گاهی اوقات کاربران این گوشی گلکسی نوت به راحتی نمی توانند با این گوشی به شبکه های مختلف وای فای متصل شوند و یا از سرعت پایین شبکه شکایت کنند. گاهی اوقات هم ممکن است گوشی در اتصال به یک شبکه وای فای دیگر هیچ مشکلی نداشته باشد. مشکل شبکه وای فای در بسیاری از گوشی های هوشمند جدید، یک مشکل متداول است و مختص این گوشی نیست
راه حل ها
شما می توانید این راه حل ها را به ترتیب و یکی پس از دیگری امتحان کنید. به احتمال زیاد یکی از این روش ها حتما مشکل شما را برطرف خواهد کرد
- ممکن است با یک بار خاموش و روشن کردن گوشی این مشکل به سادگی برطرف شود.
- در صورتی که مشکل با خاموش و روشن کردن گوشی برطرف نشد، در قسمت تنظیمات وای فای، شبکه ای را که گوشی در اتصال به آن مشکل دارد، انتخاب کنید و در کادر باز شده گزینه Forget را انتخاب کنید. سپس یک بار دیگر وای فای گوشی را خاموش و روشن کنید تا شبکه را دوباره بشناسد و پس از اینکه شبکه شناسایی شد، ببینید این بار می توانید بدون مشکل به آن متصل شوید یا نه.
- می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات وای فای و انتخاب گزینه More در سمت راست بالای صفحه نمایش، ببینید آیا گزینه Smart network switch فعال است یا نه. در صورت فعال بودن این گزینه آن را غیر فعال کنید.
- در صورتی که اتصال شبکه وای فای شما دائما قطع و وصل می شود، مسیر Settings > Wi-Fi > More را دنبال کنید و گزینه Keep Wi-Fi on during sleep را در حالت Always قرار دهید.
- می توانید روش پاک کردن حافظه کش گوشی را نیز امتحان کنید. برای انجام این کار، ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه پاور، دکمه هوم و دکمه زیاد کردن صدا را با یکدیگر به صورت همزمان نگه دارید. پس از نمایش نماد اندروید و نمایش منوی recovery، با استفاده از دکمه کم کردن صدا روی گزینه wipe cache partition بروید و با استفاده از دکمه پاور، آن را انتخاب کنید. وقتی که عملیات پاک سازی حافظه کش انجام شد، گزینه reboot system now را با دکمه پاور انتخاب کنید.
- به سایت شرکت سازنده مودم وای فای خود مراجعه کنید و ببینید که آیا شرکت به تازگی فایل آپدیتی برای مودم شما منتشر کرده است یا نه.
- ممکن است گوشی شما در حال تلاش برای متصل شدن به یکی از کانال های شلوغ شبکه وای فای باشد. شما می توانید با استفاده از یک برنامه رایگان به نام Wifi Analyzer بفهمید که شبکه وای فای تا چه حدی شلوغ است. در صورت شلوغ بودن کانال، برای دریافت دستورالعمل های تغییر آن، با ISP خود یا شرکت سازنده مودم تماس بگیرید.
- در صورت فعال بودن قابلیت MAC filtering در مودم خود، یا آن را غیر فعال کنید و یا Mac address گوشی خود را وارد تنظیمات مودم کنید. این تنظیمات بسته به مارک مودم، در قسمت های متفاوتی قرار دارد.
- ریست فکتوری را هم می توانید به عنوان آخرین راه حل امتحان کنید. برای انجام این کار ابتدا فایل های مهم خود را در جای دیگری ذخیره کنید، سپس با دنبال کردن مسیر Backup and reset > Factory data reset > Reset device گوشی خود را ریست کنید.