مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی از افزایش مخاطبان شبکه های تلویزیونی در سال گذشته خبر داد.
براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما میزان بینندگان تلویزیونی در سراسر کشور 2 درصد و در تهران حدودا 5 درصد افزایش داشته است.
با توجه به آمار ارائه شده، شبکه یک سیما در سطح ملی بیشترین میزان بیننده را در سال 88 (78 درصد) و کمترین مخاطب را در سال 92 (58 و 6 دهم درصد) تجربه کرده است ولی آمارهای پارسال در مرکز از افزایش6 و 68 صدم درصدی شبکه یک خبر می دهد. در تهران نیز آمار بینندگان شبکه های تلویزیونی از افزایش 9 درصدی بینندگان شبکه یک خبر می دهد.
شبکه دو سیما نیز در طول سال های 88 تا 93 با کاهش مخاطبان خود رو به رو بوده است، به طوری که در طول این سال ها میزان بینندگان به مرور تا 19 و یک دهم درصد کاهش را نشان می دهد.
با مقایسه آمار دو ساله 93 (54 و 9 دهم درصد) و سال 94 (67 درصد) شاهد افزایش تقریبا 13 درصدی شبکه دو هستیم.
با مطالعه آمار بینندگان شبکه های سه و چهار طی سال های 93 و 94 نیز به ترتیب افزایش 4 و 10 درصدی بینندگان ملاحظه می شود.
در دیگر شبکه ها نیز افزایش 6 تا 10 درصدی مشاهده می شود.
این تحقیق برگرفته از نظرسنجی های مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی است که طی سالهای 88 تا 94 انجام و در آن از جامعه آماری افراد بالای 11 سال نمونه گیری شده است.
منبع : روابط عمومی سیما