:boom: برسی علائم حتمی ظهور :boom:
:red_circle:خَسَفِ بَیْدا
یکی دیگر از نشانه هاى حتمى، از نظر تسلسل زمانى خسفِ سرزمین بیدا می باشد.
خَسْف در لغت به معناى فرو ریختن چیزى در زمین است.
:book:چنانكه قرآن كریم در مورد قارون می فرماید:
:sparkles:فَخَسَفْنا بِهِ وَ بِدارِهِ الاَرْض»
:point_left:؛ ما او را با خانهاش در زمین فرو بردیم
:book:سوره نساء آیه ۴۷
:black_circle:و بَیْدا در لغت به معناى دشت هموار، پهناور، خالى از سكنه و آب و علف می باشد. در میان مكه و مدینه سرزمین پهناور و دشت شنزارى است كه بَیْدا نام دارد.
:point_left: منظور از خَسفِ بیدا فرو رفتن سپاه سفیانى در سرزمین بیدا می باشد.
:red_circle::ok_hand:هنگامى كه سپاه سفیانى از مدینه منوّره براى معارضه با حضرت مهدى (عجل الله فرجه الشریف ) به سوى مكه معظمه حركت می کنند، چون به #سرزمین بیدا رسیدند، جبرئیل امین فریاد برمىآورد كه اى سرزمین بیدا، این گروه ستمگر را در كام خود فرو ببر. پس زمین دهان باز میکند و همه آنها را در كام خود فرو میبرد.
:blue_book:یاقوت ٬ معجم البلدان ج۱ ص۵۲۳
:scroll:از بررسى روایات ملاحم و فتن روشن میشود كه این حادثه در حدود :point_left:یك ماه بعد از ظهور حضرت ولى عصرعلیه السلام رخ میدهد. بدین ترتیب خسف بیدا را نمیتوان از نشانه هاى ظهور به معناى اخصّ كلمه به شمار آورد، بلكه باید آن را از نشانه هاى قیام حضرت دانست.
:scroll:بر اساس روایات فراوان كه برخى از آنها را با عنوان زمان پیام نقل كردیم ٬ظهور حضرت در شب_بیست_و_سوم رمضان و قیام آن حضرت در روز عاشورا خواهد بود
:red_circle::ok_hand:. بدین ترتیب میان ظهور و قیام دقیقاً سه ماه و هفده روز فاصله است كه دو نشانه از نشانه هاى حتمى در این فاصله رخ میدهد:
:one:خسف بیدا
:two:و قتل نفس زكیه.
خسف بیدا یكى از نشانه هاى حتمى قیام حضرت ولى عصرعلیه السلام میباشد كه با
:point_left: هیچ خسف دیگرى قابل اشتباه نیست.