پاسخ به:دیکته نویسی ودرمان مشکلات دیکته نویسی دردانش آموزان:
5- تعویض کلمه:
دانش آموز کلمه را به دلخواه خود عوض می کند.(#خواندن_بهترین روش درمان است)
مثال:رفت= گرفت
🌼🌼6-مصطلح نویسی:
دانش آموز به جای کلمه موردنظر،اصطللح آن را که بین مردم رایج است مینویسد(اصطلاحا به زبان محاوره ای مینویسد.)
#درمان_: بر خواندن و تلفظ کلمات تاکیدشود
مثال:تلفن=تیلیفون
🌼🌼7-ضعف حساسیت شنیداری:
کودک در شنیدن صداهای هم وزن حساس نیست(صداهای هم وزن را باهم اشتباه میگیرد و با صداهای آخر برخی از کلمات را حذف میکند)
مثال:صبح=صب رفتند=رفتن
مثال:(ج-ژ) ژاله =جاله پژمرده=پجمرده
مثال:(گ-ق) انقلاب =انگلاب
مثال:(ت-د) رفت= رفد
مثال:(ف-و) تلویزیون=تلفیزیون
مثال:(ک-ت) سوت=ستوت
مثال: (ن-م) انبار=امبار
مثال:(ب-و) مسواک=مسباک
♻️♻️روش های درمانی:
⛅️1-از کارت تصاویر و نوار صداها استفاده شود و کودک میبایستی صدایی را که شنیده تصویرش راپیدل کند.
⛅️2-چشم کودک را ببندید و از دیگراگ بخواهید اورا صدا بزندسپس کودک باید آن فرد را بگوید.
⛅️3- جهت تقویت حساسیت شنوایی از بلند کردن صدای رادیو و تلویزیون پرهیز کنید.
⛅️4-چند کلمه یکسان و متفاوت بگویید و ازکودک بخواهید به شما بگوید که آیا کلماتی را که شنیده شبیه هم هستند یا نه.
مانند : کار-کار جارو-پارو شیب-شب
عمر گران میگذرد خواهی نخواهی ـ سَعی بر آن کن نرود رو به تباهی
جمعه 3 اردیبهشت 1395 7:49 PM
تشکرات از این پست
zahra_53