0

شبهه

 
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

شبهه




:x: شبهه:در قران بارها خدا به افریده هایش سوگند خورده مثلا به انجیر، زیتون و....!
مگه نمیگیم خدا بزرگه ..خدا همه کاری رو میتونه انجام بده..خب؟ پس چرا باید به افریده هاش قسم بخوره؟ چه لزومی داره؟چرا خدای به اون بزرگے باید بیاد مثلا به انجیر قسم بخوره؟

:exclamation::question::exclamation::question::exclamation::question::exclamation::question::exclamation::question:

:white_check_mark: پاســــــــــخ: :one: تفاوت سوگند های الهی با سوگند های متعارف بین مردم:

1_مردم معمولا به چیزهایی سوگند میخورند که در نظرشان مقدس و یا بسیار عزیز است و در تمام انها نگران مواخذه و یا صدمه در صورت درغگویی هستند.

2_هدف اصلے از سوگند مردم اثبات مطلب است .وقتے گوینده ای احتمال میدهد که شنوندگان سخن او را باور نمیکنند با سوگند خوردن سعے میکند انها را وادار به قبول نموده و شک و تردید را برطرف سازد. این در حالی است که هیچ یک از این مطالب در سوگندهای قران نیست. زیرا خداوند نه از کسی یا چیزی ترسی دارد و نه فقدان چیزی برایش ضرر می رساند تا سوگند یاد کند.ازطرف دیگر درباره سخن خدا مومن نیاز به سوگند ندارد و برای کافر نیز سوگند سودی ندارد.

:two:حکمت و فلسفه سوگندهای قران:

1_برای تاکید و بیان اهمیت اموری که خداوند برای انها سوگند یاد کرده...تامردم در انها نیک بیندیشند و به انها اهمیت ویژه ایی دهند.

2_برای متوجه کردن انسان به منافع فراوان چیزهایی که به انها سوگند یاد شده است.مانند خورشید و ماه و ستارگان و حتے مثل انجیر و زیتون که انها وسیله رحمت و نعمتند.

3_برای بیان واقعیت داشتن اموری که مورد انکار یا تردید مردم می باشد.مانند سوگند به قیامت و فرشتگان...

4_برای تعظیم و تکریم اعمال خیر و شایسته .تامردم به انجام انها تشویق و ترغیب شوند.مانند سوگند به اسبان مهاجران ،، فریضه حج و امثال ان.
پس انطوری که از ایات قران و بیانات اهل بیت و پژوهشگران اسلامی استفاده میشود .سوگندهای قران عالی ترین وسیله جهت گرایش افکار انسان یه تحقیق در ژرفای پدیده ها و موجودات جهان است.


 

 

جمعه 27 فروردین 1395  5:16 PM
تشکرات از این پست
nargesza
nargesza
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1392 
تعداد پست ها : 10707
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:شبهه

 


:x:شبهه:فرعون کی فرمان قتل پسرهای خردسال را داد؟

وقتی موسی پیامبر بود و در مورد خدا برای فرعون صحبت کرد (سوره 40 آیه 23-25) یا وقتی موسی یک نوزاد بود (سوره 20 آیه 38-39).


:exclamation::question::exclamation::question::exclamation::question::exclamation::question::exclamation::question:


:white_check_mark:پاسخ:هر دو بار ! فرعون دو بار فرمان داد تا پسران بنی اسرائیل را بکشند. تا بنی اسرائیل دیگر توان مبارزه نداشته باشند.
:no_entry_sign:حال کجای این دو آیه تناقض دارد ؟؟؟
فرعون دو بار دستور قتل عام داد و قرآن هم همین را می فرماید ! یک بار قبل از تولد موسی (به خاطر خوابی که فرعون دیده بود) دستور داد تا کودکان بنی اسرائیل را بکشند. اما موسی علیه السلام نجات یافت. و یکبار هم وقتی موسی برای هدایت فرعون نزد او رفت. این بار هم فرعون دستور داد تا کودکان را بکشند تا نسل بنی اسرائيل منقرض شود.

:cyclone::cyclone:مشاهده آیات :
سوره 40 آیه 23-25 :
:diamond_shape_with_a_dot_inside:وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسىَ‏ بَِايَتِنَا وَ سُلْطَانٍ مُّبِينٍ(23) إِلىَ‏ فِرْعَوْنَ وَ هَامَانَ وَ قَارُونَ فَقَالُواْ سَحِرٌ كَذَّابٌ(24) فَلَمَّا جَاءَهُم بِالْحَقّ‏ِ مِنْ عِندِنَا قَالُواْ اقْتُلُواْ أَبْنَاءَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مَعَهُ وَ اسْتَحْيُواْ نِسَاءَهُمْ وَ مَا كَيْدُ الْكَافِرِينَ إِلَّا فىِ ضَلَلٍ(25):diamond_shape_with_a_dot_inside:

ما موسى را با آيات خود و دليل روشن فرستاديم... (23) بسوى فرعون و هامان و قارون، ولى آنها گفتند: «او ساحرى بسيار دروغگو است.» (24) و هنگامى كه حقّ را از سوى ما براى آنها آورد، گفتند: «پسران كسانى را كه با موسى ايمان آورده‏ اند بكشيد و زنانشان را (براى اسارت و خدمت) زنده بگذاريد.» امّا نقشه كافران جز در گمراهى نيست (و نقش بر آب مى‏ شود.)(25)

سوره 20 آیه 38-39:

:diamond_shape_with_a_dot_inside:إِذْ أَوْحَيْنَا إِلىَ أُمِّكَ مَا يُوحَى(38) أَنِ اقْذِفِيهِ فىِ التَّابُوتِ فَاقْذِفِيهِ فىِ الْيَمّ‏ِ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لىّ‏ِ وَ عَدُوٌّ لَّهُ وَ أَلْقَيْتُ عَلَيْكَ محََبَّةً مِّنىّ‏ِ وَ لِتُصْنَعَ عَلىَ‏ عَيْنىِ(39):diamond_shape_with_a_dot_inside:

آن زمان كه به مادرت آنچه لازم بود الهام كرديم ... (38) كه: «او را در صندوقى بيفكن، و آن صندوق را به دريا بينداز، تا دريا آن را به ساحل افكند و دشمن من و دشمن او، آن را برگيرد!» و من محبّتى از خودم بر تو افكندم، تا در برابر ديدگان [علم‏] من، ساخته شوى (و پرورش يابى)! (39)

 

 

جمعه 27 فروردین 1395  5:24 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها