مقر این سایت در سوئیس است و در آنجا وجه مورد نظر را از افراد گرفته و به ‌آنها اجازة Upload بر روی سایت را می‌دهند، اگر کاربران مبلغ Upload را پرداخت کنند هر کاربری می‌تواند تا سقف مورد نظر بر اساس پول پرداخت شده فایل Upload کند( معمولا 2GB است).
همچنین کاربران لینک منحصر به ‌فرد دانلود دارند، که محل Upload فایل را مشخص می‌کند و به همة افراد اجازه می‌دهد تا از آن آدرس مورد نظر فایل خود را download کنند.
یکی از مزایایی که برای این سایت معمولا عنوان می شود امکان Upload همه گونه فایلی است اعم از بازی‌ها، هر نوع برنامة کاربردی، همه نوع فیلم، فایل‌های صوتی و تصویری، e-book ها و غیره. بر روی اینترنت ترجمة فارسی download از Rapidshare را بسیار دیدم ولی در مورد چگونه Upload آن صحبتی نشده بود. آنچه که در ادامه می‌خوانید نحوة آپلود در این سایت و گذاشتن فایل موردنظر است.
ابتدا باید یک Account خریداری کنید و چون در ایران امکان خریداری مستقیم از خود سایت نمی‌باشد باید از یکی از نماینده‌ها در ایران خریداری صورت پذیرد مثلاً شما می‌توانید اینجا کلیک کنید و از سایت Rapidworld خرید کنید، همانطور که در این سایت نوشته قیمت 1 ماهه 11 هزار تومان، 3 ماهه 500/28 تومان، 6 ماهه 49500 تومان و 1 ساله 89500 تومان است که اگر در اینترنت جستجو کنید قیمت‌ها در همین حدود می‌باشد.
برای شروع و تست کردن می‌توانید از یک ماهه شروع کنید، چون حالا شما می‌توانید هر‌آنچه می‌خواهید بر روی سایت دانلود کنید و دیگران از فایل‌های شما استفاده کنند.
برای Upload کردن فایل خود نیاز به برنامة Rapiduploader دارید که به صورت رایگان بر روی سایت Rapidshare وجود دارد.
صفحه‌ای باز می‌شود به شکل زیر که شما می‌توانید فایل‌هایی را که قصد Upload آن را دارید با کلیک بر روی دکمة Add به فایل اضافه کرده و آنهایی را که می‌خواهید حذف کنید بر روی لینک مورد نظر رفته و بر روی دکمه Delete پایین صفحه کلیک کنید.بر روی شکل کلیک کنید تصویر واضح آن را ببینید
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
شما فقط کافی است یک بار برنامة Rapiduploader را بر روی سیستم خود نصب کنید سپس بر روی Tap سوم (setting) تنظیمات رفته و کلمة کاربردی و رمز عبور خود را که در زمان خرید دریافت می‌کنید وارد نمایید. (منظور همان Username و Password است). حتماً پس از وارد کردن آن‌ها بر روی دکمة «Click here to finalize this Option» کلیک کرده و کار را به پایان رسانید و مطمئن شوید که درست انجام شده در غیر این صورت دچار مشکل می شوید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
شما برای اینکه فایلی را بر روی Rapidshare قرار دهید باید آن را Rar کنید برای Rar کردن فایل مطابق شکل بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و بر روی «ADD To Archive» بروید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
شما باکسی را مطابق شکل زیر مشاهده می‌کنید که شما می‌توانید نام آن را هرچه که علاقه دارید بگذارید سپس می‌توانید فایل خود را به چند تکه تقسیم کنید از قسمت پایین (مطابق شکل) این کار را انجام دهید،
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه











مثلاً شما بهتر است زمانی که می‌خواهید یک فایل را Upload کنید (به طور مثال یک فایل 1GB) آنها را به وسیلة این آیکون به 10 فایل 100Mb تقسیم کنید که اگر در میان Upload شما مشکلی به وجود آمد تمام زحمات شما از بین نرود بعد از Upload برنامه Rar فایل ها را برای فردی که آن را Download می‌کند به هم متصل کرده و تحویل می‌دهد.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
همچنین WinRar ادعا می‌کند که می‌تواند سرعت Rar شدن را با انتخاب از گزینه Compression method افزایش و یا کاهش دهدمطابق شکل بالا مثلا در حالت Faster فرایند Rar شدن به سرعت اتفاق می افتد ولی فایل بزرگتری نسبت به حالت نرمال دارید
در قسمت Advance شما می‌توانید Password‌ (رمز عبور) برای فایل خود قرار دهید و تنها کسانی می توانند از فایل شما استفاده کنند که password مورد نظر را دارند
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه












در قسمت Comment می‌توانید قسمت .txt اضافه کنید که اگر افراد بخواهند برای شما نظر بگذارند و یا مطالبی بنویسند این امکان وجود داشته باشد.
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

تغییراتی در سرویس قدرتمند جی‌میل ایجاد شد




امروز، سرویس قدرتمند جی‌میل، شاهد تغییراتی بود. در نتیجه این تغییرات، عکس‌های موجود در ایمیل‌ها به طور خودکار نمایش داده خواهند شد و کاربران نیازی به کلیک بر روی گزینه “Display Images” نخواهند داشت.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارنت، از سوی دیگر گوگل مدعی است با ایجاد این تغییرات به افزایش امنیت و دقت سرویس ایمیل خود کمک کرده است. اما با بررسی دقیق‌تر به نظر می‌رسد موضوع تا حدودی متفاوت از نظر گوگل باشد.
ایجاد این تغییرات باعث خواهد شد شرکت‌ها یا افراد بتوانند زمان بازشدن ایمیل توسط شما را به طور دقیق متوجه شوند. در واقع بارگذاری عکس‌های موجود در ایمیل‌ها نیاز به فراخوانی آن‌ها از سرور‌های ارسالی دارد.
البته شخص فرستنده باید از این موضوع آگاه باشد و بتواند چنین تصویری را در ایمیل شما قرار دهد اما با استفاده از این روش‌، شرکت‌ها می‌توانند ایمیل‌های تبلیغاتی خود را برای شما ارسال و متوجه زمان بازشدن ایمیل توسط شما شوند.
نکته دیگر اینکه برای استفاده از این روش‌، شخص دریافت کننده باید از طریق وب به بازکردن و مشاهده ایمیل‌ها بپردازد. با قراردادن آدرسی منحصر به فرد مانند http://example.com/flower-pic-for-user-427.jpg فرستنده ایمیل می‌تواند از بازشدن ایمیل توسط شما اطمینان حاصل کند.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

خبر خوب اینکه شما می‌توانید این قابلیت جدید را غیرفعال کنید اما اکثر کاربران حتی از ایجاد این تغییر در سرویس ایمیل خود آگاه نیستند. گوگل در قسمت پشتیبانی، در زمینه این قابلیت می‌گوید: ” در برخی موارد، شخص فرستنده می‌تواند از زمان بازشدن ایمیلش توسط گیرنده آگاه شود اما جی‌میل، هر پیامی را برای عاری بودن از محتوای مشکوک بررسی و در صورت مشکل دار بودن، مانع از نمایش خودکار تصویر شده و سوالی مبنی بر نیاز کاربر به بازشدن تصویر به وی نمایش داده خواهد شد.” پیش از این سرویس دهنده‌های ایمیلی مانند مانند یاهو حتی آی‌پی آدرس کاربران را ضمیمه ایمیل‌ها می‌کردند اما جی‌میل چنین رویه‌ای را در پیش نگرفته بود.
با این اوصاف به نظر می‌رسد این اقدام جدید گوگل، گامی به سوی عقب تلقی می‌شود. گامی که می‌تواند به کاهش امنیت سرویس جی‌میل گوگل، منجر شود.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

اینترنت Wireless و Wi-Fi چه تفاوتی با هم دارند؟




امروزه هر دو واژه‌ی Wi-Fi و Wireless خیلی رایج شده اند و اغلب هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آن‌ها مواجه می‌شویم. ولی خیلی‌ها نمی‌دانند که اینترنت بیسیم( Wireless Internet) چیست و چه تفاوتی با Wi-Fi دارد.
شبکه‌ی اینترنت و شبکه‌ی خانگی

Wi-Fi چیست؟

Wi-Fi یک فناوری شبکه‌ی بیسیم برای اتصال رایانه‌ها و دستگاه‌های دیجیتالی به یکدیگر است. در قدیم تنها راه اتصال رایانه‌ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که خیلی پرخرج و پرزحمت است و محدودیت‌های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، بوسیله‌ی فناوری Wi-Fi می‌توان رایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد. البته روش‌های دیگری هم برای ایجاد شبکه بیسیم وجود دارد که هر کدام مصارف خاص خودشان را دارند مثل Bluetooth
امروزه از Wi-Fi برای اتصال رایانه‌ها و وسایل دیجیتالی در یک ساختمان مثل خانه یا اداره استفاده می‌شود. برای ایجاد یک شبکه‌ی Wi-Fi عموماً از دستگاهی به نام Router استفاده می‌شود. اگر این دستگاه به اینترنت متصل شود می‌تواند اتصال اینترنت را در شبکه‌ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه‌ها را نیز به اینترنت متصل کند.
اتصال به اینترنت توسط Modem ایجاد می‌شود. امروزه اکثر Modemها به Router نیز مجهز هستند تا کاربران را به راحتی به اینترنت متصل نمایند. البته کاربر الزامی ندارد که از Router درون Modem استفاده کند، و می‌تواند Router جداگانه خریداری نماید و یا اصلاً از Router به تنهایی و بدون Modem استفاده نماید.
مدیریت شبکه‌ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می‌تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه‌های خاصی اجازه‌ی دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
مودم ADSL مارک D-Link

اینترنت Wireless چیست؟

امروزه اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بیسیم انجام می‌شود. انواع رایج اتصال باسیم، ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. اینگونه اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و عموما در مکان‌هایی که امکان اتصال تجهیزات بوسیله‌ی سیم به سرویس‌دهنده‌ی اینترنت وجود دارد(مثل خانه‌ها یا ساختمان‌های عمومی شهری)، از این نوع اتصال استفاده می‌شود.

 

در جاهای دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد می‌توان از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کرد. این نوع اینترنت سرعت کمتر و محدودیت‌هایی نسبت به اتصال باسیم دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
اینترنت بیسیم (Cellular Internet)که از سیگنال‌های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند، بیشتر در دستگاه‌های قابل حمل استفاده می‌شود. فناوری‌های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می‌شود مثل GPRS، EDGE، Wimax، … که بعضا با نام‌های ۳G و ۴G یا اینترنت نسل سوم و چهارم هم شناخته می‌شوند. این نوع اتصال به اینترنت از نوع باسیم، کندتر و گران‌تر است.
ترکیب Wi-Fi و اینترنت Wireless

امروزه اکثر تلفن‌های همراه هوشمند قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بیسیم از طریق شبکه‌ی مبایل متصل می‌شوند، تبدیل به Router شوند و این اینترنت را توسط شبکه‌ی Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام‌های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi HotSpot در تنظیمات تلفن همراهتان پیدا کنید.

برای درک بهتر نحوه‌ی عملکرد این فناوری، فرض کنید که به سفر رفته اید و احتیاج دارید که به اینترنت متصل شوید. صفحه‌ی تلفن‌همراهتان بسیار کوچک است و باز کردن صفحات وب در آن، خیلی رضایت‌بخش نیست. می‌توانید اینترنت تلفن همراهتان را بوسیله‌ی این قابلیت با لپتاپتان به اشتراک بگذارید و از روی لپتاپ به اینترنت وصل شوید. علاوه بر این به خاطر اینکه تلفن همراه و لپتاپ در یک شبکه قرار می‌گیرند، می‌توانید از لپتاپ به اطلاعات روی تلفن همراه دسترسی پیدا کنید و تصاویری را که توسط آن ضبط کرده اید از طریق لپتاپ، مشاهده و دسته بندی کنید. 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

چگونه با مدياسنتر ويندوز 7 كار كنيم؟









آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

پس از مباحثي كه در گذشته درباره‌ راه‌اندازي و تنظيمات اوليه‌ Windows Media Center يا WMC مطرح شد، در اين شماره درباره‌ نحوه‌ كار با اين نرم‌افزار و ابزارهاي كاربردي آن صحبت خواهيم كرد. همان طور كه عنوان شد، WMC امكان پخش تلويزيون‌هاي اينترنتي را دارد كه شايد با توجه به سرعت‌هاي اينترنت موجود، نتوان از آن استفاده كرد.
اما قابليت‌هاي مختلف اين نرم‌افزار در يكپارچه‌سازي و تجميع ابزارهاي مورد ‌نياز، گالري‌هاي فيلم، صوت و تصوير، امكان پخش شبكه‌هاي تلويزيوني دريافتي از طريق كارت TV و... و در نهايت ايجاد يك سينماي خانگي با قابليت به اشتراگ‌گذاري فايل‌هاي مولتي‌مديا و مديريت ساده آنها، باعث ترغيب كاربران به استفاده از آن مي‌شود.
پس از راه‌اندازي مدياسنتر و گذر از مراحل Setup، به منوي اصلي هدايت خواهيد شد كه در آن قسمت‌هاي مختلفي از جمله Extras، Pictures+Videos و Music وجود دارد. مي‌توانيد با Up‌‌/‌‌Down arrow (كليدهاي بالا و پايين كيبورد) يا غلتك ماوس گزينه‌ موردنظرتان را انتخاب كنيد.
اولين گزينه Extras است. با قرار گرفتن روي اين گزينه، زيرمجموعه‌هاي آن را مشاهده خواهيد كرد. در اينجا تنها قسمت Extra Library براي ما كاربرد خواهد داشت كه در آن مي‌توان نرم‌افزارها و بازي‌هاي مورد علاقه را در كنار هم قرار داد! در اين قسمت روش معمول اضافه كردن ميانبر نرم‌افزارها وجود ندارد. اگر از جمله كاربران جدي مدياسنتر هستيد و مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، بايد Shortcut نرم‌افزارهاي دلخواهتان را در مسير زير قرار دهيد و مدياسنتر را مجددا راه‌اندازي كنيد:
C:\Users\YOUR USERNAME\AppData\Roaming\Media Center Programs
اگرچه در اين حالت آيكون‌هاي نرم‌افزارها را در قسمت Extra Library مشاهده نخواهيد كرد، اما نام نرم‌افزارها برايتان فهرست شده و مي‌توانيد آنها را فراخوان كنيد. اگر از نوار بالاي اين قسمت، گزينه‌ Most used را انتخاب كنيد، دفعات بيشتر استفاده از يك نرم‌افزار يا Game ملاك ترتيب قرارگيري آنها خواهد شد.
براي حذف هر كدام از آيكون‌ها نيز روي آن كليك راست كرده و گزينه‌ Hide را انتخاب كنيد. در كنار گزينه‌ Hide، گزينه‌Add to start menu قرار دارد كه منظور از آن اضافه كردن نرم‌افزار به منوي استارت مدياسنتر است نه منوي استارت ويندوز! اگر براي هريك از نرم‌افزارها يا «Game»ها اين گزينه را انتخاب كنيد، در صفحه‌ اول يا همان منوي استارت مدياسنتر، ذيل گزينه‌ Extras Library آن را خواهيد يافت.
براي بازگشت به منوي استارت نرم‌افزار، از سمت چپ و بالاي پنجره، روي دكمه‌ Back كليك كنيد.



آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
گزينه‌ دوم در منوي استارت مدياسنتر، Pictures+Videos است كه در زيرمجموعه‌ آن 3 گزينه Picture Library، Play Favorites و Video Library را خواهيد داشت. روي Picture Library كليك كنيد تا تصاوير موجود در «Library‌»هاي ويندوز را ببينيد. نحوه‌ اضافه كردن پوشه‌ها به Libraryهاي ويندوز در شماره قبل عنوان شد. در اينجا نيز مي‌توانيد با كليك راست روي يكي از تصاوير و انتخاب گزينه‌ Manage Library اقدام به اضافه كردن فولدر يا حذف آن كنيد. در كنار اين گزينه، موارد ديگري از جمله Picture Details و Rotate وجود دارد كه با انتخاب اولي، مشخصات تصوير به شما نمايش داده مي‌شود و با انتخاب دومي تصوير ۹۰ درجه در جهت عقربه‌هاي ساعت مي‌چرخد! براي مشاهده Slide show تصاوير نيز مي‌توانيد گزينه‌ Play slideshow را از بالاي پنجره انتخاب كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد با انتخاب گزينه‌ Slide show از نوار بالاي پنجره، Slide show دلخواهتان را ايجاد كنيد. براي اين كار بايد طبق Wizard پس از انتخاب نام و محل قرارگيري تصاوير، عكس‌هاي موردنظر را يك‌به‌يك انتخاب كنيد. در يك شبكه‌ خانگي كه روي سيستم‌هاي آن ويندوز ۷ نصب باشد، مي‌توان بسادگي يك HomeGroup ايجاد و Libraryهاي مختلف از جمله Pictures را به اشتراك گذاشت. در چنين محيطي اگر از نوار ابزار بالاي قسمت Pictures+Videos گزينه‌ Shared را انتخاب كنيد، Libraryهاي به اشتراك‌گذاشته شده در شبكه برايتان فهرست خواهدشد. توضيحات مربوط به چگونگي ايجاد يك HomeGroup در آينده ارائه مي‌شود.
انتخاب گزينه‌ Play favorites از زيرمجموعه‌ منوي Pictures+Videos صرفا نمايش جالبي از گالري تصاوير را برايتان فراهم خواهد كرد.
گزينه‌هاي موجود در قسمت Video Library و عملكرد آنها، مشابه قسمت‌هاي ديگر است؛ اما در اينجا مي‌توانيد با كليك راست روي «Video»ها يا فولدرهاي حاوي فايل‌هاي تصويري و انتخاب گزينه ‌Burn a CD‌‌/‌‌DVD، مستقيما يك CD يا DVD فيلم ايجاد كنيد.
گزينه‌ بعدي منوي استارت مدياسنتر، Music است. تمامي آلبوم‌هاي موجود در Music Library ويندوز را مي‌توانيد در اين قسمت مشاهده و بسادگي مديريت و از آنها استفاده كنيد. روي هر كدام از آلبوم‌ها كليك كنيد تا آهنگ‌هاي موجود در آن برايتان فهرست شود. با استفاده از گزينه‌ Add to now playing مي‌توانيد آلبوم‌هاي مورد علاقه‌تان را به قسمت Now Playing منوي استارت مدياسنتر اضافه كنيد تا دسترسي‌تان به آن آسان‌تر شود. با انتخاب گزينه‌ Play album، پخش آن را آغاز كنيد؛ در ادامه گزينه‌هايي از جمله Play pictures در اختيارتان قرار مي‌گيرد كه با انتخاب آن تركيب زيبايي از پخش تصاوير موجود در Picture Library حين پخش موسيقي برايتان فراهم مي‌شود.
به خاطر داشته باشيد هنگام پخش فيلم و موسيقي در مدياسنتر، استفاده از كليد Back موجود در سمت چپ و بالاي پنجره، پخش را متوقف نخواهد كرد! براي توقف پخش بايد حتما از كليد Stop در نوار كنترل موجود در پايين و سمت راست پنجره استفاده كنيد.
از زيرمجموعه‌هاي قسمت Movies منوي استارت، گزينه‌ Play DVD است كه از طريق آن مي‌توانيد به پخش «DVD‌»هاي فيلم اقدام كنيد. عملكرد قسمت Movie Library همچون قسمت‌هاي توضيح داده‌شده‌ است.
اگر كارت TV مناسب روي سيستم‌تان نصب باشد، در قسمت TV از منوي استارت مدياسنتر، مي‌توانيد تنظيمات مربوط به دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني را انجام دهيد. پيشنهاد مي‌شود كارت TV كه در نظر مي‌گيريد، امكان دريافت ديجيتال را داشته باشد تا تعداد شبكه‌هاي دريافتي‌تان بيشتر شود. در صورت استفاده از لينك پرسرعت اينترنت، مي‌توانيد به پخش ويدئوهاي آنلاين يا Internet TV اقدام كنيد كه پس از نصب اتوماتيك افزونه‌ مربوط، امكان آن فراهم خواهد شد. اگر از اين قابليت مدياسنتر استفاده مي‌كنيد، بهتر است بدانيد كه ويندوز ۷ يك Desktop Gadget نيز در اختيارتان قرار مي‌دهد تا بدون باز كردن مدياسنتر، «Internet TV‌»ها را مشاهده كنيد.
گزينه‌ Sport موجود در استارت منوي مدياسنتر، امكان مشاهده اطلاعات و نتايج ليگ‌هاي برخي رشته‌هاي ورزشي از جمله NBA و... را برايتان فراهم مي‌كند.
اما گزينه‌ آخر منوي استارت، Tasks است. در اين قسمت امكانات متنوعي از جمله رايت «CD‌‌/‌‌DVD»هاي مولتي‌مديا، Sync فايل‌هاي موجود با دستگاه‌هاي جانبي پلير، اضافه كردن Extender براي پخش تصاوير و... را خواهيد داشت. با استفاده از گزينه‌ Media Only مي‌توانيد صفحه مدياسنتر را براي پخش، مطلوب‌تر كنيد؛ در اين حالت مدياسنتر حتما مي‌بايست در حالت فول‌اسكرين قرار گيرد و علاوه بر اين دكمه‌ Minimize از بالا و سمت چپ پنجره حذف خواهد شد.
گزينه‌ Settings نيز شما را به مركز تنظيمات مدياسنتر هدايت مي‌كند كه در شماره‌ بعد به صورت كامل توضيح داده خواهد شد.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه



سنجاق كردن پوشه‌هابه نواروظيفه ويندوز7 
 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه


يكي از امكانات ويندوز 7، پشتيباني از قابليت سنجاق كردن پوشه‌ها و برنامه‌ها به نواروظيفه ويندوز (Taskbar) است.
همان‌طور كه مي‌دانيد، به‌طور پيشفرض با سنجاق كردن يك پوشه به اين بخش، پوشه مورد نظر به‌طور مستقل به نوار وظيفه ويندوز سنجاق نخواهد شد و در فهرست دسترسي سريع اكسپلورر قرار مي‌گيرد. در چنين حالتي براي دسترسي به محتواي پوشه ‌بايد حتما به فهرست دسترسي سريع اكسپلورر مراجعه كنيد! اگر دوست داريد برخلاف اين حالت كه به‌طور پيشفرض در ويندوز طراحي شده است، پوشه‌هاي خود را به‌صورت مستقيم به نوار وظيفه ويندوز سنجاق كنيد، انجام اين كار با روش زير امكان‌پذير است:

1ـ ابتدا به محل ذخيره‌سازي پوشه موردنظر در هارد‌ديسك برويد سپس كليد Shift را از روي صفحه‌كليد پايين نگه داشته و روي پوشه كليك راست كنيد.

2ـ از منوي كليك راست، روي گزينه Copy as path كليك كنيد تا مسير پوشه موردنظر روي هارد‌ديسك، در حافظه موقت ويندوز كپي شود.

3ـ به دسكتاپ ويندوز برويد و در بخشي خالي از آن كليك راست كرده سپس گزينه New و در نهايت Shortcut را انتخاب كنيد.

4- در كادر مربوط به مسير ميانبر موردنظر، عبارت زير را وارد كنيد: explorer folder location
توجه: به‌جاي عبارت folder location بايد مسير كپي شده در مرحله 2 را وارد كنيد. (براي انجام اين كار مي‌توانيد از كليدهاي Ctrl+V كمك بگيريد.)

5ـ با كليك روي گزينه Next و در نهايت اختصاص نام دلخواه به اين ميانبر، روي گزينه Finish كليك كنيد.

6- براي ايجاد تمايز ميان آيكون اين ميانبر و برنامه اكسپلورر، روي آن كليك راست كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد.

7ـ در پنجره به‌نمايش درآمده Change Icon را برگزينيد و پس از آن با كليك روي دكمه Browse، آيكوني را به‌دلخواه خود به ميانبرتان اختصاص دهيد.

8ـ حالا ميانبر ايجاد شده روي دسكتاپ را با ماوس بگيريد و آن را پس از كشيدن روي نوار وظيفه ويندوز رها كنيد. مشاهده مي‌كنيد اين ميانبر كه امكان دسترسي به پوشه دلخواه شما را فراهم مي‌كند، به‌طور مستقيم و بدون نياز به طي هيچ مرحله اضافه قابل دسترسي بوده و روي نواروظيفه ويندوز مستقر شده است.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

نحوه ی حذف تاریخچه ی چت یاهو مسنجر به صورت کامل




اگر از کاربران یاهو مسنجر باشید، حتما می دانید که تمام متن ارسال و دریافت پیام شما با دیگران در قسمتی از یاهو بایگانی می شود. برخی از کاربران تمایل دارند این بایگانی را پاک کنند اما بنا به دلایلی به مشکل برخورد می کنند، هرچند مراحل انجام این کار بسیار اسان است.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ناریا، اول از همه اینکه به طور پیش فرض در مسنجر یاهو قابلیت آرشیو کردن متنهای رد و بدل شده وجود دارد و این قابلیت مشخصه بسیار خوبی برای کوتاه و میان مدت است.
اما در درازمدت جستجو کردن بین آن همه آرشیو برای یافتن آنچه مد نظرتان است دشوار و دشوارتر می شود. در این موقع است که راه حل کار خلوت کردن آرشیو یاهو مسنجر است. اصلاً شاید کاربری به هر دلیلی بخواهد کل آرشیو یاهو مسنجر خود را پاک کند. مراحل کار چیست؟
باید بدانید تا یکی دو سال قبل ذخیره سازی آرشیو مسنجر عمدتاً بر پایه کامپیوتر شخصی شما بود و آرشیوها در آن ذخیره می شدند اما اکنون داستان عوض شده و کل آرشیوها در سرورهای ابری یا Cloud Servers یاهو ذخیره می شوند. با این کار عملاً شما هر جایی به همه آرشیو خود دسترسی دارید اما بالاخره زمانی کاربران نیاز پیدا میکنند آرشیو را خلوت کنند.
برای مشاهده تاریخچه چت در نرم افزار یاهو مسنجر
از منوی Contacts بر روی Conversation History کلیک کنید و یا از کلیدهای ترکیبی Alt+shift+V استفاده کنید.
برای پاک کردن کل آرشیوهای یاهو مسنجر در دو قدم باید اقدام کنید.
قدم اول:
این مرحله بر روی کامپیوتر شخصی شما صورت می گیرد. آدرس زیر را در بخش آدرس My computer بزنید. مهم نیست چه نسخه ای از ویندوز را دارید. آدرس دارای متغیر محیطی است و هر نوع سیستمی را پشتیبانی می کند. آدرس:
%AppData%\Yahoo!\Messenger
دقت کنید که کل متن فوق را عیناً در بخش آدرس کپی و Paste کنید. حال یک پوشه به نام کاربری یاهو خود را می بینید. داخل این فولدر همه آرشیوها و تنظمیات کاربران در ارتباط با شما است. کلاً این پوشه را پاک کنید. دفعه بعد که به مسنجر لاگین کنید آن را اتوماتیک بازسازی خواهد کرد.
قدم دوم:
پاک کردن آرشیو روی سرورهای یاهو است. برای این کار به یاهو میل بروید و لاگین کنید. در قسمت Messenger بر روی وضعیت کلیک کنید تا یک فهرست باز شود. یک گزینه به نام Conversation History خواهید دید. کل محتویات رد و بدل شده در مسنجر شما در این پوشه است. محتویات آن را پاک کنید. می توانید برخی محتویات را گزینشی پاک کنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
اگر از نرم افزار یاهو مسنجر استفاده میکنید و تمایل دارید که هیچ وقت تاریخچه ای از چت برای شما ذخیره نشود، این مراحل را انجام دهید:
به یاهو مسنجر وارد شوید. سپس از منوی Messenger بر روی Preferences کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود. در قسمت سمت چپ پنجره بر روی Conversation History کلیک کنید و در قسمت سمت راست گزینه ی Do Not Keep a history of my conversations انتخاب کرده و OK را بزنید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکهبا اینکه می توانید به کل قابلیت آرشیو کردن را در مسنجر یاهو غیر فعال کنید اما وجود آن معمولاً در کوتاه مدت به شما در پیگیری کارهایتان کمک خواهد کرد.
اما در درازمدت جستجو کردن را دشوار می کند پس بهتر است هر از گاهی آن را خلوت کنید. نباید فراموش کرد که بر طبق قوانین آمریکا یاهو و جیمیل و سایر خدمات دهندگان مشابه هرگز چیزی را واقعاً پاک نمی کنند و صرفاً آن را از دید شما پنهان میکنند اما در هر حال سر شما خلوت خواهد شد.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

تبدیل ، فشرده سازی و یا تغییر نام فایل ها به صورت خودکار در ویندوز




اتوماسیون در هنگام راه اندازی به درستی یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در زمانی است که شما با کامپیوتر کار می کنید. این کار برای اموری که شما همیشه آنها را اجرا می کنید خیلی خوب عمل می کند. 
اتوماسیون در هنگام راه اندازی به درستی یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در زمانی است که شما با کامپیوتر کار می کنید. این کار برای اموری که شما همیشه آنها را اجرا می کنید خیلی خوب عمل می کند.
می توانید برای مثال، یک بار در هفته را به یکپارچه سازی هاردتان اختصاص دهید ، یا اینکه ، به محض ایجاد فایلی در یک فولدر مشخص ، آنها را به فولدر از پیش تعیین شده ای انتقال دهید و یا نام عکس های دوربین دیجیتالتان را تغییر دهید.
Folder Actions برنامه ای رایگان برای استفاده خانگی در سیستم عامل ویندوز می باشد که مجموعه ای از فعالیت های خودکار را برای شما فراهم کرده که میتوانید آنها را بر روی سیستم خودتان پیکر بندی کنید.
این برنامه از ۵ مدل مختلف عملیات پشتیبانی می کند :
نمایش هشدار در مورد فایل های جدید، زمانی که فایلی به یک پوشه مشخص منتقل شده اند
تغییر نام فایل ها در پوشه های مورد نظارت
تبدیل عکس ، صدا و یا فایل های تصویری به فرمت های متفاوت
فشرده سازی و یا باز کردن فایل ها
اجرای یک فعالیت مشخص شده توسط کاربر با استفاده از فایل های بَچ (Batch)
برسام در این مقاله به جزئیات چگونگی انجام کار می پردازد:
هنگامی که این برنامه را بر روی سیستم تان نصب و راه اندازی می کنید، شما با یک رابط دو پنجره ای روبرو می شوید، قسمت سمت چپ ، شامل تمام پوشه هایی می باشد که شما می خواهید فعالیتی را بر روی آنها اجرا کنید ، قسمت سمت راست شامل گزینه هایی می باشد که شما برای اتوماتیک کردن کارهایتان می توانید پیکر بندی کنید.
حد اقل یک پوشه را با استفاده از علامت بعلاوه اضافه کنید و از سمت راست عمل مورد نظرتان را انتخاب کنید ، برای مثال شما می توانید یک فولدر ویدئو را انتخاب کرده و از قسمت سمت راست ، تبدیل فایل های ویدئویی را انتخاب کنید ، یا اینکه پوشه دانلود هایتان را انتخاب کنید و عمل متناظر با آن را باز کردن بسته های فشرده شده قرار دهید.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکهشما می توانید به تعداد دلخواه پوشه اضافه کنید ، و برای هر پوشه نیز عملی را به صورت جداگانه از سمت راست انتخاب کنید. وقتی شما بین پوشه های قسمت سمت چپ سوییچ می کنید ، اتوماسیون انتخاب شده به طور اتوماتیک به شما نمایش داده می شود ، و به این ترتیب شما متوجه می شوید چه چیزی در حال اتفاق افتادن می باشد. هیچ مشخص کننده ای از پیش برای این موضوع وجود ندارد ، و سازنده باید برای اینکه کاربر بتواند نسبت به اینکه چه عملی بر روی پوشه مورد نظر اجرا می شود، در یک نگاه اطلاع یابد ، باید مشخص کننده ای به لیست فولدر ها بی افزاید.
تنها گزینه فعال دیگر ، شامل شدن پوشه های داخلی می باشد ، این کار می تواند برای هر پوشه به صورت جداگانه فعال شود.
بسته به عمل انتخابی شما ، ممکن است آگاه سازی بر روی صفحه ظاهر شود و به شما بگوید که ، برای مثال فایلی به پوشه مورد نظر انتقال یافه است ، و یا هر چیز دیگری.
عمل تبدیل کردن ، در پس زمینه و در پس زمینه به اجرا در خواهد آمد ، شما برای مطلع شدن از پایان عملیات ، باید پوشه مقصد را به صورت دستی چک کنید. از سوی دیگر نیز می توانید صف پردازش های فعال را برای این کار ببینید.
برای این کار ، در قسمت System tray ، بر روی نماد برنامه راست کلیک کنید ، و گزینه مورد نظر را از منوی زمینه انتخاب کنید.
نتیجه
Folder Actions برای ویندوز ، دارای چند ویژگی اضافی می باشد، مانند یک اطلاع رسان برای وقتی که تمامی فایل ها پردازش شده اند ، مشخص کننده نوع عمل در پنجره پوشه ، یا گزینه های تبدیل فیلم و یا تصاویر.
اگر می خواهید چند کار را بر روی سیستمتان اتوماتیک کنید ، و آن کار ها توسط این برنامه پشتیبانی می شوند ، ممکن است بخواهید این برنامه را امتحان کنید و ببینید برایتان به چه صورت خواهد بود.
توجه کنید که این برنامه خود را به برنامه های Auto Start (اجرای اتوماتیک) در سیستم عامل اضافه می کند ،و در پس زمینه اجرا می شود.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:46 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

تغییرات در جیمیل و اضافه شدن آپشن‌های جدید به آن




جیمیل،علاوه بر تغییر ظاهری، آپشن‌های جدیدی هم خواهد داشت و زبان‌های تازه‌ای انیز به این سایت اضافه خواهد شد. 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

جیمیل،علاوه بر تغییر ظاهری، آپشن‌های جدیدی هم خواهد داشت و زبان‌های تازه‌ای نیز به این سایت اضافه خواهد شد.
در حالی که کمتر از یک سال از اعمال تغییرات در جیمیل می گذرد، این سرویس پست الکترونیک در آستانه تغییرات اساسی است.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، کارشناسان نزدیک به گوگل می گویند طراحی جیمیل به طور کامل تغییر کرده و تصاویر لو رفته از طراحی جدید جیمیل این مساله را ثابت می‌کند.
گوگل قصد دارد نه تنها طراحی و رابط کاربری جیمیل برای رایانه های رومیزی را تغییر دهد، بلکه این تغییرات را در برنامه های همراه دسترسی به جیمیل بر روی آندروید و iOS هم اعمال می کند.
یکی از مهم ترین این تغییرات اضافه شدن زبانه های جدید در هنگام ورود به جیمیل است که دسترسی به بخش ها و امکانات مختلف را تسهیل می کند. همچنین در جیمیل فیلترهای جدیدی به منظور طبقه بندی اطلاعات و مشخص شدن شیوه دسترسی ها در نظر گرفته شده است.
از جمله زبانه های تازه اضافه شده زبانه ای برای دسترسی به شبکه های اجتماعی و دیگر خدمات گوگل است که با هدف افزایش مراجعه کاربران به دیگر خدمات گوگل در نظر گرفته شده است. همچنین زبانه های دیگری به نام های promotion و updates در نظر گرفته شده است.
رابط کاربری جدید به خصوص برای کسانی که برچسب های مختلفی به ایمیل هایشان می زنند مناسب خواهد بود، زیرا از هرج و مرج فعلی در حساب کاربری جیمیل آنها می کاهد.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

زمان‌بندی اتوماتیک عملیات Defragment در ویندوز 7 
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
یکی از راه‌های بهینه‌سازی و افزایش سرعت عملکرد ویندوز استفاده از ابزار Disk Defragmenter و Defrag کردن هارددیسک است. این کار بایستی حتماً هر از گاهی انجام شود. در ویندوز 7 می‌توانید این کار را به صورت زمان‌بندی شده انجام دهید تا این عملیات به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه به شکل خودکار انجام شود. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
در منوی Start عبارت Disk Defragmenter را وارد کرده و در لیست نتایج بر روی Disk Defragmenter کلیک کنید.
با باز شدن پنجره‌ی Disk Defragmenter، در قسمت Current status می‌توانید وضعیت اجرای این برنامه در هر درایو را مشاهده کرده و بررسی کنید.
اکنون بر روی دکمه‌ی Configure Schedule کلیک کنید.
در پنجره باز شده چند گزینه را مشاهده خواهید کرد:
ابتدا اطمینان پیدا کنید تیک گزینه‌ی Run on a schedule فعال است.
در قسمت Frequency می‌توانید زمان‌بندی را به صورت روزانه (Daily)، هفتگی (Weekly) و ماهیانه (Monthly) تغییر دهید.
در قسمت Day می‌توانید روز مورد نظر خود را که مایل هستید عملیات Defragment در این روز اجرا شود را انتخاب نمایید. این قسمت در حالت Daily غیرفعال می شود و در حالت Weekly به روزهای هفته تغییر می‌یابد. همچنین در حالت Monthly روزهای ماه را نمایش می‌دهد.
قسمت Time به زمان اجرا شدن عمل Defragment اشاره می کند. شما می‌توانید ساعت را از 0 تا 23 تغییر دهید تا در هر ساعتی که خواستید این عمل اجرا شود.
در قسمت Disk یک دکمه به نام Select Disks در روبروی آن قرار گرفته است. با کلیک بر روی این دکمه می‌توانید درایوهایی که قصد Defrag کردن آن‌ها را دارید را انتخاب کرده تا در همان بازه زمانی که انتخاب کرده‌اید Defrag شوند.
در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا برنامه زمانی شما تأیید شود. این برنامه زمانی را می‌توانید در قسمت Schedule در صفحه اصلی Disk Defragmenter مشاهده کنید.
در صورتی که قصد غیرفعال کردن این برنامه زمانی را دارید می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Configure Schedule تیک گزینه Run on a schedule را بردارید و OK کنید.
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

گرفتن گزارش سلامت سیستم در ویندوز 7 

آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای مختلفی برای تست سلامت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم وجود دارند. اما بسیاری از کاربران از این موضوع بی‌‌اطلاع‌اند که در ویندوز 7 ابزاری برای گرفتن گزارش از سلامت سیستم وجود دارد که به وسیله‌ی آن وضعیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم و ویندوز اسکن شده و نتیجه در قالب یک گزارش‌گیری کامل همراه با ذکر جزئیات و مشکلات موجود نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.
بدین منظور:
ابتدا بر روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.
سپس عبارت زیر را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter بزنید:

perfmon /report

خواهید دید که پنجره‌ی Resource And Performance Monitor باز شده و اسکن سیستم آغاز می‌شود. عملیات گزارش‌گیری حدود 1 دقیقه طول می‌کشد.
سپس گزارش‌ سلامت سیستم آماده شده و به صورت تفصیلی نمایش داده می‌شود.
در صورتی که بر روی ویندوز خود آنتی‌ویروس نصب کرده‌اید،‌ اما در گزارش‌گیری درج شده است که آنتی‌ویروس نصب نیست، این موضوع به باگی که در ویندوز 7 وجود دارد مرتبط است. شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل به‌روزرسانی ارائه کرده است که می‌توانید آن را دریافت کرده و نصب کنید:

System health report doesn't detect antivirus programs in Windows 7

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

فعال کردن Godmode در ویندوز ۷





آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
برای فعال سازی Godmode فقط باید یک فولدر بسازید که بتوانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. Godmode جایی هست که تمام Setting های ویندوز ۷ + تنظیمات مخفی را یک جا بطور خلاصه و مفید به شما ارائه میدهد.
این قابلیت در ویندوز ویستا هم بود ولی در ورژن ۶۴ بیتی مشکلاتی نیز گزارش داده شده است.با روش زیر می توانید فولدر Godmode رو بسازید و به همه ی تنظیمات ویندزو ۷ دسترسی داشته باشید.

1 – اول یک فولدر خالی بسازید بر روی دسکتاپ
۲ – کلیک راست کنید ، بر روی Rename کلیک کنید و اسم کامل پایین را بجای اسم فولدر Paste کنید
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} – 3
4 – روی قسمت از دسکتاپ کلیک نمایید که این اسم را فولدر دریافت کند
۵ – ظاهر آیکون فولدر باید تغییر کرده باشد ، این یعنی حالت Godmode فعال شده است ، روی فولدر کلیک کنید و از امکانات آن استفاده کنید
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

تقلب در نمره‌ی سیستم در ویندوز 7! 
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
در ویندوز 7 ابزاری به نام Windows Experience Index وجود دارد که پس از آزمایش و بررسی قدرت قطعات سخت‌افزاری نصب شده بر روی کامپیوتر و کارایی نرم‌افزاری هر یک، نمره‌ای بین 1 تا 7.9 برای سیستم تعین می‌کند. برای مشاهده این نمره، می‌توانید پس از ورود به منوی Start بر روی Computer راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره‌ی باز شده در قسمت System و در جلوی عبارت Rating امتیاز سیستم درج شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی جالب بپردازیم که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید این نمره را تغییر دهید و نمره‌ی دلخواه خود را در این قسمت نمایش دهید. به نوعی می‌توانید در این نمره تقلب کنید و به دوستان خود نشان دهید که نمره‌ی سیستم شما 7.9 (حدأکثر امتیاز) است!
بدین منظور:
ابتدا در Computer وارد پوشه‌ی زیر شوید:

C:\Windows\Performance\WinSAT\DataStore

در این پوشه تعدادی فایل با پسوند xml مشاهده خواهید کرد. فایل زیر را بیابید:

(date) Formal.Assessment (Initial).WinSAT.xml

دقت کنید منظور از (date) تاریخ ایجاد این فایل است که در ابتدای نام فایل همراه با عددی در ادامه درج شده است.
همچنین در نظر داشته باشید در صورتی که چندین بار ابزار Windows Experience Index را اجرا کرده باشید چندین فایل با این نام در این پوشه قرار خواهد داشت. در این صورت باید فایلی که جدیدترین تاریخ را دارد را انتخاب کنید (به این موضوع حتماً توجه کنید، در غیر این صورت فایل قدیمی را ویرایش خواهید کرد و تغییری اعمال نمی‌شود؛ در نتیجه حتماً باید جدیدترین فایل را جهت ویرایش انتخاب کنید).
حال بر روی این فایل راست کلیک کرده و Open With > Notepad را انتخاب کنید.
خواهید دید که نرم‌افزار Notepad باز شده و فایلی پر از کدهای مختلف نمایان می‌شود.
حال کلیدهای ترکیبی Ctrl+F را فشار دهید تا پنجره‌ی Find نمایان شود. اکنون عبارت SystemScore را وارد کرده و روی Find کلیک کنید.
خواهید دید که در میان کدها چنین قطعه‌کدی پیدا می‌شود:

<SystemScore>6.2</SystemScore>

به جای 6.2 در این مثال، نمره‌ی کنونی سیستم شما قرار دارد.
اکنون کافی است این نمره را پاک کرده و نمره‌ی دلخواه خود (مثلاً بیشترین نمره یعنی 7.9 را قرار دهید). البته دقت داشته باشید می‌توانید نمره‌ای بیش از 7.9 را نیز وارد کنید، اما از آنجایی که نمرات بالاتر از 7.9 در اصل وجود خارجی ندارند، اگر شخص کاربلدی این نمره را بر روی سیستم شما ببیند به آسانی متوجه می‌شود که در این نمره تقلب کرده‌اید!
در پایان با فشردن کلیدهای Ctrl+S این فایل را ذخیره کنید.
حال با فراخوانی مجدد پنجره‌ی System می‌توانید نمره‌ی جدید وارد شده را مشاهده کنید.
دقت داشته باشید با اجرای دوباره‌ی ابزار Windows Experience Index، نمره‌ی واقعی سیستم شما مجدداً در این قسمت نمایش پیدا می‌کند.
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه

 

نحوه ی تنظیم سیستم عامل پیش فرض در ویندوز ۷ 
اگر شما دو سیستم عامل بر روی کامپیوترتان داشته باشید بطور پیش فرض یکی از این سیستم عامل ها بعنوان سیستم عامل اولیه انتخاب میشود و بعد از هر بار ریستارت اتوماتیک کاربر به این سیستم عامل خواهد رفت.
ما در این مطلب می خواهیم نحوه ی تغییر سیستم عامل پیش فرض رو به شما آموزش دهیم.
اول از همه به Control Panel بروید و روی System کلیک کنید
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
سپس روی Advanced System Settings کلیک کنید،این گزینه در ستون چپ قرار دارد.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
سپس روی گزینه ی Advanced و دکمه ی Settings در قسمت Startup and Recovery کلیک نمایید.
در این قسمت از منوی Default Operating System سیستم عامل مورد نظر را انتخاب کنید،همچنین شما میتوانید انتخاب کنید ثانیه شمار به نمایش داده شود یا خیر و اگر بشود چند ثانیه مهلت انتخاب داشته باشد.
همچنین شما می توانید از طریق CMD یا همان Command Prompt و با دستور Bcdedit.exe سیستم عامل پیش فرض خود را انتخاب کنید
با یوزری که مدیر اصلی کامپیوتر هست لاگین کنید CMD را باز کنید،دستور Bcdedit/enum را بزنید
بعد از آن شما لیست بوت های سیستمتان را خواهید دید
برای تغییر سیستم عامل پیش فرض دستور bcdedit/default را بزنید و سپس حروف مشخص کننده را بزنید،همان حروف و اعدادی که در {} قرار دارد.
آموزش های کاربردی در مورد رایانه و شبکه
 
 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396  8:47 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها