0

مبحث 120 طرح صالحین: «جنبشهای تکفیری»

 
zaker7007
zaker7007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 2796
محل سکونت : اردبیل

پاسخ به:جنبشهای تکفیری.....(مبحث 120 صالحین راسخون)

(تفکر وهابیت و تکفیر مسلمانان در دوران شوروی سابق در افغانستان، پاکستان با ملا عمر، طالبان و حمایت اعراب  ظهور کرد و بعدها با تشکیل القاعده به سرکردگی عثامه بن لادن و ایمن ظواهری  به اوج رسید.علاوه بر افغانستان و پاکستان، یمن، مصر، لبنان، عراق و سوریه از دیگر مراکز رشد گرو های تکفیری هستند به گونه ای که امروزه فقط در عراق حدالقل 12 گونه تکفیری فعالند.گروهایی که بنا به اقتضای شرایط سیاسی و امنیتی منطقه ی خاورمیانه بویژه در دو دهه ی اخیر با تلاش آمریکا و لابی صهیونیست شکل گرفته اند به نام اسلام اما بریده از اصول و مبانی اولیه این دین راستین الهی)

...امضا؟؟هیچــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

وبلاگ یا حسیــن مظلوم

وبلاگ محبان مهـــــدی عج

وبلاگ مدافعان حرم

چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395  6:04 PM
تشکرات از این پست
mhzahraee ehsan007060 salma57
zaker7007
zaker7007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 2796
محل سکونت : اردبیل

پاسخ به:جنبشهای تکفیری.....(مبحث 120 صالحین راسخون)

وهابیت بر اساس تفاسیر محمد بن عبدالوهاب از دین اسلام پدید امد و به دنبال پیوند خانوادگی او با محمد بن سعود (جد آل سعود) و حمایت انگلستان از آنها به عنوان دین در شبه جزیره عربستان رسمیت یافت. اولین نقد بر نظرات محمد بن عبدالوهاب را برادر او، شیخ سلیمان بن عبدالوهاب، به نام «الصواعق الالهیه» نوشت. او در كتاب مزبور چنین آورد:

"اموری كه وهابیان آن را موجب شرك و كفر دانسته و بهانه‌ی مباح بودن مال و جان مسلمانان می‌پندارند، در زمان ائمه‌ی اسلام به وجود آمده بود. ولی از هیچ یك از ائمه‌ی اسلام شنیده و روایت نشده است كه مرتكبین این اعمال را كافر یا مرتد دانسته و دستور جهاد با آنان را صادر كرده باشند یا آن كه بلاد مسلمانان را همان‌گونه كه اینان می‌گویند، بلاد شرك و دارالكفر بنامند."

برخی از باورهای فرقه وهابیه عبارتند از:

مخالفت با توسل: هر کس به رسولان و اولیا توسّل جوید، مشرک می باشد، از این رو وهابیان زیارت قبر پیامبر و ائمه(ع) را جایز نمی دانند؛

تعمیر قبور و ساختن بنا روی قبر پیامبر و اولیای الهی و صالحان جایز نیست و باید تخریب شود؛

تشییع جنازه و سوگواری حرام است؛

-مخالفت با عقل و و جایگزین کردن سلف به جای آن؛ بدین معنا که از آنچه که صحابه انجام می داده اند باید تبعیت شود.
-اما مهمترین و خطرناکترین آموزه وهابیت آن است که هر کس که موارد بالا را تبعیت نکند و از جمله شیعیان که به توسل اعتقاد دارند،را کافر می دانند و از همین روست که به آنها تکفیری گفته می شود. وهابیون به جنگ با دیگر فرقه‌ها و مذاهب اسلامی معتقد هستند و مدعی اند یا باید به آیین وهابیت در آیند، یا جزیه دهند، از این رو همیشه مسلمانان دیگر را به کفر متهم نموده، اموال و نوامیس بقیه را حلال می دانند. آنان می گویند که هر کس مرتکب گناه کبیره شود، کافر است.

این اولین باری نیست که وهابیان که اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت گروهکهای تندرو به اقدامات تروریستی مشغولند به هتک حرمت بارگاه ائمه و شیعیان مبادرت می کنند، متاسفانه این گونه اقدامات بارها از سوی آنها صورت پذیرفته است. زمانی که وهابیت در عربستان پدیدار شدو در پیوند با قدرت آل سعود قرار گرفت؛ امیر سعود با بهره گیری از آموزه های وهابیت که خون مسلمانان شیعیان را حلال می شمرد، از عربستان به شهر کربلا حمله کرد و بیشتر مردم این شهر را به قتل رسانید و غنائم جنگ را حاصل از غارت اموال مسلمانان بود میان سربازان خود تقسیم کرد.

نگاه خطرناک وهابیت در تکفیر دیگر مسلمانان -و بویژه شیعیان- سبب شده که نه تنها به بزرگترین مانع بر سر راه وحدت مسلمانان جهان مبدل شود بلکه با اقدامات تروریستی و مخرب خود غرب را در پروژه اسلام هراسی و ارائه چهره مخدوش از اسلام یاری رسانده است.

آسیبهای وهابیت

نگاه خطرناک وهابیت در تکفیر دیگر مسلمانان -و بویژه شیعیان- سبب شده که نه تنها به بزرگترین مانع بر سر راه وحدت مسلمانان جهان مبدل شود بلکه با اقدامات انحرافی و مخرب خود راه را برای سواستفاده دشمنان اسلام فراهم سازد. حتی اگر ارتباطات مستقیم و حمایتهای مالی و نظامی آمریکا و انگلستان که نمونه کوچکی از آن را در سرکوب شیعیان یمن دیدیم را نادیده بینگاریم، وهابیت با ارائه چهره ای خشن و غیرمنعطف از اسلام و مبادرت به انجام عملیاتهای تروریستی متعدد، کمک شایانی به پروژه اسلام هراسی غرب نموده است. وهابیت به دست خود بهترین سوژه های خبری را برای رسانه های صهیونیسم بین الملل در مخدوش سازی چهره عمومی اسلام در جهان فراهم آورده است.

...امضا؟؟هیچــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

وبلاگ یا حسیــن مظلوم

وبلاگ محبان مهـــــدی عج

وبلاگ مدافعان حرم

چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395  6:09 PM
تشکرات از این پست
ehsan007060 salma57
zaker7007
zaker7007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 2796
محل سکونت : اردبیل

پاسخ به:جنبشهای تکفیری.....(مبحث 120 صالحین راسخون)

دنياي امروز بخصوص جهان شيعه در حال حاضر با يكي از تهديدات جدي در عرصه بين المللي مواجه است. اين مشكل به واسطه ظهور جريان هاي تندرو عقيدتي بروز و ظهور پيدا كرده است.

از زمان شكل گيري جريان هاي تندرو با لباس "سلفي گري" در دنياي معاصر مدت زمان زيادي نمي گذرد اما وقوع برخي رويدادها و حمايت غرب از گروهي از مسلمانان كه نگاهي افراطي به اسلام دارند، رشد سلفي گري و به تبع آن جريان تكفيري ها را در پي داشته است.

يكي از عوامل مهم درگيري هاي خونين منطقه ، بحث تكفير شيعيان و مطرح كردن آن از سوي علما و روحانيون افراطي وهابي و سلفي است كه باعث قرباني شدن بسياري از مسلمانان بي گناه در منطقه شده است.

متأسفانه به جاي برخورد مناسب و معقولانه با اين پديده و اعلام برائت از اقدامات خشن و سركوبگرايانه، در آذر ماه 1385 ، سي و هشت نفر از علماي سلفي عربستان سعودي در بيانيه اي ضمن ابراز تاسف از سقوط 

انحرافي كاربردي ندارد.اين نوع تفكر بيشترين هم پيمانگي را با جريان دربار و سلطنت دارد و از توان لازم براي مواجهه با انحرافات برخودار نيست به همين خاطر جريان وهابيت بعد از تلاش هاي فرهنگي برادران قطب به سه بخش تقسيم شد:بغداد آن را توطئه مشكوك صليبيون، روافض و صفوي ها دانستند و هدف از آن را حفاظت و حمايت از اشغالگران و تحديد نفوذ اهل سنت در منطقه ،ايجاد هلال شيعه و تجزيه عراق به سه منطقه كردي، شيعي و سني خواندند!

كاملاً مشخص بود كه در اين نوع تقسيم بندي "روافض" شامل شيعيان، "صفويان" همان ايرانيان و "اشغالگران" نيز سربازان صليبي هستند.

جالب اينجاست كه اولين بار بنا به درخواست انگليسي ها در سال 1904ميلادي ، عبدالعزيز اول در عربستان توافق و حكم(سري) مبني بر حق تجمع و تشكيل منطقه يهودي در سرزمين فلسطين را به نفع صهيونيست ها صادر كرده است.

سير تحول

سلفي ها روايات خود را مستقيماً از احمد بن حنبل( متولد 241)، احمد بن تيميه(متولد 728)، ابن القيم الجوزيه(متولد 751) و محمد بن عبدالوهاب تميمي نجدي( متولد1115) مي گيرند.
آنها تنها راه رستگاري را پيروي از سلف صالح (صحابه عصر پيامبر "ص") مي دانند و بدين عادت "سلفي" ناميده شده اند.

سلفيه بعد از "محمد بن عبدالوهاب" به صورت يك شكل و ساختار سياسي در آمد و هم پيماني وي با "محمد بن سعود" پايگذار حاكميت آل سعود در عربستان به اين روند تسريع بخشيد.

اكنون پيوند ميان علما و حاكمان سعودي گرچه دچار تغيير و تحول شده و شيوخ وهابي از برخي اختيارات خود از جمله امر قضا بازماندند اما در عين حال هنوز هم از وضعيت و جايگاه خوبي در نظام سياسي سعودي برخوردار هستند.

وهابيت بعد از محمد بن عبدالوهاب متحول شد. بخصوص از زماني كه "سيد قطب" و برادرش "محمد" به انتقاد از تفكرات محمد بن عبدالوهاب برخاستند و مباني نظري او در بحث توحيد را مورد بررسي قرار دادند.

از نظر اين دو ، توحيد مورد نظر محمد بن عبدالوهاب توحيد ابتدايي و بدوي است و در مواجهه با جريان هاي 


1- وهابيت نجدي يا حجازي كه هم اكنون به سردمداري علماي وهابي عربستان بر طبل تكفير شيعيان اماميه، زيديه و اسماعيليه مي كوبد و البته عملگرا هم نيست و تلاشي براي از بين بردن فيزيكي فرق اماميه نمي كند.

2- وهابيت انقلابي يا جهادي كه با نشر افكار سيد قطب در عربستان توسط شاگردش "سلمان العوده" و گسترش افكار "ابوالاعلي مودودي" در پاكستان و تلاش هاي اخوان المسلمين در مصر ، سر ناسازگاري با اهل كتاب بخصوص يهود و حضور نيروهاي بيگانه در خاك كشورهاي اسلامي دارد. 
البته بايد در نظر داشت كه كساني كه به وهابيت انقلابي اعتقاد دارند در عين انتقادات جدي به مخالفان ، خواهان حذف فيزيكي نيستند و جنگ بين فرق اسلامي را بر نمي تابند.

3- جريان تكفيري كه چند دهه از شكل گيري آن مي گذرد تلفيقي از وهابيت نجدي با تاكيد بر جنبه هاي ضديت با شيعه و وهابيت انقلابي است. 
اين گروه بخصوص در عراق، افغانستان، پاكستان و بخش هاي جنوب و جنوب شرقي و جنوب غربي ايران فعال هستند و از همه امكانات لازم براي حذف مخالفان خود استفاده مي كنند.

متأسفانه عملكرد بخش قابل توجهي از علماي اهل سنت در نقد تكفيري ها و اعلام برائت از آنان ، چندان قابل اعتنا نبوده و نتواسته اند آن طور كه بايد و شايد ، در برابر اين افراد بايستند ، افرادي كه به نام دين ، سر از تن خلق جدا مي كنند و از پاكستان تا خيابان هاي كربلا ، دست به عمليات انتخاري مي زنند و يك كشتار داخلي در جهان اسلام را رقم زده اند و نهايتاً چهره اي "ترور محور" از اسلام در جهان عرضه مي دارند
.

...امضا؟؟هیچــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

وبلاگ یا حسیــن مظلوم

وبلاگ محبان مهـــــدی عج

وبلاگ مدافعان حرم

چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395  6:10 PM
تشکرات از این پست
ehsan007060 salma57
zaker7007
zaker7007
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1393 
تعداد پست ها : 2796
محل سکونت : اردبیل

پاسخ به:جنبشهای تکفیری.....(مبحث 120 صالحین راسخون)

سلفیه مکتبی است که طرز فکر و عمل پاره‌ای از صحابه، تابعان و تابعان آنها را حجتی شرعی برای زندگی در عصر حاضر قلمداد می‌کند. پیروان این عقیده، از یکسو از موازین فقه مذاهب چهارگانه اهل سنت خارج شده‌اند و از سوی دیگر با باز کردن راه اجتهاد بر اساس فهم صحابه، باب پیدایش برخی فتاوی افراطی نادرست و سلیقه‌ای را گشوده‌اند. شکل‌گیری چنین عقیده‌ای از سده چهارم هجری قمری آغاز شد، اما بعدها توسط ابن‌تیمیه و شاگردانش مدون شد و نهایتاً با محمد بن عبد‌الوهاب و از طریق حاکمان آل سعود در دوران معاصر تجدید حیات یافت.

به سلفی‌ها به اعتبار نام محمد بن عبدالوهاب، وهابی نیز اطلاق می‌شود. در این سیاق، «تکفیری» عنوانی است که به فرد یا جریانی اطلاق می‌شود که غالباً برخاسته از قرائت‌‌های مختلف سلفی وهابی، مسلمانان را به‌صرف آنکه با آنان هم‌عقیده نیستند، بر خلاف معیارهای شرعی شناخته‌شده، متهم به کفر و خروج از دین می‌کنند. کافر خواندن مسلمانان و یا اصولاً مذاهب اسلامی، پیامدها و واکنش‌های عملی مهمی در جوامع اسلامی دارد. چنانکه فتاوی تکفیری در پس بسیاری از اقدامات تروریستی پاکستان و عراق و اخیراً جنایت شهادت شیعیان مصر، قرار دارند.
شیعه‌شناسیِ گروه‌های مختلف سلفی‌ (وهابی‌) اعم از جهادی و تکفیری و یا رسمی و علمی، به‌رغم همه اختلاف‌نظرهای درونی‌شان درباره دیگر مسایل، کما‌‌بیش شکلی یکسان و مشابه دارد و معمولاً متأثر از آثار ابن‌تیمیه و شاگردش ابن‌قیم الجوزی است که اثرگذارترین شخصیت‌ها بر سلفی‌های معاصر چون محمد بن‌عبد‌الوهاب و شاگردانش بوده‌اند.
مهم‌ترین دلیلی که آنان در توجیه تکفیر شیعیان ارائه داده‌اند، ادعای دروغینِ «اعتقاد شیعه به تحریف قرآن» است. وقتی پیروان یک مذهب متهم به عدم اعتقاد به قرآن می‌شوند، به‌راحتی می‌توان سایر باورهای نادرست درباره آنان را تبلیغ کرد و آنان را متهم به عقایدی غیرتوحیدی کرد. این‌ در حالی است که علمای بزرگی از شیعه مانند مرحوم شیخ صدوق (ره) تا روزگار معاصر همانند مرحوم امام خمینی (ره) و شاگردانش همچون مرحوم آیت‌الله معرفت (ره) همگی بر تحریف‌ناپذیری و صیانت قرآن از تحریف تاکید کرده‌اند. در سال‌های اخیر، به‌ویژه پس از بحران سوریه، عملیات روانی سنگینی در مصر علیه شیعیان آغاز و تشدید شد که محور اصلی تمام نظرات تکفیری شیوخی چون محمد عبدالملک الزغبی و یا ابواسحاق الحوینی، محمد فرید، محمدابراهیم منصور و دیگران، بر پایه همین اتهام بوده است.
یهودی قلمداد کردن عقاید شیعه، اتهام ناروای دیگری است که از سوی سلفی‌ها مکرر بیان می‌شود. این موضوع را معمولاً در ذیل داستان عبدالله ابن سبأ مطرح می‌کنند. بر این اساس، شخصی یهودی از اهالی یمن که ظاهراً مسلمان شده بود، اول بار عقاید شیعی را بر اساس تعالیم یهودی بیان کرد و اینچنین او مؤسس عقیده شیعه است! برخی از سلفی‌ها مانند سعدی مهدی الهاشمی که از اساتید دانشگاه ام‌القری سعودی است، با استفاده از این داستان، راویان شیعی را نیز یهودی پنداشته‌‌اند. که البته علامه عسکری (ره) در تحقیقات خود افسانه بودن شخصیت عبدالله بن سبأ را نشان می‌دهد. مابقی اتهامات و ادعاها درباره شیعه معمولاً حول‌وحوش این دو محور اصلی و یا فرع بر آنها هستند.
سلفیه در طول تاریخ همواره فرقه‌ای حاشیه‌ای در کنار مذاهب اصلی چهارگانه برادران اهل سنت بوده است.
خاستگاه آنان هرچند مذهب حنبلی است، اما خود اهل اجتهادند و از صورت سنتی آن خارج شده‌اند. 
در دوران معاصر، سیاست رسمی عربستان سعودی مبتنی بر تصفیه متون اهل سنت از هر آنچه خارج از اعتقادات سلفی است و تربیت دانشجو و استاد بر پایه متون جدید بنا شد. هدف از اتخاذ چنین سیاستی که مورد توجه شیوخی چون ناصرالدین آلبانی بود، تبدیل سلفیه به جریان اصلی اعتقادی اهل سنت بود. این موضوع که اکنون بدنه اصلی شیوخ سلفی مصر، از قبیل ابواسحاق حوینی، محمد حسان، محمد اسماعیل مقدم، محمد حسین یعقوب، محمود المصری همگی تحصیل‌کرده عربستان سعودی‌اند، بدان معناست که عربستان سعودی از چندین دهه پیش درصدد تربیت نسل جدید شیوخ سلفی بوده است. در حقیقت، در حدود نیم‌قرن گذشته ما شاهد بزرگ‌ترین جابه‌جایی جمعیتی استاد و دانشجو در جهان اسلام جهت تعلیم و تربیت در عربستان سعودی بوده‌ایم. این جابه‌جایی کوششی هدفمند برای تغییر عقاید اسلامی در سطح جهان اسلام است و در واقع موضوع تکفیری ها بسیار وسیع‌تر از مخالفت سلفی‌های وهابی با شیعه است و مشکل را نباید صرفاً مشکل شیعه پنداشت
عموم علمای اهل سنت پیرو سلفیه وهابی نیستند و حتی بسیاری از آنان خود مورد حمله و طعنه وهابیان هستند و آنان که به ادبیات سلفیه آشنایند، سنت ردیه‌نویسی سلفی‌ها بر عقاید دیگران را به خوبی می‌شناسند.
شیخ حسن البنا که در جلسات دارالتقریب قاهره شرکت می‌کرد و یا شیخ مصطفی عبدالرازق، شیخ عبدالمجید سلیم و شیخ محمد مصطفی المراغی و شیخ محمود شلتوت، عبدالمتعال الصعیدی، فتحی یَکَن، شهید شیخ محمد سعید رمضان البوطی، احمد حسن الباقوری، دکتر حامد حفنی داود، دکتر علی عبدالواحد وافی، شیخ عبدالرحیم السائح، شهید دکتر فتحی شقاقی، شیخ احمد کفتارو، شیخ محمد الحبیب بن الخوجه، شیخ احمد بدرالدین حسون و صدها شیخ و عالم و دانشمند بزرگ دیگر اهل سنت که پرچم‌دار وحدت اسلامی بودند، هر یک به فراخور فعالیت خویش، خدمتی بزرگ به وحدت اسلامی کرده‌اند. حتی شیخ محمد غزالی در مقطعی با صراحت هرچه‌تمام‌تر گفت که: «اگر می‌توانست گروهی از اهل سنت را برای یاری شیعه در جنگ با حزب بعث عراق اعزام کند حتماً آن را انجام می‌داد ولی افسوس که توان چنین کاری را ندارد.» شیخ عبدالله موصلی که از شیوخ وهابی در مصر است، در صفحه 214 کتاب «حقیقة الشیعة، حتی لا ننخدع» با خشم زائدالوصفی به مرحوم غزالی و دفاع او از فتوای شیخ محمود شلتوت در جواز تعبد به مذهب شیعه اثناعشری، حمله ‌می‌کند.

راه چاره چیست؟

وقتی دشمنان تکفیری با تهمت اعتقاد شیعه به تحریف قرآن به مصاف آمده است راهکار عموم مسلمانان برای وحدت به خصوص شیعیان این است که صورت‌مسئله شهیدان شیعه، چه در مصر و چه در پاکستان و سایر نقاط جهان را در صورت‌مسئله اعتقاد به صیانت قرآن از هرگونه تحریف، تغییر یابد.
دشمنان وحدت اسلامی می‌کوشند تا شهادت شیعیان را به موضوع شیعه در برابر اهل سنت تقلیل دهند. این در حالی است که اهل سنت در برابر شیعه نیستند، بلکه این مخالفان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی‌اند که در برابر موافقان و منادیان وحدت اسلامی قرار دارند. این امر نشان از اهمیت نقش و رسالت فعالیت های تقریب مذاهب اسلامی دارد . 
اقدامات عربستان سعودی به عنوان خواستگاه تکفیریون در ممانعت از توزیع قرآن‌های چاپ ایران در موسم حج می‌شود، ریشه در سیاست آنان در به تصویر کشیدن جدایی شیعه از قرآن دارد و همین سیاست سلبی نشان از نقطه‌ضعف اصلی آنان دارد و ایران اگر می خواهد در برابر موج وهابیون تکفیری ایستادگی کند و مانع ریخته شدن خون های بی گناهان و ایجاد و تعمیق شکاف بین مسلمین شود، می تواند راهبرد برجسته سازی دفاع شیعیان از قرآن کریم را در پیش بگیرد که تاسیس گنجینه های قرآن کریم، تهیه و چاپ کتب و مستندات مربوط به صیانت قرآن از هر گونه تحریف و روشن ساختن جایگاه این کتاب آسمانی نزد شیعیان از جمله اقدامات در این راستا است که در نهایت می تواند تهمت اعتقاد شیعه به تحریف قرآن برای همیشه رد شود.

یکی از نقاط ضعف در مقابل جریان های تکفیری، خفتگی و رخوت مراکز پژوهشی و علمی است که به جای جریان شناسی و رصد روزمره جدیدترین وقایع و راهبردهای دشمنان وحدت اسلامی، به ترجمه چند مقاله اکتفا کرده اند که همین مساله سبب دوری از فضا و میدان اصلی مبارزه با این جریانات شده است. اتفاقات امروز حاصل برنامه‌ریزی‌های دیروز بازیگران آن است و شناخت به‌موقع خطر، واکنش مناسب به‌موقع را ممکن می‌سازد. این کار نیازمند تأسیس مرکزی است که جهان اسلام را به طور دائمی رصد کند. هرچه شناخت ما از دوستان و دشمنان وحدت اسلامی بیشتر شود، قدرت ما در خلق ابتکارات تقریبی بیشتر خواهد شد. دشمنان اسلام برای اغراض خود، تمامی اختلافات درونی میان مسلمانان از مذاهب مختلف را رصد می‌کنند و آن‌ها را بایگانی می‌کنند. سپس با برجسته کردن همین نقاط اختلاف، نقاط ضعف جهان اسلام را نشانه می‌روند به همین دلیل نیاز به پژوهش ها و برنامه ریزی های دقیق بیش از پیش حس میشود که این امر جز در مراکز تحقیقاتی و علمی میسر نخواهد شد.

 

...امضا؟؟هیچــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

وبلاگ یا حسیــن مظلوم

وبلاگ محبان مهـــــدی عج

وبلاگ مدافعان حرم

چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395  6:12 PM
تشکرات از این پست
mhzahraee ehsan007060 salma57
benhour
benhour
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : مرداد 1388 
تعداد پست ها : 1566
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:جنبشهای تکفیری.....(مبحث 120 صالحین راسخون)

تکفیری یعنی کافران

مثل القاعده،داعش ودستجات معترض  سیکهادرپاکستان وغیره

راسخون مونس دلها

چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395  7:09 PM
تشکرات از این پست
mhzahraee ehsan007060 salma57
mhzahraee
mhzahraee
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 2617
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:جنبشهای تکفیری.....(مبحث 120 صالحین راسخون)

با سپاس از همهء کاربرانی که در این مبحث شرکت کردند. چند نکته در این مبحث و پستهایی که عزیزان فرستادند قابل توجّه است:

1- سطح اطلاعات عمومی دربارهء جریانها و جنبشهای تکفیری پایین است؛ عموم مردم اطلاعات بسیار کلی از وجود چنین پدیده ای دارند ولی ویژگیها و جزئیات زیادی از آن نمی دانند.

2- بنظر می رسد دوستان شرکت کننده، متأسفانه در بیشتر موارد با صرف یکی دو دقیقه زمان برای هر پست -شامل جست و جوی یکی دو کلیدواژه در اینترنت+کپی+چسباندن!- حتی از خواندن نوشته ای که کپی می کنند خودداری می کنند یا ارتباط آن را با مبحث در نظر نمی گیرند؛ در بعضی موارد هم یک نوشتهء تکراری چند بار کپی می شود. در یک مورد حتی کاربری یک پست فرستاده بود که موضوعش هیچ ربطی به موضوع مبحث 120 نداشت!!

3- متأسفانه هنوز در بعضی موارد قوانین کلی انجمنهای راسخون رعایت نمی شود؛ مثلاً کاربری که با ارسال یک پست حاوی کدهای html غیرمجاز در انجمنهای راسخون، بمدّت چند روز پستهای مبحث را از دسترس و دید خارج کرد!!

این مبحث إن شاء الله امشب بسته می شود و امتیازات کاربران شرکت کننده با لحاظ کردن ارزش کیفی پستها، اعلام خواهد شد. تا شب دوستان هنوز فرصت ارسال پست دارند.

با سپاس مجدّد و آرزوی موفّقیّت برای کاربران عزیز راسخون

 

 

پنج شنبه 9 اردیبهشت 1395  11:58 AM
تشکرات از این پست
ehsan007060 salma57
mhzahraee
mhzahraee
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 2617
محل سکونت : اصفهان

امتیازات مبحث 120 صالحین (جنبشهای تکفیری)

با سلام

امتیازات مبحث 120 صالحین راسخون (جنبشهای تکفیری) بشرح جدول ذیل اعلام می شود.

یادآوری می شود که رعایت اختصار و چهارچوبهای تعیین شده در قوانین انجمنهای راسخون برای دریافت حداکثر امتیاز مشخص شده الزامی است.

 

نام کاربری

پستهای تکراری یا نامرتبط با موضوع

(0 امتیاز یا امتیاز منفی)

پستهای کپی شده

(10 امتیاز)

پستهای دست نویس

(10 امتیاز)

ذکر منبع دقیق

(10 امتیاز)

تصویر

(5 امتیاز)

پاسخ به پرسشها

(10 امتیاز)

جمع امتیازات

mohandesvahidpour

**

5+3+3+10+5+5+10

 

2+1+5

 

 

40

shirdel2

 

10+10+5+5+10+10+10

 

5+5+5+5+5

 

 

85

maryamjoon

**

 

 

 

 

 

0

afshinbia2

 

5

 

5

 

 

10

zaker7007

**

5+3+10+7+2+8

 

3

 

 

30

sadegh123

**

3+2+5+5

 

2+2+5

 

 

10

ehsan007060

 

 

5+10+10

 

5

5

35

sajjadalizadehs

 

 

8

7

 

 

15

safar221

**

8

 

3

 

 

5

nazareyan

 

10

 

3

 

 

13

benhour

 

 

5

 

 

 

5

 

 

بار دیگر از همهء کاربران عزیزی که در مبحث شرکت داشتند سپاسگزاری می کنم. 

تشکّر ویژه ای هم دارم از کاربر گرامی

shirdel2

که برترین شرکت کنندهء این مبحث بودند.

با توجّه به تمام شدن فرصت شرکت در مبحث 120 راسخون و کیفیت پایینتر از انتظار آن، تلاش خواهم کرد در اینجا ادامهء موضوع را پیگیری کنم.

جمعه 10 اردیبهشت 1395  1:30 PM
تشکرات از این پست
ehsan007060 mosabeghat_ravabet salma57
ehsan007060
ehsan007060
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1393 
تعداد پست ها : 10952
محل سکونت : خراسان رضوی

امتیازات مبحث 120 صالحین راسخون

 

با عرض سلام و احترام , عرض تبریک پیشاپیش روز معلم خدمت شما دوستان عزیز؛

 

از اینکه مطابق هفته‌های گذشته، این مبحثِ طرح صالحین را نیز پیگیری و همراهی نمودید، بسیار ممنون و سپاسگزاریم. 

 

جا دارد از کاربر محترم جنابmhzahraee که در دومین حضور خود مبحث مفیدی برای این هفته ایجاد و مدیریت کردند، تشکّری ویژه داشته باشیم. مطابق قوانین تالار صالحین، به ایشان در خصوص ایجاد و مدیریت مبحث 120 و پیگیری بسیار خوب ایشان در پیشبُرد این مبحث،250 امتیاز تعلّق خواهد گرفت.

 

سلامتی و بهروزی شما عزیزان را از درگاه ایزد منّان خواستاریم.

 

شاد و سلامت باشید...

 

شنبه 11 اردیبهشت 1395  6:17 PM
تشکرات از این پست
mhzahraee salma57 mosabeghat_ravabet
دسترسی سریع به انجمن ها