تب جام ملتهای آسیا آرام آرام در حال بالا گرفتن است، تیمها آخرین بازیهای تدارکاتی خود را انجام می دهند و برای تماشای بازی افتتاحیه در هفتم ژانویه بین قطر و ازبکستان آماده می شوند. در هیمن راستا سه شنبه صبح اتوبوس های 16 تیم شرکت کننده در این بازیها در حالی که طرحی از پرچم آن کشور و شعار تیم را بر روی خود منقش داشت پرده برداری شدند.
این اتوبوسها که ظرفیت حمل 45 سرنشین را دارند برای منتقل کردن بازیکنان و کادر فنی از هتل به زمین مسابقه و جلسات تمرینی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. آلکس سوسای دبیر کل کنفدراسیون آسیا در این مورد گفت "این اولین بار است که پرچم هر کشوربرای طراحی اتوبوسها و شعار هر تیم در جام ملتهای آسیا مورد استفاده قرار می گیرند و من مطمئن هستم که بازیکنان برای دیدن این طرح خلاقانه لحظه شماری می کنند".
شعارهای تیمهای مختلف با الهام گرفتن از ایده های متنوعی طرح شده اند، مثلا استرالیا و ژاپن شعارهای "مثل تندر آمده ایم" و "سامورایی آبی بر بام آسیا" را که نشان از میل به پیروزی تیمشان را نشان می دهد برای خود برگزیده اند، چین شعار" اژدهای خیزان" را با الهام از سمبلهای محلی و عربستان لقب این تیم "شاهینهای سبز" را به عنوان شعار انتخاب کرده اند.
در این میان شعار "شاهزاده های پارسی" که برای تیم ایران انتخاب شده است از دو جهت تامل برانگیز به نظر می آید. اول اینکه بنا به اظهارات مقامات AFC این شعارها باید از طرف هواداران تیمها انتخاب می شدند که احتمالا فدراسیون فوتبال ایران در این مورد از هواداران تیم ملی نظرخواهی نکرده است گرچه از چند ماه پیش سایت ای اف سی از علاقه مندان فوتبال همه کشورها دعوت به اعلان نظر کرده بود.
نکته دوم به انتخاب لقب پارسی برای تیم ملی ایران باز می گردد، لقبی که با لحاظ نمودن ایران به عنوان کشوری چند قومیتی چندان بیانگر اقوام مختلف به عنوان شهروندان ایرانی و طرفداران تیم ملی ایران نیست. به نظر می رسد انتخاب القاب این چنینی می تواند موجب ایجاد حساسیتهای بیجا در مورد تیمی شود که تمام ایرانیان به آن افتخار می کنند و شاید استفاده از لقب ایرانی به جای پارسی می توانست بهتر از شعار کنونی، تیمی را توصیف کند که هواداران بیشماری از سراسر ایران که لزوما پارسی نیستند انتظار بردش را دارند.