درون مایهها
در هوی متال نیز مانند محبوب ترین انواع موسیقی، تصاویر و
ایماژها
بخشی از موسیقی را تشکیل میدهد. گرچه جلد
آلبوم
و نمایشهای صحنهای هیچ گاه از خود موسیقی اهمیتی بیشتر نیافت اما به اندازه خود موسیقی ابزاری برای نشان دادن محتوا شد. بنابراین، بسیاری از هنرمندان، از طریق هوی متال، با هم همکاری میکنند تا فهرستی از تجربه در هر قطعه و mdash ایجاد کنند؛ تا از این طریق تجربیات متنوع تری برای شنوندگان ایجاد کنند. در این رابطه، هوی متال از دیگر انواع هنر که تنها یکه روش برای ابراز خود داشتند از تنوع بیشتری برخوردار است. در حالیکه بایک
نقاشی
از طریق تصویر ارتباط برقرار میشود، یک
سمفونی
از طریق شنیداری درک میشود، ایماژ هوی متال و درون مایه عمومی که تمامی موسیقیهای آنان را مقید کرده علاوه بر صدای موسیقی از طریق تصاویر روی آلبوم، اجرای صحنه، آهنگ اشعار، و لباسهای دسته ابراز میشود.
مورخان
موسیقی راک معتقدند تأثیر
موسیقی پاپ
غربی هویت فرار از واقعیت را از طریق اشعار و mdash عجیب و خیالی، به موسیقی هوی متال داده است؛ در همین حال موسیقی
بلوز
سیاهان
آمریکا
، با تمرکز بر خسران، افسردگی و تنهایی حقیقت واقعیت برهنه هوی متال را به آن میدهد.
اگر مولفههای فضا و درون مایه هوی متال عموماً واقعیت متأثر از بلوز است، مولفه تصویری آن عموماً تحت تأثیر خیالپردازی موسیقی
پاپ
است. درون مایههای تاریکی، پلیدی، قدرت و الهام مولفههای زبانی خطاب قرار دادن مشکلات زندگی هستند. هوی متال در واکنش به «صلح و عشق» فرهنگ
هیپی
در دهه ۱۹۶۰، به عنوان یک ضد فرهنگ، نشان داد که تاریکی جای نور را میگیرد و واقعیت برهنه جایگزین پایان خوش پاپ شده و همه چیز پایان خوشی نخواهد داشت. در حالیکه برخی از طرفداران معتقدند که ابزار تاریکی پیام هوی متال نیست، منتقدان هوی متال این نوع موسیقی را متهم به ستایش جنبههای منفی واقعیت کردهاند.
درون مایههای هوی متال عموماً عمیق تر از درون مایههای ساده انگارانه پاپ دهههای ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است؛ که توجه آن معطوف به
جنگ
، نابودی
اتمی
، مسائل زیست محیطی، و تبلیغات
سیاسی
یا مذهبی بود. «
خوکهای جنگی
» اثر
بلک سبت
، و
قاتل بزرگان
اثر
اوزی اوسبورن
...و عدالت برای همه آلبوم...و عدالت برای همه و نیزاسبهای فنا شدنی (متالیکا)اسبهای فناشدنی، و دو دقیقه به نیمه شب اثر گروه
Iron Maiden
، و بسیار از آوازهای
System Of A Dawn
نمونههایی از بحث
وضعیت امور
هستند. گاهی اوقات تفسیر بیش از حد ساده میشود چرا که واژگان شعری متال در اصل به دوگانگی تاریکی در برابر روشنایی، امید در برابر نومیدی، یا خوب در برابر بد میپردازد، و جایی برای سایههای پیچیده خاکستری باقی نمیگذارد.