رویداد PAX East 2017 در حال برگزاری است و استودیوی بازیسازی محبوب بایوور (BioWare)، با جدیدترین ساختهی خود یعنی Mass Effect: Andromeda در این رویداد حضور به عمل آورده است. به موجب همین امر، شاهد انتشار جزئیات بیشتر از این بازی و همچنین استودیو بایوور هستیم. در جریان این رویداد، این استودیو به یکی از بزرگترین پرسشهای طرفداران سری محبوب Mass Effect که در زمینهی چرایی عدم ساخت بازی Mass Effect 4 و توسعهی Mass Effect: Andromeda به جای آن است، پاسخ داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.
مک والترز (Mac Walters)، کارگردان بخش خلاقیت استودیوی بایوور، در این خصوص بیان داشت که این استودیو از آنجایی که تصمیم به اتمام سه گانهی اصلی این سری داشته، تصمیم به عدم ساخت Mass Effect 4 گرفته است. اگرچه این دلیل میتواند جای شگفتی داشته باشد چراکه طبیعتاً طرفداران این سری مطلع هستند که سه گانهی اصلی پتانسیل بالایی برای ادامه یافتن دارد.
بازی Mass Effect 3 با یک انتخاب بزرگ برای بازیکنان به پایان رسید؛ آنها باید دربارهی آیندهی کهکشان راه شیری تصمیم میگرفتند. نحوهی اتخاذ این تصمیم و گرفتن آن، همچنان بحث اصلی طرفداران این سری است. به همین دلیل، در جدیدترین نسخهی این سری که به زودی وارد بازار خواهد شد، اینبار بستر اصلی وقایع داستان بازی، از کهکشان راه شیری به کهکشان آندرومدا انتقال یافته است و بازیکنان کنترل شخصیتهای جدیدی را در مکانهای جدید برعهده میگیرند. نادیده گرفتن عواقب ناشی از تصمیمهای بازیکنان در جریان بازی Mass Effect 3، قطعاً در راستای دلیل ذکر شدهی مک والترز خواهد بود.