0

هشدارِ تقلب و کلاهبرداری های مالی در کسب و کارها

 
mosadegh
mosadegh
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 1778
محل سکونت : ایران

هشدارِ تقلب و کلاهبرداری های مالی در کسب و کارها

تحقیق جدیدی توسط نهاد برخورد با کلاهبرداری های مالی در بریتانیا انجام شده است که نشان می دهد 70% کسب و کارها در معرض خطر کلاهبرداری مالی از طریق سیستم های ارتباطی قرار دارند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مدیران کسب و کارهای در معرض خطر، هیچ گونه اقدام خاصی در جهت حمایت از سازمان در برابر کلاهبرداران انجام نداده اند. اغلب آن ها بر این باورند که بعید است اتقافی برای کسب وکار آن ها رخ دهد. این تصور بر خلاف این واقعیت است که بیش از یک چهارم کسب و کارها در دو سال گذشته، هدف کلاهبرداری قرار گرفته اند.

مسیرهای انجام کلاهبرداری در سازمان ها
شایع ترین اهداف برای کلاهبرداران در شرکت های کوچک و متوسط صاحبان کسب و کارها و مدیران ارشد هستند و در شرکت های بزرگ کارمندان در ابتدا هدف قرار می گیرند. کلاهبرداری کسب و کارها به شیوه ارتباطی شامل ارسال فاکتورهای تقلبی، معرفی خود به عنوان مدیرعامل با هویت جعلی و کسب اطلاعات از شرکت، معرفی خود به عنوان تامین کننده کالا و درخواست واریز وجه، درخواست ارسال کالا، هک و نفوذ به سیستم اطلاعاتی شرکت، سرقت اطلاعت بانکی و مالی و... . مسئله نگران کننده این است که بیش از 75% مدیران ارشد شرکت ها بیان نمودند تاکنون چیزی در مورد این تکنیک های کلاهبرداری نشنیده اند.
کلاهبرداران پیوسته و دائما مدیران و کارمندان سازمان ها و شرکت های تجاری را هدف کلاهبرداری قرار می دهند. بنابراین مدیران و کارکنان باید از شیوه های جدید کلاهبرداری مطلع باشند و کاملا آگاهانه رفتار نمایند.
به عنوان مثال، کلاهبرداران اغلب از ایمیل جعلی مدیر ارشد سازمان برای فریب کارکنان جهت انتقال پول استفاده می کنند. آن ها همچنین خود را به عنوان یک تامین کننده شرکت معرفی می نمایند و با ارسال یک نامه جعلی در فرمت رسمی به شرکت اعلام می نمایند که شماره حساب و مشخصات بانکی آن ها تغییر کرده است و پول را باید به شماره حساب جدید واریز کنند.
بخش دیگری از نتایج این تحقیق نشان می دهد که مدیران شرکت ها پس از رخ دادن کلاهبرداری و محاسبه میزان خسارات از این که میزان خسارات می توانسته بسیار بیشتر باشد احساس خشنودی دارند و باز هم نسبت به مسئله آموزش کارکنان بی توجه باقی می مانند.
37% از مدیران کسب وکارها بیان کرده اند که آن ها هرگز در مورد کلاهبرداری و آگاه سازی کارکنانشان در مورد این مسائل صحبت نکرده اند، در صورتی که 26% از کلاهبرداری های اتفاق افتاده از طریق نزدیک شدن و ارتباط برقرار کردن با کارمندان سازمان ها بوده است.
پیشنهاد ساده به کارمندان این است که به غرایزتان مراجعه کنید و اگر احساس می کنید چیزی نادرست است در انجام آن عجله نکنید.

توصیه هایی برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری های مالی در کسب و کارها
چند راهکار ساده که با به اشتراک گذاشتن آن ها با دیگران می توانید خود و سایر کارکنان را در برابر کلاهبرداری محافظت نمایید.
1- هرگز اطلاعات امنیتی خود شامل کلمه عبور، اسم رمز و ... را افشا نکنید.
2- در نظر داشته باشید که همیشه ایمیل های ارسالی و یا آن چه افراد تماس گیرنده بیان می کنند درست نیست.
3- با عجله و شتاب زده عمل نکنید. یک تامین کننده یا یک سازمان واقعی نمی خواهد شما را از نظر زمانی تحت فشار قرار دهد و برای فکر کردن و تصمیم گیری به شما زمان کافی می دهد.
4- به غرایز خود توجه کنید. اگر احساس می کنیدچیزی نادرست است، معمولا حس شما درست می گوید و انجام آن کار را متوقف نمایید.
5- بر روی رفتار خود کنترل داشته باشید. برای رد درخواست های غیر معمول، جهت گرفتن اطلاعات تعارف نداشته باشید و با اعتماد به نفس رفتار نمایید.

.تفکر از تخصص مهمتر است📌

جمعه 1 بهمن 1395  7:40 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها