به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از” ایرنا “، در سال های اخیر نمایشگاه های حجاب و عفاف با لباس هایی الگو گرفته از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در سراسر کشور برای خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمن و مقابله با شبکه های ماهواره ای دایر شده اند ولی در واقع هیچ کدام به طور کامل نتوانسته اند نیاز جوانان و خانواده ها را تامین کنند.
اجرای طرح هایی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با بدحجابی نیز موفقیت چندانی نداشت. پوشاک نوروزی که هم اکنون در فروشگاه ها عرضه می شوند نوید سالی بحرانی تر از نظر وضعیت نامناسب حجاب و عفاف را می دهند.
امسال به رغم اینکه تنوع در رنگ، کیفیت و ظاهر لباس های نوروزی بیش از سال های گذشته است ولی دغدغه خانواده های اصیل و ساده پوش را در تهیه لباس دوچندان کرده است. انواع پوشاک با عناوینی چون پارچه ترک، مد تهران، دوخت ترک و مد ترک به نرخ بالا به مردم عرضه می شوند حال آنکه شکل ظاهری این لباس ها فقط بانوان بد حجاب را جذب می کند.
مانتوهایی کاملا توری و بدون آستری، بسیار کوتاه و البته بدون دکمه و کاملا باز و بدن نما هم اکنون در ویترین فروشگاه های شهر خودنمایی می کند و عرصه انتخاب را برای مظاهر بد حجاب کاملا باز گذاشته است. ساپورت ها و شلوارهای چسبان با کفش های شب رنگ و روسری های توری پوشیده شده بر تن مانکن های ویترین، مکمل مانتوهای توری، بدون دکمه و آستر و دارای آستین کوتاه است که دیدن بانوانی با این تیپ در روزهای آینده دور از انتظار نیست. البته اینگونه پوشاک غیرمتعارف که خود مروج بی بند و باری و بد حجابی در جامعه می باشند فقط مختص به بانوان نیست. تی شرت ها و پیراهن هایی با رنگهای تند و زننده، کفش، کلاه و کمربندهای مردانه ای که با پولک و منجوق تزیین شده، شلوارهای جین پاره و کت های چسبان و کفش های اسپرت شبرنگ بر تن مانکن های مرد در فروشگاه ها به فراوانی دیده می شود. تکرار و فراوانی وجود اینگونه لباس ها در پشت ویترین مغازه ها بدون شک هر جوانی را به خود خیره می کند و اینجاست که عدم نظارت مسئولان بر چگونگی دوخت و تهیه این لباس ها و ضعف قانونی در برخورد با عرضه کنندگان آن نمایان می شود.
به رغم تلاش های صورت گرفته در راستای تقویت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و برخورد با مظاهر بدحجابی در جامعه، باید گفت که اصناف و فروشگاه های پوشاک خود مروج بد حجابی در جامعه هستند و اینکه اجناس یک فروشگاه چگونه و از کجا تامین می شود چندان ارتباطی با تهاجم فرهنگی دشمن ندارد.
طی سال های اخیر فروشندگان در شهرستان ها با الگو گیری از استان های بزرگی همچون تهران، تغییراتی در طراحی فروشگاه ها و تامین اجناس داده و خواسته یا ناخواسته مشتریان زیادی را از میان جوانان به خود جذب و کالاهای خود را به نام ترک و مد روز به آنها عرضه می کنند.
تغییر در ذائقه پوشش افراد جامعه و عدم کنترل بر عرضه پوشاک نامناسب در شهرستان ها، زنگ خطری برای بحرانی شدن وضعیت حجاب و عفاف است. باید دانست که حیا و عفاف نمی تواند با امر قضایی و انتظامی به انسان تحمیل شود بلکه حاصل تربیت و اندیشه ورزی است ولی تا زمانی که الگوها و زمینه بروز و ظهور بی عفتی وجود دارد معضل بدحجابی نیز در جامعه باقی است.
انتهای پیام /