مایکل دِ پلاتر (Michael de Plater) از استودیوی مونولیث (Monolith) در گفتگو با «EDGE»، در خصوص جاهطلبیهای بازی Middle-Earth: Shadow of War و همچنین پیشرفتهایی که وی در نظر دارد این عنوان در قیاس با نسخهی اول خود، یعنی Middle-Earth: Shadow of Mordor، داشته باشد که به طور مشخص میتوان روایت قانعکننده را عنوان کرد، صحبت کرده است.
مایکل دِ پلاتر در این خصوص ابراز داشت:
چیزهایی که ما بر روی آن خیلی زیاد کار کردیم، سیستم نمسیس (Nemesis) و مبارزات بازی بود. چیزهایی که بر روی آنها خیلی کار نکردیم نیز، مقایس و پرداخت به داستان بود، و از آنجایی که ما بیش از هر چیز بر روی مبارزات تمرکز داشتیم، شاهد یک تکرار در این زمینه (داستان بازی) بودیم. من فکر میکنم که [ساخت] دنباله برای بازیهای ویدئویی گاهی اوقات آسانتر است. در نخستین بازی، چیزها (ایدههای) بسیار پیچیده و سختی که بر روی میز قرار دارد را نادیده میگیرید. شمارهی دوم اما، اغلب یک چشمانداز کامل جهت ایدههایی که در سر داشتید، خواهد بود.
مایکل دِ پلاتر در ادامه اظهار داشت که:
آخرین باری که ما ارکها را داشتیم، با صفت « The Humiliator» شناخته میشدند. هر بار که آنها شما را میکشتند، کارشان با شما تمام نمیشد. آنها برمیگشتند و دوباره به مسیر خود ادامه میدادند. این مهم گاهی اوقات خوب بود، اما اینبار ما به صورت کاملاً عمدی، زمان رخ دادن این اتفاق را مشخص میکنیم.
وی ادامه داد:
اگر شما در لحظه نَمیرید، این یک داستان خوب خواهد بود. هدف تولید بهترین داستانهاست. اگر شخصی خیلی زیاد بمیرد، داستان خوب این است که شخصی وجود داشته باشد که شما را نجات دهد.
بازی مورد انتظار Middle-Earth: Shadow of War قرار است در روز جمعه ۳ شهریور ماه (۲۵ آگوست ۲۰۱۷ میلادی) برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر گردد.