آتسوشی موریتا (Atsushi Morita) از شرکت «Sony Computer Entertainment Japan & Asia» در گفتگویی با روزنامهی Trendy Nikkei، تائید کرد که سونی همچنان برنامه دارد تا از کنسول دستی پلیاستیشن ویتا در کشور ژاپن حمایت کند و تصمیمی مبنی بر رها کردن آن ندارد.
وضعیت برای این کنسول دستی در بازار غرب، آنطور که انتظار میرفت، پیش نمیرود؛ در حقیقت، در این منطقه شاهد تعداد بسیار کمی بازی انحصاری شاخص بودیم و شرکت سونی پس از عرضهی کنسول نسل هشتمی خود، یعنی پلیاستیشن ۴، تصمیم گرفت تا از پلیاستیشن ویتا به عنوان یک ابزار جانبی – قابلیت ریموت پلی (Remote Play) مد نظر است – برای سختافزار اصلی خود (پلیاستیشن ۴) استفاده کند.
با این وجود، این کنسول دستی در کشور ژاپن که خانهی اصلی آن قلمداد میشود وضعیت بسیار بهتری در قیاس با بازار غرب دارد. اخیراً، آتسوشی موریتا، رئیس بخش ژاپن و آسیای شرکت سرگرمیهای رایانهای سونی، با روزنامهی Trendy Nikkei در خصوص این کنسول مصاحبهای کرده و به تشریح برنامههای شرکت خود در قبال حمایت از این کنسول پرداخته است.
موریتا اعلام کرد که وضعیت پلیاستیشن ویتا در بازار آسیا واقعاً خوب است و در این رابطه بیان داشت:
از زمانی که بازی Minecraft در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی برای کنسول پلیاستیشن ویتا منتشر شد، ما فعالیتهای بیشتری جهت [انتشار بازیهایی] مناسب برای کودکان که بازیکنان جوان محسوب میشوند، انجام دادیم. از این لحظه به بعد، ما تصمیم داریم که تمرکز بیشتری بر روی پلیاستیشن ویتا و افزایش تعداد بازیکنان جوان آن داشته باشیم. همچنین ما امسال، برنامه داریم تا یک بازی جدید که کودکان را هدف خود قرار داده، توسعه دهیم.
همانطور که انتظار میرفت، شرکت سونی دیگر برنامهای مبنی بر عرضهی بازیهای بزرگ (AAA) خود در مناطقی از جمله آمریکای شمالی و اروپا را ندارد و تصمیم گرفته تا بیشتر بر روی کشور ژاپن و بازیهای مستقل و مناسب این منطقهی خاص متمرکز گردد.