0

راز توجه خاص هالیوود به آخرالزمان/ردپای فراماسون ها در خلق و معرفی منجی ها!

 
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

راز توجه خاص هالیوود به آخرالزمان/ردپای فراماسون ها در خلق و معرفی منجی ها!

راز توجه خاص هالیوود به آخرالزمان/ردپای فراماسون ها در خلق و معرفی منجی ها!
 

گروه مهدویت خبرگزاری شبستان: پیش از این نظرات و دیدگاه های مختلف کارشناسان و صاحبنظران عرصه رسانه و مهدویت در رابطه با فعالیت های رسانه ای که درباره آخرالزمان و منجی موعود(عج) انجام شده بخصوص در سینمای غرب و در قالب انیمیشن، کارتون و فیلم و ... را بررسی و واکاوی کرده ایم؛ در ادامه این بررسی ها بخش اول گفت و گو با حفیظه مهدیان، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی  را در این باره می خوانید:

منجی سازی سینمای هالیوود در قالب انیمیشن، فیلم و کارتون چگونه انجام می شود؟ آیا ورود به این مسئله یک ورود جدی و کاملا برنامه ریزی شده است یا فقط به چند انیمیشن، فیلم و کارتون محدود می شود؟

منجی گرایی در سینمای هالیوود در سه چهار دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است و نمی توان گفت این میزان رشد و آثار انبوه سینمایی در این زمینه، به صورت اتفاقی ساخته شده و یا کارگردانان مختلف بر اساس ذوق هنری و فکری خود به این عرصه ورود داشته اند. بلکه منجی سازی در هالیوود یک پروژه برنامه ریزی شده است و با نزدیک شدن به سال 1999 و 2000 و عطش هزاره گرایی که به نوعی مختص فرقه های مختلف مسیحی است، بحث منجی گرایی نیز رشد شدیدی پیدا کرد.

هالیوود و سیاستگذاران آن از ورود به موضوع آخرالزمان و منجی سازی در قالب های مختلف (فیلم، کارتن، انیمیشن و بازی های رایانه ای و ...) چه هدفی را دنبال می کنند؟

اکثریت شرکت رسانه ای هالیوود در دست «یهودیان صهیونیست» و بعضا «مسیحیان صهیونیست» است و می توان از آن به عنوان یک سینمای «یهودی- صهیونیستی» نام برد که تلاش کرده است درباره منجی آخرالزمان با تفاسیر خاص خود از تورات، مفاهیم مورد نظر خود را به مخاطب القاء کند.

هالیوود یک پروژه دشمن سازی داشت و برای این پروژه نیازمند آن بود که اوضاع آخرالزمان را به گونه ای به تصویر بکشد که مخاطب احساس خطر و ناامنی و نیاز به منجی کند و در آن سوی ماجرا نیز منجی ای را در ذهن مخاطب بپروراند که فیلم ها و انیمیشن های هالیوودی آن را القاء می کنند.

رخدادهایی مانند پیشرفت های جهان تشیع، وقوع انقلاب اسلامی در ایران و بروز تفکر اسلام ناب در جهان و... همه دست به دست هم داد تا موضوع تصاحب حکومت و قدرت در آخرالزمان در سینمای هالیوود برجسته شود.

بنابراین شما می بینید که در یک بازه زمانی 10 ساله از سال 1995 تا 2005 در میان فیلم های پرفروش جهان، 19 مورد آن به همین موضوع پرداخته است آثاری مانند «ماتریکس»، «ارباب حلقه ها»، «ترمیناتور»، «هری پاتر»، «شاگرد جادوگر» و «ناین (9)».

لطفا یک مورد از این آثار را به عنوان نمونه و مصداق برای ما تجزیه و تحلیل کنید.  

به عنوان مثال در انیمیشن «ناین» عدد «9» منجی است. او از یک خواب طولانی بیدار می شود و پس از بیداری اوست که حقیقت کشف می شود و اعداد می توانند بر ماشین ها غلبه پیدا کنند. «ناین» موفق می شود عروسک ها را با هم متحد کرده و جهان را از یوغ ماشین ها نجات دهد.

اما پشت پرده ی این انیمیشن رازی نهفته است و آن اینکه فراماسونرها عدد 9 را یک عدد ابدی و جاودانگی برای بشر در جهان می دانند و براساس مبانی فراماسونری، این عدد نشانه «جوانه زدن» از پایین به بالا، با مبانی کاملا مادی است. به عبارت دیگر انیمیشن ناین (9) یک انیمیشن پساآخرالزمانی، منجی گرا و کابالیستی است با ترکیبی از مفاهیم عرفان یهود، کابالا و فراماسونری.

با این تفاصیل سینمای غرب منجی را با چه ویژگی هایی معرفی می کند؟

منجی بازنمایی شده در سینمای هالیوود یک شخصیت کاملا سکولار و اومانیستی دارد. در اکثر فیلم های آخرالزمانی هالیوود، منجی و نجات بخش کره زمین باید از نژاد یهود یا آنگولاساکسون و حتما غربی بخصوص آمریکایی باشد؛ چرا که اگر منجی از این نژاد نباشد و به منجی های غیرغربی اعتماد شود، همه افراد بشر در خطر نابودی یا بردگی شیطان و نیروی شر قرار می گیرند.

به عنوان مثال در فیلم «شاگرد جادوگر» می بینیم که «بالتازار» یک جادوگر است که از اعماق تاریخ تا زمان حاضر زنده می ماند، ماموریت او یافتن منجی است. او در طول هزاران سال در جست و جوی یک منجی است تا او را پیدا کرده و بتواند با نیروی شر مقابله کند. شخصیت «بالتازار» در طول فیلم، به مکان ها، جمع ها و فرهنگ های مختلف شرقی وارد می شود اما در هیچ یک از آنها، منجی مدنظر را نمی یابد. چون منجی کسی است که وقتی انگشتری خاص را در دست می کند تصویر اژدهای روی انگشتر زنده می شود.

در طول فیلم، این اژدها به هیچ کدام از کودکان سرزمین های دیگر واکنش نشان نمی دهد و او متوجه می شود که منجی از میان انسان های شرقی نیست. تا اینکه به شکل کاملا اتفاقی با یک کودک آمریکایی مواجه می شود و اژدها نسبت به او واکنش نشان می دهد.

اما در این فیلم شخصیت منجی چهره اروپایی یا آمریکایی ندارد بلکه بیشتر چهره شرقی دارد یعنی چشم ها و موهای منجی مشکی هستند!!

بله؛ هرچند این کودک (دیوید) چهره آمریکایی ندارد و چشم ها و موهای او مشکی است اما استادی که دیوید تحت نظر و با تعلیم او می تواند خود را پیدا کرده و جهان را نجات دهد، کسی است که همه این ویژگی ها را داراست.

انتخاب این نوع منجی (با ویژگی های ظاهری مردمان شرقی) نیز دلیل دارد و دلیل این انتخاب این است که مخاطب شرقی نیز بتواند آن را باور کند.

ادامه دارد ...

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

پنج شنبه 18 شهریور 1395  6:48 PM
تشکرات از این پست
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

نقش آفرینی منجی های سکولار در هالیوود/راه های تقدس زدایی از عقیده موعود!

منجی بازنمایی شده در سینمای هالیوود یک شخصیت کاملا سکولار و اومانیستی دارد؛ در اکثر فیلم های آخرالزمانی هالیوود، منجی و نجات بخش کره زمین باید از نژاد یهود یا آنگلاساکسون و حتما غربی بخصوص آمریکایی باشد.

 

نقش آفرینی منجی های سکولار در هالیوود/راه های تقدس زدایی از عقیده موعود!
 

 

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، پیش از این بخش اول نظرات و دیدگاه های حفیظه مهدیان، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در رابطه با فعالیت های رسانه ای که درباره آخرالزمان و منجی موعود(عج) انجام شده بخصوص در سینمای غرب و در قالب انیمیشن، کارتون و فیلم و ... به حضورتان تقدیم شد؛ آنچه در ادامه می آید بخش دوم گفت و گوی شبستان با این کارشناس رسانه ای است:

 

در بخش نخست این گفت وگو بیان شد که منجی گرایی در سینمای هالیوود در سه چهار دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است و نمی توان گفت این میزان رشد و آثار انبوه سینمایی در این زمینه، به صورت اتفاقی ساخته شده و یا کارگردانان مختلف بر اساس ذوق هنری و فکری خود به این عرصه ورود داشته اند. بلکه منجی سازی در هالیوود یک پروژه برنامه ریزی شده است و با نزدیک شدن به سال 1999 و 2000 و عطش هزاره گرایی که به نوعی مختص فرقه های مختلف مسیحی است، بحث منجی گرایی نیز رشد شدیدی پیدا کرد.

 

سینمای غرب منجی را با چه ویژگی هایی معرفی می کند؟

منجی بازنمایی شده در سینمای هالیوود یک شخصیت کاملا سکولار و اومانیستی دارد. در اکثر فیلم های آخرالزمانی هالیوود، منجی و نجات بخش کره زمین باید از نژاد یهود یا آنگلاساکسون و حتما غربی بخصوص آمریکایی باشد؛ چرا که اگر منجی از این نژاد نباشد و به منجی های غیرغربی اعتماد شود، همه افراد بشر در خطر نابودی یا بردگی شیطان و نیروی شر قرار می گیرند.

 

به عنوان مثال در فیلم «شاگرد جادوگر» می بینیم که «بالتازار» یک جادوگر است که از اعماق تاریخ تا زمان حاضر زنده می ماند، ماموریت او یافتن منجی است. او در طول هزاران سال در جست و جوی یک منجی است تا او را پیدا کرده و بتواند با نیروی شر مقابله کند. شخصیت «بالتازار» در طول فیلم، به مکان ها، جمع ها و فرهنگ های مختلف شرقی وارد می شود اما در هیچ یک از آنها، منجی مدنظر را نمی یابد. چون منجی کسی است که وقتی انگشتری خاص را در دست می کند تصویر اژدهای روی انگشتر زنده می شود.

 

اما در این فیلم شخصیت منجی چهره اروپایی یا آمریکایی ندارد بلکه بیشتر چهره شرقی دارد یعنی چشم ها و موهای منجی مشکی هستند!!

بله؛ هرچند این کودک (دیوید) چهره آمریکایی ندارد و چشم ها و موهای او مشکی است اما استادی که دیوید تحت نظر و با تعلیم او می تواند خود را پیدا کرده و جهان را نجات دهد، کسی است که همه این ویژگی ها را داراست.

 

یعنی اگرچه در این فیلم دیوید چشم آبی و موی بور ندارد و شبیه نژاد آنگلاساکسون نیست. اما تحت تعلیم استادی است که با این ویژگی ها دیده می شود و با کمک این استاد است که می تواند توانایی های درونی خود را بشناسد و بر دشمنان غلبه کند. انتخاب این نوع ویژگی های ظاهری منجی نیز دلیلی دارد و دلیل آن هم این است که مخاطب شرقی نیز بتواند با این منجی ارتباط برقرار کند و آن را نجات بخش خود بداند. این مسئله در فیلم «ماتریکس» نیز دیده می شود و «نئو» یک منجی ای است که چهره ای نیمه شرقی و نیمه غربی دارد برای اینکه ارتباط با مخاطب شرقی نیز تامین شود.

 

شما این موضوع را که «در غالب آثار آخرالزمانی هالیوود، منجی ها انسان هایی عادی و حتی کمی پایین تر از عادی هستند» را چگونه ارزیابی می کنید؟

در این فیلم ها غالبا منجی یک فرد عادی است که با دیگران تفاوتی ندارد. اما چون برگزیده است می تواند به مقام نجات بخشی بشریت دست یابد. یعنی منجی ها عادی هستند و برگزیده؛ یکی از مسایل مطرح در این عرصه تقدیرگرایی و پافشاری بر برگزیده بودن منجی است، یعنی هرگاه منجی در شرایط بد و سخت قرار می گیرد ناگهان اتفاقاتی رخ می دهد که منجی می تواند کارهای خود را پیش ببرد.

 

به عنوان مثال در فیلم «شاگرد جادوگر» ماجرای پیدا شدن دیوید توسط بالتازار بسیار اتفاقی است. یعنی دیوید نامه ای می نویسد؛ باد نامه را می برد و ... و سلسله اتفاقاتی که این نامه را به محل زندگی بالتازار می رساند و او از وجود منجی آگاه می شود.

 

غیر از موضوع «ماهیت و هویت منجی» چه شاخصه دیگری را می توان در این آثار دید؟

بحث دیگر در فیلم های آخرالزمانی هالیوود، «سبک زندگی منجی» است که کاملا آمریکایی است، به عبارت دیگر زندگی اومانیستی و سکولار؛ یعنی منجی فردی است که هیچ قید و بندی ندارد، فرد شریعت گرایی نیست و با اتکاء به قوای درونی خود حوادث را پیش می برد. بنابراین، منجی ها غالبا شخصیت های آزاد و رها از هر قیدی هستند. غالبا نیز تصویری از خانواده های آنها دیده نمی شود به خصوص پدران آنها و منجی ها کاملا مستقل زندگی می کنند.

 

آیا پایین آوردن سطح «منجی ها» تا حد افراد کاملا عادی جامعه، نوعی تقدس زدایی از منجی است؟  

بله، دقیقا! یکی از ویژگی های این آثار، تقدس زدایی از منجی است یعنی تلاش می کنند تا نشان دهند منجی ها شخصیت های مقدسی نیستند به عنوان مثال اگر بخواهیم از فیلم های قدیمی تر نام ببریم می توان به فیلم «ژاندارک» اشاره کرد، ژاندارک در عقاید مسیحی به عنوان یک قدیسه معرفی شده و کسی بود که به کمک نیروهای الهی و الهامات، کشورش را از شر دشمن نجات داد. اما در فیلمی که از او ساخته شده «ژاندارک» به گونه ای به تصویر کشیده می شود که این موضوع برای مخاطب مبهم می ماند که آیا القائات و الهاماتی که به ژاندارک می شد، وحیانی بوده است یا شیطانی؟ و اینچنین مخاطب را دچار شک می کند.

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

شنبه 10 مهر 1395  1:11 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها