شرکت کسپرسکی با همکاری شرکت B2B Internaional، یک نظر سنجی درباره ی اسپم ها یا هرزنامه ها انجام داد که در آن 64 درصد پاسخ دهندگان، هرزنامه را یکی از مهم ترین تهدیدات سایبری معرفی کردند. آنتی اسپم ها همه ی ایمیل های ناخواسته (spam) فیلتر می کنند. آنتی اسپم در اینترنت سکوریتی کسپرسکی از برنامه های Microsoft Office Outlook 2003, 2007, 2010, 2013 و (Microsoft Outlook Express (Windows Mail پشتیبانی می کند.
در ادامه توصیه هایی برای تمیز نگه داشتن ایمیل ارائه می دهیم و سپس به نحوه فعال سازی و تنظیم آنتی اسپم در اینترنت سکوریتی کسپرسکی می پردازیم؛ با ما همراه شوید.
چند توصیه برای مقابله با اسپم در ایمیل
برای مقابله با اسپم و ایمیل ناخواسته بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید:
- برای انجام مکاتبه های عمومی و خصوصی دو آدرس ایمیل جداگانه داشته باشید. ایمیل شخصی خود را، تنها برای ارتباط با افراد شناخته شده استفاده نمایید.
- رمز عبور یکسان برای تمام ایمیل های خود انتخاب نکنید.
- از یک ایمیل عمومی برای عضویت در سایت های مختلف استفاده کنید.
- فایل های پیوست و لینک هایی که در ایمیل افراد ناشناس وجود دارد را باز نکنید و هرگز جواب این گونه پیام ها را ندهید.
- از آنتی ویروس ها و برنامه های امنیتی دارای قابلیت آنتی اسپم استفاده نمایید.
فعال و غیر فعال سازی آنتی اسپم در اینترنت سکوریتی کسپرسکی
برای فعال سازی آنتی اسپم در Kaspersky Internet Security 2016 ، نرم افزار را باز کنید. در بخش Settings روی Protection کلیک کنید. در سمت راست پنجره گزینه ی Anti-Spam را انتخاب نموده و روی دکمه ی فعال کردن (On) و یا غیر فعال کردن (Off) کلیک کنید.
آنتی اسپم در اینترنت سکوریتی کسپرسکی و تنظیمات آن
1- در بخش تنظیمات، وارد قسمت Protection شده و گزینه ی Anti-Spam را انتخاب کنید.
2- پنجره ی جدیدی باز می شود که در قسمت Security level سطح امنیتی مورد نظر را تنظیم نمایید.
3- در همان پنجره روی گزینه ی Advanced Settings کلیک کنید.
4- در پنجره ی باز شده ی جدید، پارامترهای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس پنجره را ببندید.