در مورد سوالتون به سه نکته اشاره میکنم که دقت بفرمایید:
اولا: فلسفه بسیاری از احکام الاهی برای ما مخفی است اگرچه احکام الاهی دارای مصالح و حکمت هایی است که به آن دلیل تشریع شده است. نماز نخواندن و روزه نگرفتن زنان در ایام حیض و عادت ماهیانه، از جمله احکامی است که راهی برای فهم آن وجود ندارد.
ثانیا: دورة ماهانة زنان و ایام عادت ماهیانه و حیض شدن گرچه نشانة سلامت زن هست، ولی زن در آن ایام دچار نوعی نقاهت و بیماری و ضعف جسمانی و کمردرد می شود. از طرفی در صورت شستشوی آن عضو و تماس آب با آن امکان آلودگی دارد، از این رو زنان در آن ایام شرایط صحت نماز را ندارند، چون نجاست و آلودگی اعضای تناسلی زن از یک طرف به اضافه کسالت و بیماری او باعث شده که خدا در حق آنان لطف کرده و نماز را از آنان برداشته است.
ثالثا : قرار نیست همه چیز در قرآن صریح ذکر شده باشد بلکه بسیاری از احکام توسط اهل بیت و پیامبر تبین می شود چون اینها مفسر واقعی قرآن هستند و خود قرآن ناطق می باشند.
منبع: t-pasokhgoo.ir